بلیط هواپیما رفت و برگشت مشهد را چطور تهیه کنیم؟

بلیط هواپیما رفت و برگشت مشهد را چطور تهیه کنیم؟
  • 1402/2/13
  • گویا آی تی
  • 0

شهر مشهد، در درجه اول به دلیل حرم امام رضا (ع) و بعد از آن برای داشتن طبیعت زیبا و جاهای دیدنی بسیارش، یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. روزانه پروازهای زیادی از خطوط پروازی مختلف راهی مشهد می‌شوند و این شهر سالانه میزبان بیش از ۲۷ میلیون مسافر است. اگر قصد سفر به مشهد را داشته باشیم، برای رزرو بلیط رفت و برگشت مشهد چکار کنیم؟ قیمت بلیط مشهد چقدر است و چگونه می‌توانیم بلیط ارزان در این مسیر تهیه کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

با شهر مشهد بهتر آشنا شوید

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی است و در شمال شرق کشور قرار دارد. این شهر به دلیل قرارگیری در بین کوه‌های هزار مسجد و بینالود، آب و هوای سرد و خشکی دارد. فصل سرد در مشهد از مهرماه شروع می‌شود و تا فروردین ادامه دارد. البته، گفتنی است که مشهد تابستان گرمی دارد اما مدت زمان این فصل زیاد طولانی نیست.

بهترین زمان سفر به مشهد با توجه به شرایط آب و هوایی آن، بهار و تابستان است. اگر مایلید سفر ارزانی به مشهد داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در مناسبت‌ها و اعیاد به این شهر سفر نکنید. در این روزها، شهر پر از مسافر است و هتل‌ها معمولا پر هستند. همچنین، به طور معمول در این روزها، هزینه رزرو هتل مشهد بالا می‌رود و بلیط‌ مشهد با قیمت بیشتری فروخته می‌شوند. بهترین زمان برای سفر ارزان به مشهد، فصل پاییز است.

معروفترین جاهای دیدنی مشهد را بشناسید

در مشهد، علاوه بر زیارت می‌توانید به سیاحت بپردازید. مشهد علاوه بر حرم رضوی، دارای اماکن تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. اگر قبل از سفر این اماکن را بشناسید می‌توانید یک برنامه ریزی مناسب برای سفر خود داشته باشید. در این شهر، می‌توانید از بناهای تاریخی مانند خانه داروغه، خانه توکلی، مسجد گوهرشاد، خانه ملک، آرامگاه نادرشاه افشار ، حمام شاه مشهد و همچنین مجموعه موزه آستان قدس رضوی دیدن کنید.

به علاوه، می‌توانید به دیدن بناهای تاریخی اطراف مشهد مانند آرامگاه فردوسی، آرامگاه استاده شجریان، آرمگاه خیام، آرامگاه کمال الملک و آرامگاه عطار در شهرهای توس و نیشابور بروید. روستاها و ییلاق خوش آب و هوای اطراف مشهد نیز جای خوبی برای تفریح هستند. شاندیز، طرقبه و زشک برای گشت و گذار و صرف غذا به خصوص شیشلیک معروف مشهدی بهترین گزینه محسوب می شوند.

همچنین، حتما به بازار معروف طرقبه برای خرید سوغات مشهد سر بزنید. علاوه بر این‌ها، تعداد زیادی مراکز خرید مدرن در مشهد وجود دارند که برای خرید کردن می‌توانید سراغ آنها بروید. دو پارک آبی بزرگ و با تجهیزات نیز در مشهد وجود دارند که جزو تفریحات این شهر محسوب می‌شوند.

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد چقدر است؟

همان طور که پیش از این هم گفته شد، هزینه بلیط رفت و برگشت مشهد با توجه به تاریخ و زمانی که برای سفر خود انتخاب می‌کنید می‌تواند متغیر باشد. همچنین، کلاس پرواز و نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید تاثیرگذار است. برای اطلاع دقیق از قیمت بلیط مشهد، به فلای تودی مراجعه کنید.

چگونه بلیط ارزان مشهد رزرو کنیم؟

برای خرید ارزان بلیط مشهد، می‌توانید از قبل، تقویم قیمتی پروازها را به صورت آنلاین از فلای تودی مشاهده کرده، ارزان‌ترین روز را انتخاب و بلیط خود را رزرو کنید. راه دیگر این است که بلیط چارتری مشهد تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که تنها مزیت بلیط چارتری مشهد، همان ارزان بودن آن است. اگر احتمال تغییر در تاریخ سفر خود دارید یا با کودک زیر ۱۲ سال سفر می‌کنید، رزرو بلیط سیستمی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود، زیرا در پروازهای سیستمی، قیمت بلیط کودک و بزرگسال با هم متفاوت است و شما برای کودک ۲ تا ۱۲ سال، هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. همچنین در صورت در دسترس بودن می توانید سراغ رزرو بلیط لحظه آخری مشهد بروید. این یعنی، آماده سفر به مشهد باشید و از یک روز قبل از پرواز تا چند ساعت مانده به پرواز مورد نظرتان، نرخ آن را بررسی کنید تا بلیط لحظه آخری ارزان تهیه کنید. در این مورد باید توجه داشته باشید که امکان رزرو بلیط لحظه آخری در تاریخ‌های پر مسافر مثل اعیاد و مناسبت‌ها وجود ندارد.

رزرو بلیط رفت و برگشت مشهد در فلای تودی

برای رزرو بلیط هواپیما مشهد به صورت آنلاین می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید. سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما فلای تودی به شما این امکان را می‌دهد که در کوتاهترین زمان، ارزانترین بلیط ممکن را رزرو کنید. برای رزرو بلیط رفت و برگشت مشهد، وارد سایت فلای تودی شوید. سپس، در قسمت پرواز داخلی، شهر مبدا و مقصد و همچنین تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص و در آخر گزینه جستجو را انتخاب کنید. در این قسمت، نرخ بلیط مشهد از ارزانترین قیمت به شما نمایش داده می‌شود. پرواز مورد نظر خود را انتخاب کرده تا با ورود مشخصات مسافران، به صفحه پرداخت هدایت شوید. پس از انجام تراکنش موفق، بلیط شما به صورت پیامک یا ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. بنابراین اگر قصد رزرو بلیط ارزان مشهد دارید، همین حالا به فلای تودی مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *