در سال ۲۰۲۱ چه طراحی های سایت ترند بوده اند؟

در سال ۲۰۲۱ چه طراحی های سایت ترند بوده اند؟
  • 1400/12/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

همانطور که می دانید، فناوری در جهان امروز سریعتر از هر زمان دیگری در حال تغییر است. به همین دلیل تیم خلاق ایده پو در حوزه طراحی سایت در تهران هر ساله بدنبال به روزترین و پیشرفته ترین قابلیت های طراحی سایت بوده است.

سبک ها و تنوع در طراحی سایت بسیار است، اما اگر می‌خواهید یک وب سایت تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما داشته باشد، باید از روش های مدرن و به روز در طراحی استفاده کنید؛ چرا که امروزه اکثر کسب و کارها خدمات خود را از طریق سایت ارائه می دهند و کاربران به سراغ سایتی می روند که با آن بتوانند بهتر و سریع تر به نیاز خود پاسخ دهند.

از طرفی یک اشتباه رایج که بسیاری از صاحبان مشاغل مرتکب می‌شوند این است که تصور می‌کنند با راه اندازی هر وب سایتی می‌توانند کسب و کار خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. اما این رویکرد فاجعه بار است. در خصوص چنین طرز تفکری باید گفت که نداشتن وب سایت از داشتن آن بهتر است.

برای اینکه برای مخاطبان خود در سال ۱۴۰۱ طراحی فوق العاده ای داشته باشید، بهتر است برخی از موارد را که به شما کمک می کند، خلاقانه تر عمل کنید را باهم بررسی کنیم.

ما در این زمینه به شما کمک می کنیم تا ایده های جذابی را به طراحان سایت خود انتقال دهید. پس قبل از اینکه وارد سال جدید شویم، بهتر است تمام مدلهای طراحی وب که امسال جزوء محبوب ترین ها بودند را  باهم بررسی نماییم.

آخرین مدلهای ترند طراحی

طراحی سایت در تهران

ده ها و شاید صدها گرایش جدید وب سایت هر ساله طراحی می شوند، اما اکثر آنها برای مدت کوتاهی مورد توجه قرار می گیرند.

بنابراین تمرکز ما بر این خواهد بود که در مورد آن دسته از گرایش‌های طراحی وبی صحبت کنیم که در سال ۲۰۲۱ موفقیت‌آمیز بوده اند و همچنین شانس زیادی دارند که در سال‌های آینده نیز از این ترندها استفاده گردد، پس ما به شما می گوییم که چه ویژگی هایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در اینجا چند مورد از  جدیدترین و مهم ترین روندهای طراحی وب که برای سال ۱۴۰۰(۲۰۲۱) ترند بودند را باهم بررسی می کنیم.

 

  • پارالاکس
  • مینیمالیسم
  • فونت های بلد و سه بعدی
  • حالت تاریک و تیره
  • سه بعدی
  • اسکرول سایت در حالت افقی
  • رنگ ها
  • استفاده از واقعیت مجازی در سایتتان
  • استفاده از گیف و انیمیشن های مفید و کوتاه
  • دسترسی
  • رابط کاربری صوتی

 

پارالاکس

طراحی پارالاکس از محبوب ترین ترندهای سال ۲۰۲۱ و ۱۴۰۰ بوده است و همچنان این محبوبیت ادامه دارد. قطعا به شما پیشنهاد می کنیم، یکی از تصویرهای شاخص شرکت و یا محصول خود را بعنوان تصویر پارالاکس قرار دهید. اگر دقیقا نمی دانید پارالاکس چیست، به راحتی در اینترنت در مورد این نوع طراحی وب سایت با نام های مختلف مانند انیمیشن Parallax، Parallax scrolling و غیره جست و جو کنید و اطلاعات مفید زیادی بدست خواهید آورد. و همه این نام ها به این نوع طراحی اشاره دارد.

از طرفی به دلیل اینکه سرعت اینترنت در حال گسترش است، وب سایت هایی که از انیمیشن Parallax استفاده می کنند مشکلات چند سال اخیر را ندارند و جذاب تر هستند.

 

شرکت طراحی سایت

 

طراحی مینیمالیسم سایت

 

طراحی ساده که به آن طراحی مسطح نیز می گویند، سال هاست که طرفداران زیادی داشته است و ما با اطمینان پیش بینی می کنیم که در نیز به همین شکل باقی خواهد ماند. نمونه های طراحی سایت زیادی وجود دارد که با طراحی مینیمالیسم انجام شده اند و از جذاب ترین ها بوده اند.

می توان گفت که سایت های مینیمال از تجربه کاربری بالایی برخوردار هستند و امروزه توانسته اند توجه بسیاری از کابران را به خود جلب کنند. در ادامه به مهم ترین نکاتی که در طراحی یک وب سایت مینیمال باید به آن توجه کنید، اشاره می کنیم:

استفاده از رنگ و فونت مناسب

اگر همه چیز خیلی رنگارنگ باشد و یا اگر از ۵ فونت مختلف استفاده کنید، وب سایت شما کاملا به هم ریخته و ارزان به نظر می رسد.پس مهم است که با یک طراح سایت متخصص و حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

برای دستیابی به ظاهر مینیمالیستی، حداکثر از سه رنگ و یک فونت استفاده کنید و فونت‌های دیگر را فقط در صورتی اعمال کنید که کاملاً متناسب با محتوای سایت باشد. به این نکته توجه کنید که در طراحی مینیمالیسم بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود. بنابراین اگر بیشترین فضای وب سایت شما را رنگ سفید اشغال می کند تعجب نکنید.

استفاده از فونت های یکپارچه

استفاده از فونت های مناسب همواره کمک می کند که چشم کاربران خسته نشود. به همین منظور باید بدانید که چه فونتی را در سایت خود استفاده می کنید چرا که تایپو گرافی در ایجاد معنا و علاقه بصری بسیار اهمیت دارد.

حالت تاریک

مدل تیره و تاریک در یک وب سایت ویژگی جدیدی نیست، زیرا سال هاست که در اینستاگرام، یوتیوب و سایر وب سایت های معروف همیشه دکمه ای برای تغییری در حالت تاریک بوده است. با این حال سایت های کوچک تر به تازگی حالت تیره و تاریک را به امکانات سایت خود اضافه نموده اند.

حالت تاریک مزایای متعددی دارد. مهم ترین آن این است که با توجه به اینکه افراد، زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می کنند؛ این ویژگی از خستگی چشم نیز (مخصوصا در محیط های کم نور) جلوگیری می‌کند. که مطمئناً امروزه برای اکثر مردم، این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، حالت تاریک ظاهر بسیار مدرنی به وب سایت می دهد و به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها در سایت های خود آن را پیاده سازی می کنند. همچنین به شما این امکان را می دهد که به راحتی قسمت های خاصی از سایت را برجسته کنید.

طراحی سه بعدی سایت

محتوای سه بعدی با کیفیت بالا یک ویژگی اصلی طراحی وب در سال گذشته بوده است.

تصویرسازی سه بعدی

تصاویر سه بعدی مناسب در فضای دو بعدی، این روزها یک رویکرد بسیار محبوب است. امکانات ساخت سایت در گوگل بی پایان هستند، این به شما بستگی دارد که خلاق باشید و تا جایی که می توانید عناصر سه بعدی را در وب سایت خود قرار دهید.

عناصر سه بعدی به خوبی در چیدمان های مینیمالیستی قرار می گیرند زیرا در این صورت تعادل ایده آلی بین سادگی و ظاهر جذاب ایجاد می شود.

رنگ ها در روند طراحی

بارها در طول این سالها طراحی سایت در گوگل بورس شده است، ممکن است متوجه شده باشید که روند رنگ ها در حال تغییر است.

از آنجایی که بیشتر وب سایت ها برای مینیمالیسم بودن، تلاش می کنند، همین امر در مورد رنگ ها نیز صدق می کند. طراحی بی رنگ، جایی که فضای سفید غالب است و همه چیز سیاه است، در حال حاضر بسیار محبوب است.

اگر رنگ تاریک را دوست ندارید، از رنگ های ملایم استفاده کنید. از یک پالت رنگی ملایم، بدون رنگ های پر زرق و برق استفاده کنید. سایت خود را ساده طراحی کنید.

از سوی دیگر، برخی از کسب و کارها به یک وب سایت با رنگ های زنده نیاز دارند، بنابراین فقط از رنگ های ملایم استفاده نکنید. باید توجه داشته باشید که رنگ ها جزو عناصر مهم در طراحی وب سایت به حساب می آیند. در نتیجه برای طراحی سایت با توجه به ماهیت کسب و کار خود، رنگ ها را انتخاب کنید.

دسترسی

افزایش قابلیت دسترسی به این معنی است که افرادی با چالش‌های ذهنی و یا فیزیکی باید همچنان بتوانند در وب سایت شما حرکت کنند و از ویژگی‌های مختلف آن استفاده کنند. این کار مستلزم کمی کار اضافی است، اما در عوض، مخاطبین بیشتری را به دست خواهید آورد. باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان شما ممکن است شراط ویژه ای داشته باشند، پس باید به آنها اهمیت دهید.

به یاد داشته باشید که تقریباً ۳۰ درصد از جمعیت جهان دارای نوعی ناتوانی هستند، بنابراین فراگیر بودن و در دسترس بودن هم برای آنها و هم برای شما بسیار مهم است.این قابلیت دسترسی به سئو سایت شما بسیار کمک خواهد کرد..

در دنیای تجارت مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت و سایت شما در حقیقت نمونه توسعه یافته کارت ویزیت شما است ، که برای ساخت و ماندگاری نام برند و اسم تجاری ، حرفه ای بودن و محلی برای تردد مشتری های بصورت مجازی ضروری است. دست کم گرفتن ارزش طراحی وب حرفه ای می تواند همه موارد فوق را به خطر بیندازد. اگر سایت شما غیرحرفه ای ، گیج کننده به نظر می رسد ، در حقیقت نشان می دهد که این شرکت شما است که خود را با این واژه ها مترادف کرده است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *