آشنایی با انواع باسکول : تراز محک

آشنایی با انواع باسکول :  تراز محک
  • 1400/12/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

باسکول مانند بسیاری از تجهیزاتی که در انبارها و فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد کاملا ضروری است و حتی میتوان گفت که از اغلب دیگر تجهیزات کاربردی به مراتب ضروری تر دارد. باسکول قادر به توزین اجسام با وزن زیاد است و بسیاری از صنوف برای اینکه بتوانند وزن کالای خود را قبل از عرضه به بازار به دست آورند باید از آن برای توزین کمک بگیرند. باسکول در ابتدا در نوع کاملا ساده تولید میشد که به آن ها باسکول سنگی گفته میشد اما امروزه و با توجه به پیشرفت تکنولوژی باسکول ها نیز کاملا دیجیتالی شده اند و دیگر باسکول های قدیمی که عمل توزین کالا نیز با آنها زمان بر و دشوار نیز بود از رده خارج شده اند. اما همین باسکول های دیجیتالی نیز در انواع مختلفی تولید میشوند که در ادامه این مطلب به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

باسکول محک

انواع باسکول بر اساس ساختار بدنه و شکل ظاهری

از انواع باسکول که از قدیمی ترین نوع آن نیز محسوب میشود باید به باسکول ثابت اشاره نمود که نمایشگری دییجتالی بر روی یک قسمت از آن که اغلب قسمت فوقانی است سوار شده و تمامی اعداد و ارقام حاصل شده از توزین بر روی این نمایشگر دیجیتالی به نمایش در می آید. توجه داشته باشید که این باسکول از انواع باسکول است که نمایشگری ثابت دارد و نمیتوان این نمایشگر را حرکت داد. از انواع باسکول که در مقابل باسکول ثابت قرار میگیرد باید به باسکول متحرک اشاره نمود. باسکول متحرک بر خلاف نوع قبلی نمایشگری متحرک دارد و میتوان این نمایشگر را در هر نقطه ای که مد نظر داشت و با فاصله از بدنه اصلی قرار داد. بسته به برند و مدل باسکول ممکن است نمایشگر بر روی سه پایه و یا هر نگهدارنده دیگری قرار گیرد که اغلب بر روی یک چند پایه قرار میگیرند. باسکول دیواری از انواع باسکول محسوب میشود که مانند باسکول متحرک از نمایشگری با قابلیت جابجایی برخوردار است. اما نمایشگر باسکول دیواری بر خلاف باسکول متحرک بر روی سطوح و یا دیوار قابل نصب است و خبری از چند پایه و یا نگهدارنده برای قرار دادن نمایشگر در کنار باسکول نیست. باسکول غلتکی نیز نوع دیگری از باسکول است که کالا بعد از قرار گرفتن بر روی سینی غلتکی، توزین میشود. این دست از باسکول ها برای مواقعی مناسب هستند که در حین حمل کالا نیاز به توزین نیز هست که باید به خطوط تولید کارخانجات و انبارها اشاره نمود.

انواع باسکول بر اساس قدرت و دقت توزین

انواع باسکول بر اساس قدرت توزین نیز وجود دارد که بر اساس نوع و حجم کالایی که قصد توزین آن را دارید باید باسکول با قدرت توزین مناسب را خریداری کنید. قدرت توزین باسکول متفاوت است و میتواند از ۱۰۰ کیلوگرم تا ۲ تن متغیر باشد. باسکول هایی که با قدرت توزین زیر ۵۰۰ کیلوگرم تولید میشوند برای کسب و کارهایی مناسب هستند که اجسام سبکی را توزین میکنند که میتوان به انبارها و فروشگاه های بزرگ مواد غذایی اشاره نمود. اما باسکول های با قدرت توزین بیش از ۵۰۰ کیلوگرم برای کسب و کارهایی که اجسام سنگین را توزین میکنند مناسب هستند. صنایعی که با اجسام فلزی سر و کار دارند و به طور کلی کالای آنها وزن بالایی دارد باید از باسکول با قدرت توزین بیش از ۵۰۰ کیلوگرم برای توزین استفاده کنند. دقت توزین باسکول ها نیز با توجه به قدرت توزین متغیر خواهد بود و باسکول هایی که قدرت توزین آنها بالا است در نتیجه از دقت توزین کمتری برخوردار هستند.

امکانات باسکول

باسکول ها نیز مانند دیگر تجهیزات مورد استفاده برای توزین و اندازه گیری با توجه به دیجیتالی شدن از امکانات متعددی بهره میبرند تا کار را برای توزین تا حد زیادی آسان کنند. البته متناسب با برند و مدل، امکانات باسکول نیز متفاوت خواهد و نمیتوان گفت که مشخصا تمامی باسکول ها از یک امکانات خاص برخوردار هستند.

خرید باسکول بر اساس برند

یکی از مواردی که برای خرید باسکول مورد توجه ویژه ای قرار دهید برند باسکول است. برندهای متعددی از باسکول در فروشگاه ها برای عرضه به مشتری وجود دارند که برخی از این برندها ایرانی و برخی دیگر نیز خارجی هستند. کشور ما به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه طراحی و تولید باسکول بدل شده است و از همین رو دیگر نمیتوان گفت که تنها باسکول های خارجی را در لیست خرید خود قرار دهید. اما برای خرید باسکول از میان برندهای ایرانی نیز باید دقت به خرج دهید و برندهایی را انتخاب کنید که اول از هر چیز کیفیت بالایی دارند و دوما خدمات پس از فروش و گارانتی معتبری را در اختیار خریداران قرار میدهند. باسکول محک یکی از بهترین گزینه هایی است که در هنگام خرید باسکول میتوانید انتخاب کنید و نه تنها کیفیت آن شما را راضی خواهد کرد بلکه خدمات پس از فروش بسیار خوبی را در اختیار مشتری قرار خواهد داد.

استعلام قیمت باسکول را از یاد نبرید

قبلا از هر اقدامی برای خرید باسکول به یاد داشته باشید که باید ابتدا از قیمت آن استعلام تهیه نمایید. قیمت باسکول نه تنها بر حسب قدرت و برند و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود بلکه ممکن است یک برند و مدل از باسکول در فروشگاه های گوناگون از قیمتی متفاوت برخوردار باشند. برای اینکه از قیمت باسکول اطمینان حاصل کنید باید ابتدا یک استعلام قیمت به دست آورید و سپس خرید خود را نهایی کنید. استعلام قیمت باسکول به روش های مختلفی میتواند انجام شود اما اگر انتخاب شما یک فروشگاه اینترنتی باشد به مراتب کار آسان تری در پیش خواهید داشت زیرا مقایسه قیمت باسکول در میان فروشگاه های اینترنتی به مراتب آسان تر است.

باسکول محک

و اما باید به باسکول محک که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین باسکول های بازار ایران محسوب میشود نیز اشاره داشته باشیم. باسکول محک به طور کلی در چهار نوع مختلف عرضه میشود که باسکول ثابت محک ، باسکول متحرک محک ، باسکول دیواری محک و باسکول رولیک دار محک از این دست باسکول ها هستند. باسکول ثابت محک ، باسکول متحرک محک ، باسکول دیواری محک و باسکول رولیک دار محک همگی نیز به صورت دیجتیالی عرضه میشوند. از لحاظ قدرت توزین نیز باسکول محک در مدل های مختلفی طراحی و تولید میشود. باسکول ثابت محک در قدرت توزین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم، باسکول متحرک محک در قدرت توزین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم، باسکول دیواری محک با قدرت توزین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم و باسکول رولیک دار محک نیز در سه مدل ۲۰۰ ، ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلویی عرضه میشود.

باسکول

خرید باسکول محک

برای خرید باسکول محک شما آپشن هایی را نیز میتوانید بنا به نیاز خود انتخاب کنید. یکی از آپشن هایی که با خرید باسکول محک میتوانید انتخاب کنید سینی استیل است. سینی باسکول محک به صورت گالوانیزه و یا استیل قابل انتخاب است و در صورتی که دوام سینی برای شما اهمیت زیادی دارد میتوانید باسکول با سینی استیل را خریداری کنید. همچنین برای خرید باسکول محک آپشن چرخ نیز در برخی از فروشگاه ها در نظر گرفته شده است که شما با انتخاب آن میتوانید باسکول چرخدار تحویل بگیرید. باسکول محک که به چرخ مجهز شده باشد به راحتی از نقطه ای به نقطه ای دیگر قابل جابجایی خواهد بود و مشکلی از بابت حمل آن وجود نخواهد داشت. برای خرید باسکول محک و دریافت مشاوره قبل از خرید میتوانید با کارشناسان فروشگاه تراز محک یکی از قدیمی ترین فروشگاه های عرضه ترازو و باسکول تماس حاصل نموده و یا با مراجعه به وب سایت فروشگاه و مشاهده اطلاعات کامل سفارش خود را ثبت نمایید.

https://tarazmahak.com/

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *