چالوس؛ جاده ای پر از خاطره

چالوس؛ جاده ای پر از خاطره
  • 1401/12/23
  • گویا آی تی
  • 0

جاده چالوس یکی از جاده های زیبا و مشهور در ایران است که کمتر کسی پیدا می شود که تعریف زیبایی های این جاده را نشنیده باشد. این جاده در شمال کشور قرار دارد و به همین دلیل جاده ای با چشم اندازهای طبیعی و زیباست که خاطرات خوبی را برای مسافران ایجاد می کند. این جاده مسیری برای اتصال شهر تهران به شهرهای شمالی کشور است. گاهی اوقات افراد تنها برای دیدن جاذبه‌ های گردشگری این جاده وارد آن می شوند و گاهی نیز از آن به عنوان مسیری برای رفتن به شهرهای شمالی استفاده می‌کنند. قرارگرفتن جاده چالوس در دل کوه‌های پوشیده از درختان، باعث شده که فضای این جاده بسیار زیبا و رویایی باشد. افرادی که قصد رفتن به شهرستان چالوس و بازدید از جاذبه‌ های طبیعی این شهر را دارند، می تواند در بهترین هتل چالوس اقامت کنند. در ادامه شما را با جاذبه ‌های چالوس بیشتر آشنا می‌کنیم.

تاریخچه جاده چالوس

جاده چالوس که امروزه یکی از جاده‌های مهم و پرتردد در شمال کشور است، در زمان قاجار تنها جاده خاکی و مالرو بود. این جاده که از شهر کرج در استان البرز شروع می شود، به شهر چالوس در استان مازندران می رسد، به دلیل زیبایی مسیر این جاده، توجه افراد زیادی به آن جلب می شود.

جاده چالوس در زمان پهلوی بازسازی شده و تبدیل به یکی از جاده های معروف و مهم در شمال کشور شد است. درگذشته از جاده چالوس تنها برای دسترسی به روستاهای اطراف این جاده استفاده می شد، اما پس از آن آسفالت شد تا دسترسی به شهرهای شمال کشور راحت تر شود.

در سال ۱۳۱۲، ساختن جاده چالوس تمام شد و از این سال به بعد از آن برای رفتن به شهرهای شمال کشور استفاده می شود. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، این جاده به دلیل جاذبه ‌های طبیعی که دارد، موردتوجه افراد قرار گرفت تا جایی که امروزه تبدیل به یکی از قطب های گردشگری در شمال کشور شده است.

ازآنجایی که در برخی از فصل های سال، افراد برای تردد از این جاده با مشکلاتی مواجه می شدند، تونل کندوان در این جاده گرفته شد. به مرور زمان با افزایش محبوبیت جاده چالوس، در اطراف این جاده رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی و رفاهی متعددی ساخته شد. محبوبیت این جاده در سال ۴۰ با احداث سد کرج بیشتر شده و به مرور تبدیل به یکی از قطب های گردشگری در ایران شد.

جاذبه ‌های گردشگری جاده چالوس

به دلیل معروفیت جاده چالوس و تردد زیادی ماشین‌ها از این جاده، شاهد رستوران ها و امکانات رفاهی زیادی در اطراف این جاده هستیم. رستوران، سوپرمارکت و کافی شاپ های متنوعی در این مسیر وجود دارد که بر جذابیت این جاده افزوده است.

افرادی که از این جاده عبور می کنند، می توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود و لذت بردن از این مسیر زیبا، در کنار آن توقف کنند و علاوه بر لذت بردن از زیبایی طبیعت، از امکانات رفاهی اطراف آن نیز استفاده کنند. در اطراف تونل کندوان، امکانات رفاهی زیادی برای مسافران به وجود آمده است، به همین دلیل بیشتر افرادی که از این مسیر عبور می کنند، در نزدیکی تونل توقف کرده و از این امکانات لذت می برند.

گردشگرانی که از شهرهای اطراف برای دیدن این جاده آمده اند، می توانند بهترین هتل چالوس را برای اقامت خود در این منطقه انتخاب کنند. در این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارد که سفر به آن را برای افراد بسیاری راحت تر کرده است.

برای تفریح در جاده چالوس به کجا برویم؟

افرادی که با مسیر جاده چالوس آشنایی ندارند و برای اولین بار است که از این جاده عبور می کنند، بیشتر اوقات این سؤال را می‌پرسند که برای تفریح در جاده چالوس به کجا برویم؟ در گوشه وکنار جاده چالوس مکان ها و جاذبه‌ های طبیعی زیادی وجود دارد که گزینه مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت و خوش گذرانی هستند.

سد کرج در ۲۵ کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این سد اولین جاذبه طبیعی است که افراد در مسیر این جاده با آن مواجه می شوند. اگر شما هم در مسیر رفتن به شمال از کنار این سد عبور کردید، می توانید با داشتن یک توقف کوتاه‌مدت، از زیبایی های این سد لذت ببرید.

در ۵۵ کیلومتری این جاده، روستای زیبا و سرسبز شهرستانک قرار دارد که یکی از مکان های دیدنی اطراف کرج نیز محسوب می شود. علاوه بر شهرستانک روستا و آبشارخور، روستا و آبشار نوجان، دریاچه ولشت، پارک جنگلی چالوس و روستای کندلوس نیز در مسیر این جاده قرار گرفته اند که گزینه مناسبی برای بازدید و خوش گذرانی هستند.

رزرو هتل های چالوس در فلای تودی

یکی دیگر از دغدغه های گردشگرانی که از شهرهای دیگر به جاده چالوس آمده اند، این است که برای اقامت در این منطقه کجا بمانیم؟ همان طور که به اشاره کردیم، انتهای جاده چالوس به شهرستان چالوس در استان مازندران ختم می شود. این شهر یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران است، به همین دلیل هتل ها و امکانات رفاهی زیادی برای راحتی حال گردشگران در این شهر وجود دارد.

بهترین مکان برای اقامت گردشگران، هتل چالوس است. هتل های زیادی با امکانات رفاهی متفاوت در این شهر وجود دارد. اگر قصد سفر به چالوس را دارید، می توانید با مراجعه به سایت فلای تودی، خیلی راحت بهترین هتل چالوس را رزرو کنید. در این سایت شما می توانید از قیمت رزرو همه هتل های موجود در چالوس باخبر شوید و بهترین هتل را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. با هر بودجه و سلیقه ای می‌توانید محل اقامت مناسب خود را از میان متنوع ترین هتل ها و اقامتگاه ها در این سایت پیدا کنید. فلای تودی مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارزان با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *