آموزش پرایس اکشن پیشرفته

آموزش پرایس اکشن پیشرفته
  • 1401/1/21
  • گویا آی تی
  • 0

اگر قصد سودآوری از بازار ارزهای دیجیتال، فارکس یا حتی بورس ایران را دارید، باید به طور کامل آموزش مربوط به بازار این ارزها را دیده باشید. چرا که در غیر این صورت ممکن است خیلی زود همه‌ی سرمایه‌تان را از دست بدهید. همانطور نیز که حتماً می‌دانید روش‌های ترید در دنیای ارز متفاوت است که یکی از بهترین آنها ‘price action’ نام دارد. در واقع اگر می‌خواهید در این سبک به انجام معامله بپردازید، حتماً باید آموزش پرایس اکشن را دنبال کرده باشید. گفتنی است که این روش ترید از جذاب‌ترین روش‌های معامله محسوب می‌شود که بسیاری از حرفه‌ای‌های دنیا در بازار ارز دیجیتال نیز از آن بهره می‌برند. حال اگر از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید وارد این حوزه‌ی پراسترس شوید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم درباره‌ی اهمیت آموزش پرایس اکشن و استفاده از آن در بازارهای جهانی صحبت کنیم.

پرایس اکشن چیست

این روش معامله‌گری، کاملاً بر اساس نمودار قیمت سهم‌هاست. در واقع در روش ‘price action’ به هیچ اندیکاتور، اکسپرت و موارد مشابه نیاز نیست. البته ناگفته نماند که بعضی از تریدرها استفاده‌ی هم‌زمان از روش ‘price action’ و اندیکاتورها را در دستور کار قرار می‌دهند که طبیعتاً می‌تواند تحلیل‌ها را به سمت بهتر شدن سوق دهد. به طور کلی اگر بخواهیم این روش را خلاصه کنیم، باید بگوییم که افزایش قیمت در پرایس اکشن نشان می‌دهد که افراد در حال خرید هستند و اینجاست که معامله‌گر باید تشخیص دهد که آیا روند پیشرو، قدرت کافی برای ادامه را خواهد داشت یا خیر. البته تشخیص این مورد نیاز به بررسی آموزش پرایس اکشن به طور حرفه‌ای دارد و کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

بررسی نمودار روش معامله‌گری پرایس اکشن

تفاوت نمودار سبک ‘price action’ با دیگر استراتژی‌ها در ساده بودن نمودارهاست. در واقع چارت‌های ‘price action’ فقط با کندل‌ها صعودی و نزولی در نظر گرفته شده‌اند و هیچ اندیکاتوری بر روی چارت دیده نمی‌شود. دلیل این امر نیز در نظر گرفتن روند حرکتی ارز (سهم) با استفاده از قیمت لحظه‌ای است. اما دیگر نمودارها مملو از اندیکاتورهای مختلفی مانند مک‌دی، بالینگر باند، استوکاستیک و مواردی از این دست هستند که برای تعیین روند باید به طور کامل با هر کدام از آنها آشنایی کامل داشت. بنابراین گفتنی است که شاید یکی از دلایل اصلی روی آوردن به آموزش پرایس اکشن و استفاده از آن، تروتمیز بودن نمودارهای ارزهاست که توجه به قیمت ارز را ساده‌تر می‌کند.

 

استراتژی‌های پرایس اکشن

اگر چه ‘price action’ یک سبک معاملات ساده است، اما با توجه به اینکه نیاز به تحلیل دارد، می‌توان ادعا کرد که دارای استراتژی‌های مختلفی است. در واقع تریدرها می‌توانند با استفاده از شگردهای خاص به تحلیل قیمت بپردازند. لذا اگر بنا به معرفی استراتژی‌های این سبک از ترید باشد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • الگوی پین‌بار.
  • الگوی شکست نافرجام.
  • الگوی ناکام.
  • استراتژی HTS.
  • الگوی ترکیب پین‌بار و اینساید بار.

گفتنی است که در آموزش پرایس اکشن به طور کامل در خصوص موارد بالا توضیح داده شده است تا معامله‌گران بتواند با آشنایی کامل به تحلیل روند قیمتی بپردازند و در نتیجه تصمیم درستی را برای ترید در نظر بگیرند. برای مثال الگوی ترکیب پین‌بار با اینساید بار به جهت بررسی یا پیش‌بینی بازگشت قیمت در نظر گرفته می‌شود. البته هر کدام از استراتژی‌های عنوان شده به خوبی می‌توانند تحلیل مناسبی را برای روند حرکتی قیمت در اختیار تریدر قرار دهد. پر واضح است که استفاده‌ی بهینه از این استراتژی‌ها ملزم به آموزش کامل ‘price action’ است که ما در ادامه به توضیح دو مورد از این استراتژی‌ها خواهیم پرداخت:

·       الگوی پین‌بار

این الگو تک کندلی است که از مشخصات آن می‌توان به سایه‌ی بلند در انتهای آن اشاره کرد و اگر در انتهای روند نزولی تشکیل شود، احتمال حرکت مخالف قیمتی را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، از این الگو در انتهای روند صعودی دیده شود، نشان‌دهنده‌ی برگشت قیمتی خواهد بود. به طور کلی الگوی پین‌بار وضعیت تغییر روند را به معامله‌گر اطلاع می‌دهد.

·       الگوی اینساید بار

این الگو در سبک پرایس اکشن دو کندلی بوده که یکی از کندل‌ها بزرگ‌تر از دیگری و در سمت چپ کندل دوم قرار می‌گیرد. معنای این الگو این است که روند قیمتی همچنان ادامه‌دار خواهد بود. (صعودی یا نزولی).

مهم‌ترین نکات در استراتژی پرایس اکشن

در آموزش پرایس اکشن باید تمام و کمال به همه‌ موارد مهم در این سبک معامله‌گری اشاره شود که ما در ادامه به این موارد با اهمیت خواهیم پرداخت:

– تحلیل‌گران این سبک، برای ترید کردن به اندازه‌ی نسبی، شکل، رشد و حجم کندل‌ها توجه می‌کنند.

– در کنار نمودار حرکتی برای تشخیص روند بازار، از ابزارهایی مانند دامنه معاملاتی، خط روند و حتی میانگین متحرک نیز بکارگیری می‌شود.

– اگر چه ‘price action’ یک سبک ساده است اما می‌تواند تلفیقی از اندیکاتورها و دیگر استراتژی‌ها نیز باشد که انتخاب آن کاملاً به سلیقه‌ی معامله‌گران بستگی دارد.

– اساس کار سبک ‘price action’  شمع‌ها هستند که در آموزش پرایس اکشن نیز به طور کامل به هنرجوها یادآوری می‌شود. در واقع معامله‌گر برای ترید کردن به دنبال الگوهای مختلف در چارت است که در نتیجه به خرید و فروش منتهی می‌شود.

– برای معامله در این سبک از ستاپ کمک کرده می‌شود تا نقاط دقیق ورود و خروج مشخص شود.

 

مزایای استراتژی پرایس اکشن

با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، احتمالاً با این سوال مواجه شده‌اید که آیا سبک ‘price action’ به نسبت سایر استراتژی‌های معاملاتی بازار، دارای چه مزیت‌هایی است که ما در ادامه به طور کامل به آنها می‌پردازیم:

  1. – رایگان بودن این سبک معاملاتی اولین ویژگی‌ آن است. این در حالی است که بعضی از اطلاعاتی که در دیگر سبک‌ها برای تجزیه و تحلیل روند بازار استفاده می‌شوند، ممکن است به هزینه نیاز داشته باشند.
  2. – استفاده از این روش معاملاتی، در هر یک از بازارهای سهام، فارکس، ارز دیجیتال، آتی و حتی کالا به راحتی قابل استفاده خواهد بود.
  3. – تحلیل در این روش سریع انجام خواهد شد و اطلاعات منقضی در آن نقشی ندارند. این موضوع سبب می‌شود که ضریب اشتباه نیز کاهش یابد. البته آموزش پرایس اکشن در این مبحث دارای اهمیت خواهد بود که باید توسط اساتید این سبک در نظر گرفته شود.
  4. – تداخل اطلاعات حتی با وجود ترکیب با دیگر استراتژی‌ها در سبک پرایس اکشن وجود ندارد.
  5. – البته در کنار این موارد، باید اذعان کنیم که حرفه‌ای شدن در این سبک معاملاتی، نیاز به تمرین و تکرار دارد.

بهترین دوره آموزش پرایس اکشن

مسلماً برای حضور در چنین دوره‌هایی باید کلاس‌های حضوری یا ویدئویی مقدماتی تکنیکال را گذراند. در واقع این کلاس‌ها پیش نیاز وارد شدن به مرحله تجزیه و تحلیل سبک ‘price action’ است که در صورت عدم اجرا به هیچ عنوان نمی‌توانید به این سبک تسلط پیدا کنید. اما اینکه چه دوره‌ای از ‘price action’ را می‌توان بهترین دوره یا آموزش ویدئویی دانست بسته به بسیاری از موارد دارد که شاید مهم‌ترین آنها شامل سرفصل‌های زیر باشد:

  • معرفی کامل سوئینگ تریدینگ (معاملات نوسانی).
  • معرفی درست روند در سبک ‘price action’.
  • تمرین و تکرار به جهت تعیین یا شکست روند.
  • بررسی دقیق شتاب حرکتی قیمت.
  • معرفی کامل کندل‌ها و اصطلاحاً اخلاق آنها.
  • معرفی و بررسی کامل الگوهای شمعی.
  • بررسی و تدریس کلاستر حمایت و مقاومت در آموزش پرایس اکشن.
  • بررسی و معرفی نواحی مهم معاملاتی.
  • آموزش تعیین دقیق اهداف قیمتی.
  • آموزش جابجایی حدضرر.
  • معرفی انواع تایم فریم.
  • مباحث مربوط به ستاپ‌ها معاملاتی.

به طور کلی اگر در یک آموزش پرایس اکشن موارد عنوان شده وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که آموزش مدنظر، کاملاً بر اساس اصول سبک ‘price action’ در نظر گرفته شده است.

دوره پرایس اکشن کدام استاد بهتر است

همانطور که می‌دانید اساتید مختلفی سبک ‘price action’ را آموزش داده‌اند که شاید بعضی از آنها را مشاهده کرده باشید. پر واضح است که هر کدام از این اساتید، سبک‌ خاص خودشان را برای تدریس پرایس اکشن دارند و شاید شما عزیزان نیاز به یک آموزش جذاب برای یادگیری این استراتژی دارید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که حتماً از اساتید به نام در این حوزه استفاده کنید تا بتوانید در مدت کوتاهی به این سبک ساده اما پرقدرت تسلط پیدا کنید. به طور کلی از سعید خاکستر و رضا گلشاهیان به‌عنوان دو استاد برتر سبک ‘price action’ یاد می‌شود و آموزش پرایس اکشن این اساتید مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. حال اجازه دهید سایت معتبری را برای دسترسی به کلیه‌ی آموزش‌های پرایس اکشن به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

تهیه دوره آموزش پرایس اکشن از سایت تجارت فارکس

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه نیاز به بهترین آموزش‌ها در خصوص سبک پرایس اکشن دارید، کافی است که به سایت تجارت فارکس مراجعه کنید. این سایت با در نظر گرفتن بهترین آموزش‌ها به صورت رایگان شما عزیزان را در بازار فارکس و دیگر بازارهای معاملاتی همراه خواهد کرد. ضمناً توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت این گونه بازارها به‌هیچ عنوان از آموزش‌های ناقص استفاده نکنید چرا که در نهایت منجر به از دست رفتن سرمایه‌تان خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *