با کاربرد آلترابوک و کروم بوک آشنا شوید

با کاربرد آلترابوک و کروم بوک آشنا شوید
  • 1400/8/6
  • فرید دانشفر
  • 0

 عصری که در آن زندگی می کنیم با سرعت نور در حال تغییر است و ما در یک چشم به هم زدن با تکنولوژی های جدید مواجه می شویم. قبل از این، لپ تاپ ها صدر نشین عرصه تکنولوژی بودند تا اینکه سر و کله کروم بوک ها و آلترابوک ها پیدا شد و این سرعت زیاد برای انسان بسیار گیج کننده است. اگر در مسیر تصمیم گیری قرار گرفته اید و نمی دانید بین کروم بوک ها و آلترابوک کدام را انتخاب کنید، طبیعی است زیرا هر دو از خانواده نوت بوک ها ساخته شده اند. با این حال تفاوت هایی بین کروم بوک ها و آلترابوک ها وجود دارد. فروشگاه کالای دیجیتال لیپک، گره از این سردرگمی شما باز می کند، زیرا با قرار دادن انواع محصولات و برندهای متنوع لپ تاپ، موبایل، تبلت می توانید در دنیای متنوع تکنولوژی انتخاب مناسبی داشته باشید.

کروم بوک ها چه کاربردهایی دارند؟

کروم بوک ها جزو نسل نوت بوک ها هستند. سبک وزنی و مقرون به صرفه بودن دو ویژگی جالب این دستگاه ها به شمار می آید. کروم بوک ها شما را به یاد مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی می اندازند. اما برخلاف آن ها ظاهری ظریف دارند. همانطور که از نام آن مشخص است از سیستم عامل گوگل کروم پشتیبانی می کنند. و رابط کاربری ساده و امنی دارند.  اگر دنبال یک دستگاه برای کارهای روزمره مثل چک ایمیل، چت آنلاین، تماس ویدیویی، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستید، کروم بوک ها را به شما پیشنهاد می کنم. اما این موضوع را مد نظر قرار دهید، که  حتما باید در فضایی کار کنید که اینترنت داشته باشید، زیرا کروم بوک ها همیشه به اینترنت نیاز دارند.

آلترا بوک برای چه کارهایی مناسب تر هستند؟

آلترابوک ها هم مانند کروم بوک ها از خانواده نوت بوک ها آمده اند. اولین بار، نام تجاری آن را  شرکت اینتل معرفی کرد. مجموع ویژگی هایی چون طراحی شیک و زیبا، سبکی، ظرافت و قابل حمل بودن آن ها، گوی رقابت را از لپ تاپ ها ربودند. حتی اولترابوک ها از نظر سخت افزاری نیز بسیار پیشرفت کردند. و عملکردی قوی تر از کروم بوک ها دارند. آن ها سخت افزاری شبیه به لپ تاپ ها دارند، در نتیجه می توانند بیشتر کارهای محاسباتی را انجام دهند. اما به طور کلی آلترابوک ها مناسب برای کارهای روزمره طراحی شده اند. اگر دنبال دستگاهی برای انجام کارهای روزمره هستید، آلترابوک نسبت به خرید لپ تاپ تصمیم بهتری است، البته لپ تاپ ها قابلیت های بیشتری نسبت به آلترابوک ها دارند، اما برای افرادی که فقط می خواهند کارهای ساده و روزمره را انجام دهند، آلتراک بوک ها ارجحیت دارد.

تفاوت های بین آلترابوک و کروم بوک

تا اینجا به ویژگی هر کدام اشاره کرده ایم، در ادامه قصد دارم درباره تفاوت ها صحبت کنم تا بتوانید با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید، انتخاب کنید.

طراحی و ظاهر

هر دو طراحی بسیار ظریفی دارند. صفحه کلید در اولترابوک بسیار باریک و مسطح است، این ویژگی نقطه ضعف اولترابوک نیست، برعکس آن ها صفحه کلیدهای بسیار باکیفیتی دارند. اما ممکن است برخی نتوانند با باریک بودن آن ارتباط برقرار کنند. اما کروم بوک ها صفحه کلیدهای متفاوت تری نسبت به اولترابوک ها دارند و بسته به نوع کروم بوک، کلیدها متفاوت چیده شده اند.

سیستم عامل/نرم افزار

سیستم عامل کروم بوک ها، براساس گوگل کروم است و رابط کاربری ساده ای دارند. اما اولترابوک ها با مایکروسافت ویندوز کار می کنند. سیستم عامل کروم عملکردی سبک و روان دارد و  برای اجرای کارها به اینترنت وابسته است. اما سرعت اجرای ویندوز به مشخصات دستگاه بستگی دارد و دست شما را برای استفاده از برنامه ها نسبت به کروم بازتر می گذارد. کروم بوک ها به بوت کردن (راه اندازی) سیستم عامل نیازی ندارند. و در عرض چند ثانیه نصب می شوند. شما به راحتی می توانید به برنامه های کروم مثل Drive,Docs,Maps و Gmail دسترسی داشته باشید.

طول عمر باتری

سخت گیری شرکت اینتل سبب شد که آلترابوک ها از نظر باتری عملکرد قوی داشته باشند و به راحتی می توانید در مدت زمان طولانی فیلم مورد علاقه تان را تماشا کنید، هرگز وسط کار مهم بدون شارژ نخواهید ماند. در حالیکه کروم بوک ها ضعیف تر عمل می کنند، البته بسته به نوع کروم بوک ها، باتری دستگاه ها عملکرد متفاوتی دارند، مثلا Dell chroombook13 تا ۸ ساعت دوام دارد، اما برخی دیگر مدل های کروم بوک تا ۵ ساعت بیشتر نمی توانند تحمل کنند.

سخت افزار

پردازنده و باتری در آلترابوک با دوام تر و قدرتمند از کروم بوک عمل می کند، بنابراین برای کارهای سخت افزاری سنگین آلترابوک ها انتخاب مناسب تری به شمار می آیند. اما کروم بوک ها سخت افزارهای پیچیده ای ندارند و برای کارهای ساده به عنوان یک لپ تاپ دوم قابل استفاده هستند.

کدام بهترین انتخاب است؟

کروم بوک ها سخت افزار معمولی دارند و کارهای روزمره را به خوبی انجام می دهند. بنابراین بهترین گزینه برای دانش آموزان به شمار می آیند. اما اولترابوک ها ویژگی های سخت افزاری قوی تری دارند، آن ها به سبکی و طول عمر باتری شناخته می شوند. با این حال تصمیم گیری نهایی به نوع کارکرد شما بستگی دارد. در نهایت اگر بعد از مطالعه تفاوت های بین کروم بوک و آلترابوک تصمیم گرفتید که لپ تاپ بخرید، می توانید ویژگی های لپ تاپ ها و قیمت خرید لپ تاپ ایسوس، لنوو، اچ پی و غیره را در فروشگاه های معتبری مثل لیپک جستجو کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *