ثبت شرکت در کمترین زمان با الی ثبت

ثبت شرکت در کمترین زمان با الی ثبت
  • 1401/5/2
  • گویا آی تی
  • 0

ثبت شرکت در کمترین زمان با الی ثبت

 

برای آن که بتوانید شرکتی رسمی را راه‌اندازی کنید و با شرکت‌ها و افراد مختلف مراودات کاری و مالی به شکل قانونی داشته باشید، ثبت شرکت یکی از کارهای ضروری و لازم استعلاوه بر این شاید لازم باشد برند خودتان را نیز به ثبت برسانید و یا پس از مدتی تغییراتی در شرکت به وجود آوریدبرای ثبت تغییرات شرکت نیز نیازمند آن هستید که به شرکت های ثبتی که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید.

اگر شما هم در حال حاضر قصد ثبت شرکت و یا ثبت برند خود را دارید و یا مایلید در اساسنامه شرکت تغییراتی به وجود آورید این مطلب می‌تواند به عنوان یک راهنما در این زمینه به شما کمک نماید.

 

شرکت به چه سازمانی گفته می‌شود؟

پیش از آن که به موضوع اهمیت ثبت شرکت بپردازیم لازم است تعریفی از آن ارائه کرده و به این موضوع اشاره کنیم که ثبت شرکت برای چه افرادی لازم و ضروری است؟

تعریف شرکتشرکت نهادی حقوقی به شمار می‌آید که در آن دو تا چند نفر گرد هم آمده و برای هدفی واحد که ممکن است تولید، ارائه خدمات و محصولات و همچنین واردات و صادرات و .. باشد، با یکدیگر همکاری کرده و با توجه به اینکه هر فرد چه میزان سهمی در شرکت داشته باشد، در سود و زیان سهیم خواهد شدهمچنین شرکت نیز ممکن است ساختار مختلفی داشته باشد که در زمان ثبت شرکت لازم است این موضوع مشخص شوددر ادامه به نمونه شرکت‌های مختلفی که در ایران تاسیس می‌شوند خواهیم پرداخت.

 

ثبت شرکت چه ضرورتی دارد و چه مزایایی برای مدیران دارد؟

ثبت شرکت به آن معناست که به تمامی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری یک مجموعه اقتصادی و تجاری چارچوبی رسمی و قانونی ببخشد زیرا پس از این اتفاق است که شرکت می‌تواند به عقد قراردادهای کوچک و بزرگ با سایر سازمان‎ها و شرکت‎ها بپردازدنکته دیگر آن که چنانچه شرکتی ثبت نشود، همکاران، مشتریان و یا رقبا نمی‌توانند آن را قانونی به شمار آورده و با آن شرکت همکاری نمایند.

از مزایای ثبت شرکت که برای مدیران مفید است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ثبت شرکت به مجموعه فوق حالتی قانونی بخشیده و به آن اعتبار خواهد داد زیرا با داشتن اساسنامه چنانچه شرکتی به نام دلخواه شما ثبت شود دیگر امکان ثبت شرکت دیگری با آن نام وجود نخواهد داشت.
  • شرکت و طرف مقابل چنانچه قصد انجام معامله‌ای را داشته باشند، می‌توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش کرده و یا به عقد قرارداد بپردازنددر چنین شرایطی است که طرف مقابل می‌تواند به میزان سرمایه شرکت پی برده و از اختیارات مدیران شرکت مطلع شوددر این صورت می‌تواند در عقد قرارداد و تصمیم‌گیری‌های آتی خود قدم صحیحی بردارد.
  • در صورت بسته شدن یک قرار داد قانونی هیچ یک از طرفین نمی‌تواند نسبت به تغییر آن اقدامی کرده و یا در مورد آن اظهار بی‌اطلاعی نمایدبه همین دلیل ثبت شرکت و قانونی بودن آن می‌تواند فواید بسیاری برای مشتریان و افرادی که با این شرکت معامله‌ای می‌کنند به همراه داشته باشد.
  • با ثبت شرکت و یا ثبت برند، می‌توانید به عنوان یک شخص حقوقی به فعالیت خود ادامه دهید.

/ثبت-شرکت/https://elisabt.ir

برای ثبت شرکت چه مدارکی نیاز است و چه مراحلی باید طی شود؟

هنگامی که به همراه یک یا چند نفر دیگر تصمیم به آغاز فعالیت و شراکتی گرفتید نیاز است تا برای قانونی کردن فعالیت‌های خود، نسبت به ثبت شرکت تلاش کنید برای این امر نیاز است تا مدارکی را به ادارات ثبت برده و به فعالیت خود جنبه‌ای رسمی ببخشیدعموما اداراتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دارند و می‌توانند علاوه بر ثبت شرکت، در خصوص ثبت برند و یا ثبت تغییرات شرکت نیز خدمات مختلفی را به شما اختصاص دهند.

برای این منظور و با توجه به اینکه چه شرکتی را قرار است به ثبت برسانید نیاز به آماده کردن مدارک مختلفی دارید که در ادامه به این مدارک اشاره خواهیم کرد.

  • تکمیل مدارک مورد نیاز

لازم است پیش از هر چیز کپی مدارک شناسایی خود اعم از کارت ملی و شناسنامه همه اعضا، امضای اقرارنامه، گواهی عدم سوء پیشینه افراد و همچنین مجوز فعالیت خود (در صورتی که شرکت شما برای فعالیت نیاز به مجوز داردرا به اداره ثبت ارائه نمایید.

  • انتخاب نام شرکت

انتخاب نامی شایسته مرتبط با کسب و کار شما که با قوانین جمهوری اسلامی منافاتی نداشته باشد ضروری استدر این خصوص بهتر است توجه کنید که این نام پیشتر برای شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد، نکته حائز اهمیت دیگر در این خصوص آن است که لازم است نام دارای ریشه فارسی بوده و سه سیلابی باشد.

  • تنظیم مدارک و امضا مدارک مورد ثبت

در مرحله بعد باید مدراک آماده شده توسط تمامی اعضا شرکت به امضا برسد.

  • درج آگهی

آخرین مرحله از ثبت شرکت را می‌توان درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار دانست که باید در اولین ماهی که شرکت ثبت می‌شود این امر با هزینه خود شرکت به انجام رسد.

 

ثبت برند الی ثبت

 

اهمیت ثبت برند

تا این قسمت تلاش کردیم تا نکاتی که در خصوص ثبت شرکت اهمیت دارد را با شما در میان بگذاریماما غیر از ثبت انواع شرکت در ادارات ثبت، نیاز است برای ثبت برند خود نیز اقدام نمایید زیرا این امر نه تنها برای برندسازی لازم است بلکه چنانچه برند ثبت نشود و برندسازی صورت نگیرد تمامی تلاش‌هایی که برای ثبت شرکت و یا تولید محصولات و ارائه خدمات انجام داده‌اید بی‌نتیجه خواهد ماند.

برند Brand طبق تعاریف ارائه شده شامل نام، نشان (لوگومی‌شود که می‌تواند کالا و یا خدمات شما را نسبت به محصولات سایر رقبا در ذهن مشتری و مخاطبی که از آن استفاده می‌کند متمایز و ماندگار نمایدهنگامی که شما تلاش می‌کنید تا بر ارزش برند خود بیافزایید در واقع در تلاشید تا کاری کنید که خوب دیده شوید و با توجه به قیمت مناسبی که در نظر می‌گیرید مشتری برای استفاده‌ای که دارد تنها محصول و یا خدمات شما را انتخاب نماید.

نکته مهم دیگر آن است که چنانچه برند شما به ثبت برسد می‌تواند در متمایز شدن محصولات و خدمات شما از سایر رقبا موثر واقع شده و چنانچه محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد به زودی در بازار معروف شده و مشتریان از آن استقبال نمایند.

علاوه بر این می‌توانید نمایندگی‌ خود را در اختیار افراد مختلف در اقصی نقاط کشور قرار داده و یا نسبت به دریافت وام، جذب سرمایه‌گذار و در نهایت جذب مشتریان بیشتر و درآمد بالاتر اقدام نمایید.

/ثبت-برند/https://elisabt.ir

ثبت برند چه تفاوتی با ثبت شرکت دارد؟

اکنون که به دو موضوع ثبت شرکت و ثبت برند پرداختیم لازم است ببینیم این دو امر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این اقدامات هر دو در اداره‌های ثبت کل کشور انجام می‌شود و نیاز به مدارک یکسانی داردتنها یک تفاوت مابین ثبت شرکت و برند وجود دارد و آن هم این است که شرکت تنها یک بار به ثبت می‌رسد مگر آن که نیاز باشد تا نسبت به ثبت تغییرات شرکت اقدام شده و تغییراتی در اساسنامه رخ دهد.

اما در خصوص ثبت برند یک نکته دیگر وجود داردیک شرکت می‌تواند برای چند محصول خود به طور همزمان نام‌های مجزایی در نظر گرفته و هر یک از این نام‌ها را به عنوان برندی خاص به ثبت رساندبا این شرایط برند فوق قابل انتقال به غیر نبوده و نیاز نیست برای آن مالیات و یا عوارضی پرداخت شودبه نکاتی که لازم است در این خصوص مورد توجه قرار گیرد در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  • برای ثبت برند نباید از اسامی توصیفی استفاده کرد.
  • هر چه اسم خاص‌تر و یا ساخته ذهن و تفکر باشد شانس بیشتری برای پذیرش خواهد داشت.
  • رنگ لوگوی برند شما باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در ذهن‌ها باقی بماند.
  • نمی‌توان تنها از اعداد برای ثبت برند استفاده کرده و لازم است ترکیبی از اعداد و کلمات فارسی و لاتین برای آن در نظر گرفته شود.

 

اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت الی ثبت

 

الی ثبت بهترین مرجع ثبت شرکت

با توجه به همه مطالب و نکاتی که پیشتر به آن اشاره کردیم، چنانچه در نظر دارید برای فعالیت‌های تجاری خود شرکتی را راه‌اندازی کنید و آن را به ثبت برسانید تا کسب و کار شما وجهه‌ای قانونی به خود بگیردبهتر است برای آن که این مسیر در مدت زمان کوتاهی طی شود، از مجموعه الی ثبت در زمینه ثبت شرکت و برند و همچنین ثبت تغییرات شرکت و رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور و پیمانکار، اخذ رتبه و … فعالیت داشته و می‌تواند تمامی مراحل این خدمات را در مدت زمان کوتاهی برای مشتریان به انجام رساند.

به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی با کارشناسان اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت الی ثبت ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نماییدالی ثبت می تواند با ارائه راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی و رایگان به شما در این مسیر کمک نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز می‌توانید به آدرس الکترونیکی https://elisabt.ir/ مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۱۰۶۴۶ تماس برقرار نمایید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *