با ۳ مورد از عجیب‌ترین ماجراهای بیت کوین آشنا شوید

با ۳ مورد از عجیب‌ترین ماجراهای بیت کوین آشنا شوید
  • 1401/3/23
  • گویا آی تی
  • 0

ارزهای دیجیتال در کنار فراز و فرودهایی که داشتند و در آینده نیز خواهند داشت با ماجراهای عجیبی در حین معامله‌های جهانی روبه‌رو شدند. در این مقاله به سه مورد از عجیب‌ترین رخدادهای این معامله‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

  1. سرقتی که باعث ثبات بیت کوین در بازارهای جهانی شد

ماجرا از این قرار بود که یک صرافی ارزهای دیجیتال به نام «Mt. Gox» اعلام کرد چیزی حدود ۷۴ هزار بیت کوین را به دلیل سرقت از دست داده است و به دنبال این ماجرا اعلام ورشکستگی کرد. بعد از این ماجرا بود که «کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده» تجارت با بیت کوین را تایید کرد. با این کار، میزان ثبات بیت کوین در بازارهای جهانی به بالاترین اندازه خود رسید و تاثیر مثبتی روی امنیت و پیگردهای قانونی خلافکاران در این بازار گذاشت.

  1. آفلاین شدن یک صرافی آنلاین

یک صرافی انگلیسی به نام «Bitstamp» اعلام کرد که مورد هک و سرقت بیت کوین قرار گرفته است. این ماجرا تاثیری جهانی روی قیمت بیت کوین گذاشت. در اثر شوک این سرقت، صرافی تصمیم گرفت که از حالت آنلاین به آفلاین تغییر وضعیت دهد. این ماجرا که برای معامله ارزهای آنلاین، چیزی عجیب بود خیلی دوام نیاورد. این صرافی با قبول کردن خسارت کاربران و بازگرداندن ارزها به کیف پولشان و البته افزایش امنیت، دوباره به حالت آنلاین بازگشت.

  1. دست به یکی کردن شرکت‌های هندی

در سال ۲۰۲۰ چند شرکت هندی با هم تصمیم گرفتند که روش پرداخت و معامله محصولاتشان را با استفاده از بیت کوین به رسمیت بشناسند. این اولین بار بود که چندین شرکت هندی در طی یک توافق نامعلوم به سراغ تغییر روش معامله خود می‌رفتند.

عجیب‌ترین روش معامله در بازار ارزهای دیجیتال، درست بیخ گوش خودمان است!

شاید فراز و فرودهای بازار ارزهای دیجیتال ماجراهای عجیب بسیاری داشته باشند ولی عجیب‌ترین ماجرا این است که ما بدون داشتن هیچ شناختی از این بازار، سرمایه خودمان را به دست شانس بسپاریم و امیدوار باشیم بتوانیم مثل کسانی که آوازه‌شان را شنیده‌ایم به سودهای کلان برسیم. این در حالی است که تنها راه سودآوری در این ماجرا، حرکت با چشمانی تمرین کرده، ذهنی آبدیده و اطلاعات است. اگر دست و بالتان از این ماجراها خالی است پیشنهاد می‌کنیم که صبر کنید، سرمایه‌تان را در هر جایی که هست نگه دارید و قبل از هر چیز به دنبال یک آموزشگاه تخصصی برای یادگیری ترید کردن و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بگردید!

چگونه یک دوره آموزش ارز دیجیتال معتبر را پیدا کنیم؟

چندین روش برای این کار وجود دارند که در ادامه آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. جستجو در شبکه‌های اجتماعی

خوشبختانه فعلا دستمان به شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی مثل «اینستاگرام»، «توییتر»، «لینکدین» و «فیسبوک» می‌رسد. حتی در این میان می‌توانیم از پیام رسان «تلگرام» هم یادی کنیم که با گروه‌های تخصصی‌اش دستی بر آتش دارد. شما می‌توانید سری به این شبکه‌های اجتماعی یا گروه‌های تلگرامی بزنید و ببینید که کاربران مختلف در مورد آموزشگاه‌های ارز دیجیتال چه می‌گویند، کدام آموزشگاه را به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند. البته در این هنگام فقط نقش یک ناظر را بر عهده داشته باشید تا بتوانید بیشترین اطلاعات ممکن را استخراج کنید.

  1. خواندن نظر کاربران در سایت‌های مختلف

این مورد هم می‌تواند در پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر به شما کمک می‌کند. البته نظرات کاربران را با این پیش‌زمینه بخوانید که برخی با هدف تبلیغ یا حتی خراب کردن یک آموزشگاه در حال کامنت گذاشتن هستند و نظرشان واقعی نیست.

  1. مطالعه گفتگوی کاربران مختلف در فروم‌های تخصصی ارز دیجیتال

با وجود اینکه فروم‌ها یا همان تالارهای گفتگو دیگر مثل گذشته فعال نیستند اما شما هنوز هم می‌توانید با کمی گشت و گذار در اینترنت، تالارهای گفتگوی خوبی را برای به دست آوردن اطلاعات، پیدا کنید.

  1. مشورت گرفتن از افراد موفق در بازار ارزهای دیجیتال

وقتی به دنبال افرادی می‌گردید تا از آنها مشورت بگیرید لطفا ابتدا به دستاوردهای آن فرد و میزان موفقیتش در زمینه مورد نظرتان توجه کنید. سوال پرسیدن از یک فرد شکست خورده به شما کمکی نمی‌کند. در عوض به دنبال افرادی بگردید که گلیم خودشان را از بازار ارزهای دیجیتال، به خوبی بیرون کشیده‌اند.

  1. مشخص کردن نیازهای شخصی‌تان از یک دوره آموزشی

این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از تصمیم برای جستجو در مورد آموزشگاه‌های معتبر مالی باید انجام دهید. از خودتان بپرسید که هدف اصلی‌تان از شرکت کردن در این دوره‌ها چیست؟ آیا به دنبال گرفتن مدرک معتبر هستید؟ می‌خواهید از تجربه اساتید حرفه‌ای و کارکشته استفاده کنید؟ می‌خواهید رزومه کاری خودتان را تکمیل کنید؟

  1. مدت زمان فعالیت آن آموزشگاه مالی را زیر نظر بگیرید

هر چقدر که یک آموزشگاه مالی و سرمایه گذاری، قدمت بیشتری داشته باشد، از آن طرف شما هم بیشتر می‌توانید به او اعتماد کنید. چون توانسته است که از میان فراز و فرودهای این بازار و … خودش را با موفقیت بیرون بکشد و تجربه کسب کند.

  1. به مجوزهای فعالیتش توجه ویژه‌ای داشته باشید

یکی از اولین ویژگی‌های یک آموزشگاه معتبر، مجوزهایی است که در زمینه آموزش‌های مالی از مراکز اصلی این حوزه مثل «سازمان بورس و اوراق بهادار»، «سازمان فنی و حرفه‌ای» و … دریافت کرده است. حتما این موارد را بررسی کنید.

آیا «خانه سرمایه» از این بررسی‌ها سربلند بیرون می‌آید؟

در خانه سرمایه، آموزش‌های تئوری و عملی دوشادوش یکدیگر قرار دارند؛ یعنی وقتی شما یک تکنیک یا مهارت را به صورت تئوری می‌آموزید، آن را در بازار ارزهای دیجیتال هم اجرا می‌کنید. با این تفاوت که این بار تنها نیستید و اساتید خانه سرمایه در کنار شما هستند تا به تک‌تک پرسش‌هایی که به هنگام یادگیری یا معامله برایتان پیش می‌آید به طور کامل پاسخ ‌دهند. گذشته از این‌ها خانه سرمایه:

  • بیش از ۱۰ سال سابقه آموزش بازارهای مالی و سرمایه گذاری را در کارنامه خود دارد. نتیجه این یک دهه تلاش، تربیت بیش از ۶۰۰۰ تحلیلگر حرفه‌ای بازارهای مالی است. می‌توانید ویدیوهای برخی از این دانشجویان را در سایت خانه سرمایه تماشا کنید.
  • این آموزشگاه، زیر نظر مستقیم سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند.
  • اساتید این آموزشگاه، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های بزرگ کشور و متخصصان سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند که خودشان هم در حال سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی مثل بورس و ارزهای دیجیتال هستند.
  • بعد از تمام شدن دوره‌ها، دانشجو به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شود و بعد از دادن آزمون تئوری و عملی، «مدرک بین‌المللی تحلیل‌گر بازارهای مالی» خود را دریافت می‌کند. اعتبار این مدرک توسط سازمان جهانی کار هم تایید شده است. گفتنی است، تنها کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در خانه سرمایه آموزش دیده باشند.
  • در طول دوره آموزش ارز دیجیتال، مواردی مانند «ارز دیجیتال»، «روش‌های مختلف کسب سود از ارزهای دیجیتال»، «آموزش کیف پول ارز دیجیتال»، «صرافی ارز دیجیتال مانند کوینکس و بای بیت»، «اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال»، «فاندامنتال ارز دیجیتال»، «نوسان‌گیری»، «پرایس اکشن»، «اصول تحلیل تکنیکال»، «اصول تحلیل فاندامنتال»، «بیت کوین چیست»، «هنجارهای حاکم بر بازار فیوچر» و موارد بسیار زیاد دیگری آموزش داده می‌شوند. پوشش دادن این سرفصل‌ها و بخش‌های جزئی‌تری که به آنها نپرداختیم بیش از ۷۵ ساعت آموزش ویدیویی کاربردی را به شما ارائه می‌دهند.
  • دوره آموزش ارز دیجیتال این شرکت، به‌روز و مطابق با آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال است.
  •  شرکت کردن در این دوره به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد. چون تمام موضوع‌ها از صفر آموزش داده می‌شوند.
  • دوره آموزش ارزهای دیجیتال به دو صورت «آنلاین» و «حضوری» برگزار می‌شود. اگر فقط با دیدن استادتان می‌توانید خوب یاد بگیرید، به شما شرکت کردن در دوره حضوری را پیشنهاد می‌کنیم.
  • در غیر این صورت، می‌توانید با شرکت کردن در دوره آنلاین آموزش ارز دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز و هر روزی از هفته، آموزش خودتان را پیش ببرید.
  • در دوره ارز دیجیتال خانه سرمایه این فرصت طلایی را دارید که در کنار استادتان به ترید مشغول شوید. این ماجرا به شما کمک می‌کند تا از اشتباه‌هایی که هنگام ترید می‌کنید با خبر شوید و از راهنمایی‌های مستقیم استادتان کمک بگیرید. می‌توانید ویدیوی دانشجویان موفقی که هنگام ترید در کنار استادشان به سودهای قابل توجهی رسیدند را در سایت خانه سرمایه تماشا کنید. تعداد این افراد موفق، هر روز در حال افزایش است. چرا شما یکی از آنها نباشید؟

مدرک ارائه شده توسط خانه سرمایه چه مزیت‌هایی دارد؟

تبدیل شدن به تحلیل‌گر بین‌المللی بازارهای مالی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون شرکت در کنکور، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش مالی به ادامه تحصیل بپردازید. از طرفی، گرفتن گواهینامه بین‌المللی از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند به بخشی مهم از رزومه کاری بین‌المللی شما تبدیل شود. این گواهی مهارت می‌تواند به عنوان ۹۰۰ ساعت کار، کمک بزرگی به فرآیند مهاجرت باشد. کار در آموزشگاه‌ها، ارتقای شغلی، معادل سازی به صورت ۲ تا ۸ سال سابقه کار و دریافت کارت مربی‌گری هم بخش دیگری از مزایای مدرک ارائه شده به شمار می‌روند.

داستان خودتان را بنویسید

یادتان باشد، داستان «نمی‌توانم‌ها» و «نمی‌شود‌های» دیگران، چیزی است که آنها به عنوان نویسنده زندگی خودشان طراحی‌اش کرده‌اند. این موضوع در زندگی آنها درست است و بدون شک اتفاق هم می‌افتد. ولی در زندگی شما، خودتان تنها نویسنده ماجرا هستید. اجازه ندهید دود افکار مسموم و ناخوشایند زندگی دیگران، هوای ابری و سرشار امید را از زندگی‌تان بدزدد. بهترین، سودآورترین و زیباترین حکایت‌ها را برای زندگی‌تان بنویسید و از ماجرای ویژه و شگفت‌انگیز خودتان لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *