۵ روش برای تغییر چیدمان منزل با رعایت اصل فنگشویی

۵ روش برای تغییر چیدمان منزل با رعایت اصل فنگشویی
  • 1400/12/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

احتمالا شما هم در خانه برخی از افراد احساس بهتری خواهید داشت و از خودتان می‌پرسید چرا این اتفاق در برخی از مکان‌ها فقط می‌افتد؟ درواقع محیط‌های مختلف زندگی و کار دارای انرژی‌های مختلفی هستند که شما با آشنایی با علم فنگ شویی می‌توانید حتی با تغییراتی کوچک سطح انرژی موجود در فضای داخلی را افزایش دهید. با امتحان کردن این کار در دکوراسیون منزل می‌توانید این موضوع را امتحان کنید. برای مثال یک مبل یا یک گلدان را جابجا کنید و تغییر انرژی را در خودتان احساس کنید. در ادامه به چند روش برای تغییر چیدمان منزل با رعایت اصول فنگ شویی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

– مرتب کردن وسایل انباشته در یک جا

اولین و مهم‌ترین قانون فنگ شویی آن است که چیدمان و نظم منزل را رعایت کنید. برای این کار برای انباشتگی را دور بریزید. در فنگ شویی انباشتگی  شامل بی‌نظمی، شلوغی، کثیفی و آلودگی می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید فنگ شویی خانه خوبی داشته باشید، در قدم اول باید آن را مرتب و تمیز نگه دارید. در هر هفته یک روز را به تمیز کردن خانه و محیط کار خود اختصاص دهید و سعی کنید هر وسیله را سر جای خود قرار دهید. در این صورت خانه شما همیشه مرتب و تمیز باقی خواهد ماند و تاثیر منفی روی فنگ شویی خانه نخواهد داشت.

یکی از کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید آن است که از انباشته شدن لباس‌ها در پشت درب اتاق جلوگیری کنید. با کم کردن لباس از انباشتگی آنها جلوگیری کرده و نظم و ترتیب بیشتری هم به کمد شما داده می‌شود. درواقع بر اساس علم فنگ شویی انباشتگی لباس در پشت درب اتاق موجب مسدود شدن انرژی شده و چرخه آن را مختل خواهد کرد. پس در خانه تکانی عید هر جا که با انباشتگی وسایل روبرو شدید آنها را مرتب کرده و در خانه تکانی عید هر کدام را به جای اصلی خود انتقال دهید. برای آنکه حال و هوای نوروز به خانه و آشپزخانه و از همه مهم‌تر پذیرایی شما وارد شود بهتر است هر وسیله اضافی را سریع دور بیاندازید.

– استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون

استفاده از گیاهان و عناصر طبیعی مانند سنگ در چیدمان خانه موجب می‌شود تا روحیه شما بسیار خوب شود. شما با این کار درواقع طبیعت را وارد خانه خود می‌کنید و البته در چیدن عناصر مختلف در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف هم باید دقیق باشید. چیدن چند شاخه گل تازه بر روی میز ناهار خوری موجب شادی روحیه اعضای خانه می‌شود. گذاشتن یک ظرف میوه تازه و یا گل به چیدمان درست در فنگ شویی پذیرایی کمک می‌کند. برای استفاده از گیاهان بهتر است به سراغ گیاهانی با برگ‌های پهن بروید و از انواع طبیعی به جای مصنوعی استفاده کنید. گیاهان مصنوعی برای پوشاندن عیب‌های خانه و به شرط آنکه مرتب و تمیز باشند بهتر است استفاده شود.

– استفاده از رنگ‌های مختلف

یکی دیگر از اصول فنگ شویی در چیدمان استفاده از رنگ است. از رنگ‌های سبز یشمی و قرمز و بنفش در اتاق پذیرایی و نشیمن می توانید استفاده کنید. این کار در علم فنگشویی در جذب رفاه و ثروت بسیار موثر است. استفاده از این رنگ ها می ت‌واند در اکسسوری، مبلمان و فرش و نورپردازی و در برخی فضاها استفاده از بلورهای به رنگ های قرمز و بنفش و سبز باشد. بهتر است که از این وسیله ها در قسمت جنوب شرقی فضایتان استفاده کنید. بنابراین اگر اتاق نشیمن شما در قسمت جنوبی خانه است طبق اصول فنگ شویی بهتر است این فضا را به رنگ‌ها و عنصرهای گرم مثل رنگ قرمز، نارنجی ،  زرد ، بنفش ، قهوه ای و سبز و عنصری مثل چوب زیباتر کنید. استفاده از رنگ‌های آبی و سیاه موجب ضعیف شدن انرژی می‌شود.

– استفاده از موسیقی در خانه

یکی دیگر از روش‌ها برای رعایت اصول فنگ شویی استفاده از موسیقی در خانه است. در واقع استفاده از آهنگ‌های آرامش بخش یا آهنگ‌هایی که دوست دارید به برقراری تعادل در شما کمک می‌کند. این موسیقی می‌تواند یک موزیک بی‌کلام یا آهنگ عید نوروز و یا دیگر مناسبت‌ها باشد.  آهنگ نوروز سنتی یا دیگر آهنگ‌های جدید و قدیمی  شاد و محلی یا حتی بی کلام می‌تواند در صورتی که به آنها علاقه دارید شما را به حال و هوای دیگری ببرد.  در علم فنگشویی اعتقاد بر این است که موسیقی حتی بر مولکول‌های هوا هم تاثیر دارد و آنها را به شکل زیباتری در کنار هم قرار می‌دهد. بنابراین استفاده از موسیقی در فضای خانه حال و هوای خانه شما را تغییر خواهد داد.

– توجه به عناصر پنج گانه فنگشویی

در علم فنگ شویی ۵ عنصر آب، خاک، آتش، زمین و فلز وجود دارند که هرکدام از آنها نشان دهنده یکی از اجزای طبیعت هستند. در اصل فنگ شویی شما باید به ایجاد تعادل بین این پنج عنصر در زندگی بپردازید. اگر بتوانید در محیطی که زندگی می‌کنید یا مشغول به کار هستید، به درستی از این ۵ عنصر استفاده کنید و انرژی در محیط را به صورت متعادل به گردش دربیاورید، شما فنگ شویی را درست انجام داده‌اید و حالتان هم بهتر خواهد شد.

نویسنده: وحیده امینی

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *