چگونه بهترین نهال گردو برای احداث باغ را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین نهال گردو برای احداث باغ را انتخاب کنیم؟
  • 1401/5/24
  • گویا آی تی
  • 0

مقدمه

انتخاب و شناسایی بهترین نهال گردو برای احداث باغ، به شما در داشتن باغی پربارتر و با عمر اقتصادی طولانی تر کمک میکند. درختان گردو اگر به صورت صحیح و با توجه به شرایط اقلیمی و آب وهوایی در باغ انتخاب شوند؛ به سرعت محصول دهی را آغاز نموده و بیشترین بهره وری را برای شما به ارمغان خواهند داشت. ما در نهالستان پالیز هرآنچه که شما برای انتخاب بهترین نهال گردو لازم است بدانید را جمع آوری نموده ایم. پس با ما همراه باشید.

 

چگونه بهترین نهال گردو برای احداث باغ را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب و شناسایی بهترین نهال گردو و احداث باغ گردو پرمحصول، لازم است تا اطلاعاتی را درباره شرایط فعلی باغ و همچنین شرایط لازم برای رشد نهال گردو بدست آورید. لازم است بدانید نهال گردویی که برای باغ دیگری مورد استفاده قرار میگیرد، ممکن است بهترین انتخاب برای باغ شما به حساب نیاید. بنابراین با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام به خرید نهال گردو نمایید. و اما اطلاعاتی که باید پیش از احداث باغ گردو بدست آورید چیست؟

نهال گردو شناسنامه دار : لازم است بدانید نهال گردو شناسنامه دار در نهالستان به خوبی رشد و پرورش یافته و کلیه نیازهای نهال پیش از کاشت فراهم شده است. کیفیت نهال بالا بوده و قادر است پس از کاشت در باغ شما بهترین بهره وری را به همراه داشته باشد. خرید نهال گردو شناسنامه دار ریسک‌های احداث باغ و بیماری و عدم مطابقت نهال‌های گردو با رقم انتخابی را به صفر میرساند. و برای شما یک باغ پربار با باردهی سریع و عمر اقتصادی بالا را به همراه خواهد داشت. روی نهال گردو شناسنامه دار یک لیبل با اطلاعات زیر قرار دارد:

  • مشخصات تولید کننده
  • نام رقم
  • نام پایه
  • سال تولید
  • نوع محصول
  • شماره مجوز تولید

لیبل نهال روی پایه پیوند قرار دارد.

آب وهوا و شرایط اقلیمی احداث باغ گردو :

آب و هوا و شرایط اقلیمی در باغ شما یکی از مهم ترین عوامل در سازگاری و یا عدم سازگاری نهال گردو محسوب میشود. نهال‌های گردویی که در یک آب وهوا رشد مناسبی دارند؛ ممکن است در شرایط آب وهوایی دیگر بسوزند. البته برخی از ارقام نهال گردو از جمله ارقام نهال گردو کانادایی برای کاشت در اکثر نقاط کشور مناسب اند.

میزان بارندگی در منطقه :

اگر در منطقه پرباران و یا خشک قرار دارید؛ لازم است تا از ارقامی استفاده کنید که توانایی تحمل شرایط بارندگی در منطقه شما را داشته باشند. همانطور که خشکی در منطقه میتواند باعث آسیب رسیدن به درختان گردو بشود؛ بارندگی زیاد نیز موجب بروز بیماری‌های قارچی در درخت خواهد شد.

حداکثر و حداقل دمای منطقه :

با مطالعه اطلاعات محصول در سایت پالیز و آگاهی از حداقل و حداکثر دمای منطقه در باغتان؛ نهال گردویی که میتواند در بازه مورد نظر به خوبی رشد کند را بیابید. لازم است بدانید اگر نهال گردو قادر به تحمل گرما و سرمای منطقه نباشد؛ به سرعت محصول دهی خود را از دست داده و خواهد سوخت.

ارتفاع از سطح دریای منطقه :

ارتفاع از سطح دریای منطقه از مهم ترین عواملی است که در شرایط آب وهوایی و اقلیمی و همچنین میزان رطوبت و فاکتورهای مهم دیگر تاثیرگذار است. ارتفاع از سطح دریای منطقه باغ خود را بدست آورده و با مقایسه آن با ارتفاع مناسب از سطح دریا برای نهال گردو، بهترین نهال گردو را برای باغتان شناسایی کنید. ارقام نهال گردو کانادایی سازگاری بسیار مناسبی با اکثر شرایط ارتفاعی از سطح دریا از خود نشان میدهند.

نهالستان پالیز تولید کننده انواع ارقام نهال گردو

سن بلوغ و میزان باردهی نهال گردو :

درختان گردو در سالهای اولیه پس از کاشت باردهی چندان زیادی ندارند. این باردهی رفته رفته با نزدیک شدن به سن بلوغ درخت افزایش میابد. اکثر ارقام گردو در سنین بین ۳ تا ۵ سالگی به سن بلوغ میرسند و پس از آن قادرند بیشترین محصول دهی را از خود به همراه داشته باشند. باردهی درختان گردو به نوع رقم؛ سازگاری درخت با شرایط منطقه و نوع آبیاری و نحوه رسیدگی به آنها وابسته است. ارقام نهال گردو کانادایی قادرند بین ۵ تا ۱۶ تن در هکتار باردهی به همراه داشته باشند. باردهی درختان و بازارپسندی میوه؛ به افزایش سودآوری شما از باغ کمک میکند.

عمر اقتصادی درخت گردو :

عمر اقتصادی درختان به طول مدت زمانی گفته میشود که درخت پس از رسیدن به سن بلوغ به باردهی حداکثری خود ادامه میدهد. درختان گردو عمر اقتصادی نسبتا بالایی دارند. اکثر ارقام درخت گردو بین ۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر میکنند. بیشترین عمر اقتصادی درختان متعلق به ارقام نهال گردو کانادایی میباشد.

با آگاهی از شرایط فوق میتوانید بهترین نهال گردو را برای باغ شناسنایی و انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رقم گردوی مناسب؛ شما میتوانید از مشاوره‌های رایگان ما در نهالستان پالیز بهره مند شوید.

بهترین نهال گردو شناسنامه دار را از کجا بخریم؟

پس از شناسایی بهترین نهال گردو شناسنامه دار؛ نوبت به خریداری آن از یک مرکز فروش معتبر نهال گردو میرسد. نهالستانی که نهال گردو را از آن خریداری میکنید باید دارای شرایط زیر باشد:

  • نهالستان گردو معتبر باید دارای گواهی رسمی از موسسه ثبت نهال و بذر باشد.
  • نهالستان گردو معتبر باید دارای تاییدیه از جهاد کشاورزی؛ گواهینامه و شناسنامه رسمی باشد.
  • سابقه فعالیت گسترده و طولانی و مشتریان راضی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  • ارائه خدمات پشتیبانی پیش و پس از خرید نهال گردو نشان دهنده مشتری مداری یک نهالستان معتبر میباشد.
  • نهالستان معتبر گردو کلیه مدارک لازم از جمله گواهی سلامت؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت گارانتی معتبر ۲ ساله؛ کارت قرنطینه را به همراه نهال گردو ارائه میدهد.

بهترین ارقام نهال گردو بر اساس اقلیم آب هوایی ایران

کشور ایران دارای اقلیمی ۴ فصل است. که در هر شهر به علت شرایط آب وهوایی و اقلیمی متفاوت میتوان ارقام خاصی را کاشته و پرورش داد. که در ادامه به معرفی این ارقام گردو خواهیم پرداخت :

معرفی نهالستان معتبر گردو در سرتاسر کشور

نهالستان پالیز بزرگترین مرکز فروش نهال گردو در شمال غرب کشورمان است. که دارای بیش از نیم قرن تجربه موفق در حوزه تولید و عرضه انواع ارقام نهال گردو؛ ارقام نهال گردو شناسنامه دار؛ نهال گردو کانادایی و نهال گردو اصلاح شده با پایه بذری و گلدانی میباشد. این مرکز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی دارای مدارک رسمی و معتبر از جمله شناسنامه معتبر؛ گواهینامه رسمی و تاییدیه از جهاد کشاورزی و گواهی رسمی و از موسسه ثبت نهال و بذر میباشد.

کارشناسان ما در نهالستان پالیز همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های رایگان پیش و پس از خرید نهال گردو میباشند. نهال‌های گردوی خریداری شده؛ پس از ضد عفونی و انجام اقدامات لازم برای باغداران محترم در سرتاسر کشور ارسال میشوند.

خرید نهال گردو شناسنامه دار

برای کسب اطلاعات بیشتر شما باغداران محترم میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری با ما در تماس باشید.

وب سایت :  https://paliznahal.ir
شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

نتیجه گیری

پیش از انتخاب و خرید نهال گردو شناسنامه دار از مرکز فروش معتبر نهال گردو؛ لازم است تا اطلاعات کاملی درباره نوع رقم نهال گردو و شرایط مناسب برای پرورش آن را بدست آورید. آب وهوا و شرایط اقلیمی در منطقه؛ میزان بارندگی و حداقل و حداکثر دمای منطقه؛ ارتفاع از سطح دریای منطقه را بدست آورده و با شرایط مناسب برای پرورش رقم گردوی مورد نظرتان مقایسه نمایید. در صورت سازگاری شما میتوانید رقم گردو را در باغ پرورش دهید. لازم است بدانید میزان باردهی و کیفیت میوه درخت گردو؛ عمر اقتصادی و سن بلوغ درخت، در افزایش سودآوری شما از باغ موثر است. از این رو لازم است با مطالعه اطلاعات محصول در سایت پالیز؛ بهترین و پربارترین رقم را برای باغتان خریداری نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *