چه زمانی sms تبلیغاتی بفرستیم؟

چه زمانی sms تبلیغاتی بفرستیم؟
  • 1401/5/10
  • گویا آی تی
  • 0

شاید بیشترین حجم پیامک‌های تلفن‌ همراه همۀ ما با پیامک‌های تبلیغاتی پر شده باشد. بازاریابی پیامکی یا ارسال sms تبلیغاتی برای گروه بزرگی از مخاطبین، یکی از روش‌های پرطرفدار بازاریابی است. گرچه عده‌ای عقیده دارند که دوره استفاده از بازاریابی پیامکی گذشته و این روش کارایی گذشته خود را ندارد، با این حال ارسال sms تبلیغاتی با وجود هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی، اثرگذاری بالایی از خود نشان می‌دهد.

آمار و تحقیقات نشان می‌دهد در صورتی که اصول sms مارکتینگ را به درستی رعایت کنید، نتیجه درخشانی از کمپین‌ تبلیغاتی خود خواهید گرفت. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبین چه زمان‌هایی است؟ آیا اصولی وجود دارد که بتوان با توجه به آنها بهترین زمان ارسال پیامک‌های انبوه را انتخاب کرد؟

قبل از اینکه به طور مفصل به نکات مهم برای انتخاب بهترین زمان ارسال sms تبلیغاتی بپردازیم، به چند دلیل مهم استفاده از این روش در بازاریابی اشاره می‌کنیم.

پنل پیامک

چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب می‌کنید؟

روش های بازاریابی هر روز و با توجه به پیشرفت ابزارهای در دسترس مردم، پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شوند. اما این امر دلیلی برای حذف روش‌های به نسبت قدیمی‌تر بازاریابی نیست. عنصر هوشمندی در بازاریابی به این معنی است که همواره به دنبال استفاده از اثرگذارترین روش برای شناساندن کسب و کار خود به مخاطب باشید، بدون توجه به اینکه روش شما قدیمی است یا جدید.

بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری دارد که در اینجا به چند مزیت اصلی آن اشاره می‌کنیم.

هزینه کم، اثرگذاری بالا: ممکن نیست در فکر اجرای کمپین تبلیغاتی باشید اما به هزینه آن فکر نکنید. یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های اجرای تبلیغات، ارسال sms تبلیغاتی است. روشی که با رعایت اصول آن می‌تواند بهترین کمک به کسب و کار شما باشد. کسب و کارهای زیادی این روزها از این روش استفاده می‌کنند تا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. حتی کسب و کارهای بزرگ نیز از ارسال sms تبلیغاتی دریغ نمی‌کنند، چرا که به خوبی به تاثیرگذاری آن واقفند.

امکان ارتباط دو طرفه: بسیاری از روش‌های تبلیغات یک طرفه است. معمولا پاسخ مستقیمی از مخاطبین خود دریافت نمی‌کنید و تنها باید رفتار مخاطب را رصد کنید. اما بازاریابی پیامکی این امکان را به مخاطبین می‌دهد که به پیامک‌های شما پاسخ دهند. ارتباط مستقیم و دو طرفه بین کسب و کارها و مخاطبین‌شان فرصت مغتنمی است برای شنیدن مخاطبین. فرصتی که کم پیش می‌آید و می‌تواند کمک بزرگی به کارشناسان بازاریابی کسب و کارها برای شناخت مخاطبین کند.

پیامک تبلیغاتی

زمان طلایی ارسال پیامک تبلیغاتی

بازاریابی بدون رعایت اصول و نکات پایه‌ای به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. بازاریابی پیامکی هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از اصول حیاتی ارسال sms تبلیغاتی، ارسال پیامک در زمان مناسب است. چرا که اگر بدون توجه به زمان، sms تبلیغاتی ارسال کنید، به احتمال زیاد دیده نخواهید شد و هزینه‌ای که کردید نیز بیهوده خواهد بود. برای یافتن زمان طلایی پیامک تبلیغاتی نکات زیر را در نظر داشته باشید.

شناخت مخاطب، شناخت هدف:

کمپین تبلیغاتی خود را برای چه افرادی اجرا خواهید کرد؟ مخاطبین شما در چه گروه سنی‌ای قرار می‌گیرند؟ کارمند هستند یا خانه‌دار یا مدیر کسب و کار؟ به این سوالات با دقت پاسخ دهید و بررسی لازم را برای رسیدن به جواب انجام دهید. مهم ترین عنصر برای انتخاب زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، ماهیت شغلی و شخصیتی مخاطب هدف شماست. با شناخت مخاطبین ساعت‌های کار و استراحت آنها را خواهید شناخت، میزان استفاده از تلفن همراه و زمان استفاده از آن توسط مخاطب را تعیین می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین زمان ارسال sms تبلیغاتی را برای رسیدن به بهترین اثر انتخاب کنید.

برای مثال اگر کسب و کار شما مربوط به پوشاک بانوان است، به احتمال زیاد بیشترین مخاطبین شما را خانم‌های خانه‌دار تشکیل خواهند داد. در این صورت لحن پیامک شما و زمان خاص ارسال پیامک که در بخش‌های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد شکل خاصی خواهد داشت.

روزهای تقویم با هم تفاوت دارند:

پس از جمع‌آوری اطلاعات بالا، نیاز دارید روز مناسب اجرای کمپین خود را با دقت انتخاب کنید. شاید تعجب‌آور باشد، اما در ارسال پیامک تبلیغاتی، روزهای هفته و یا ماه تفاوت‌های مهمی با هم دارند. در درجه اول باید به ماهیت کسب و کار خود توجه کنید. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستید، به احتمال زیاد اگر در روزهای اول ماه کمپین خود را اجرا کنید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. چرا که در این روزها، افراد بیشتری قصد خریدهای ماهانه خود را دارند. در مقابل اگر کسب و کار شما رستوران و غذاخوری باشد، هر روز هفته و ماه می‌تواند برای ارسال sms تبلیغاتی مناسب باشد.

توجه کنید که روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی معمولا برای ارسال sms تبلیغاتی مناسب نیستند. افراد در روزهای آخر هفته مشغول تفریح و حضور در کنار خانواده‌اند و به احتمال خیلی زیاد پیگیر پیامک‌های تبلیغاتی نیز نخواهند بود. گرچه اگر کسب و کار شما مربوط به تفریح‌ و تعطیلات باشد، این روزها می‌تواند انتخاب خوبی برای ارسال پیامک باشد.

نکته مهم و طلایی در انتخاب روز مناسب، شناخت ماهیت کسب و کار شما است. البته در انتخاب روز مناسب نیز باید به ویژگی‌های گروه مخاطبین هدف خود دقت داشته باشید. فراموش نکنید که حلقه اصلی در بازاریابی همواره مخاطب کسب و کار است. پس شناخت مخاطب و در نظر داشتن نیازهای او همیشه جزو ارکان اصلی اجرای کمپین‌ها خواهد بود.

تکنیک ساعت طلایی:

پس از بررسی کامل مخاطب هدف و انتخاب روز مناسب برای اجرای کمپین تبلیغاتی، وقت انتخاب ساعت ارسال پیامک می‌‌رسد. در این بخش باید دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید بالاترین تاثیر را از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود دریافت کنید.

یک اصل کلی در این زمینه وجود دارد که می‌گوید بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی اول روز و بین ساعات ۸ تا ۱۲ است. اما در انتخاب ساعت هم باید ماهیت کسب و کار خود را در نظر داشته باشید. اگر کسب و کار شما در نیمه دوم روز فعال است، بهترین ساعت ارسال پیامک، بین ساعات ۱۷ تا ۲۰ است. یا اگر صاحب رستورانی باشید که وعده نهار را در برنامه خود دارد، حوالی ساعت ۱۱ صبح بهترین زمان برای این کار خواهد بود.

برای انتخاب ساعت دقت کنید که در ساعات پایانی روز از ارسال پیامک خودداری کنید. این ساعات معمولا اختصاص به استراحت افراد دارد و پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

در آخر باید توجه کنید که مهم‌ترین عنصر انتخاب زمان ارسال پیامک ماهیت کسب و کار شما و هویت مخاطب شماست. همه نکاتی که گفته شد ممکن است با توجه به خاصیت کسب و کار شما و همچنین مخاطبی که در نظر دارید متفاوت باشد. پس ابتدا کسب و کار خود را به خوبی تحلیل کنید و سپس ویژگی‌ها و خواسته‌های مخاطب را در نظر بگیرید. در این صورت با اجرای بازاریابی پیامکی نتیجه خیره‌کننده‌ای خواهید گرفت.

 

اگر تمایل دارید در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی، سامانه پیامکی پر سرعت و پیشرفته داشته باشید و یا برای اجرای کمپین بازاریابی پیامکی خود، به کمک نیاز دارید با کلیک بر روی لینک اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *