قبولی در رشته های پزشکی اروپا با گلوکال کالج

قبولی در رشته های پزشکی اروپا با گلوکال کالج
  • 1400/8/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رشته‌های علوم پزشکی همواره از محبوب‌ترین رشته‌ها در سراسر جهان به شمار می‌روند. دلیل این محبوبیت، امنیت شغلی، درآمد بالا و جایگاه مطلوب حرفه پزشکی در همه جوامع است. به‌علاوه حرفه‌های مربوط به پزشکی، علیرغم دشواری، رضایت شخصی و باطنی زیادی برای شخص به همراه می‌آورند.

در ایران سالانه صدها هزار نفر در کنکور تجربی بر سر صندلی‌های دانشگاه‌های پزشکی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد تنها حدود ۲ درصد موفق به ورود به این رشته‌ها می‌شوند. بسیاری از کسانی که نمی‌توانند از سد کنکور عبور کنند به‌سراغ مهاجرت تحصیلی می‌روند تا رویای خود را در کشورهای دیگر دنبال کنند. یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، کشورهای اروپایی هستند.

 

چرا تحصیل پزشکی در اروپا؟

تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی مزایای زیادی در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی، آسیا و استرالیا دارد که در اینجا به بعضی از این مزایا اشاره می‌کنیم.

  • هزینه مناسب تحصیل و زندگی
  • کیفیت بالای سیستم آموزشی
  • رتبه بالای دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی جهانی
  • پذیرش آسان
  • نزدیکی جغرافیایی به ایران
  • مدرک تحصیلی معتبر در جهان

شرایط ورود به رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های اروپایی

دانشگاه‌های اروپایی هر کدام قوانین و پیش‌نیازهای خود را برای پذیرش دانشجویان دارند. این پیش‌نیاز ممکن است شامل شرط معدل دبیرستان، نمره زبان انگلیسی، قبولی در آزمون و مصاحبه ورودی دانشگاه یا شرکت در دوره‌های پیش‌نیاز باشد. برای مثال در دانشگاه‌های بریتانیا گذراندن دوره پیش‌نیاز A-Level اجباری است اما در بعضی دانشگاه‌های شرق اروپا تنها ارائه مدرک پایان تحصیلات دبیرستان کفایت می‌کند. بنابراین شما باید ابتدا مقصد خود را مشخص کنید و سپس شرایط موردنیاز برای ورود به این دانشگاه را به دست آورید.

خدمات گلوکال کالج برای مهاجرت پزشکی به اروپا

گلوکال کالج اولین کالج پزشکی ایران است که دوره‌های پیش‌نیاز و آماده‌سازی برای آزمون‌های ورودی اروپا را برگزار می‌کند. این کالج در بدو تاسیس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و Abbey College انگلستان شروع به کار کرد و درحال‌حاضر با بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی به‌ویژه در کشورهای اروپای مرکزی همکاری دارد.

گلوکال کالج کالج با سیستم آموزشی حمایت‌گر خلاق ECCS، دریافت پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی را در رشته‌های علوم پزشکی تضمین می‌کند.

 

دوره MFP گلوکال کالج

دوره Medical Foundation Program (MFP) یک دوره آماده‌سازی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی است. با گذراندن این دوره شما برای قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها آماده می‌شوید. این دوره دارای ۳ ماژول درسی زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک است و کاملا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 

شرایط شرکت در دوره MFP گلوکال کالج

برای ورود به دوره MFP گلوکال کالج باید حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشید. سطح زبان انگلیسی شما باید معادل نمره ۴٫۵ آیلتس باشد و معدل شما در دروس زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک در سال آخر دبیرستان بالاتر از ۱۵ باشد.

کلاس‌های قبولی آیمت

کسانی که مایل‌اند در ایتالیا در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی یا جراحی تحصیل کنند باید در آزمون IMAT شرکت کنند. این آزمون شامل ۴ بخش استدلال منطقی و اطلاعات عمومی، زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک است و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. دوره آماده‌سازی برای آزمون IMAT در گلوکال کالج شما را برای قبولی در این آزمون آماده می‌کند.

 

دوره آزمون IMAT

برای شرکت در دوره IMAT سطح زبان انگلیسی شما باید معادل نمره ۵ آیلتس باشد و معدل شما در دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات در آزمون نهایی سال آخر دبیرستان بالای ۱۹ باشد.

 

کلاس‌های IELTS گلوکال کالج

گلوکال کالج یک دپارتمان زبان انگلیسی دارد که دوره آمادگی آزمون آیلتس را برگزار می‌کند. این دوره با اساتید برجسته و سیستم آموزشی ECCS، افزایش نیم‌نمره در هر سطح دو ترمه را برای شما تضمین می‌کند.

 

شرایط شرکت در دوره IELTS گلوکال کالج

برای ورود به این دوره ابتدا باید در آزمون تعیین سطح رایگان گلوکال کالج شرکت کنید. کسانی که سطح زبان انگلیسی معادل نمره ۴ یا بالاتر داشته باشند می‌توانند در دوره آیلتس شرکت کنند. کسانی که نمره پایین‌تر از ۴ کسب کنند می‌توانند در دوره Pre-IELTS شرکت کنند تا به سطح موردقبول برای ورود به دوره آیلتس برسند.

 

بخش بین‌الملل گلوکال کالج

بخش بین‌الملل گلوکال کالج وظیفه ارائه مشاوره تحصیلی و شغلی، اخذ پذیرش و بورسیه و کمک به فرآیند دریافت ویزا را برعهده دارد. این دپارتمان در تمام مراحل اداری مهاجرت تحصیلی به اروپا در کنار شماست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *