کدام نوع کفپوش برای شما مناسب است؟

کدام نوع کفپوش برای شما مناسب است؟
  • 1400/10/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در دنیای کفپوش ها، هر قطعه کفپوش به دو صورت تولید و به بازار عرضه می شود، یا به صورت تایل و یا به صورت رول. تفاوت چشمگیری میان کفپوش تایل و کفپوش رولی وجود دارد و از این رو مهم است که شما کاربری و نیاز خود را به طور دقیق بسنجید و سپس اقدام به خرید کفپوش بکنید. اما در ابتدا بیاییید کمی با این دو کفپوش آشنا شویم.

کفپوش رولی که شاید شناخته ترین نوع آن موکت باشد، به کفپوش هایی اطلاق می شود که می توان آن را به صورت رول جابه جا کرد و برای نصب آن ها عموما نیاز است که از چسب استفاده شود. کفپوش رولی امروزه انواع متنوعی دارد مانند موکت، انواع کفپوش پی وی سی، انواع کفپوش ورزشی، کفپوش گرانولی رولی، چمن مصنوعی و غیره. کفپوش های رولی معمولا در ابعاد ۲*۱۲ متر تولید می شوند که با توجه به نیاز و کاربری خریدار، این ابعاد می تواند تغییر کند.

کفپوش تایل به صورت قطعاتی با اندازه ثابت و یکسان تولید می شود و فضای شما با کنار یکدیگر قرار گرفتن این تایل ها کفپوش می شود. از نام آشناترین کفپوش های تایل می توان به پارکت تمام چوب، تاتامی، پارکت لمینت، موکت تایل، موکت هگزاگون، کفپوش گرانولی تایل، انواع کفپوش ورزشی فضای باز و سالنی و غیره اشاره نمود. همچنین در جال حاضر چمن مصنوعی نیز به ضورت تایل قابل سفارش و خریداری است که باعث سعولت در حمل و نقل و نصب کفپوش شده است. شایان ذکر است عموما کفپوش تایل برای نصب نیاز به چسب یا زیرسازی خاصی ندارد و این رو از کفپوش رولی کاربری آسانتری دارد.

در این مطلب به دو طرح پرطرفدار و محبوب انواع کفپوش رولی می پردازیم و آن ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم. کفپشو طرح پارکت و کفپوش طرح بتون.

کفپوش طرح بتون

بتن متریالی سنگین و محکم است از این رو استفاده از آن به عنوان یک آیتم در دکوراسیون داخلی می تواند وزن زیادی را به ساختمان تحمیل کند. از این رو استفاده از بتن سبک رایج تر است، بتن سبک از ترکیب بتن و مواد هواساز صنعتی ساخته می شود که باعث می شود وزن بتن کاهش چشمگیری داشته باشد ترکیب بتن  اما حتی بتن سبک نیز کفپوش چندان مناسبی به نظر نمی آید چرا که دارای حفره های هوای زیادی است و سطح صاف و یکدست که به عنوان کفپوش مورد نظر است را به ما نخواهد داد. با محبوب شدن بتن به عنوان دیوارپوش و استقبال جمعیی از آن، تولید کنندگان کفپوش بر آن شدند تا طرح این متریال محبوب را بر روی انواع کفپوش بزنند و نتیجه از آن چه که در تصور داشتند بهتر بود.

کفپوش طرح بتن در حال حاضر از محبوب ترین طرح های کفپوش رولی و تایل در بازار است و این تنها مختص کشور ما نیست. افراد بسیاری در کشورهای مختلف دنیا کفپوش طرح بتن را انتخاب می کنند چرا که می تواند برگ برنده آن ها در طراحی داخلی منزل یا محل کارشان باشد. کفپوش طرح بتن عموما به رنگ طوسی طراحی می شود که یک رنگ خنثاست از این رو دست طراحان داخلی در رنگبندی فضا و استفاده از پالت های رنگی متنوع کاملا باز است. همچنین این کفپوش ها در حال حاضر به دو صورت کفپوش رولی و کفپوش تایل در بازار یافت می شود که این تنوع در جنس باعث می شود خریداران بتوانند راحت تر انتخاب خود را با توجه به نیازها و کاربریشان نهایی کنند و خریدشان را انجام دهند.

کفپوش طرح پارکت

کفپوش طرح پارکت همیشه انتخابی بسیار خاص و زیباست چرا که همه ما دوست داریم از المان های طبیعی در فضای داخلی خود استفاده کنیم و چوب یکی از محبوب ترین المان های طبیعت است. از قدیم کفپوش طرح پارکت به عنوان کفپوشی لوکس معرفی شده است و امروزه که متریال های مختلف و مصنوعی در بازار فراوان است، استفاده از متریال طبیعی برایتان گران تمام خواهد شد. به همین دلیل استفاده از چوب طبیعی کم کم جای خود را به کفپوش هایی یا متریال جدید اما با طرح قدیم داده است. هر چند همچنان استفاده از پارکت تمام چوب طرفداران خاص خود را دارد اما به دلیل سختی نگهداری و هزینه بالا، افراد زیادی دوست دارند که از کفپوش طرح پارکت استفاده کنند تا کفپوش پارکت چوبی.

اولین تفاوت در نگهدار پارکت چوبی و کفپوش طرح پارکت توجه به این نکته است که کفپوش طرح پارکت از چوب خالص درختان ساخته می شود و مانند هر کالای چوبی دیگری در برابر آب و رطوبت آسیب پذیر است. دلیل اینکه استفاده از پارکت چوبی در شهرهایی با رطوبت بالای هوا پیشنهاد نمی شود همین آسیب پذیری آن در برابر آب است. اما تنها هوای مرطوب نیست که می تواند این کفپوش را خراب کند. باید در تمیز کردن و نظافت آن نیز دقت عمل لازم را داشت و هرگز کفپوش طرح پارکت را با آب فراوان یا طی خیس تمیز نکرد. کافیست طی کمی نمناک باشد، اما نه بیشتر. در مقابل نگهداری از کفپوش طرح پارکت که از پی وی سی ساخته شده باشد یا کفپوش SpC باشد این امکان را به شما می دهد که حساسیت کمتری نسبت به رطوبت داشته باشید و در کنارش از یک کفپوش طرح پارکت زیبا لذت ببرید.

هر دو طرح کفپوش رولی یعنی کفپوش طرح پارکت و کفپوش طرح بتون طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد. نکته این جاست که این تفاوت سلیقه باعث به وجود آمدن فضاهایی خاص و منحصر به فرد می شود. در هر صورت شما می توانید با تماس با کفپوشان، به کاتالوگ کاملی از کفپوش مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید، مشاوره رایگان و نامحدود بگیرید و در نهایت بهترین انتخاب را با توجه به سلیقه و بودجه خود داشته باشید. کفپوشان در هر گام با شماست.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *