آشنایی با بهترین کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی

آشنایی با بهترین کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی
  • 1401/5/9
  • گویا آی تی
  • 0

اهمیت استفاده از بهترین کتاب ریاضی و آمار کنکور 

درس ریاضیات و آمار کنکور انسانی، جزء دروسی است که حل تست‌های آن برای بسیاری از داوطلبان رشتۀ انسانی چالش‌برانگیز است؛ بنابراین چنانچه داوطلبی تلاش کرده و درصد نسبتاً بالایی از این درس کسب نماید، در بالا بردن تراز او بسیار مؤثر است. دستیابی به این هدف، مستلزم حل تمرین‌های متنوع و آموختن روش‌ها و مهارت‌های تست‌زنی است که با استفاده از کتاب‌ها و منابع کنکوری مناسب امکان‌پذیر است. در ادامۀ مطلب به معرفی برخی از بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی پرداخته‌ایم.

فهرست بهترین منابع ریاضی و امار کنکور انسانی

کتاب ریاضی و آمار جامع مشاوران

اگر به دنبال یک کتاب تست ریاضی و آمار کنکور باکیفیت هستید، کتاب ریاضی و آمار جامع کنکور مشاوران از سری کتاب‌های جامع کنکوری انتشارات مشاوران آموزش یکی از آنهاست که با هدف آمادگی کامل داوطلبان رشتۀ انسانی در درس آمار و ریاضیات کنکور سراسری گردآوری شده است. درس‌نامه‌های جامع و مفهومی کتاب کلیه مطالب کتب درسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم انسانی را پوشش می‌دهد و با ارائۀ مثال‌های کاربردی سعی در تفهیم کامل این مطالب دارد.

درس‌نامه‌ها شامل بخش‌های پاتخته برای تثبیت آموخته‌ها، از حرف تا عمل برای آموزش روش‌های حل مسئله، ابزارهای حل مسئله برای سهولت حل تمرینات و آزمونک برای سنجش آموخته‌ها می‌باشد. کتاب همچنین شامل بیش از ۱۲۰۰ سؤال تستی متنوع مطابق با کتب درسی جدید و نیز سؤالات سال‌های گذشته کنکور به همراه پاسخنامۀ تشریحی دقیق است.

کتاب تست ریاضی و آمار خیلی سبز

از دیگر منابع برتر ریاضی و آمار کنکور انسانی، کتاب تست ریاضی و آمار جامع خیلی سبز کتاب کاملی است که در ۴۶۴ صفحه تست های کتاب درسی را ارائه داده است و منبع تستی کامل و معتبری برای آمادگی در کنکور سراسری است. درسنامه‌ی کتاب تمام نکات مهم این درس را پوشش می‌دهد و با تست‌های متنوع خود که در پایان هر فصل آمده تسلط شما بر درس را افزایش می‌دهد. کتاب با درسنامه‌هایی کامل و گام‌به‌گام همراه با کتاب درسی، روند مناسب و منطبق تست‌ها بر اساس درسنامه، رعایت ترتیب سرفصل‌ها، پوشش تست‌های پرتکرار کنکور و پاسخ کامل تشریحی تمام نیاز شما به یک کتاب کامل را برطرف می‌کند. با پایان هر فصل دانش‌آموزان مباحث سخت و نکته‌دار را به‎‌راحتی درک می‌کنند و آن مبحث به‌وضوح و دقت زیادی در ذهن شان حک می‌شود و با پاسخنامه‌ی تشریحی هیچ ابهامی در خصوص تست‌های این درس برای شما باقی نمی‌ماند. ترتیب فصل‌بندی کتاب به‌ترتیب از پایه دهم آغاز می‌شود و با پایه‌ی دوازدهم به‌پایان می‌رسد، مباحث کتاب نیز به‌همان ترتیب سرفصل‌های کتاب ارائه شده تا به‌طور مجزا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را بسنجید.

کتاب میکرو طلایی ریاضیات جامع انسانی کنکور

کتاب میکرو طلایی ریاضی کامل انسانی کنکور یکی دیگر از بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور است. این کتاب دربردارنده‌ی مباحث کتاب ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم بوده است که به‌صورت موضوع به موضوع چیدمان شده ولی در عین حال به‌جهت سهولت مطالعه برای داوطلبان، نام پایه و شماره‌ی فصل موردنظر، در فهرست کتاب بیان گردیده است. داوطلبان در گام نخستِ این کتاب با بخش درس‌نامه و کادرهای آموزشی روبه‌رو می‌شوند؛ مؤلفان در این قسمت به‌منظور تفهیم بیشتر نکات، به‌ارائه‌ی مثال‌ و تست‌های آموزشی نیز پرداخته‌اند. در گام بعدی داوطلبان عزیز می‌توانند با واکاوی بانک تست پربار کتاب (بیش از ۱۵۰۰ تست) که علاوه بر سؤالات تألیفی، تست‌های سراسری داخل و خارج از کشور سال‌های گذشته را نیز دربردارد، میزان تسلط خود را بر این مطالب بسنجند و متوجه نقاط ضعف و قوت خود شوند تا در مرحله‌ی بعد درصدد رفع آن‌ها برآیند. مؤلفان این کتاب، برای تمامی سؤالات مندرج در آن، پاسخ‌نامه‌ی تشریحی ارائه کرده‌اند و حتی به‌جهت تکمیل مطالب و افزایش تسلط داوطلبان، برای برخی از تست‌های موردنیاز دو روش حل ارائه نموده‌اند و سایر گزینه‌ها را نیز تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند. با اطمینان‌خاطر می‌توان گفت پس از مطالعه‌ی کتاب‌های میکروطبقه‌بندی و سنجیدن نقاط ضعفتان قادر هستید به هر نوع سؤال مرتبط با آن مبحث پاسخ دهید.

کتاب ریاضی و آمار جامع مهروماه

کتاب جامع ریاضی و آمار کنکور مهروماه، توسط گروهی از مولفان متشکل از آقایان فرشاد ابوالقاسمی، رامین اسلام و مسعود غزالی بینا گردآوری شده است. این کتاب حاوی ۳۹۲ صفحه و چاپ دو رنگ است. هدف از چاپ این کتاب تقویت درس ریاضی و آمار دانش آموزان رشته ی انسانی در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به منظور شرکت و موفقیت در آزمون سراسری می باشد.

ویژگی های کتاب ریاضی و آمار انسانی جامع کنکور مهروماه

کتاب جامع ریاضی و آمار کنکور، به صورت کامل کتاب درسی اصلی را تحت پوشش قرار داده است.

این کتاب به ساختار کتاب درسی اصلی وفادار بوده و چارچوب آن را حفظ کرده است.

در این کتاب درس نامه ای خاص وجود دارد که مختص داوطلبان رشته ی انسانی می باشد. این درس نامه بدون پرداختن به حاشیه و مطالب خارج از اهداف کتاب درسی، تنها مسائل مهم و اساسی موجود در کتاب درسی را توضیح داده است.

در این کتاب تست های مربوط به آزمون های سراسری سنوات گذشته گنجانده شده است.

به منظور تکمیل بحث آموزش و پوشش کامل مباحث درسی، در این کتاب از تست های تالیفی نیز بهره گرفته شده است.

تست های تالیفی این کتاب کاملا مطابق با استانداردهای آموزشی و کنکور سراسری می باشد. آخرین تغییرات کتاب درسی و نوع سوالات کنکور سراسری در تست های تالیفی این کتاب مد نظر بوده است.

برای سوالات موجود در این کتاب پاسخ نامه هایی وجود دارد که کاملا تشریحی می باشد. این پاسخ نامه ها جامع بوده و به طور خاص برای مخاطبانی نوشته شده که در رشته ی انسانی تحصیل کرده اند.

در این پاسخ نامه از روشی تحت عنوان «فرمول ممنوع» استفاده شده که به رد گزینه ها می پردازد و نیاز به فرمول و حل ندارد.

در این کتاب از نظر چند مولف ماهر و فعال در زمینه ی ریاضیات رشته ی انسانی استفاده شده و این کتاب را حاصل یک کار جمعی می دانند.

زبان این کتاب بسیار گویا و شیوا می باشد که باعث درک هر چه بهتر مباحث آن می شود. زبان ساده و روان برای هر کتاب استانداردی لازم است.

خرید کتاب ریاضی و آمار کنکور انسانی با تخفیف از کتابانه

کتابانه یکی از مراجع تخصصی فروش کتاب های کمک درسی، کنکوری، دانشگاهی، عمومی و زبان خارجی است. برای خرید کتاب ریاضی و آمار کنکور و یا سایر کتب مورد نیازتان، می‌توانید به کتابانه مراجعه کرده از تخفیف های ما بهره مند شوید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *