گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟
  • 1401/1/30
  • گویا آی تی
  • 0

گیفت کارت چیست ؟

گیفت کارت (کارت هدیه) نوعی کارت اعتباری مجازی می‌باشد که معمولا با هدف هدیه دادن، از سمت بانک‌ها، کمپانی‌ها و بسیاری از شرکت‌ها صادر شده و به‌عنوان جایگزین پول نقد، برحسب میزان اعتبار خود، امکان خرید از اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاین خاص را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین تفاوت‌های گیفت کارت با کارت‌های اعتباری می‌توان به این نکته اشاره داشت که، گیفت کارت‌ها همانطور که از نامشان مشخص است، برای هدیه دادن طراحی شده‌اند و با میزان اعتبار معین، برای استفاده از یک سرویس خاص کاربرد دارند؛ این درحالی ‌است که اعتبار گیفت کارت‌ها در مقایسه با سایر کارت‌های اعتباری، قابل انتقال و یا شارژ مجدد نبوده و همچنین به نام فرد صادر نشده و تاریخ انقضای مشخصی نیز ندارند.

گیفت کارت ارائه شده از سمت کمپانی‌های مشهوری همچون اپل، گوگل پلی، مایکروسافت، اسپاتیفای، آمازون، پلی استیشن، ایکس ‌باکس، ویزا کارت، مستر کارت و … از محبوب‌ترین کارت‌های هدیه امروزی می‌باشند که در کشورهای توسعه یافته‌ای همچون امریکا، به عنوان دومین هدیه محبوب بین مردم شناخته شده‌اند. با خرید این گیفت کارت‌ها به راحتی می‌توانید پرداخت‌های درون برنامه‌ای و یا هرگونه پرداخت در سایت‌های خارجی را انجام داده و از امکانات جذاب انواع اپلیکیشن‌ها، کنسول‌های بازی و سایر سرویس‌ها استفاده کنید.

محبوب‌ترین گیفت کارت‌های دنیا

تحریم‌های علیه ایران موجب شده است تا بسیاری از کاربران ایرانی همواره با مشکلات پرداخت ارزی مواجه بوده و به سادگی نتوانند به خدمات و سرویس‌های کمپانی‌های بزرگی همچون اپل، گوگل، سونی و … دسترسی داشته باشند. در این بین، انواع گیفت کارت‌ها با اعتبارهای مشخص توانسته‌اند راه حل این موضوع، مخصوصا برای کاربران ایرانی باشند. در ادامه به معرفی بعضی از محبوب‌ترین گیفت کارت‌های امروزی می‌پردازیم.

 

·      گیفت کارت ایکس باکس

گیفت کارت ایکس باکس، کارت هدیه‌ایست که تمامی گیمرها با استفاده از کد مندرج بر آن، می‌توانند اکانت ایکس باکس خود را شارژ کرده و به راحتی به آخرین بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت دسترسی داشته باشند. پس از خرید گیفت کارت ایکس باکس، اطلاعات آن را در حساب خود Redeem کرده و تا سقف اعتبار کارت، اکانت خود را شارژ کنید. در نظر داشته باشید که این کارت‌ها تاریخ انقضا نداشته و بدون محدودیت زمانی خاصی قابل استفاده خواهند بود.

·      گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن یکی از بهترین هدیه هایی‌است که می‌توانید برای دوستان گیمر خود خریداری کنید. این نوع کارت‌ها مخصوص دسترسی گیمرها و سایر کاربران به تمامی بازی‌های پلی استیشن طراحی شده است. کاربران با خرید گیفت کارت ps4 میتوانند از تمامی خدمات، بازی‌ها و سرویس‌های ارائه شده توسط پلی استیشن استفاده کنند.

 

·      گیفت کارت گوگل پلی

بطورکلی برنامه‌های ارائه شده در گوگل ‌پلی یا به‌‌صورت رایگان و یا پولی بوده که برای نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های پولی آن، نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای از طریق ویزا کارت، مستر کارت و … خواهید بود! از آنجایی‌که تمامی کاربران گوگل ‌پلی از امکان پرداخت ارزی برخوردار نیستند، به راحتی با استفاده از گیفت کارت گوگل پلی می‌توانند تا سقف اعتبار مورد نظر خود، به خرید از اپلیکیشن‌های گوگل از سراسر جهان بپردازند.

·      گیفت کارت اپل

بطورکلی برای استفاده از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر برنامه‌های محصولات کمپانی اپل، نیاز به خرید از اپ استور خواهید داشت. با خرید گیفت کارت اپل، برای پرداخت هزینه اپ استور دیگر نیازی به وارد کردن شماره‌ی ویزاکارت یا مستر کارت خود نداشته و تنها با استفاده از کد مندرج بر روی گیفت کارت، به میزان اعتبار گیفت کارت، به راحتی می‌توانید حساب اپل خود را شارژ کرده و از تمامی برنامه‌ها و امکانات اپ استور به صورت نامحدود استفاده کنید.

 

·      گیفت کارت اسپاتیفای

اسپاتیفای Spotify یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده پادکست، موسیقی و نمایش ویدیو در سراسر جهان است. کاربران اسپاتیفای به سادگی می‌توانند از این سرویس بر روی تمامی پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندور، آیفون و … استفاده کنند. از آنجایی که برای استفاده نامحدود از این برنامه نیازمند خریداری و شارژ اکانت پریمیوم آن خواهید بود، با خرید گیفت کارت اسپاتیفای و redeem کردن آن در سایت، به راحتی می‌توانید اعتبار کارت هدیه خود را به حساب Spotify انتقال داده و از سرویس‌های نامحدود آن بهره‌مند شوید.

خرید گیفت کارت در ایران

از آنجایی که اعمال بسیاری از تحریم‌های جهانی علیه ایران، امکان خرید گیفت کارت ‌های معتبر به صورت مستقیم را از ایرانیان سلب نموده، مجموعه ایرانیکارت توانسته است به عنوان رابطی معتبر میان کاربران ایرانی و فروشگاه‌ها و کمپانی‌های ارائه دهنده گیفت کارت همچون اپل Apple، گوگل Google، سونی Play Station، مایکروسافت، STEAM Gaming استیم، ویزا کارت، مسترکارت، فروشگاه آمازون Amazon، ایکس باکس XBOX، اسپاتیفای Spotify و … عمل کرده و امکان خرید از معتبرترین فروشگاه‌های جهانی و انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای را برای شما میسر سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید انواع گیفت کارت با اعتبارهای متنوع می‌توانید با کارشناسان و پشتیبان‌های ایرانیکارت به شماره ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۰۰ تماس گرفته و یا از طریق سایت رسمی ایرانیکارت اقدام کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *