۷ دلیل برای ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت ارزیابی عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰

۷ دلیل برای ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت ارزیابی عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰
  • 1402/3/30
  • گویا آی تی
  • 0

ارزیابی عملکرد چیست؟

ارزیابی عملکرد کارکنان یک ارزیابی رسمی سازمانی است که طی آن مدیر مجموعه عملکرد کارکنان را ارزیابی می‌کند، نقاط قوت و ضعف آنان را شناسایی می‌نماید، بازخورد ارائه می‌دهد و اهداف عملکرد آینده را تعیین می‌کند.

در گذشته، بسیاری از سازمان‌ها از ارزیابی عملکرد سالانه استفاده می‌کردند که تنها یک بار در سال انجام می‌شد. با این حال، امروزه اکثر سازمان‌ها به سمت اجرای یک سیستم مدیریت عملکرد پیش می‌روند که در آن مدیران ارزیابی‌های سه‌ماهه، ماهانه و حتی هفتگی انجام می‌دهند. در برخی سازمان‌ها نیز به‌جای ارزیابی‌های رسمی، از ارزیابی غیررسمی و جلسات یک‌به‌یک استفاده می‌کنند.

زمانی که ارزیابی عملکرد به درستی انجام شود، به کارمندان کمک می‌کند تا درکی شفاف از انتظارات و اهداف سازمان داشته باشند. مدیرانی که ‌به‌طور اثربخش از ارزیابی عملکرد استفاده می‌کنند، می‌توانند کارکنان برتر خود را شناسایی کنند، مسائل را پیش از پیچیده‌تر شدن حل نمایند، انتظارات سازمان را به اطلاع کارکنان برسانند، رشد و توسعه را ترویج کنند و مشارکت کارکنان را تقویت نمایند.

مجموعه سیستم‌های منابع انسانی سیمرغ ۳۴۰۰۰

مجموعه سیستم‌های منابع انسانی سیمرغ ۳۴۰۰۰ یکی از مجموعه‌های تخصصی منابع انسانی کشور است. ایده‌ی راه‌اندازی این مجموعه در سال ۹۶ شکل گرفت. دکتر یاسین ولی و دکتر مجید فاضلی که هر دو دانش‌آموخته رشته EMBA دانشگاه تهران و موسسین این مجموعه هستند، پس از مدت ۳ سال همکاری با دکتر آرین قلی‌پور تصمیم گرفتند که فرآیندهای تخصصی منابع انسانی را در بستر یک نرم‌افزار تخصصی منابع انسانی پیاده‌سازی کنند.

نرم‌افزارهای پیشین اکثراً بر پایه روش‌های سنتی طراحی شده بودند و جای یک نرم‌افزار تخصصی در این میان خالی بود. به این ترتیب، نسخه اولیه نرم‌افزار در تیرماه سال ۱۳۹۷ ارائه شد. این نرم‌افزار که به‌طور کامل با مدل ۳۴۰۰۰ مطابقت داشت، در همان سال اول در ۵ شرکت اجرا شد و نتیجه گرفت.

هدف اصلی مجموعه سیمرغ ۳۴۰۰۰ کمک به سازمان‌ها در اجرای هرچه بهتر مدیریت عملکرد، رسیدن به اهداف تعیین‌شده و کسب نتایج مورد نظر است.

معرفی نرم افزار ارزیابی و مدیریت عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰

نرم‌افزار ارزیابی و مدیریت عملکرد سیمرغ مبتنی بر مدل ۳۴۰۰۰ طراحی شده است که به‌روزترین و کارآمدترین سیستم مدیریت عملکرد را ارائه می‌کند.

این نرم‌افزار به سازمان‌ها کمک می‌کند که از ارزیابی عملکرد، به سمت مدیریت عملکرد ‌حرکت کنند و فرآیندهای مهم آن مثل هدف‌گذاری، بازخورد مستمر، بهبود عملکرد، امکان ثبت وقایع حساس و . . . به سادگی و با دقتی بسیار بالا انجام دهند.

نرم‌افزار مدیریت عملکرد سیمرغ همراستایی عملکرد در سه سطح فرد، واحد و سازمان را مورد توجه قرارداده و امکان ارتباط با فرآیندهای دیگر را به صورت یکپارچه فراهم می کند.

سادگی فضای نرم‌افزار و کاربری آسان و به دور از پیچیدگی های غیرضروری باعث شده است که اکنون بیش از ۱۰۰ سازمان بزرگ کشور به آن اعتماد و از آن استفاده کنند.

نرم‌افزار مدیریت عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰ با راهکارهای هوشمندانه و فرآیندهای دقیق خود، چالش‌های میان مدیران و کارکنان را حل می‌کند و با ایجاد شفافیت، مانع از ایجاد تعارض و سوءبرداشت در پایان دوره ارزیابی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و درخواست دموی نرم افزار مدیرت عملکرد میتوانید اینجا کلیک کنید.

از دیگر امکانات نرم‌افزار مدیریت عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنظیمات متفاوت در هر دوره ارزیابی
  • داشبورد شخصی، مدیریتی و ادمین
  • ارتباط یکپارچه با ماژول کارانه، حقوق دستمزد، آموزش و مدیریت استعداد
  • اتصال ارزیابی فردی به ارزیابی واحدی و سازمانی
  • فرم‌ساز و امکان طراحی و تغییرات همه فرم‌ها
  • امکان ارزیابی ۳۶۰ یا فراتر (۵۴۰) با انعطاف در فرم‌ها و اجباری بودن ارزیابی
  • اپلیکیشن موبایل هوشمند در دسترس همه کارکنان
  • امکان تعریف فرمول محاسبه ارزیابی عملکرد کارکنان و نمره و رتبه نهایی
  • امکان تعریف اهداف رفتاری، شایستگی و نتایج کاری مبتنی بر اهداف واحد
  • امکان تعریف معیارها و ابزارهایی برای تشویق یا همراهی مدیران در فرآیند مدیریت عملکرد

علاوه‌بر این، تیم پشتیبانی نیز در تمامی مراحل اجرا پاسخگوی تمامی سوالات مشتریان است. بنابراین مدیران و کارکنان می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی و دشواری از این سیستم استفاده کنند.

دلایل ضرورت استفاده از نرم افزار ارزیابی و مدیریت عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰

استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری در دنیای امروز امری اجتناب‌ناپذیر است. با گسترش یافتن کسب‌وکارها، افزایش عناوین شغلی در سازمان‌ها و پیچیده‌شدن فرآیندهای کار، روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیستند.

نرم‌افزارهای مدیریت عملکرد به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا اهداف خود را مشخص کنند و برنامه‌ها و استراتژی‌های لازم برای رسیدن به آن‌ها را طراحی کنند.

این نرم‌افزارها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا فرآیند مدیریت عملکرد را به‌صورت مستمر و پیوسته انجام دهند. علاوه‌بر این امکان انجام گفت‌وگوی مستمر با کارکنان، بررسی پیشرفت و تعاملات روزانه را فراهم می‌کنند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا به صورت فعال در مدیریت عملکرد مشارکت کنند

همچنین، نرم‌افزار مدیریت عملکرد سازمان‌ها را قادر می‌سازند تا به کارکنان بازخورد بدهند و برنامه‌های توسعه شخصی را برای آن‌ها طراحی کنند. با استفاده از این نرم‌افزارها، می‌توان به کارکنان بازخورد داد، نیازهای آموزشی و توسعه را شناسایی کرد و برنامه‌های مناسب را برای بهبود عملکرد آنان اجرا کرد. بنابراین، می‌توانیم ضرورت استفاده از نرم‌افزار مدیریت عملکرد را در ۷ دلیل زیر خلاصه کنیم:

  • تعیین اهداف و انتظارات شفاف
  • اجرای مستمر مدیریت عملکرد
  • بهبود ارتباطات میان کارکنان و مدیران
  • ارائه بازخورد مستمر
  • شناسایی نقاط قوت، ضعف و نیازهای آموزشی
  • برنامه‌ریزی دوره‌های آموزش و توسعه
  • تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

به‌طور کلی، استفاده از نرم‌افزار مدیریت عملکرد سیمرغ ۳۴۰۰۰ به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهبود عملکرد کارکنان، هدف‌گذاری مؤثر، عدالت در ارزیابی و توسعه فردی را تسهیل کنند و فرآیند مدیریت عملکرد را بهبود بخشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *