صادرات و واردات زیر ذره‌بین سایت‌های بازرگانی

صادرات و واردات زیر ذره‌بین سایت‌های بازرگانی
  • 1402/1/26
  • گویا آی تی
  • 0

در عصر امروز طراحی سایت برای صادرات و واردات یکی از نفوذی‌ترین روش‌های موثر برای رشد کسب و کارها است. آیا می‌خواهید فقط با چند کلیک ساده تبلیغات خود را در ذهن مشتری تزریق کنید؟ پس جای درستی آمدید. طراحی سایت بازرگانی میانبر قابل دسترس اما با کمی پیچ و تاب، این امکان را در اختیارتان خواهد گذاشت. پیچ و تاب از این نظر که به هر حال هر فعالیتی دارای چالش‌های متعددی است. طراحی سایت برای صادرات و واردات نیز خالی از دست‌اندازهای ناگهانی نیست.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با روند طراحی سایت بازرگانی، ویژگی‌ها و دست‌اندازهای آن آشنا شوید.

در ادامه می‌خوانیم؛

اهمیت طراحی سایت بازرگانی؟

اهداف طراحی سایت بازرگانی؟

امکانات ضروری در طراحی سایت بازرگانی؟

فواید طراحی سایت بازرگانی؟

ضرورت چند زبانه بودن طراحی سایت بازرگانی؟

ضرورت تعیین مخاطبان هدفمند و کشور مقصد؟

خدمات طراحی سایت بازرگانی به مشتریان؟

ویژگی‌های طراحی سایت بازرگانی؟

اهمیت طراحی سایت بازرگانی؟

طراحی سایت برای یک مجموعه بازرگانی بسیار موثر و ضروری است. در واقع آنچه که سبب شناخت بیشتر شما در فضای رقابتی می‌شود، طراحی سایت است. برخورداری از سایت بازرگانی روند ارتباط شما با مشتریان را ساده‌تر می‌کند. ارائه خدمات آنلاین از دیگر دلایل طراحی سایت بازرگانی است. از سوی دیگر با برخورداری از یک سایت بازرگانی می‌توانید خدمات خود را با درج محتواهای به روز به مخاطبان معرفی کنید. تعامل با مشتریان و پاسخ به نیازهای آنان از دیگر دلایل اصلی طراحی سایت بازرگانی است.

امکان درج برنامه‌های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات نیز جزء ضروریات طراحی سایت بازرگانی محسوب می‌شود. برخورداری از روش‌های تبلیغاتی رایج مانند تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی را نیز نباید نادیده گرفت. یک طراحی سایت بازرگانی حرفه‌ای به ارائه اطلاعات کامل‌تر و سرویس بهتر به مشتریان می‌پردازد. به طور کلی طراحی سایت صادرات و واردات در رشد و موفقیت بیزینس شما بسیار موثر است.

اهداف طراحی سایت بازرگانی؟

هدف اصلی طراحی سایت صادرات و واردات اطلاع‌رسانی از تازه‌ترین خدمات به مشتریان است. در واقع جلب رضایت مشتریان و ارتقاء روند دسترسی آنان به محصولات جزء اهداف اصلی محسوب می‌شود. به همین جهت در دنیای پر شتاب امروزی طراحی سایت بازرگانی جزء اولویت‌ها است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. طراحی سایت بازرگانی اهداف متعددی را در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد. از کشف مشتری‌های جدید و شناخت بازار داخلی و جهانی گرفته تا اعتمادسازی برای حفظ مشتریان قدیمی و همچنین نمایش دستاوردها و افتخارات شرکت. تمامی این اهداف به یک چشمه ختم می‌شود و آن هم توسعه فعالیت‌های بازرگانی است.

امکانات ضروری در طراحی سایت بازرگانی؟

هر وب سایتی یک سری امکانات و قابلیت‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این بخش به برخی از امکانات طراحی سایت بازرگانی اشاره می‌کنیم؛

  • طرح‌بندی و دیزاین پویا برای نمایش گالری تصاویر
  • قابلیت جستجو پیشرفته برای انتخاب محصولات
  • قابلیت چند زبانه بودن سایت برای مشتریان خارجی
  • دارای موقعیت‌یابی و نقشه گوگل
  • سیستم پرداخت آنلاین برای خرید آسان
  • برخورداری از وبلاگ نیوز برای دریافت ایمیل و ارتباط با مشتریان
  • امنیت و حریم خصوصی برای اطمینان خاطر مشتریان
  • امکان نمایش سفارشات، پروژه‌ها و نمونه کارهای شرکت
  • دارای صفحات راهنما و پشتیبانی

فواید طراحی سایت بازرگانی؟

طراحی سایت بازرگانی صادارات و واردات یکی از چالش‌های بزرگ برای فعالان این حوزه است. طراحی یک وب سایت پویا و کاربر پسند دارای فواید بسیاری است. از جمله اصلی‌ترین این فواید می‌توان به امکان نمایش تخصص و توانایی مجموعه و دست‌چین کردن مخاطبان هدفمند اشاره کرد. دسترسی مشتریان به خدمات شما قاعدتا باعث افزایش فروش می‌شود. در طراحی وب سایت بازرگانی واردات و صادرات باید از ابزارها و نرم افزارهای مناسبی استفاده کنید. همچنین باید مطمئن باشید که طراحی وب سایت شما از نظر طراحی و بهینه‌سازی سئو بسیارحرفه‌ای برخوردار باشد. برای جذب مشتریان بیشتر محتواهای پویا و جذاب نیز بسیار مهم هستند. باید مطمئن شوید که محتوای وب سایت شما اطلاعات کافی و جامعی درباره فعالیت‌ها، محصولات و خدمات شما ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که محتواهای شما باید از نظر کیفیت کاربردی بوده و با خواسته‌های مخاطبان شما همخوانی داشته باشد.

در مجموع طراحی وب سایت بازرگانی واردات و صادرات یک فرصت بزرگ برای جذب مشتریان جدید است. با یک طراحی حرفه‌ای و با بهره‌گیری از محتواهای به روز و جذاب شما می‌توانید به صورت موفقیت‌آمیز در بازار رقابتی واردات و صادرات شناخته شوید.

سایر فواید طراحی سایت بازرگانی؟

۱. دسترسی آنلاین به مخاطبان با برخورداری از یک سایت حرفه‌ای و کارآمد

۲. امکان ارتباطات تعاملی میان مشتریان و مجموعه بازرگانی

۳. موفقیت در جذب مشتریان جدید با طراحی سایت بازرگانی

۴. آشنایی مشتریان با محصولات و خدمات از طریق جستجو در موتور گوگل

۵. امکان درج تبلیغات موثر برای معرفی محصولات و خدمات

۶. دسترسی مشتریان به اطلاعات دقیق‌تر

۷. امکان خرید آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن از سوی مشتریان

۸. دریافت مرسولات خریداری شده در اسرع وقت و در محل مشخص

۹. دریافت بازخوردهای ویژه از سوی مشتریان برای ارتقاء سایت بازرگانی

۱۰. توسعه روند سریع برای رشد کسب و کارها

 ضرورت چند زبانه بودن طراحی سایت بازرگانی؟

طراحی سایت بازرگانی چند زبانه، بستگی به نوع فعالیت مجموعه‌های بازرگانی دارد. در واقع محتوای وب سایت صادرات و واردات از اهمیت بسیاری برخوردار است. این محتوا شامل محصولات معرفی شده و کالاها یا خدمات قابل عرضه است. با توجه به اینکه امکان تعاملات سایت بازرگانی با مشتریان خارجی وجود دارد، قابلیت چند زبانه بودن سایت الزامی است. در نتیجه بهتر است سایت بازرگانی دارای قابلیت چند زبانه باشد تا بتواند بهترین تجربه را برای مشتریان خارجی خود فراهم کند. بهترین راه برای طراحی سایت بازرگانی چند زبانه، استفاده از افزونه‌های تغییر زبان در سایت است. این افزونه‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهد تا زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنند. علاوه بر آن از طریق افزونه تغییر زبان می‌توان از نظرات و انتقادات مشتریان در سراسر دنیا نسبت به خدمات ارائه داده شده مطلع شد. بدین ترتیب دریافت بهترین رویکردهای طراحی چند زبانه از سوی بازدیدکنندگان بی‌نهایت است. توصیه می‌شود برای ترجمه مطالب از افزونه‌های اختصاصی و حرفه‌ای استفاده کنید تا دقت و کیفیت ترجمه مناسب را دارا باشد. در مجموع طراحی چند زبانه برای سایت صادرات و واردات از جمله موارد ضروری برای رشد و توسعه شرکت‌های بازرگانی در بازار جهانی است.

ضرورت تعیین مخاطبان هدفمند و کشور مقصد؟

بهترین راه برای طراحی سایت بازرگانی، مشخص کردن بازار هدف و مخاطبان است. یعنی شما باید بازار هدف خود را برای یک کشور خاص مشخص کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید محتوا و خدمات‌تان را متناسب با نیازهای مخاطبان و محدودیت‌های فرهنگی و قانونی همان کشور اجرایی کنید. قاعدتا بازاریابی و تبلیغات نیز بایستی برای همان بازار هدف طراحی شود.

برخی از افراد تمایل دارند که چندین کشور متفاوت را هدف توجه خود قرار دهند. چرا که توسعه و رشد کسب و کار بازاریابی و تبلیغات خود را در هدف‌گذاری چندین کشور می‌بینند. اما این نگاه به شدت آسیب‌زا است و ما آن را به شما توصیه نمی‌کنیم. دلیل اصلی این موضوع در تفاوت‌های چشمگیر قوانین و اهداف بازاریابی هر کشور خلاصه می‌شود. چرا که برای عملکرد موثر بایستی به صورت جداگانه برای هر کشور محتوا تولید کنید.

به عنوان مثال برای کشورهایی که زبان متفاوتی دارند، شما باید محتوای سایت خود را برای هر کشور در زبان مناسب تهیه کنید. در این حالت شاید بگویید که خوب از افزونه تغییر زبان استفاده می‌کنید. اما موضوع اصلی این است که کشورهای مختلف برای ورود به بازار با نیازهای خاص و قوانین متفاوتی روبرو هستند. در این حالت شما باید محتوای سایت خود را برای هر کشور بر اساس قوانین و محدودیت‌های داخلی همان کشور تهیه کنید. بنابراین در برنامه‌ریزی برای طراحی سایت بازرگانی، باید بازار هدف خود را در نظر داشته باشید.

در مجموع جذب و حفظ مشتریان خارجی جزء خدمات اصلی طراحی سایت بازرگانی است. از این جهت معمولا سایت‌های بازرگانی به صورت چند زبانه طراحی می‌شوند. برای چند زبانه بودن سایت توصیه می‌شود که حتما کشورهای مقصد مورد هدف را در نظر بگیریم. بدین ترتیب می‌توان تولید محتوا و تبلیغات هدفمندتر و شفاف‌تری را به مخاطبان ارائه داد.

خدمات طراحی سایت بازرگانی به مشتریان؟

سایت‌های بازرگانی دارای خدمات گوناگونی به مشتریان هستند. از جمله مهمترین خدمات سایت صادرات و واردات به مشتریان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

نمایش اجناس و محصولات

یکی از خدمات قابل توجه سایت صادرات و واردات نمایش خدمات مورد عرضه و فروش شرکت به صورت آنلاین است. نمایش خدمات این امکان را به مشتریان می‌دهد تا بتوانند سفارشات مورد نظر را در سبد خرید خود قرار دهند.

ثبت اطلاعات و ایجاد حساب کاربری

مشتریان می‌توانند اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و غیره را در سایت بازرگانی ثبت کنند. بدین ترتیب با ایجاد حساب کاربری، دسترسی مشتریان به خدمات ساده‌تر می‌شود. حتی مشتریان از این طریق می‌توانند سابقه خرید سفارشات خود را مشاهده کنند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

از دیگر امکانات سایت صادرات و واردات ارائه خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. این خدمات شامل مواردی مانند پاسخ به نظرات و پرسش‌های مشتریان، تامین سفارشات جانبی، ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات می‌شود.

امکان پرداخت آنلاین

یکی از قابلیت‌های طراحی سایت بازرگانی، امکان پرداخت آنلاین برای مشتریان است. در واقع با پرداخت آنلاین، ثبت سفارشات برای مشتریان آسان می‌شود. البته توجه داشته باشید که تامین امنیت بالا در پرداختی‌های آنلاین بسیار حائز اهمیت است.

تحویل سریع و راحت مرسولات

با داشتن یک سایت بازرگانی مشتریان می‌توانند سفارشات خود را به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی دریافت کنند. تحویل سریع و به موقع محصول در محل از اصلی‌ترین اهداف طراحی سایت بازرگانی محسوب می‌شود.

ارائه تخفیفات و بسته‌های ویژه

با طراحی سایت صادرات و واردات می‌توانید تخفیفات و بسته‌های ویژه‌ای را فراهم کنید. ارائه این نوع خدمات از طریق سایت به صورت آنلاین به سادگی امکان‌پذیر است. علاوه بر آن باعث ترغیب بیشتر مشتریان به خدمات سایت بازرگانی می‌شود.

ویژگی‌های طراحی سایت بازرگانی؟

تشخیص قوی‌ترین سایت‌های بازرگانی در ایران بستگی به حوزه‌های فعالیت مجموعه‌ها دارد. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت صادرات و واردات می‌پردازیم.

سیستم مدیریت اطلاعات

این سیستم کامل برای مدیریت اطلاعات و یادداشت‌های بازرگانی، ارزیابی ارزش لحظه‌ای ارز در بازار و محاسبات تجاری است.

وبلاگ نیوز

یکی از ویژگی‌های طراحی سایت بازرگانی درج وبلاگ نیوز است. وبلاگ نیوز شامل بارگذاری تازه‌ترین اخبار، رویدادها و مقالات مرتبط با خدمات سایت، صنعت، اقتصاد و مواردی از این قبیل است.

توسعه روابط بین‌الملل

انجام تجارت در تمامی بخش‌های بین‌المللی، واردات، صادرات، بازرگانی و خدمات مرتبط با تجارت از این طریق امکان‌پذیر است.

ارائه خدمات واسطه‌ای

ارائه دهنده خدمات واسطه‌ای برای خرید و فروش کالاهای مختلف از دیگر ویژگی‌های طراحی سایت بازرگانی محسوب می‌شود.

میرکاوب و طراحی سایت بازرگانی

طراحی سایت بازرگانی یا طراحی سایت صادرات و واردات جدا از هم نیست. میرکاوب به شما چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ اگر اهل مشاوره و دریافت نتیجه هستید، ما به شما میرکاوب را پیشنهاد می‌دهیم. انتخاب دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری بر عهده شماست. میرکاوب برای شما امکانی فراهم می‌کند تا درباره فعالیت‌های بازرگانی خود گفتگو کنید. در روند گفتگوها و شنیدن انتظارات‌تان، یک سری پیشنهادات به شما داده می‌شود. علاوه بر آن در صورت موافقت یک سری تصمیم‌گیری‌ها برای طراحی سایت‌تان لحاظ می‌شود. توجه داشته باشید که دریافت مشاوره تخصصی تنها قدم اول برای عملکرد حرفه‌ای شماست.

 برخی از قوی‌ترین نمونه سایت‌های بازرگانی شرکت میرکاوب در ایران عبارتند از؛

بیزنس اول- بازرگانی شکوفایی اقتصاد آینده‌نگر

هلدینگ تولیدی و بازرگانی آریا دکور

بازرگانی قفس گستران کاسپین

سخن پایانی

طراحی سایت بازرگانی صادرات و واردات با توجه به خدمات و محصولات شرکت بهینه‌سازی می‌شود. در طراحی سایت بازرگانی  اطلاعاتی درباره شرکت، تاریخچه، محصولات، پروژه‌ها، راه‌های ارتباطی و موارد این چنینی درج می‌شود. علاوه بر آن بهینه‌سازی سایت با رعایت استانداردهای سئو برای جذب مشتریان بسیار حائز اهمیت است. طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگیری بالا و تجربه کاربری عالی جزء امتیازهای طراحی سایت حرفه‌ای است. با در نظر گرفتن تجربه های قبلی شرکت ها و نمونه وبسایت های موفق یا شکست خورده آنها میتوانیم کارنامه فعالیت آنها را ارزیابی کنیم. در این میان ما شرکت میرکاوب را برای طراحی یک سایت بازرگانی هدفمند به شما توصیه میکنیم. البته حتماً به خاطر داشته باشید که لازم است قبل از آن، با دریافت مشاوره و دریافت پاسخ های ذهنی خودتان اطمینان حاصل کنید که احتمال موفقیت برای شما بالاست.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت بازرگانی در شرکت میرکاوب اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *