جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش

جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش
  • 1401/6/28
  • گویا آی تی
  • 1

 

یکی از مواردی که برای افرادی که در منزل خود حیوان خانگی دارند، می تواند آزاردهنده باشد ریختن موی حیوانات بر روی فرش است و هر چند که به حیوان خود علاقه مند باشید اما این موضوع می تواند باعث ناراحتی شما شود که در این مقاله قصد داریم راهکار هایی در خصوص جمع کردن موی آن ها ارائه دهیم تا این مشکل به آسانی با کمک این راهکار ها برطرف شود چرا که برخی حیوانات هستند که ریزش موی زیادی دارند و این مو می تواند بر روی لباس و مبل و حتی غذا و … بنشید و برای اهالی منزل ایجاد اذیت، آزار داشته باشد.

 

برخی راهکار های ساده و آسان جهت جمع کردن موی حیوانات خانگی

ریزش مو در هر موجودی امری طبیعی است و لازم است به این موضوع رسیدگی شود تا به حد آزار دهنده ای نرسد. از جمله راهکارهایی که می توان به آن اشاره کرد شامل موارد زیر می باشد:

۱- جمع کردن موها به وسیله ی رطوبت و نم

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین کار ها این روش است که ابتدا دست خود را نم دار کرده و یا کامل خیس می کنید و سپس بر روی محل مورد نظر می کشید که این محل می تواند بر روی لباس ها باشد و یا مبل و فرش که مو ها به صورت گوله ای در می آیند و به دست می چسبند و سپس دست خود را کامل می شویید. این روش در هر شرایطی می تواند پاسخگوی مفید و مثبتی باشد به شرط آن که میزان مو کم باشد وگرنه به پوست دست در اثر اصطحکاک اسیب وارد می شود. و هم چنین برای کامل تمیز کردن مو ها می توانید از یک اسفنج نمدار هم استفاده کنید و به راحتی با کشیدن اسفنج به تمیز کردن محل مورد نظر بپردازید.

جهت شستشوی انواع فرش می توانید از قالیشویی سعادت آباد خدمات بگیرید.

۲- استفاده از نوار چسب

یکی دیگر از راه های بسیار ساده استفاده از نوار چسب است که به راحتی می توانید به کمک چسب نواری پهن و گذاشتن آن بر روی سطح مورد نظر مو ها را بردارید چرا که در این حالت مو ها به آسانی به چسب می چسبند و بر روی محل باقی نخواهند ماند.

۳- استفاده از روش جذب

موها به علت داشتن جاذبه ی مغناطیسی می توانید به کمک وسیله ی دیگری که قادر به جذب است مو ها را بردارید که یکی از این وسیله ها استفاده از دستکش های پلاستیکی است که همان به دستکش لاتکس معروف است که با دستکش و دست کشیدن به محل مورد نظر می توانید مو ها را جمع کنید. البته دستکش های پارچه ای هم می توانند این کار را با آسانی انجام دهند و در صورت موجود بودن و در دسترس بودن هر کدام می توانید از این روش استفاده کنید و هم چنین برای افزایش کارایی و جذب موی بیش تر می توانید دستکش را کمی نمدار کنید. علاوه بر دستکش وسیله ی دیگری از جمله بادکنک باد شده هم می تواند با کمک الکتریسیته ی سطح خود به جمع کردن موها کمک کند.

۴- استفاده از جارو برقی

دیگر روش خانگی و ساده استفاده از جارو برقی است که به منظور جلوگیری از تجمع گرد و خاک و از همه مهم تر جمع کردن موی حیوانات به کار می رود و می تواند بسیار کاربردی هم باشد و به آسانی بدون هیچ زحمتی تمام مو ها از روی فرش و موکت و مبل جمع آوری می شود.

۵- استفاده از سایر لوازم در دسترس

که این لوازم می تواند شامل استفاده از کفی های پلاستیکی جهت استفاده از جاذبه ی الکتریسته، استفاده از برس های مخصوص، استفاده از جارو های پلاستیکی که با داشتن الکتریسیته، مو را به خود جذب می کنند باشد. هم چنین از نرم کننده ی پارچه هم در صورت موجود بودن در منزل می توانید بهره ببرید.

این موارد از جمله روش های ساده و خانگی هستند که همیشه در دسترس می باشند و حتی اگر هم در دسترس نبودند می توانید با کم ترین هزینه آن ها را تهیه کنید و به راحتی به کار ببرید تا مو ها کل خانه را فرا نگیرند.

۶- شستشوی فرش

در صورتی که میزان مو و پرز بر روی فرش زیاد باشد به دلیل مسائل بهداشتی بهتر است جهت شستشوی فرش ها چه در منزل و چه در قالیشویی اقدامات لازم صورت گیرد.

نکات لازم در خصوص جلوگیری از ریزش مو در حیوانات

۱- سعی کنید اگر در منزل از حیوان خاصی نگهداری می کنید جایگاه خاصی به او اختصاص دهید و تنها بخشی از ساعات روز در منزل رها باشد.

۲- حتما به صورت روزانه به فرش ها و کف خانه جهت تمیز کردن رسیدگی کنید.

۳- حیوان خانگی خود را حتما زود به زود استحمام کرده.

۴- با استفاده از برس مخصوص روزانه بر روی زیر انداز، موهای حیوان خانگی خود را شانه کرده تا اضافات ان بریزد.

۵- می توانید از لوازم برقی جهت کوتاه کردن پرز و موی روی بدن حیوانات استفاده کنید.

این موارد تنها جهت جلوگیری بخشی از ریزش موی حیوانات می باشد.

استفاده از نرم کننده ی لباس چه تاثیری در جمع کردن موی حیوانات دارد؟

موی حیوانات از دیگر مواردی است که می تواند همانند گرد و غبار و آلودگی نمای منزل را بگیرد و منزل را به ظاهری کثیف و نامرتب در منزل ایجاد کنند که به برخی راهکارهای ساده و خانگی در قسمت بالا اشاره کردیم اما در بعضی مواقع این راهکار ها نمی توانند کاربردی باشند و حتی برای شخص هم سخت است. نرم کننده یکی دیگر از روش ها است که در خصوص فرش ها استفاده می شود و تا حدودی می تواند کارایی بالایی داشته باشد. برای استفاده از آن مراحلی وجود دارد که این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

۱- مقداری از نرم کننده را با مقداری آب که ترجیحا آب گرم باشد مخلوط کنید که این میزان نسبت یک به سه می باشد و دقت کنید که زیاد از حد از نرم کننده نریزید.

۲- این مخلوط را داخل ظرف و یا بطری بریزید و کاملا مخلوط کنید به طور که کف زیادی ایجاد شود.

۳- پس از تهیه ی این محلول، به سطح فرش اسپری کنید و به همه جای فرش بزنید. نرم کننده ی موجود در محلول باعث می شود تا فرش موی حیوانات را به خود نگیرید و نوعی عدم چسبندگی ایجاد می شود و وقتی چسبندگی ایجاد نشود به راحتی مو ها قابل مشاهده و قابل برداشت می شوند.

۴- پس از مشاهده ی مو ها به کمک جاروبرقی تمام آن را می توانید به راحتی جمع آوری کنید.

این روش به راحتی قابل اجرا است و با هر جنسی از فرش هم سازگاری دارد پس نگران آسیب دیدن فرش هایتان نباشید چرا که میزان بسیار کمی از نرم کننده که جز مواد شوینده هم محسوب می شود بر روی فرشتان اسپری می شود و به تار و پود فرش نیز نفوذ نمی کند.

 

آیا استفاده از جوش شیرین می تواند تاثیر گذار باشد؟

جوش شیرین از جمله موادی است که در منزل، در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و هم چنین این پودر را می توان جز کاربردی ترین ها قرار داد که از دیگر کاربردهای آن در رفع موی حیوانات است. جوش شیرین هم می تواند موی حیوانات که بر روی فرش است را از بین ببرد و هم در صورت وجود بوی نامطبوع، بو را هم از بین ببرد و فرش را معطر کند. نحوه ی عملکرد جوش شیرین هم مانند مورد بالا یعنی نرم کننده است و با استفاده از آن میزان چسبندگی موی حیوانات به فرش تا حد زیادی کاهش می یابد. حتی جوش شیرین تا حدودی هم می تواند ضد عفونی کننده باشد و در صورت وجود میکروب داخل فرش آن ها را از بین ببرد. به طور کلی جوش شیرین از فواید و کاراییِ بالایی برخوردار است و بهتر است در این شرایط به کار برده شود. حال برای استفاده از جوش شیرین بهتر است بر طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱- ابتدا جوش شیرین را بر محل هایی که موی زیادی دارد بریزید که حتی می توانید برای کل فرش هم استفاده کنید کاملا سلیقه ای و بسته به میزان مو بر روی فرش دارد.

۲- سپس مدتی را اجازه دهید تا جوش شیرین عملکرد خود را داشته باشد و میزان چسبندگی را کاهش دهد.

۳- پس از گذشت مدت زمان معین به کمک جارو برقی تمام محل هایی که جوش شیرین ریخته اید را جمع می کنید تا محل کاملا تمیز شود که در این شرایط موهای باقی مانده هم همگی جمع و برداشته می شود.

چگونه موی حیوانات را از روی لباس برداریم

یکی از بیش ترین محل ها که موی حیوانات بر روی آن قرار می گیرد و به وضوح هم قابل مشاهده است، لباس ها هستند که به راهکارهایی برای بهتر شدن این مشکل اشاره می کنیم.

۱- مورد اول می تواند در خصوص استفاده از اسپری های مخصوص باشد که با نام اسپری ضد چسبندگی معروف است که با استفاده از این اسپری الکتریسته ی موجود بر روی لباس از بین می رود و از چسبندگی مو ها توسط این جریان به حد زیادی کاسته می شود و در صورت وجود می توانید با تکاندن لباس و یا غلتک های مخصوص این کار تمام مو ها را بردارید.

۲- نوعی دستمال های مخصوصی وجود دارد که با نام میکروفایبر معروف هستند که روش استفاده از این دستمال ها این گونه است که همراه با لباس به داخل خشک کن لباسشویی بیندازید. کار که این دستمال ایجاد می کند این است که تمام مو و پرز های لباس را به خود می گیرد.

۳- برخی لباس ها جنسی از پشم دارند که پشم موی زیادی را به خود جذب می کند. برای این که مو گرفته شود بهترین گزینه استفاده از بخارشوی لباس است که با استفاده از این دستگاه رطوبتی داخل لباس پشمی ایجاد می شود موجب بیرون اندن موهای اضافی می شود‌.

۴- غلتک های چسبان هم هستند که در این راستا مورد استفاده قرار می گیرند و هر آن چه که مو وجود داشته باشد را به خود جذب می کند.

 

 

ماندن موی حیوانات خانگی باعث ایجاد بیماری می شود یا خیر؟

اگر حیوان خانگی در منزل وجود داشته باشد به قطع آن خانه موی حیوان را دارد که این میزان بستگی به تمیز کردن و جارو کردن دارد که زیاد باشد یا خیر اما گفته می شود این مو می تواند بیماری زا باشد که باید گفت این مورد بیش تر در موی گربه ها شایع می باشد که به راحتی به انسان منتقل می شود که این راه انتقال از دهان و بینی صورت می گیرد. موی گربه ها دارای میکروب هایی هستند که به راحتی انسان را بیمار می کند و حتی موجب نازایی در زنان می شود. این موها بسیار کوچک هستند و به صورت پرز ظاهر می شوند به گونه ای که تشخیص آن ها از هم بسیار سخت است. این موها می تواند به راحتی داخل غذا و هر مواد غذایی دیگری ریخته و خورده شود بدون این که شخص بفهمد و این مو که وارد بدن می شود انگلی به نام توکسوپلا را ایجاد می کند که البته این مورد تا حد زیادی با آمپول های مخصوصی که به گربه های خانگی تزریق می کنند کنترل می شود اما با این حال باید مراقب باشید تا دچار این مشکل نشوید و هم چنین برخی افراد هستند که الرژی شدید به موی گربه و حیوانات دیگر دارند که این الرژی به صورت مشکلات تنفسی بروز می دهد و این افراد اصلا نباید در منزل خود حیوانات را نگه داری کنند. برای حفظ سلامت خود و تمیز بودن منزلتان بهتر است به روش هایی که ذکر کردیم دقت کنید و البته انجام دهید تا با مشکلات و همین طور خطرات کم تری دچار شوید و به راحتی با حیوان خانگی خود سال ها زندگی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ریزش مو پت میتونه برای کسانی که آلرژی تنفسی داشته باشن بسیار خطرناک فرش رو ممکنه دیده نشه و شستشو با بخار عالیه فقط یه زنگ و آسوگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *