۱۴ نکته طلایی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ کف کش

۱۴ نکته طلایی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ کف کش
  • 1401/5/30
  • گویا آی تی
  • 0

پمپ کف کش از جمله پمپ هایی است که به دلیل مزایا و قابلیت های ویژه از جمله قدرت و قیمت مناسب، بسیار مورد استفاده قرارمی‌گیرد. مصارف کشاورزی، باغات، صنعتی و حتی خانگی نشان از دامنه کاربرد بسیار وسیع این نوع پمپ دارد.

در نتیجه بسیاری از علاقه مندان به دنبال انتخاب و خرید بهترین پمپ کف کش هستند. در همین راستا در این مطلب می خواهیم تا فاکتور طلایی در خرید کف کش ایده آل را به شما معرفی کنیم. توصیه می کنیم اگر قصد آشنایی یا خرید پمپ کف کش دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

پمپ کف کش چیست؟

پمپ کفکش از جمله انواع پمپ شناور و از گروه پمپ های سانتریفیوژی است. مهمترین ویژگی پمپ شناور نظیر کفکش ها آن است که باید به صورت مستغرق در آب باشند. لذا خشک کار کردن آن ها می تواند سبب آسیب به دستگاه و حتی سوختن الکتروموتور شود.

کف کش ها مانند کف کش داخل چاه، اغلب برای پمپاژ آب در عمق به سطح زمین استفاده می شوند. هرچند از برخی مدل های آن برای پمپاژ به صورت افقی نیز می‌توان استفاده کرد.

پمپ های کفکش برای انتقال و پمپاژ آب تمیز و بدون ذرات ریز و درشت استفاده می شود. در نتیجه تصور برخی از افراد که کف کش را با لجن کش یکی می دانند، درست نیست. چراکه پمپ لجن کش به منظور پمپاژ آب های دارای آلاینده یا سیالات غلیظ نظیر گل و لای استفاده می شود.

 

کاربردها و مزایای کفکش

پمپ های کفکش دارای کاربردهای مختلف و متعددی هستند. از جمله:

  • حوزه کشاورزی و کف کش چاه، رودخانه و آبیاری بارانی
  • حوزه صنعت و مناسب برای پمپاز آب استخرهای پرورش آبزیان، صنایع تولیدی و غذایی
  • پمپاژ آب فواره ها، آب نماها، پمپ آب خانگی، مخازن و …

از برجسته ترین مزایای کفکش ها نیز می‌توان به کیفیت خوب و رضایت بخش در پمپاژ، تنوع در قدرت و اندازه خروجی، تناسب کیفیت و قیمت و دوام خوب اشاره کرد. عدم داغ کردن و کم صدا بودن به دلیل قرارگیری در آب نیز از دیگر مزایای پمپ کفکش است.

 

نکات طلایی انتخاب و خرید بهترین پمپ کفکش

در این بخش قصد داریم تا مهمترین فاکتورها در بررسی و خرید کفکش را مورد بررسی قرار دهیم. در ارائه این نکات سعی کره ایم تا ابعاد مختلف یک خرید خوب و رضایت بخش را درنظر بگیریم. معیارهایی که از جنبه های مختلف ظاهری تا عملکردی و کیفیت تا قیمت را شامل می شود.

۱- نوع پمپ کفکش

یکی از اصلی ترین فاکتورهای خرید توجه به نوع پمپ است. کف کش دارای انواع مختلفی است. کفکش ساده، فلوتردار که قابلیت راه اندازی خودکار دارد، تک فاز و سه فاز از رایج ترین انواع کفکش ها هستند. پمپ کف کش کوچک نیز برای کارهای ساده و سبک و کفکش های بزرگتر مانند پمپ کف کش چاه عمیق برای کارهای سنگین استفاده می شوند.

 

  • قدرت و توان

از دیگر معیارهای مهم در انتخاب کفکش، قدرت و توان خروجی دستگاه است که باید پاسخگوی نیاز شما باشد. کفکش های ۱۲ و ۲۴ ولت معمولاً برای کارهای سبک تا متوسط گزینه خوبی هستند. کفکش های با توان ۱۰۰ ولت به بالا نیز برای طیف وسیعی از کارهای متوسط تا سنگین درنظر گرفته شده اند.

 

  • جنس بدنه و پروانه

جنس بدنه پمپ کفکش از مواد و آلیاژهای گوناگون ساخته شده است. استیل ضد زنگ برای کارهای صنعتی، شیمیایی و آب شرب طراحی شده است. آلومینیوم نیز گزینه مناسبی برای کشاورزی و آب شرب است. پمپ های از جنس چدن بیشتر برای صنایع بزرگ و سنگین کاربرد دارند. کفکش های پلیمری یا پلاستیکی نیز  به دلیل دوام و سهولت در جابجایی از گزینه های رایج برای مصارف خانگی و کشاورزی هستند.

استیل، پلاستیک، پلیمر، نوریل و چدن از جنس های رایج پروانه کفکش هستند. پروانه استیل دارای بالاترین مقاومت و پلاستیک دارای کمترین مقاومت می باشد.

 

  • نوع سیال

نوع سیالی که پمپ با آن در ارتباط است، یکی از محدودیت های مهم در انتخاب و خرید بهترین کفکش است. وجود ذرات معلق و رسوبات در کنار ساختار شیمیایی سیال مورد حائز اهمیتی است. خوردگی بدنه، افت کیفیت و خرابی پمپ از نتایج استفاده کف کش نادرست است. پمپ های استیل ضد زنگ و پلیمری برای کارهای رایج دوام و مقاومت خوبی دارند. برای سیالات حاوی گل و لای نیز باید به جای کفکش از لجن کش قوی استفاده کرد.

 

  • ارتفاع (هد) پمپاژ

هریک از پمپ ها بسته به توان و قابلیت های خود، قابلیت پمپاژ تا ارتفاع مشخصی را دارند. در نتیجه شما بسته به نیاز خود به عنوان مثال عمق چاه، بایستی هنگام انتخاب کفکش به این موضوع توجه نمایید. ضمناً توصیه می کنیم برای کارایی و دوام بهتر، کفکش مورد نظر ارتفاع پمپاژ اسمی بالاتری نسبت به ارتفاع مورد نیاز داشته باشد.

  • دهانه خروجی پمپ کفکش

آب و سیال خروجی از پمپ، از طریق دهانه خروجی در معرض بهره برداری قرار می گیرد. طبیعتاً این اندازه در میزان و شدت آبدهی مؤثر خواهد بود. در نظرگیری اندازه مناسب نیز تا حد زیادی به شرایط و نوع کار شما بستگی دارد.

کفکش های ۱ اینچ، دو اینچ و سه اینچ برای کارهای کشاورزی و امور سبک گزینه مناسبی هستند. هر چه اندازه خروجی بزرگتر شود، میزان آب خروجی افزایش خواهدیافت. از طریقی دیگر هزینه خرید نیز افزایش می یابد. پس بهتر است بسته به نیاز خود، اندازه خروجی مناسبی را انتخاب نمایید.

 

  • تک فاز یا سه فاز بودن

پمپ های کف کش در دو نوع تک فاز یا سه فاز عرضه می شوند. کفکش های تکفاز که اغلب هزینه کمتری نیز دارند برای کارهای سبک تا متوسط انتخاب مقرون به صرفه ای هستند. چاه های کشاورزی، استخرها، مخزن آب خانگی از این جمله است.

کفکش تک فاز ارتفاع بالا نیز برای پمپاژ در شرایطی که ارتفاع زیاد است، طراحی شده است. پمپ های کفکش سه فاز نیز برای کارهای سنگین صنعتی، کارپاهی و مزارع بزرگ ایده آل است.

 

  • ویژگی های ظاهری و استفاده آسان

داشتن ابعاد مناسب و اشغال نکردن فضای زیاد در برخی موارد اهمیت دارد. سهولت در نصب، راه اندازی و استفاده آسان از دیگر موضوعات مهم هنگام خرید کفکش است. داشتن دفترچه راهنمای مناسب و داشتن کابل با کیفیت و اندازه مناسب نیز امکان بهره گیری از پمپ کف کش را برای عموم افراد آسان و راحت خواهدکرد.

 

  • پشتیبانی و تعمیرات

امکان پشتیبانی و تضمین کیفیت موضوع مهمی در خرید هر دستگاه نظیر پمپ آب به شمار می رود. ضمانت معتبر و تضمین شده، می تواند خیال خریداران را بابت مشکلات احتمالی تا حد زیادی راحت کند. سهولت در تعمیر، فراهم بودن قطعات و لوازم نیز از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه داشت.

 

  • نوع برند سازنده

امرروزه شرکت های مختلفی اقدام به طراحی و عرضه انواع پمپ کفکش کرده اند. از برندهای معتبر و معروف گرفته تا برندهای چینی و اقتصادی برای کسانی که به دنبال ارزانترین پمپ کف کش هستند. کف کش اسپیکو، پمپ کف کش راد، کفکش توان تک، استریم، هیوندای و گالی از برندهای معروف هستند.

 

  • ایرانی یا خارجی بودن دستگاه

کف کش توان تک و کف کش راد پمپ در زمره بهترین پمپ کف کش ایرانی قرار گیرند. به دلیل داخلی بودن آن ها امکان ارائه پشتیبانی و ضمانت فروش و تأمین قطعات به راحتی فراهم است. قیمت کفکش توان تک و کفکش راد پمپ و… مقرون به صرفه است و کف کش قیمت مناسب محسوب می شوند.

خرید اینترنتی کف کش توان تک، راد پمپ، اسپیکو و … از بازرگانی تاج نیز امکان بهره‌مندی از تخفیف را فراهم کرده است.

 

  • قابلیت کار با باتری

اغلب پمپ های کفکش به کمک کابل و با استفاده از برق عمل پمپاژ را انجام می دهند. اما ممکن است شما در مکانی نیاز به کفکش داشته باشید که دسترسی به برق میسر نباشد. در نتیجه قابلیت کار با باتری اهمیت پیدا می کند.

 

  • داشتن فلوتر یا فلوسوئیچ

پمپ های کفکش از نوع مستغرق هستند و خشک کار کردن برای پمپ موضوع نگران کننده و خطرناکی است. در همین راستا فلوتر برای جلوگیری از این موضوع در نظر گرفته شده است. در واقع فلوسوئیچ یا فلوتر به محض قرارگیری پمپ در شرایط خشک، دستگاه را خاموش می کند. همچنین از سر ریز شدن سیال جلوگیری می نماید.

 

  • قیمت کف کش

قیمت و هزینه خرید به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نوع کف کش، جنس متریال به کار رفته، ارتفاع پمپاژ، قدرت پمپ و برند سازنده از مهمترین موارد است. قیمت پمپ کف کش ۵۰ متری بالاتر از کفکش ۲۰ متری خواهد بود. یا آنکه قیمت پمپ کفکش ۳ اینچ گران تر از قیمت کف کش ۱ اینچ است. این موضوع به اهمیت استفاده و اینکه بودجه شما برای خرید بستگی دارد.

خرید اینترنتی پمپ کف کش از بازرگانی تاج به آدرس https://motorbargh.shop نیز به دلیل امکان مقایسه و بررسی، راهکار خوبی برای انتخاب و خرید کفکش محسوب می شود. همچنین خرید اینترنتی پمپ کف کش توان تک، راد پمپ و سایر برندها، امکان استفاده از تخفیف و قیمت مناسب تر تجریه خرید از این سایت را شیرین تر می نماید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *