۱۰ نکته کلیدی قبل از خرید گوشی موبایل

۱۰ نکته کلیدی قبل از خرید گوشی موبایل
  • 1402/9/15
  • گویا آی تی
  • 0

تلفن های همراه امروزه به یکی از اصلی ترین ابزار ها در زندگی تبدیل شده اند. این وسایل کاربردی بسیاری از امور روزمره ما را انجام داده و در یک دهه بیشترین پیشرفت را به چشم دیده است. انجام امور روزمره و حتی کاری سبب شده تا خرید گوشی موبایل از اهمیت فراوانی برخوردار باشد. به همین دلیل در هنگام خرید موبایل باید به نکات مهمی توجه کرد تا بهترین گوشی موبایل با توجه به نیاز ها خریداری شود.

نکات کلیدی قبل از خرید گوشی موبایل

اگر شما هم به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید و یا قصد خرید گوشی دیگر برند ها را دارید ، باید در ابتدا نکات مهمی را بررسی کنید. همانطور که گفتیم گوشی خریداری شده نفش مستقیمی با نحوه کارکرد ، نیاز ها و همینطور سلایق دارد. در ادامه به معرفی ۱۰ نکته کلیدی قبل از خرید گوشی موبایل میپردازیم تا شما عزیزان بتوانید گوشی متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

هدف از خرید گوشی

اصلی ترین نکته ای که باید قبل از خرید گوشی موبایل به آن توجه کنید ، هدف شما از خرید گوشی است. از آنجایی که این وسیله قرار است تا مدت های طولانی همراه شما باشد ، باید بتواند تمامی نیاز های ضروری و مدنظر شما را برآورده کند.

به عنوان مثال فردی که به عکاسی علاقه دارد و روزانه عکس های زیادی ثبت میکند ، باید با این هدف بهترین گوشی را برای خرید انتخاب کند که دوربین و فضای ذخیره سازی مناسب داشته باشد. یا فردی که به بازی های ویدئویی علاقه دارد ، باید گوشی های با پردازنده قوی تر و باطری بیشتر را خریداری کند.

تجربیات قدیمی

با بررسی تجربیات و نحوه استفاده از گوشی های قبلی خود میتوانید به اطلاعات جالبی دست پیدا کنید. میتوانید لیستی از نقاط ضعف و قوت گوشی قبلی خود و عملکرد آن در هنگام استفاده روزمره خود آماده کرده و بهترین مدل گوشی را انتخاب کنید.

برای مثال فردی که در گوشی قبلی از خود عملکرد باطری آن راضی نبوده ، در هنگام خرید گوشی جدید باید یک گوشی با باطری بهتر را اولویت قرار بدهد. یا فردی که با کمبود فضا در گوشی قدیمی مواجه میشده ، گوشی جدید خود را با فضای ذخیره سازی بیشتری خریداری کند.

انتخاب سیستم عامل

در بازار تلفن های همراه دو سیستم عامل اصلی وجود دارد. این انتخاب با شما است که میخواهید جزوی از اکوسیستم کدام سیستم عامل باشید. سیستم عامل اندروید و آی او اس هر کدام مزیت ها و ویژگی های مختص به خود را دارند و میتوانند تجربه ای لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورند. همچنین برند موبایل نیز در انتخاب سیستم عامل تاثیر گذار است. به عنوان مثال کسانی که به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستند ، سیستم عامل اندروید و پوسته اختصاصی One UI برای آنها لذت بخش و کاربردی تر است.

طراحی گوشی

هر برند تولید کننده تلفن همراه ، گوشی های خود را با طراحی اختصاصی و ویژگی های ظاهری متفاوت در بازار عرضه میکند. نحوه چیدمان دوربین ها ، قرار گیری دکمه ها ، ابعاد صفحه نمایش ، محل قرار گیری دوربین سلفی و … از جمله مواردی هستند که باید قبل از خرید گوشی به آنها توجه شود.

ابعاد صفحه نمایش

به طور کلی امروزه همه گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های بزرگ و حاشیه های کم در بازار عرضه میشوند. اما باز هم مدل هایی هستند که صفحه هایی کوچیک تر دارند و همچنان تقاضا برای خرید آنها زیاد است. برای نمونه میتوان به مدل های قدیمی آیفون ها مانند آیفون ۷ اشاره کرد که همچنان فروش بی سابقه ای دارد.

پردازنده و سخت افزار مناسب

در ابتدا بهتر است بگوییم که پردازنده بعنوان قلب دستگاه کار کرده و انتخاب مدل و نوع مناسب ان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . همچنین انتخاب پردازنده مناسب با قدرت بالا میتواند بر تجربه شخص نیز تاثیر بگذارد.

در حال حاضر از پردازنده های مطرح میتوان به پردازنده های A بایونیک اپل ، تنسور گوگل ، کایرین هواوی ، اگزینوس سامسونگ و اسنپدراگون کوالکام اشاره کرد. هر کدام از این پردازنده ها به طور سالیانه با پیشرفت های فراوانی در بازار عرضه میشوند اما در مقایسه ها و جزئیات میتوان تفاوت هایی را در عملکرد نیز شاهد بود.

حافظه داخلی

در ابتدا نیز به حافظه داخلی تلفن همراه اشاره کردیم. امروزه بسیاری از افرادی که قصد خرید گوشی سامسونگ یا دیگر برند هارا دارند ، حافظه داخلی را بعنوان یکی از مهم ترین اولویت ها در نظر میگیرند. از آنجایی که دستگاه قرار است چند سال کار کرده و اطلاعات شخصی و ضروری را نگهداری کند ، باید حافظه مورد نیاز شما را دارا باشد.

باطری

باطری یکی از اصلی ترین بخش های هر گوشی میباشد. به طور کلی گوشی های عرضه شده در بازار حداقل از باطری ۳۰۰۰ میلی امپر و حداکثر ۶۰۰۰ میلی آمپر برخودار هستند. البته در هنگام بررسی باطری باید به نکات دیگر مانند صفحه نمایش ، نرخ نوسان سازی تصویر و همینطور پردازنده آن نیز توجه کرد. گوشی هایی که از سخت افزار قوی تری برخوردار هستند ، مصرف باطری بالاتری نیز نسبت به دیگر گوشی ها دارند.

عکاسی و دوربین

در سال های اخیر رقابت تولید کنندگان تلفن همراه در بخش دوربین بوده است. به طوری که در حال حاضر شاهد گوشی هایی با دوربین های ۲۵۶ مگاپیکسل نیز هستیم. وجود تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی و همینطور زوم ۱۰۰ برابری نیز از جمله مواردی هستند که باید در انتخاب دوربین گوشی به آن توجه کرد.

رم

باید بگوییم که مقدار رم از اهمیت نسبتا زیادی برخودار نیست. تمامی گوشی ها از حداکثر قدرت سخت افزاری استفاده کرده و حتی گوشی با رم ۴ و ۶ هم میتواند فعالیت های روزمره و حتی سنگین را انجام بدهد.اما برای افرادی که به دنبال کارهای سنگین هستند ، انتخاب گوشی با رم بیشتر باید در اولویت باشد.

سخن آخر

همانطور که دیدید برای خرید گوشی باید به نکات مختلفی توجه کرد تا بتوان مناسب ترین گوشی را با توجه به نیاز های فردی خریداری کرد. نکته مهم آخر این است که بتوانید فروشگاهی مناسب برای خرید گوشی با قیمت مناسب را پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی زودسود با محصولات بروز و قیمت ها باورنکردنی میتواند انتخابی مناسب برای خرید گوشی هوشمند باشد. شما عزیزان میتوانید گوشی سامسونگ گلکسی s23 fe را با قیمتی مناسب و به صرفه از این فروشگاه خریداری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *