۹ روشی که هوش مصنوعی می تواند بر چاپ سه بعدی تأثیر بگذارد

۹ روشی که هوش مصنوعی می تواند بر چاپ سه بعدی تأثیر بگذارد
  • 1402/4/4
  • گویا آی تی
  • 0

چگونه ابزارهای هوش مصنوعی در سال های آینده فناوری پرینت سه بعدی را قبضه خواهند کرد؟

جهش بزرگ هوش مصنوعی در راه است، اما چه چیز آن ممکن است در فناوری رو به رشد پرینت سه بعدی تأثیر بگذارد؟

بسیاری از ما اکنون در دنیای ابزارهای هوش مصنوعی مشغول هستیم. هنگامی که برنامه نویسی زبان (LLM) قادر به انجام کارهای خیره‌کننده با داده‌های دیجیتالی هستند، انقلابی با مجموعه‌ای از استارت‌آپ‌ها و برنامه‌های کاربردی جذاب هوش مصنوعی برای انجام کارهایی که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شد، باز شد.

در حال حاضر برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در پرینت سه بعدی وجود دارد که شاید قابل توجه ترین آنها توانایی تشخیص خرابی های چاپ از طریق نظارت دوربین نوری باشد. با این حال، با گذشت زمان، زمینه های بیشتری در چاپگرهای سه بعدی وجود خواهد داشت که ممکن است با استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی بهینه شوند.

اما آنها چه می توانند باشند؟ من به این سوال فکر کردم و به لیست احتمالات زیر رسیدم. شکی وجود ندارد که حداقل برخی از آنها در آزمایشگاه های مخفی زیرزمینی در حال توسعه هستند و ما می توانیم در آینده نزدیک شاهد ظهور آنها باشیم.

نرم افزارهای پردازشی (اسلایسینگ) پیشرفته چاپگرهای۳بعدی

آماده کردن کار برای پرینت سه بعدی به سادگی فشار دادن دکمه «print» نیست. برای بسیاری از اشیاء، به ویژه موارد هندسه پیچیده، ملاحظات زیادی می تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است ضخامت دیوار متفاوتی در یک منطقه مورد نیاز باشد، یا تکیه گاه اضافی در یک نقطه مورد نیاز باشد، یا یک سوراخ به تقویت اضافی نیاز داشته باشد، یا یک منطقه با تنش کمتر ممکن است در برابر پر شدن متراکم کمتری مقاومت کند.

تصمیم گیری در مورد چنین عواملی در حال حاضر توسط اپراتورهای خبره انجام می شود که “می دانند” با بررسی شی مورد نظر چه کاری انجام دهند. اما اگر این دانش در یک هوش مصنوعی تجسم یافته بود چه؟ آیا می‌توان اسلایسرهایی با هوش مصنوعی ایجاد کرد که بتواند به طور خودکار مناطق مختلف یک کار چاپ را تشخیص دهد و فوراً یک سری اصلاح‌کننده برای بهینه‌سازی چاپ ایجاد کند؟

اگر چنین چیزی وجود داشت، من معتقدم همه مایل بودند از آن استفاده کنند.

هوش مصنوعی و آماده سازی کار متریال رزین پرینت۳بعدی

هنگام شروع چاپ رزین، مسئله کلیدی تقریباً همیشه ساختار پشتیبانی است. بدون پشتیبانی مناسب، احتمالاً قطعه در حین چاپ جدا می شود و کار با شکست مواجه می شود و حتی احتمالاً به چاپگر سه بعدی رزین آسیب می رساند.

شاید فکر کنید که پاسخ این است که به سادگی تکیه گاه های بیشتری بسازید و آنها را ضخیم و محکم کنید. خیر ، چون مواد گرانی را هدر می دهید، کیفیت سطح را نیز به هم می زنید و همچنین حذف تکیه گاه ها پس از پردازش مشکل ساز میشود. نتیجه این است که اکثر اپراتورهای پرینترهای سه بعدی رزین زمان قابل توجهی را صرف اصلاح ساختارهای پشتیبانی خود می کنند. من شخصاً می توانم تا یک ساعت را برای انجام این کار روی یک کار پرینت سه بعدی پیچیده وقت بگذارم.

چه می‌شود اگر بتوان این کار را به‌طور خودکار و قابل اعتماد با هوش مصنوعی انجام داد که هندسه، وزن‌ها و سایر عوامل را درک کند؟ این بسیار سودمند خواهد بود و باید در سیستم های نرم افزار اسلایسر چاپگرها ادغام شود.

طراحی سه بعدی با هوش مصنوعی

به یک قطعه نیاز دارید؟ خودتان آنرا طراحی کنید. اوه، شما مهارت های CAD ندارید؟ آن را در یک مخزن آنلاین پیدا کنید و موفق باشید. عدم تسلط بر مدلسازی سه بعدی، مسئله ای است که مانعی برای بسیاری از افراد در استفاده از پرینت سه بعدی ایجاد می کند.

تحقیقات اخیر مفهوم “متن به سه بعدی” را بررسی کرده است، که در آن یک پیام متنی یک مدل سه بعدی را به طور خودکار تولید می کند. این فناوری در حال حاضر بسیار ابتدایی است، اما می‌توان دید که به سرعت در حال توسعه به چیزی مفید است که برای بسیاری از افراد، جایگزین نیاز به ابزارهای CAD و حتی موج جدیدی از سازندگان می‌شود.

نقش هوش مصنوعی در جهش یافتگی مخازن فایل پرینت سه بعدی

در ادامه نکته قبلی، اگر ابزارهای Text to 3D قدرتمند شوند، برای مخازن مدل های سه بعدی قابل چاپ آنلاین فعلی چه اتفاقی می افتد؟ آیا حتی زمانی که می‌توانیم هر چیزی را با دستور دادن بدست بیاوریم، واقعا به جستجوی خسته کننده مدل در مخازن نیاز داریم؟

 

هوش مصنوعی قادر است تنظیمات پایه پرینترهای سه بعدی تمامی برندها را اعمال کند

امروزه یک مسئله بزرگ، پروفیل های چاپی (تنظیمات پایه) است که در آن ویژگیهای نرم افزاری یک دستگاه و متریال با یک مارک خاص مطابقت داده می شود. نمایه به دست آمده کم و بیش نتایج خوب چاپ را تضمین می کند. اما این تنظیمات به طرز خسته کننده ای گیج کننده شده اند: هزاران جفت پروفایل چاپگر-مواد برای ایجاد وجود دارد.

اگر یک هوش مصنوعی بر روی تعداد زیادی پروفایل خوب شناخته شده آموزش دیده باشد، چه؟ آیا این امکان وجود دارد که یک جفت ماشین-مواد دلخواه را “تشخیص” کند و فوراً یک نمایه مفید احتمالی از ابتدا ایجاد کند؟

این بسیار جالب خواهد بود، و حتی ممکن است در خود ماشین‌ها ادغام شود تا به صورت پویا با مواد بارگذاری شده تنظیم شود.

 

توسعه مواد پرینتر۳بعدی با هوش مصنوعی

اکنون، متریالهای پرینتر سه بعدی بیش از همیشه وجود دارد اما تعداد آنها بسیار کمتر از مواد شناخته شده تولید شده توسط شرکت های شیمیایی است. هر شرکت دارای مجموعه گسترده ای از فرمولهای انحصاری شیمیایی است. آنها چگونه این ترکیبات را پیدا می کنند؟ کدام مواد ممکن است برای کاربردهای چاپ مناسب باشند؟ من فکر می کنم یک سیستم هوش مصنوعی می تواند در اینجا کمک کند.

 

انتخاب مواد و فرآیند

یک سناریوی معمولی پرینت سه بعدی به این صورت است: “چگونه این را چاپ کنم؟” سپس یک متخصص باید تعیین کند که از کدام فرآیند چاپ، چه مواد و غیره استفاده کند. این حتی قبل از تعیین پارامترهای چاپ و فرآیند برش اتفاق می افتد.

این فرآیندی است که به اعتقاد من می تواند در یک ابزار هوش مصنوعی پیاده سازی شود. یک شی و کاربرد مورد نظر آن را بررسی کنید و سپس سبک صحیح چاپ و مواد توصیه شده را تعیین کنید.

 

نحوه خرید چاپگر سه بعدی

یکی دیگر از سناریوهای رایج این است: “کدام چاپگر سه بعدی را بخرم؟” افراد آماتور دائما درگیر این موضوع هستند و سؤال در مورد بودجه، سطح مهارت، فرکانس، انواع قطعات، طرز استفاده و غیره دارند، اما نمیداند جواب این پرسشها را از کجا بدست بیاورند. چون جستجو در اینترنت نیز آنها را بیشتر سردرگم میکند. برای آنها این کار، یک فرآیند ذهنی خسته کننده است.

مشاهده پرینترهای سه بعدی ۳DPE

اکنون یک هوش مصنوعی را تصور کنید که به روشی مشابه آموزش دیده است، اما به نوعی به یک پایگاه داده جامع از همه ماشین‌های فعلی موجود در بازار متصل است. من فکر می کنم شما می توانید توصیه های محصول بسیار خوبی و به سرعت دریافت کنید.

 

مبدل های CAD

ابزارهای متعددی وجود دارد که می‌تواند کتابخانه وسیعی از طرح‌های CAD را بررسی کند تا مشخص کند کدام آیتم‌ها قابل چاپ سه بعدی هستند. این برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند انبارهای قطعات قدیمی را نگهداری کنند و در عوض می‌خواهند آن‌ها را بر اساس تقاضا چاپ کنند بسیار مفید است.

اما در مورد تمام قطعاتی که پردازش اسلایسینگ را انجام نداده اند چطور؟ قطعاتی که وجود دارند و قابل چاپ سه بعدی نیستند؟

اگر ما یک هوش مصنوعی داشته باشیم که طراحی CAD و عملکرد مورد نظر را بررسی کند و قطعه را طوری طراحی کند که بتوان آن را پرینت سه بعدی کرد، چه؟ شرکت ها قادر میشوند تقریباً هر چیزی را که طراحی کرده اند چاپ کنند.

این ویژگی می تواند آنقدر قدرتمند باشد که بتواند تقاضای تولید بی سابقه ای را برای چاپ ایجاد کند. به جای یافتن اینکه پنج درصد از قطعات قابل چاپ هستند، ۱۰۰ درصد را می توان پرینت کرد. من انتظار دارم که یک سازنده چاپگر سه بعدی روی این مفهوم کار کند، زیرا این امر باعث افزایش تقاضا برای محصولات و مواد آنها می شود.

 

نتیجه گیری

و در نهایت: چاپ سه بعدی را می توان با ابزارهای هوش مصنوعی در آینده کاملاً تغییر داد. برخی موارد بدون شک محقق خواهند شد، در حالی که برخی دیگر بیشتر حدس و گمان هستند.

در آینده نه چندان دوری، به زودی متوجه این موارد خواهیم شد.

منبع:

https://www.fabbaloo.com/news/9-ways-ai-could-affect-3d-printing 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *