پرفروش ترین قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر کدامند؟

پرفروش ترین قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر کدامند؟
  • 1400/11/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پرفروش ترین قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر کدامند؟

قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی آن همه روزه در حال ارتقا و پیشرفت هستند. همچنین به صورت روزانه این قطعات در حال افزایش بوده و هر روز ما شاهد این هستیم که یک قطعه جدید و یک لوازم جانبی جدید وارد بازار می‌شود. شاید برای شما هم سوال شده باشد که پرفروش ترین قطعات کامپیوتر کدام اند و کدام لوازم جانبی فروش بیشتری دارد که شما هم به سمت خرید آن بروید.

اگر می‌خواهید پاسخ تمام این سوالات را بیابید تا انتها با ما همراه شوید.

کدام قطعات کامپیوتر پرفروش ‌تر اند؟

هارد اکسترنال:

از مهم ترین و محبوب ترین قطعات کامپیوتر که با ورودش به بازار توانست فروش بالایی به دست آورد و نگاه های بسیار زیادی را به سمت خودش جلب کند، هارد اکسترنال است. این روز ها خرید هارد اکسترنال یکی از واجبات هر فردی که لپ تاپ یا کامپیوتر دارد به شمار می‌رود. احتمالا شما هم نام این ابزار بسیار کاربردی را شنیده اید اما درباره آن اطلاعاتی ندارید. در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

هارد اکسترنال در سال گذشته فروش چند برابری نسبت به سال قبل تر داشت و توانست خود را در صدر پرفروش ترین قطعات کامپیوتر برساند.

خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال چیست؟

در ابتدا بررسی کنیم که اصلا هارد اکسترنال چیست؟

این هارد درواقع همان هارد اینترنالی است که درون لپ‌تا‌پ ها یا کامپیوتر ها وجود دارد اما با پوششی متفاوت. یکی از تفاوت های این دو هارد این است که هارد های اینترنال معمولا به مادربورد‌ کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل می‌شوند اما هارد های اکسترنال طوری طراحی شده اند که به وسیله خروجی USB به راحتی از دستگاه مورد نظر شما خارج شوند.

چرا باید به خرید هارد اکسترنال روی بیاورم؟

یکی از کاربرد های مهم هارد اکسترنال این است که جای امنی برای نگهداری عکس یا فیلم های شخصی است. شاید شما نیز تجربه به سرقت رفتن گوشی یا لپتاپ خود را داشته باشید. این اتفاق هم باعث از دست دادن دستگاه و هم اطلاعات شخصی شما خواهد شد. توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از چنین اتفاقات تلخی، فایل ها و عکس های شخصی خود را در یک هارد اکسترنال ریخته و در جای امنی نگهداری کنید.

با این کار حتی لازم نیست نگران کمبود حافظه کامپیوتر یا لپتاپ خود باشید. از طرفی امروزه هارد هایی با حافظه های بسیار بالا(۶و۸ترابایت) طراحی شده اند که نیاز های شما را به خوبی برطرف خواهند کرد. اما یک موضوع در رابطه با هارد های حافظه بالا این است که هر چقدر حافظه بالا تر باشد سرعت پردازش آن کمتر می‌شود.

کیس گیمینگ

کیس گیمینگ یکی دیگر از قطعات کامپیوتر پرفروش این روزهای بازار است. کیس گیمینگ که  با  قطعات قدرتمندتر و پردازنده قوی تر نسبت به کیس های معمولی تولید می شوند برای اجرای بازی های کامپیوتری و مناسب برای افراد به اصطلاح گیمر میباشند.

خرید کیس گیمینگ

با پیشرفت صنعت گیم و گیمینگ، کامپیوتر های معمولی توانایی پاسخگویی کیفیت بالای بازی های جدید را ندارند و برای اجرا بازی های با کیفیت و جدید لازم است تا به خرید کیس گیمینگ روی آورید.

کیس های گیمینگ توانستند در سال گذشته فروش ۴ برابری نسبت به سال قبل کسب کنند و یک رکورد برای خود ثبت کنند. خرید این نوع از کیس ها همچنان داغ است و افراد زیادی برای خرید آن اقدام میکنند. نکته جالب توجه این است که با وجود اینکه افراد می‌توانند با جمع آوری قطعات مختلف، به تقویت کیس خود بپردازند، اما بیشتر آنها ترجیح میدهند که به صورت کامل یک کیس گیمینگ بخرند.

فلش مموری

شاید برایتان جالب باشد که فلش مموری از پرفروش ترین قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی آن به شمار می‌رود و آنقدر فروش بالایی داشته که توانسته بسیاری از قطعات گسترده کامپیوتر را کنار زده و خود را در برترین های فروش این قطعات و لوازم جانبی قرار دهد. فلش مموری ها با ورود به بازار به نوعی یک انقلاب در حوزه انتقال اطلاعات به وجود آوردند و توانستند به سرعت جایگزین ابزار های انتقال اطلاعات قدیمی تر شوند.

خرید فلش مموری نیز یکی از مواردی است که این روز ها به یکی از واجبات هر انسان تبدیل شده است. فرقی نمیکند شما کامپیوتر داشته باشید یا نه، همه شما به یک فلش مموری نیاز دارید !

قیمت فلش مموری وابسته به حجمی است که به شما ارائه میدهد و هرچه حجم بالاتری داشته باشد قیمت آن نیز به تبع بالاتر خواهد رفت. در ادامه به بررسی برخی از مدل های فلش مموری میپردازیم تا با انواع این لوازم جانبی پرکاربرد بیشتر آشنا شوید.

قیمت فلش مموری

انواع فلش مموری کدامند؟

فلش مموری امنیتی:

این نوع از فلش مموری به جهت حفاظت از اطلاعات مهم و داده های با ارزش که نباید هرکسی به آن دسترسی داشته باشد، طراحی شده است. شما با وارد کردن اطلاعات و دیتا هایی که میخواهید هر کسی به آن دسترسی نداشته باشد و رمزگذاری اطلاعات خود، میتوانید به خوبی از آنها مراقب کنید.

فلش مموری بوت شده :

این نوع از فلش مموری که یکی از قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی کاربردی در شرایط ضروری به شمار می‌رود، مخصوص نصب سیستم عامل به شمار می‌رود.

به نقل از دیدنگار فروش فلش مموری های بوت شده در سال گذشته توانسته رشد چند برابری پیدا کند و بتواند جایگزین سی دی و دی وی دی های نصب کننده سیستم عامل شود.

فلش مموری عادی :

عمده ترین فلش مموری ها در میان مردم که درصد بزرگی از آنها، از این نوع فلش مموری استفاده میکنند، فلش مموری های عادی است که برای فیلم و عکس استفاده می‌شوند. به احتمال زیاد این مورد را بسیار مشاهده کرده اید و حتما یک بار هم که شده از این نوع فلش مموری استفاده کرده اید.

بیشترین درصد فروش فلش مموری در سال گذشته متعلق به همین نوع از فلش مموری بوده که البته ممکن است در آینده با ایجاد تغییرات در فلش مموری های امنیتی این شرایط متفاوت شود.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا پرفروش ترین قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر را به شما معرفی کنیم و اطلاعات مفیدی درباره هرکدام از آنها به شما ارائه کنیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده مقالاتی مشابه میتوانید به دیدنگار مراجعه کرده و از اخبار و اطلاعات آن نهایت بهره را ببرید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *