ارتقا امنیت شبکه با بهترین فایروال های سخت افزاری

ارتقا امنیت شبکه با بهترین فایروال های سخت افزاری
  • 1402/6/25
  • گویا آی تی
  • 0

پیش از این به تفاوت فایروال های نرم افزاری و سخت افزاری پرداخته ایم و ویژگی ها و مزایای هر یک را به طور مفصل توضیح داده ایم. فایروال های سخت افزاری به عنوان یک سد دفاعی سرسخت در شبکه های سازمانی عمل نموده و امنیتی متمرکز را رقم می زنند؛ این در حالی است که فایروال های نرم افزاری، رویکرد دقیق و جزیی تر را اتخاذ کرده و امنیت تک تک دستگاه های شبکه را فراهم می آورند. این دو مؤلفه با هم یک استراتژی امنیتی جامعی را تشکیل می‌دهند.

مزایای فایروال های سخت افزاری

بهترین فایروال های سخت افزاری، با طیف وسیعی از ویژگی های ضروری برای تامین امنیت شبکه، متمایز می شوند. در ادامه به برخی از مهم ترین ها می پردازیم:

  • High-Performance Hardware: برترین فایروال های سخت افزاری به پردازنده های قدرتمند مجهز بوده و از حافظه کافی برای مدیریت حجم فراوانِ ترافیک شبکه برخودار می باشند، بدون اینکه بر سرعت و یا عملکرد شبکه، تاثیر منفی بگذارند.
  • Comprehensive Threat Protection: خدمات امنیتی جامع و گسترده ای را در برابر انواع تهدیدات سایبری ارائه می دهند؛ از جمله قابلیت های فایروالینگ، intrusion prevention، آنتی ویروس، ضد بد افزار، وب فیلترینگ و application control.
  • Deep Packet Inspection: فایروال های پیشرفته ی سخت افزاری، از قابلیت deep packet inspection (DPI) استفاده می کنند تا ترافیک شبکه را در لایه ی application به دقت بررسی نموده و امکان کنترل و نظارتی دقیق را بر روی اپلیکیشن های شبکه میسر کنند.
  • VPN Support: فایروال های سخت افزاری به قابلیت V.P*N مجهز بوده و به این ترتیب امنیت را برای کاربران دورکار تامین می کنند.
  • Intrusion Detection and Prevention: این فایروال ها از قابلیت intrusion detection and prevention systems (IDPS) استفاده می کنند تا بتوانند فعالیت های مشکوک و مخرب را در لحظه شناسایی و مسدود کنند.
  • Advanced Threat Intelligence: بهترین hardware firewallها به بانک اطلاعاتی غنی و الگوریتم های ML مجهز بوده تا قادر به شناسایی و خنثی نمودن جدیدترین تهدیدات باشند.
  • Scalability: بهتر است فایروال های شبکه را بتوان با توجه به رشد و نیازهای سازمان توسعه بخشید.
  • Multi-Interface Support: برخی از فایروال های سخت افزاری، چندین گزینه به عنوان اینترفیس (مانند اترنت، فیبر نوری و …) عرضه می کنند تا سازگاری خود را با ساختارهای مختلف شبکه نشان دهند.
  • Redundancy and Failover: یکی از ویژگی های مهم فایروال های سخت افزاری این است که کانفیگ redundancy و failover را پشتیبانی می کنند تا در صورت بروز مشکل، بیشترین آپتایم را ارائه دهند.
  • Centralized Management: آن ها را می توان از طریق پلتفرم های اختصاصی، مدیریت نمود و نظارتی جامع بر روی کل زیرساخت های شبکه داشت.
  • Logging and Reporting: غالبا فایروال های سخت افزاری، قادر به ارائه ی قابلیت های گزارش دهی و گزارش گیری بوده تا به سازمان ها امکان دهند ترافیک شبکه را با هدف ارتقا امنیت و انطباق با استانداردها، کنترل و آنالیز کنند.
  • User-Friendly Interface: دارای اینترفیس هایی هستند که مدیریت و کانفیگ را برای متخصصان امنیت و همین طور برای کاربرانِ کم تجربه، تسهیل می کنند.
  • Integration with Security Ecosystem: فایروال های سخت افزاری شبکه با سایر راهکارهای امنیتی ادغام شده و یک اکوسیستم امنیتی منسجمی را تشکیل می دهند.
  • Regular Updates: به روز رسانی ها اعم از پچ های آپدیت و فیدهای اطلاعات جدید را دریافت نموده تا اطمینان حاصل شود برای دفاع در برابر جدیدترین تهدیدات مجهز هستند.
  • Customization: پورت های دسترسی را برای تنظیم و کانفیگ می توان سفارشی سازی نمود.
  • Vendor Support: خدمات پشتیبانی که تامین کنندگان معتبرِ فایروال های سخت افزاری ارائه می دهند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در صورت بروز مشکلات یا آسیب پذیری ها، به سرعت پاسخگو می باشند.

آیا سازمان ما به فایروال سخت افزاری نیاز دارد؟

قطعا پاسخ مثبت است، زیرا اولین خط دفاعی در برابر ترافیک های مخرب شبکه محسوب می شود و امنیت گسترده تری را در مقایسه با فایروال های نرم افزاری تامین می کنند.

چگونه می توان بهترین فایروال شبکه را برای سازمان انتخاب نمود؟

فایروال های سخت افزاریِ برندهای مختلف، قابلیت های امنیتی متفاوتی دارند. آگاهی و شناخت نسبت به نیازهای سازمانی، به هنگام انتخاب یک hardware firewall بسیار مهم است.

فایروال های فورتی نت

در گزارش CyberRatings 2023 Enterprise و بر اساس مقایسه ای که بین فایروال های سازمانی مختلف صورت گرفته، فورتی نت رتبه ۹۹٫۸۸% را در اثربخشی امنیتی کسب کرده است. به عبارت دیگر فایروال های فورتی نت در محافظت از شبکه های سازمانی در برابر تهدیدات سایبری احتمالی، اثربخشی بالایی داشته و قابلیت اطمینان آن ها را در چشم انداز امنیت سایبری نشان می دهد.

فایروال های نسل جدید فورتی گیت (NGFW) با هدف کاهش پیچیدگی ها و همین طور ارتقا امنیت، بهینه شده اند. آن ها می توانند این کار را با ارائه نظارتی کامل بر روی کاربران، دستگاه ها، اپلیکیشن ها و تهدیدات شبکه انجام دهند.

فایروال های فورتی گیتِ فورتی نت، قادر به جمع آوری تمامیِ رویدادها به طور خودکار بوده و سپس آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند تا رفتارهای غیر عادی و همین طور تهدیدات را شناسایی کنند. به این ترتیب تیم IT می تواند مناسب ترین اقدام را اتخاذ نموده و زمان مناسب برای خنثی سازی حملات را در اختیار داشته باشد.

به طور کلی کمپانی خوش آوازه فورتی نت، محصولات گسترده ای را ارائه می دهد. با اینکه تمرکز اصلی وی بر روی تامین نیازهای شرکت های بزرگ می باشد، اما مشاغل کوچک و متوسط (SMB) را نیز از یاد نبرده و محصولات ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته است.

دلیل برتریِ فایروال های فورتی نت چیست؟

Security Fabric Integration

فایروال های فورتی نت بخشی از پلتفرم جامع Security Fabric Fortinet بوده که به محصولات امنیتی مختلف از این برند، امکان می دهد به صورت یکپارچه با هم کار کنند. این یکپارچگی، رویکردی جامع برای امنیت سایبری رقم زده که در نهایت موجبِ مدیریت متمرکز و اشتراک گذاری اطلاعات مبتنی بر تهدیدات از طریق شبکه می گردد.

قابلیت های فایروال های نسل جدید (NGFW):

فایروال های نسل جدید فورتی گیت، از ویژگی هایی برخوردار هستند که فایروال های قدیمی، فاقد آن ها می باشند. قابلیت هایی مانند application awareness، deep packet inspection، intrusion prevention و همین طور نظارتی دقیق بر روی ترافیک شبکه. این امر به سازمان ها کمک می کند تا تهدیدات را به صورت کاملا موثر شناسایی و مسدود سازند.

High Performance:

فایروال های فورتی گیت به عملکرد رده بالا شناخته شده هستند که در حقیقت هم برای سازمان ها بزرگ و هم برای سازمان ها کوچک و متوسط کارایی دارند. پردازش پکت های دیتا را با بالاترین سرعت انجام داده و حداقل تأثیر منفی را بر عملکرد شبکه حتی در هنگام مدیریت بارهای ترافیکی سنگین تضمین می کنند.

Security Services:

فایروال های فورتی گیت با مجموعه گسترده ای از خدمات امنیتی عرضه می شوند، مانند antivirus، antimalware، web filtering و VPN. این خدمات به سازمان ها کمک می کنند تا راهکارهای امنیتی خود را یکپارچه نموده و مدیریت را تسهیل کنند.

Threat Intelligence:

فایروال های فورتی گیت از بانک اطلاعاتی غنی که توسط FortiGuard Labs از سراسر دنیا جمع آوری می کند، مجهز بوده و به این ترتیب، خنثی سازی جدیدترین تهدیدات و آسیب پذیری ها را تضمین می کنند.

Advanced Threat Protection:

فایروال های فورتی گیت از طریق فیچرهایی مانند sandboxing قادر به ارائه advanced threat protection بوده که امکان تجزیه و تحلیل فایل های غیر عادی را در یک محیط تحت کنترل جهت بررسی تهدیدات zero-day امکان پذیر می کنند.

Granular Control:

سازمان ها قادر به پیاده سازی تک تکِ پالیسی های امنیتی بر روی کاربران، تجهیزات و اپلیکیشن ها می باشند. این سطح از نظارت و کنترل علاوه بر اجرای دقیق پالیسی های امنیتی، به انطباق با استانداردها و قوانین نیز کمک فراوانی می کند.

FortiManager and FortiAnalyzer:

این ابزارهای مدیریتی و گزارش گیری فایروال فورتی آنالایزر ، مدیریتِ فورتی گیت های متعدد را تسهیل نموده و داده های امنیتی را از یک مکان متمرکز، مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

Zero Trust Network Access:

فایروال های فورتی گیت قادر به پشتیبانی از ZTNA بوده و هر کاربر و یا دستگاهی را که در تلاش برای دسترسی به منابع شبکه باشد، مورد بررسی قرار می دهند؛ حتی اگر از داخل شبکه باشد. این امر به جلوگیری از دسترسی غیر مجاز، کمک شایانی می کند.

FortiOS

راهکارهای فورتی نت از یک سیستم عامل منحصر به فرد با عنوان FortiOS استفاده می کنند که مدیریت را تسهیل نموده و یکپارچگی بین SD-WAN و امنیت را تضمین می کند.

به طور خلاصه باید گفت فایروال های سخت افزاری فورتی نت به دلیل برخورداری از ویژگی های پیشرفته امنیتی، عملکرد بهینه، توسعه پذیری، قابلیت یکپارچه سازی و بسیاری موارد دیگر شدیدا مورد توجه قرار می گیرند. این فایروال‌ها نقش مهمی در حفاظت از شبکه‌ها و داده‌های حساس ایفا می‌کنند و آن‌ها را برای سازمان‌هایی که به دنبال راهکارهای امنیتی قدرتمند برای شبکه هستند، به گزینه‌ای ارجح تبدیل می‌کنند.

انتخاب و خرید فایروال های سخت افزاری

وقتی سخن از انتخاب بهترین و مناسب ترین فایروال برای شبکه سازمانی مطرح است، قطعا تصمیم گیری های استراتژیک بسیار حائز اهمیت است. فایروال های فورتی گیت، مجموعه گسترده ای از فیچرها و قابلیت ها را متناسب با نیازهای مختلف ” امنیت سایبری ” ارائه می دهند و انتخاب مناسب ترین آنها مستلزم توجه دقیق به الزامات و اهداف خاص سازمان شما است.

اولین قدم، ارزیابی ساختار شبکه و نیازهای امنیتی سازمان است که عواملی مانند اندازه، پیچیدگی شبکه، حجم ترافیک و حساسیت داده ها می بایست در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این به میزان بودجه و نیازهای توسعه پذیری بلندمدت سازمان نیز باید پرداخته شود. کمپانی Fortinet، برای پرداختن به نیازهای مختلف سازمان ها، مدل های مختلفی از فایروال های FortiGate را عرضه کرده است.

اکنون که نوبت به تصمیم گیری در انتخاب مناسب ترین FortiGate firewall می رسد، نیاز به ابزاری جامع که بتواند در این مسیر یاری رساند، کاملا محسوس است. ابزاری که به شما امکان دهد تا ویژگی ها، عملکرد، مشخصات مدل های مختلف فورتی گیت را در کنار هم قرار داده تا ارزیابی صحیحی انجام دهید.

با بازدید از صفحه مقایسه فایروال های فورتی گیت در وب سایت رسیس، می توانید تصمیم آگاهانه تری را گرفته که با الزامات و منابع امنیتی سازمان شما همسو باشد. امنیت شبکه سازمانی شما از اهمیت بالایی برخودار است و انتخاب صحیح فایروال شبکه، گامی حیاتی در حفاظت از داده های دیجیتالی شما می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *