ویژگی های VPS مناسب ترید – راهنمای انتخاب سرور مجازی ترید

ویژگی های VPS مناسب ترید – راهنمای انتخاب سرور مجازی ترید
  • 1402/5/22
  • گویا آی تی
  • 0

سرور مجازی (VPS)، یکی از کابردی ترین اختراعات بشر است! به خصوص برای تریدرها، و باز هم به خصوص برای تریدرهای ایرانی که از زمین و زمان خصمانه تحریم شده اند و VPS از نان شب برایشان واجبتر است!

سال ۲۰۲۳، از هر طرف هر روز اخبار جدیدی به گوش میرسد؛ از هوش مصنوعی گرفته تا دنیای مجازی متاورس. مشاغل زیادی به دورکاری تبدیل شده اند و این موضوع که بتوانیم از هر جایی در این دنیا به اطلاعات دسترسی داشته باشیم، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

بر تعداد سرویس های فضای ابری (Cloud) هر روز اضافه میشود، و برخی نرم افزارها مانند فتوشاپ کم‌کم به صورت ابری فعالیت خود را ادامه خواهند داد. سرور مجازی نیز یک ابزار بسیار عالی است که هم به فضای ذخیره سازی اطلاعات دسترسی دارید و هم میتوانید هر نرم افزاری را روی آن نصب کنید و از هر جا به آن دسترسی داشته باشید.

معامله گرهای بازارهای مالی معمولاً از VPS برای نصب متاتریدر و اجرای ربات های معامله گر استفاده میکنند و از مزایای آن بهره می برند. در این مطلب شما را با VPS، و کاربردهای آن به خصوص در ترید، آشنا می کنیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟ – سرور مجازی در ترید چه کاربردی دارد؟

کلمه VPS مخفف Virtual Private Server، به معنای سرور مجازی شخصی است. در واقع، اینطور تصور کنید که یک کامپیوتر با سخت افزار و نرم افزارهای مشخص در جایی قرار داده شده است، و تا زمانی که هزینه آن را بپردازید، دسترسی به آن فقط در اختیار شما خواهد بود.

حال میتوانید هر فایلی که میخواهید روی این کامپیوتر قرار دهید یا هر نرم افزاری نصب کنید. معمولاً شرکت های ارائه دهنده این نوع خدمات، با دیتاسنترهای بزرگ و معتبر در سراسر دنیا مانند هرتزنر آلمان قرارداد دارند و طرف حساب هستند.

وقتی یک سرور مجازی با لوکیشن آلمان به شما داده می شود، در حقیقت دسترسی از راه دور (ریموت) به یک کامپیوتر مستقر در این دیتاسنتر به شما داده شده است. پس VPS یعنی یک کامپیوتر مستقر در یک دیتاسنتر که از راه دور به آن دسترسی داریم.

شما با داشتن آدرس (IP) و نام کاربری و کلمه عبور میتوانید از طریق Remote Desktop Connection در ویندوز یا نرم افزارهای مشابه، به سرور مجازی متصل شوید.

اما سرور مجازی در ترید چه کاربردی دارد؟ معامله کردن در بازارهای مالی، شغل حساسی است، زیرا مستقیماً با پول سر و کار داریم و هر اشتباهی ممکن است منجر به ضرر مالی شود. برای اینکه در ترید از ریسک های غیرسیستماتیک ضربه نخوریم، یا حتی برای آرامش خاطر، بهتر است حتماً از یک سرور مجازی خوب استفاده کنیم. در ادامه دلایل و مزایای استفاده از سرور مجازی در ترید را با هم بررسی خواهیم کرد.

چرا برای ترید به VPS نیاز داریم؟ – کاربرد سرور مجازی در معاملات فارکس و ارز دیجیتال

بسیاری از تریدرهای ایرانی، جواب این سوال را میدانند: فیلترینگ. این عدم دسترسی به بسیاری از سایت ها، صرافی ها، بروکرها، سیستم های پرداخت بین المللی، و خدمات دیگر باعث کلافگی بسیاری از تریدرها و فعالان حوزه بازارهای مالی شده است.

معمولاً عدم دسترسی دو حالت دارد: فیلتر شدن از داخل کشور، یا عدم ارائه خدمات به IP های کشور ایران توسط صرافی یا بروکر. همین دلیل برای استفاده از سرورهای مجازی و دور زدن محدودیت ها کافیست.

تریدرهایی که بخواهند از داخل ایران با صرافی هایی مانند بایننس یا بای‌بیت، و بروکرهای معتبر و سیستم های واریز و برداشت مانند پی پال کار کنند، در کنار چالش احراز هویت، به محض اتصال با IP ایران، حساب کاربری شان مسدود خواهد شد.

حتی اگر این اتفاق هم نیفتد و مشکل لوکیشن نداشته باشیم، معمولاً سرعت اینترنت در ایران چالش ایجاد میکند. برای مثال، میخواهیم یک ربات معامله گر را در متاتریدر با سرمایه واقعی تست کنیم.

در صورت قطع شدن اتصال اینترنت، ربات هم از کار می اُفتد و در عین حال تکلیف معاملات باز هم نامعلوم خواهد بود! حساب کنید، اگر معاملات باز داشته باشید و نتوانید آنها را به موقع ببندید، چه اتفاقات بدی خواهد افتاد.

پس به طور خلاصه، بنا بر دلایل زیر، حتماً به VPS برای ترید نیاز داریم:

  • عدم دسترسی به سایت ها و سرویس های مختلف از داخل ایران

  • تحریم بودن کاربران ایرانی از سوی صرافی ها، بروکرها و سرویس های معتبر بین المللی

  • سرعت و پنهای باند نامناسب اینترنت در ایران

چنانچه بخواهیم حرفه ای در بازارهای مالی فعالیت داشته باشیم، باید از ابزارها و سرویس های حرفه ای و سطح اول استفاده کنیم. بسیاری از صرافی ها و کارگزاری های تراز اول، متاسفانه به ایران خدمات نمیدهند. استفاده از VPS یکی از قدم های دور زدن این محدودیت هاست.

مزایای استفاده از سرور مجازی برای ترید در فارکس و ارز دیجیتال

استفاده از VPS در ترید، سراسر مزیت است. در اینجا به ۶ مزیت مهم یک سرور مجازی برای ترید در فارکس یا ارزهای دیجیتال اشاره میکنیم و هر مورد را توضیح خواهیم داد.

مزیت های استفاده از سرور مجازی برای ترید:

  • کاهش لیتنسی و اسلیپیج در معاملات

  • امکان استفاده از ربات های معامله گر و ترید بدون وقفه

  • عدم تشخیص اتصال از ایران در سایت ها و سرویس های بین المللی

  • عملکرد بهتر نسبت به VPN و هزینه به صرفه

  • امنیت، اختصاصی بودن و حفظ حریم خصوصی

  • امکان استفاده چند کاربر به طور همزمان

۱) کاهش Latency و Slippage

لیتنسی (Latency) یعنی تاخیر در ارسال اطلاعات. در فارکس و یا کریپتو، وقتی شما یا ربات معامله گر میخواهید معامله ای را برای مثال باز کنید، ابتدا درخواست از پلتفرم معاملاتی مانند متاتریدر به بروکر ارسال میشود. بعد از اینکه بروکر آن را دریافت کند، درخواست را به بازار میفرستد، و در نهایت، درخواسا شما در صف اجرا قرار میگیرد.

طی شدن این مراحل اندک زمانی طول میکشد و اگر در این حین اینترنت شما قطع شود یا ضعیف باشد، قطعاً روی درخواست معامله شما تاثیر خواهد داشت و ممکن است معامله در قیمت متفاوت باز شود (Slippage). باز شدن معامله در قیمت متفاوت (Requote گرفتن) برای اسکالپرها موضوع بسیار مهمی است و ممکن است حتی منجر به ضرر شود! Latency معادل همان لگ در بازی های آنلاین است. اما استفاده از VPS خوب این مشکلات را به حداقل ممکن می رساند.

۲) ربات های معامله گر و Non-Stop Trading

ربات های معامله گر، دستیارهای هوشمند معاملاتی هستند و وظیفه آنها ترید کردن به جای تریدرهاست. ربات میتواند همیشه فعال باشد و هیچ محدودیتی از نظر خستگی و کاهش دقت و غیره ندارد.

اگر بخواهیم از ربات های معامله گر استفاده کنیم، یا باید کامپیوتر خودمان را دائم روشن بگذاریم و اتصال به اینترنت همیشه برقرار باشد، که تحقق این مورد دشوار است و باید احتمالاتی مانند قطعی برق، قطع شدن اینترنت، هنگ کردن سیستم، و موارد مشابه را در نظر داشت.

در حالی که سرورهای مجازی در دیتاسنترهای بزرگ شبانه روز فعال هستند و همواره نظارت می شوند و هیچ خللی در کار آنها پیش نمی آید.

۳) عدم تشخیص IP ایران

از آنجایی که یک سرورهای مجازی در یک کشور خارجی مانند هلند در یک دیتاسنتر استقرار دارد و به اینترنت پرسرعت آن کشور مجهز است، هیچ مشکلی از بابت آدرس اینترنتی به وجود نمی آید – درست مانند این است که شما در آن کشور خارجی حضور دارید و به اینترنت متصل هستید.

این مورد برای کسانی که از سرویس های هوشمند مانند پی پال استفاده میکنند، بسیار مهم است. کوچکترین تغییر در IP و لوکیشن میتواند باعث مشکوک شدن و بسته شدن حساب کاربری شود.

۴) با ثبات و مقرون به صرفه

سرورهای VPS اصطلاحاً Up-Time یا ثبات برابر ۹۹٫۹۹ درصد را دارند. این یعنی تحت هر شرایطی سرور فعال است و اینترنت برقرار. VPN ها و سایر ابزارهای دور زدن تحریم، معمولا چنین کیفیتی ندارند؛ حتی آنهایی که ادعا میکنند IP ثابت هستند.

قطع و وصل شدن، لو رفتن اتصال از ایران و تغییر سرورها بدون اطلاع قبلی از مشکلات رایج استفاده از VPN و ابزارهای مشابه است.

پرداخت هزینه VPN نیز معمولاً بدون چالش نیست و دردسرهای خاص خودش را دارد و هر کسی ساز خودش را کوک میکند. در حالی که هزینه یک سرور مجازی را با خیال آسوده به صورت ریالی یا دلاری یا تتر میتوانید پرداخت کنید و همه چیز شفاف است.

۵) سرور اختصاصی، با امنیت بالا

امنیت را نمیتوان در کانکشن VPN تضمین شده دانست. هرچند یکی از کاربردهای اصلی وی پی ان برای تامین امنیت است، اما ممکن است در تله بیفتید و با اتصال به یک وی پی ان، اطلاعات شما به سرقت بروند.

سرورهای مجازی، امنیت بسیار بالایی دارند، به طوری که تنها با نام کاربری و کلمه عبور میتوان به آنها متصل شد و چنانچه شخص دیگری به هر نحوی متصل شود، شما متوجه خواهید شد. در طرف دیگر، سرور متخص به شماست و تا هر زمان که بخواهید برای شما تمدید میشود.

۶) امکانات بیشتر

سرورهای مجازی قابلیت شخصی سازی دارند. برای مثال، میتوانید ۲ کاربر تعریف کنید، یا سرور خود را ارتقاء دهید. یا نرم افزارها و سیستم عامل های مختلف را نصب کنید. سرویس های مشابه چنین خدماتی معمولاً نمیدهند.

نمونه ای از کاربرد VPS در ترید و فعال بودن ربات های معامله گر روی یک سرور مجازی را در تصویر زیر میتوانید ببینید:

ویژگی های VPS مناسب ترید – سرور مجازی ترید چگونه باید باشد؟

تا اینجای مطلب درباره سرورهای مجازی صحبت کردیم. قطعاً VPS محدود به ترید نیست و استفاده های زیادی میتوان از آن کرد.‌ اما اگر قصد دارید یک VPS خوب برای ترید داشته باشید، نکات زیر را حتماً مد نظر داشته باشید تا در آینده به چالشی برخورد نکنید.

چک لیست زیر را قبل از خرید سرور مجازی برای ترید بررسی کنید:

  • لوکیشن سرور حتماً اروپا (آلمان، هلند، یا کشورهای هم سطح) باشد.

  • سیستم عامل VPS ترجیحاً ویندوز و نسخه جدید باشد.

  • سرور اختصاصی ترید باشد *.

  • سخت افزار VPS خیلی ضعیف نباشد **.

  • امکان اتصال با موبایل فرآهم باشد ***.

* سرورهای اختصاصی برای ترید پهنای باند و سرعت بهتری دارند.

** نیازی نیست سخت افزار قوی داشته باشید. پلتفرم های معاملاتی سخت افزار قوی نیاز ندارند.

*** اتصال با موبایل صرفاً یک آپشن است.

اگر میخواهید با خیال راحت در بروکرها و صرافی‌های معتبر کار کنید، و نگران چالش هویت ایرانی نباشید، سایت digitraderz.com این مشکلات رو برای شما حل کرده! حتماً یه سری بزنید!

بهترین VPS برای ترید ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

صرافی بایننس به خاطر ویژگی ها و خدمات عالی محبوب بسیاری از تریدرهاست. و قطعاً هزار درصد میدانید که به ایران خدمات نمیدهد. کشورهای دیگری نیز در کنار ایران در لیست تحریمی های بایننس حضور دارند، از جمله کره شمالی، تایلند‌ و غیره.

کشورهای زیادی در این لیست قرار میگیرند. از این جهت حساسیت کمی بالاست. هنگام انتخاب لوکیشن برای خرید VPS باید دقت داشته باشید کدام کشور را انتخاب می کنید و بایننس باید در آن کشور خدمات بدهد تا بتوانید از سرور مجازی خود برای اتصال و ترید در صرافی بایننس استفاده کنید.

چک لیست را فراموش نکنید و در مورد سرعت VPS نیز حساس باشید تا بهترین تجربه را از ترید در بایننس به دست بیاورید.

آیا سرور مجازی رایگان برای ترید مناسب است؟ – از کجا VPS رایگان بگیریم؟

سرور مجازی رایگان این مزیت را دارد که بدون پرداخت هزینه مدتی از یک VPS استفاده کنید و در عمل کاربرد آن را بسنجید و در صورت نیاز سرور مجازی خریداری کنید.

سرور رایگان احتمالاً گزینه مناسبی برای ترید نیست؛ زیرا هزینه ای برای آن پرداخت نشده است و مشخص نیست چه اتفاقی می اُفتد (برای مثال ممکن است به هر دلیلی قطع شود یا از اطلاعات شما سوءاستفاده شود). همچنین انتخاب سخت افزار در دست شما نیست و شما نمیتوانید در واقعیت عملکرد یک سرور VPS رایگان را ارزیابی کنید.

برای تهیه یک سرور VPS می توانید از کلیه شرکت های معتبر هاست و خدمات ابری مشاوره بگیرید و سرویس مد نظر را از آنها خریداری کنید. همچنین سایت های متاتریدر ۴ و ۵ و سایت mql5.com نیز سرور مجازی ارائه میدهند.

اما برای تهیه سرور رایگان، دو راه دارید: ۱) در اینترنت جستجو کنید و به سایت هایی که سرور رایگان میدهند اعتماد کنید؛ ۲) بعضی از بروکرها و صرافی ها در ازای شرایطی مانند حداقل مبلغ واریزی، یک سرور مجازی رایگان در اختیار شما قرار میدهند. ما این گزینه را بیشتر توصیه میکنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *