حراج آخر فصل لوازم جانبی کامپیوتر

حراج آخر فصل لوازم جانبی کامپیوتر
  • 1402/9/25
  • گویا آی تی
  • 0

این روزها بیشتر از هر زمان شاهد ظهور لوازم جانبی مختلف برای کامپیوتر هستیم. برخی از آنها شاید خیلی کاربردی نباشند اما برخی دیگر کاملاً ضروری هستند و بدون آنها کارمان لنگ می‌ماند.

در این مقاله قصد داریم به بعضی از مهم‌ترین و در حقیقت کاربردی‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر بپردازیم. همراه ما باشید.

کیبورد و موس

شاید یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات جانبی کامپیوتر همین کیبورد و موس باشند که بعضی اوقات نادیده می‌گیریم. بدون این دو وسیله شما قادر به وارد کردن اطلاعات به کامپیوتر و کار با آن نیستید.

این روزها دیگر کیبورد و موس‌های سیم‌دار، جای خود را به همتایان بی‌سیم خود داده‌اند. با این حال هنوز هم کیبورد و موس سیمی به دلیل قیمت مناسب‌تر، در ادارات و دفاتر کاربرد بیشتری دارد.

از دیگر ویژگی‌های کیبورد و موس‌های جدید هم می‌توان به راحتی و ارگونومی آنها اشاره کرد. ساعات طولانی کار با کیبورد و موس منجر به آسیب به مچ دست می‌شود؛ از این رو نمونه‌های جدید به شیوه‌ای ارگونومیک طراحی شده‌اند تا تجربه کاربری راحتی برای شما به ارمغان بیاورند.

در کنار مدل‌های ساده، ما انواع کیبورد و موس گیمینگ را می‌بینیم که مختص گیمرها هستند. این مدل‌ها با قابلیت‌های مخصوص گیمینگ و ارگونومی مناسب، لذت بازی‌های کامپیوتری را چندین برابر می‌کنند. این کیبوردها غالباً مجهز به بک لایت RGB و بعضی موس‌ها نیز شوکردار هستند.

برخی از بهترین برندهای کیبورد و موس موجود در بازار عبارتند از: تسکو (Tesco) که یک برند ایرانی است، وریتی (Verity) و گیگابایت (Gigabyte).

پرینتر

پرینتر هم یکی دیگر از لوازم جانبی مصرفی به ویژه برای ادارات و سازمان‌ها است، هر چند کاربری خانگی نیز دارد. پرینترها بر اساس نوع کاربردشان در دو دسته اصلی تک کاره و چندکاره قرار دارند.

پرینترهای چندکاره با قابلیت‌های چاپ، اسکن، کپی و فکس اغلب مورد استفاده مشاغل هستند و به دلیل توان کاری بالا و چاپ در ابعاد وسیع، محبوبیت زیادی دارند. همچنین باید گفت که پرینترهای لیزری این روزها بیشتر از هر نوع دیگر در بازار طرفدار دارند و به طور گسترده به فروش می‌رسند.

می‌توان گفت یکی از بهترین برندهای پرینتر و یکه‌تاز بازار در سال‌های اخیر اچ پی (hp) باشد. با این حال، برای کاهش هزینه‌ها توصیه ما به شما این است که برای شرکت یا سازمان خود پرینتر استوک تهیه کنید.

از موارد دیگری که به هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه کنید کیفیت چاپ اسناد و تصاویر، اتصالات پرینتر (سیمی و بی‌سیم)، سرعت چاپ و شرایط تعمیر و نگهداری است.

به طور کلی باید گفت که پرینتر در زمره لوازم جانبی کامپیوتر پرکاربرد قرار دارد و برای خرید آن باید به موارد زیادی توجه کرد.

اسپیکر

اسپیکرها هم از جمله لوازم جانبی ضروری و کاربردی کامپیوتر هستند. برای هر کاربردی که باشد، خانگی، اداری یا گیمینگ شما به اسپیکرهای باکیفیت و مناسب نیاز دارید. برای کاربرد خانگی و ساده توصیه ما اسپیکرهای کوچک و رومیزی یا اصطلاحاً دو تکه است. در کنار ظاهر شکیل و ابعاد جمع‌وجور، این اسپیکرها کیفیت صدای خوبی هم دارند و نیاز شما را برآورده می‌سازند. افزون بر کامپیوتر، این نوع اسپیکرها را می‌توان به سایر دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلویزیون و لپ‌تاپ نیز وصل کرد.

اسپیکرهای بلوتوثی هم نوع دیگری از اسپیکر هستند که اغلب به دلیل اندازه کوچک و قابل حمل بودن، می‌توانید در همه جا استفاده‌شان کنید. کیفیت صدای این اسپیکرها نسبت به ابعادشان بسیار خوب است و می‌توانند چندین ساعت بی‌وقفه موسیقی پخش کنند.

اما اگر اهل دورهمی و مهمانی باشید، بد نیست به سراغ اسپیکرهای چمدانی بروید. این اسپیکرها در ابعاد بزرگ تولید شده‌اند و با این حال به خوبی قابل حمل هستند. از امکانات این نوع اسپیکرها می‌توان به نورهای RGB، اتصال با جک ۳٫۵ میلیمتری و بلوتوث، ورودی میکروفون، کیفیت صدای فوق‌العاده و ظرفیت باتری خوب اشاره کرد.

هدفون و هدست

این روزها افراد بیشتر از هر زمان دیگری به موسیقی گوش می‌کنند یا به تماشای فیلم می‌پردازند. افزون بر آن، برای تجربه بهتر در بازی‌های کامپیوتری و به ویژه آنلاین، خیلی‌ها استفاده از هدست‌های باکیفیت را ترجیح می‌دهند. فرقی ندارد یک کاربر ساده خانگی یا اداری هستید یا یک گیمر. همه به یک هدفون یا هدست نیاز داریم!

اینجاست که هدفون و هدست محبوبیت پیدا می‌کند. تفاوت اصلی این دو در وجود یک میکروفون است. هدفون‌ها تنها برای گوش دادن ساخته شده و میکروفون ندارند؛ در حالی که هدست‌ها با دارا بودن میکروفون برای جلسات آنلاین اداری و آموزشی و همچنین بازی‌های کامپیوتری کاربرد دارند.

هدست‌های گیمینگ نیز با کاربری مناسب گیمرها طرفداران زیادی دارند. این هدست‌ها با قابلیت‌هایی نظیر راحتی و سبکی، صدای فراگیر برای درک بهتر جزئیات صوتی، قابلیت کنترل صدا و میکروفون، نورپردازی چشمگیر و سازگاری با سایر دستگاه‌ها عرضه می‌شوند.

تجهیزات ذخیره سازی

تجهیزات ذخیره‌ سازی اطلاعات از جمله تجهیزات ضروری و پرکاربرد جانبی کامپیوتر هستند که وجودشان غیر قابل انکار است.

این تجهیزات در طی زمان پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و به مرور به سرعت و ظرفیت آنها اضافه شده است.

انواع رایج تجهیزات ذخیره سازی پرکاربرد در سیستم‌های کامپیوتری عبارتند از:

  • هارد HDD
  • حافظه SSD
  • حافظه فلش (Flash memory)

برخی از این حافظه‌ها اینترنال (داخلی) و برخی دیگر اکسترنال (خارجی) هستند. اما چرا تجهیزات ذخیره سازی تا این حد برای ما اهمیت دارند؟

این تجهیزات از این جهت برای ما مهمند که می‌خواهیم اطلاعات مهم شخصی و سازمانی خود را روی آنها ذخیره و برای مدت طولانی نگهداری کنیم. بنابراین باید به دوام و طول عمر این قطعات دقت داشته باشیم و از برندهای نام آشنا و معتبر خریداری کنیم.

از جمله تجهیزات ذخیره سازی پرطرفدار این روزها حافظه‌های SSD است. این حافظه‌ها به دلیل سرعت بالا و دوام خوب روی هر سیستم و لپ‌تاپی دیده می‌شوند و کارایی زیادی دارند. برای خرید حافظه SSD حتماً به برند و نوع آن حافظه توجه داشته باشید و به سراغ نام‌های آشنا بروید.

تجهیزات فنی کامپیوتر

تجهیزات فنی کامپیوتر در اصل اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هستند که کارایی این سیستم‌ها بدون آنها ممکن نیست. از جمله این تجهیزات می‌توان به انواع کارت گرافیک، آداپتور و مبدل، پاور، رم، فن و موارد مشابه اشاره کرد.

رم شاید یکی از مهم‌ترین تجهیزات فنی سیستم‌های کامپیوتری باشد. عوامل مختلفی از جمله مقدار حافظه، فرکانس و زمان پاسخدهی بر انتخاب رم مناسب تاثیر دارند.

کارت گرافیک نیز قطعه مهمی دیگری در کامپیوترهاست. تمامی رایانه‌ها دارای کارت گرافیک هستند و این قطعه در میان قطعات کامپیوتری گران‌ترین قیمت را داراست.

کارت‌های گرافیک در دو نوع Integrated (یکپارچه) و اختصاصی عرضه شده‌اند. معمولاً گرافیک‌های اختصاصی مناسب کاربردی سنگین گرافیکی و گیمینگ هستند.

برای خرید کارت گرافیک نیز باید به عوامل مختلفی توجه کنید تا بتوانید بیشترین بهره وری را از آن داشته باشید.

فن‌ کامپیوتر نیز یکی دیگر از تجهیزات فنی است که وظیفه خنک‌سازی قطعات داخلی کامپیوتر را برعهده دارد. در یک سیستم کامپیوتری اجزایی مانند پردازنده، کارت گرافیک، مادربرد و درایو‌های ذخیره‌سازی مرتباً در حال تولید گرما هستند. اگر سیستم خنک‌کننده مناسب در سیستم تعبیه نشده‌ باشد، این قطعات داغ کرده و باعث افت عملکرد کامپیوتر و بروز خرابی در آن می‌شوند. پس وجودشان برای سیستم ضروری است.

کمپانی تکنوکلاینت با داشتن تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع لوازم جانبی کامپیوتر از برندهای مختلف را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی فوری و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات کامپیوتری به مشتریان به صورت آنلاین، از دلایل دیگری است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *