مقایسه نتایج جستجوی کاربران در گوگل و بینگ

مقایسه نتایج جستجوی کاربران در گوگل و بینگ
  • 1402/4/20
  • گویا آی تی
  • 1

 

در دنیای بزرگ اینترنت، موتورهای جستجو به عنوان اولین انتخاب هر فرد برای پیدا کردن جواب سوالاتشان است و کاربران را از طریق اقیانوس اطلاعات به سمت جوابش راهنمایی می‌کند. در این میان، گوگل و بینگ به عنوان دو مورد از برجسته ترین موتور های جستجو هستند که هر کدام دارای الگوریتم ها و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

این مقایسه با هدف بررسی پیچیدگی‌های این دو غول جستجو، بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها در ارائه نتایج جستجو است. ما الگوریتم‌ها، رابط‌های کاربری، سهم بازار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا درک جامعی از عملکرد آن‌ها ارائه کنیم. با ما تا انتهای این این مطلب همراه باشید.

شباهت ها و تفاوت های گوگل و بینگ

گوگل و بینگ هر دو موتورهای جستجو هستند، اما الگوریتم ها و ویژگی های متفاوتی دارند که آنها را متمایز می کند. در اینجا برخی از شباهت ها و تفاوت های اصلی آورده شده است:

شباهت ها

در ادامه ۴ مورد از شباهت های این دو موتور جستجو را بررسی خواهیم کرد که عبارتند از:

عملکرد جستجو

هر دو گوگل و بینگ به کاربران اجازه می دهند اطلاعات را در اینترنت جستجو کنند. آنها نتایج جستجو را بر اساس کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر ارائه می‌دهند.

تبلیغات پولی

هر دو موتور جستجو پلتفرم های تبلیغاتی پولی (Google Ads و Microsoft Advertising) را ارائه می‌دهند که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا برند و سایتشان در نتایج اولیه دیده شود.

جستجوی محلی

هم گوگل و هم بینگ نتایج جستجوی محلی از جمله فهرست نقشه ها و اطلاعات کسب و کار محلی را ارائه می‌دهند.

ابزارهای وب مستر

هر دو ابزارهایی را برای صاحبان وب سایت ارائه می‌دهند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو نظارت و بهینه کنند سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس و ابزار وب مستر بینگ ابزار نمونه هرکدام هستند.

تفاوت ها

۵ مورد از تفاوت های بینگ و گوگل عبارتند از:

سهم بازار
گوگل در مقایسه با بینگ سهم بازار به طور قابل توجهی بیشتری دارد. تا فوریه ۲۰۲۱، گوگل ۸۶٫۶ درصد از بازار جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است، در حالی که بینگ ۶٫۷ درصد از بازار جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است.

الگوریتم جستجو

الگوریتم گوگل تاکید زیادی بر بک لینک ها و اصل E.A.T (تخصص، اعتبار، اعتماد) دارد. از سوی دیگر، بینگ وزن بیشتری را بر روی یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی و بهینه سازی درون صفحه می‌گذارد.

جستجوی تصویر و ویدیو

بینگ اغلب به دلیل قابلیت‌های جستجوی تصویر و ویدیو، ارائه تصاویر با کیفیت بالاتر و صفحه نتایج جستجوی ویدیویی بصری‌تر در مقایسه با Google مورد ستایش قرار می‌گیرد.

ادغام با سایر خدمات

Google دارای طیف گسترده ای از خدمات یکپارچه مانند Gmail، Google Maps، YouTube و سیستم عامل اندروید است. بینگ با سرویس‌های مایکروسافت مانند Outlook و Office Online یکپارچه‌سازی می‌شود. که در مقایسه با گوگل در این زمینه ضعیف تر به نظر می‌رسد.

Mobile-First Indexing

به این معنی است که گوگل در درجه اول نسخه موبایل یک صفحه وب را کرال کرده ( خزیده )  و در سرور خود ثبت می‌کند. اما در مقابل، بینگ یک شاخص واحد را برای دسکتاپ و موبایل بهینه سازی کرده است.

به یاد داشته باشید، انتخاب بین گوگل و بینگ اغلب به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص کاربر یا کسب و کار بستگی دارد اما با توجه به آمار علاقه اکثر کاربران در جهان به گوگل بیشتر از بینگ است.

مقایسه بهینه سازی برای گوگل در مقابل بینگ

بهینه سازی برای جستجوی گوگل و مایکروسافت بینگ، اگرچه از بسیاری جهات مشابه است، به دلیل الگوریتم ها و فاکتورهای رتبه بندی منحصر به فردی که هر موتور جستجو استفاده می‌کند، تفاوت هایی دارد. برای آشنایی بیشتر با سئو می‌توانید مقاله سئو چیست در این سایت را در منتوریکس مطالعه کنید. در ادامه  چند تفاوت اصلی این دو موتور جستجو را توضیح خواهیم داد:

کلمات کلیدی

الگوریتم گوگل پیچیده تر شده است و اکنون به جای تمرکز بر تراکم کلمات کلیدی، به بافت و معنای معنایی محتوا اولویت می دهد. از سوی دیگر، بینگ همچنان بر تطابق دقیق کلمات کلیدی تاکید زیادی دارد

کلمات کلیدی متا

بینگ بیان کرده است که همچنان به کلمات کلیدی متا به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می‌گیرد، اگرچه آنها عامل اصلی نیستند. از سوی دیگر، گوگل علنا ​​اعلام کرده است که از کلمات کلیدی متا در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی‌کند.

رسانه های اجتماعی

بینگ در مورد این واقعیت که سیگنال های اجتماعی را در الگوریتم رتبه بندی خود گنجانده است، بازتر بوده است. گوگل اعلام کرده است که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند، اگرچه بحث هایی در بین متخصصان سئو در این مورد وجود دارد.

بک لینک ها

هر دو موتور جستجو برای بک لینک های باکیفیت ارزش قائل هستند، اما آنها را متفاوت ارزیابی می کنند. گوگل تاکید زیادی بر کیفیت لینک ها دارد، در حالی که بینگ بیشتر بر روی کمیت لینک ها تمرکز دارد.

چند رسانه ای

بینگ تمایل دارد سایت هایی را که شامل محتوای چندرسانه ای هستند، مانند ویدیوها، ترجیح دهد و شناخته شده است که به وب سایت هایی که دارای این نوع محتوا هستند رتبه بالاتری می‌دهد. گوگل همچنین برای چند رسانه ای ارزش قائل است، اما مشخص نیست که چقدر بر رتبه بندی تأثیر می‌گذارد.

سئوی محلی

گوگل با نتایج بسته های محلی و ادغام با نقشه های گوگل، درک پیچیده تری از جستجوی محلی دارد. Bing همچنین نتایج محلی ارائه می‌دهد، اما به طور کلی پیچیدگی کمتری نسبت به قابلیت های جستجوی محلی Google دارد.

سن وب سایت

بینگ در مقایسه با گوگل بر سن وب سایت تاکید بیشتری دارد. وب سایت های قدیمی تر در بینگ عملکرد و جایگاه بهتری دارند.

سئوی فنی ( تکنیکال سئو )

گوگل به طور کلی در خزیدن و نمایه سازی وب سایت ها، از جمله درک و ثبت جاوا اسکریپت، بهتر عمل می‌کند. در مقابل بینگ با فناوری‌های پیچیده‌تر وب کمی مشکل دارد ، بنابراین ساختار وب‌سایت ساده‌تر می‌تواند جایگاه  بهتری در Bing داشته باشد.

به یاد داشته باشید، اینها مشاهدات کلی هستند و الگوریتم های هر دو موتور جستجو دائما در حال تغییر هستند. همچنین باید توجه داشته باشید در حالی که گوگل اکثریت سهم بازار جستجو را در اختیار دارد، Bing همچنان بخشی از مخاطبان جستجو وب را به خود اختصاص داده است که نباید در استراتژی سئوی شما نادیده گرفته شوند.

افزایش رتبه در موتور‌های جستجو گوگل و بینگ با خدمات سئو سایت

برای خدمات بهینه سازی سایت و SEO نیاز به تیمی با تجربه و بروز است که بتواند شما را در افزایش بازدید و فروش بیشتر همراهی کند. منتوریکس به کمک دانش فنی تیم متخصصان خود می‌تواند همیار شما در بهینه سازی وبسایتتان باشد.

تاثیر هوش مصنوعی در آمار کاربران بینگ

معرفی هوش مصنوعی به بینگ منجر به افزایش کاربران فعال روزانه آن شده است. به گفته یوسف مهدی، معاون مایکروسافت که بر ابتکارات هوش مصنوعی آن نظارت دارد، بینگ اکنون روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که در چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

این نشان می‌دهد که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Bing مورد استقبال کاربران قرار گرفته است که منجر به افزایش استفاده از موتور جستجو شده است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این روزهای اولیه برای ادغام هوش مصنوعی در موتورهای جستجو است و با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بیشتر، تأثیر کامل بر آمار و رفتار کاربران در طول زمان واضح‌تر می‌شود.

گوگل بارد رقیب هوش مصنوعی بینگ و اوپن ای آی

با توجه به اینکه بینگ از هوش مصنوعی چت جی پی تی استفاده می‌کند و به کمک اتصال آن به موتور جستجو خود نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. گوگل نیز هوش مصنوعی بارد را معرفی کرده است.

البته در روز معرفی رسمی آن که ۲۱ مارس ۲۰۲۳ بود کمی حاشیه ساز شد اما با این حال باید گفت Google Bard یک چت بات هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته. این هوش مصنوعی گوگل  برای ارائه تعاملات مکالمه با کاربران طراحی شده است. این نرم افزار از مدل زبان پیشرفته گوگل، PalM 2، پشتیبانی می‌کند که به آن امکان می‌دهد متن تولید کند و به سوالات پیچیده پاسخ دهد و حتی کد بنویسد.

سخن پایانی

در مقایسه بین گوگل و بینگ آمار به طور واضح نشان می‌دهد که گوگل برتری قابل توجهی دارد اما این به معنای پایان کار بینگ نیست و بعد از معرفی شدن هوش مصنوعی بینگ این موتور جستجو رشد قابل توجهی داشته است.

اما بنظر می‌رسد این رشد مقطعی باشد زیرا هوش مصنوعی گوگل تمام نیاز های کاربرانی که از bing Ai استفاده می‌کردند را می‌تواند برطرف کند. البته این شروع ادغام هوش مصنوعی در موتور های جستجو است و این رقابت در آینده جذاب تر نیز خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. یکی دومرتبه براش بدون ایکه بشناسم انتقال دادم مسدودم گردآی دی ش رودارم‌چطورشمارشوپیداکنم
    باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *