آشنایی با فیلم استرچ صنعتی و نقش آن در بسته¬بندی!

آشنایی با فیلم استرچ صنعتی و نقش آن در بسته¬بندی!
  • 1401/7/26
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه بسته‌بندی از طریق دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود که فیلم استرچ صنعتی یک محصول مهم در این زمینه است. به­دلیل استفاده گسترده از این محصول برند‌های مختلفی اقدام به تهیه و تولید آن کرده‌اند و رقابت شدیدی در این زمینه شکل گرفته است. البته انتخاب دقیق و اصولی از میان این برندها به تصمیم و آگاهی مشتری بستگی دارد.

اهمیت انجام بسته‌بندی به­صورت مناسب و اصولی در افزایش میزان فروش محصول اهمیت زیادی دارد؛ به­خصوص در صنعت مواد غذایی که برای مشتری بسیار مهم است و حساسیت زیادی نسبت به آن دارد. همچنین یک بسته­بندی مناسب می‌تواند محصول را تا زمان استفاده در شرایط مختلف حفاظت کند و مانع هرگونه آسیب در آن شود.

 

اهمیت انجام بسته‌بندی محصولات مختلف و روش­های آن!

محصولات تولید‌شده در صنایع برای عرضه به بازار حتماً باید بسته‌بندی شوند. استفاده از روش‌های کاربردی مثل فیلم استرچ برای انجام این کار و قیمت مقرون به‌صرفه آن رواج زیادی پیدا کرده است. استفاده از نایلون‌های مخصوص برای اینکه می‌تواند استحکام محصول را در شرایط مختلف افزایش دهد و آن را در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و شرایط مختلف محیطی حفاظت کند، یک گزینه کاربردی است.

انواع روش­های بسته‌بندی فیلم استرچ صنعتی، نایلون حبابدار و نایلون شیرینگ امروزه در صنایع مختلف استفاده می‌شوند و به­دلیل سرعت بالای استفاده نایلون در تهیه بسته­ها و سبک‌بودن حمل و نقل آن، بازدهی کارخانه‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

 

معرفی فیلم استرچ صنعتی

فیلم استرچ یک نایلون مخصوص بسته‌بندی مواد غذایی و… است که در انواع مختلف به تولید می‌رسد. پوشش سلفونی مورد استفاده در محصولاتی مثل آب معدنی و نوشابه که در نقش جعبه آن­ها است و حدود ۶ بطری را در یک بسته به­صورت پالت و مجزا نگهداری می‌کند، فیلم استرچ است. این روش از طریق دستگاه استرچ انجام می‌شود که رول سلفون بر روی محصول کشیده می‌شود و درنهایت کار بسته‌بندی به پایان می‌رسد.

میزان ضخامت و سایز‌های این محصول متفاوت است و بر اساس استاندارد‌های خاصی تولید می‌شود. ضخامت استرچ ۱۰ تا ۴۰ میکرون و عرض آن ۱۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر است. میزان شفافیت، ضخامت، کشش و مقاومت این سلفون در شرایط مختلف بسیار مهم است؛ چراکه در بسته­بندی برخی محصولات، زیبایی ظاهری نیز اهمیت دارد.

کاربرد‌های فیلم استرچ درصنعت

این محصول برای انجام بسته‌بندی مواد تولیدشده مختلف صنعتی، مواد غذایی، ساختمانی و… استفاده می‌شود. همچنین در تولید قطعات صنعتی، پالت‌بندی، کارتن و تیشو، رول‌های کاغذی، نوشیدنی‌های مختلف، لوازم آشپزخانه، تولید کامپیوتر و قطعات آن، تولید اسباب بازی، قاب‌های چوبی یا پلی استر، رنگ‌سازی، لوله و شلنگ، چسب و رزین، خودروسازی و قطعات آن، محصولات ساختمانی مثل کاغذدیواری یا مصالحی مثل کاشی و سرامیک و… کاربرد دارد. فیلم استرچ صنعتی به­دلیل کیفیت فوق‌العاده و قیمت مقرون به­صرفه مورد استفاده انواع کارخانه‌ها و صنایع است.

 

معرفی نایلون مخصوص شیرینگ و بسته‌بندی

در کنار انجام بسته‌بندی از طریق فیلم استرچ ، مواد دیگری مثل نایلون شیرینگ نیز برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نایلون‌ها در ابعاد و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند و مشتری می‌تواند آن‌ها را بر اساس نیاز خود سفارش دهد. این محصولات دارای دو نوع یک‌لایه و دو‌لایه هستند که هرچه میزان لایه آن بیشتر باشد، کیفیت و کارایی آن نیز بیشتر است.

عرض این نایلون بسته­بندی از ۱۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و ضخامت آن از ۳۰ تا ۲۰۰ میکرون می‌تواند تغییر کند که دارای رنگ­بندی‌های متنوعی نیز هستند. هنگام استفاده از نایلون یک‌لایه برای افزایش مقاومت محصول در برابر ضربه، بهتر است به­صورت چندلایه به­کار گرفته شود و از این طریق عملکرد بهتری در حفاظت از کالا داشته باشد.

کاربرد‌های نایلون شرینگ

پلاستیک شکل‌پذیر مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، نور خورشید و رطوبت دارد. همچنین به­دلیل سختی کم بسیار سبک است و به‌راحتی انعطاف پیدا می‌کند. درنتیجه می‌تواند برای جلوگیری از ضربه‌دیدن محصول در هنگام جابه‌جایی بسیار عالی عمل کند و در نقش محافظ باشد. علاوه­براین، برای استفاده در بسته‌بندی صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، وکیوم محصولات مختلف، سنگ‌نما ساختمان‌ها، شیشه‌های سکوریت، درب آسانسور، صنایع خانگی و… کاملاً کاربردی است.

 

 

 

معرفی نایلون مخصوص حبابدار

یک روش دیگر انجام بسته‌بندی، استفاده از نایلون حبابدار است. قابلیت محافظت این نایلون از محصولات بسته‌بندی شده نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر است و به همین دلیل برای جابه­جایی محصولات شکستنی و حساس خاص به­کار گرفته می‌شود. طراحی و تولید این نایلون بسیار متفاوت است و سطح یکنواخت و صافی ندارد. حباب‌های برجسته بر روی آن وجود دارد که با استفاده از گاز مخصوص پر می‌شوند.

درنتیجه سطح نایلون کاملاً نرم است و به‌راحتی می‌تواند مواد داخلی خود را در برابر آسیب‌های فیزیکی و ضربه حفاظت کند. قدرت ضربه‌گیری بالای آن باعث شده تا به­عنوان نایلون ضربه­گیر نیز معروف شود. استفاده از این روش نیرو و ضربه وارده به محتویات داخلی نایلون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و از فرورفتگی، شکستگی و خش‌دار شدن آن­ها جلوگیری می‌کند. نایلون ضربه­گیر در سه حالت دو، سه و پنج لایه تولید می‌شود.

کاربرد‌های نایلون ضربه‌گیر مخصوص بسته‌بندی

به­دلیل قابلیت ضربه­گیر بودن این نایلون و مقاومت زیاد آن، کاربرد‌های بیشتری در زندگی روزمره ما دارد و حتی نسبت به فیلم استرچ صنعتی کاربردهای بیشتری دارد؛ از جمله اینکه برای بسته‌بندی اثاثیه حساس منزل، جهت حفاظت از قطعات مختلف داخلی و خارجی خودرو، استفاده بر روی میز، مبل و کمد در صنایع تولید فرآورده‌های چوبی، ممانعت از شکستن لوازم شیشه‌ای و چینی در هنگام جابه‌جایی، قابل استفاده به­عنوان عایق لوله‌ها و کانال‌های تأسیسات ساختمان، عایق‌بندی پنجره و سقف در فصل‌های سرد سال، صنعت مکانیک، الکترونیک، تولیدات لوازم خانگی، محصولات دکوراسیون و… کاربرد دارد. البته موارد استفاده و کاربرد این نایلون مخصوص بسته‌بندی بسیار زیاد است.

 

 

لوازم مخصوص بسته‌بندی را از پارس پلاستیک آناهیتا تهیه کنید!

اهمیت انجام بسته‌بندی برای صنایع مختلف بسیار زیاد است. کارخانه‌های مختلف صنعتی معمولاً به‌دنبال روش‌های کاربردی و در عین حال با قیمت مناسب هستند. فیلم استرچ صنعتی در حال حاضر بهترین و مقرون­ به­صرفه­ترین روشی است که در کارخانجات استفاده می­شود.

شرکت پارس پلاستیک آناهیتا در زمینه تولید نایلون مخصوص شیرینگ و فیلم استرچ فعالیت می‌کند و می‌تواند به­طور گسترده پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. از طریق این مجموعه صاحبان صنایع می‌توانند لوازم مخصوص بسته‌بندی را به­صورت سفارشی و بر اساس نیاز خودشان تهیه کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *