چگونه رمز پویا را با گوشی فعال کنیم

چگونه رمز پویا را با گوشی فعال کنیم
  • 1402/10/18
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان
6 روش فعال کردن رمز پویا در تمامی بانک ها + لینک دانلود اپلیکیشن رمزساز

فعال کردن رمز پویا برای کسانی که قصد انتقال وجه از طریق پرداخت اینترنتی یا استفاده از اپلیکیشن های پرداختی دارند ضروری است. فعال کردن رمز پویا یا رمز دوم یا رمز یکبار مصرف به سادگی از طریق مختلف نظیر مراجعه به بانک یا خودپرداز و به کمک اپلیکیشن های پرداختی قابل دریافت و تنظیم است. در این مطلب قصد داریم در این باره بیشتر با شما صحبت کنم و در ادامه به بررسی روش های فعال کردن رمز پویا در بانک های مختلف بپردازیم.

گرفتن رمز دوم با گوشی یا پیامک

زمانی که قصد فعال کردن رمز پویا را دارید می توانید از شیوه های مختلف بدین منظور کار خود را آغاز کنید.

  • مراجعه به بانک صادرکننده کارت
  • استفاده از دستگاه خودپرداز برای فعال کردن رمز پویا
  • استفاده از کدهای USSD

معمولا به کمک روش های گفته شده در کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید موفق به فعال کردن رمز پویا شوید. در صورت موفقیت امیز بودن فرآیند فعال کردن رمز دوم یا رمز یکبار مصرف پیامکی دریافت خواهید کرد در غیر اینصورت بهترین کار مراجعه به بانک و در جریان گذاشتن مسئولین مربوطه است. چرا که یکی از راه های ساده برای فعال کردن رمز پویا در بانک توسط باجه بانک است.

اما دقت داشته باشید که از هر روشی که برای فعال سازی رمز دوم خود استفاده می کنید حتما گوشی موبایل به همراه یک خط موبایل به نام شخصی خودتان به همراه داشته باشید.

 

فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خود پرداز

در صورتی که قصد دارید ساده ترین روش فعال سازی رمز پویا را داشته باشید و به کمک گوشی موبایل تان رمز دوم یا یا یکبار مصرف را فعال کنید می توانید از دستورات زیر استفاده کنید.

دقت کنید که برای هر بانک خاص یک روش مخصوص و شماره مخصوص برای فعال کردن رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز وجود دارد. پس در انتخاب بانک مورد نظر دقت کنید:

فعال کردن رمز پویا در بانک ملی با پیامک:

از طریق خطی که به نام خودتان است #۶۰*۷۳۷*  را شماره گیری کنید.

بعد از این که این کد را شماره گیری کردید ۴ زیر منو به شما نمایش داده می شود:

  • ثبت نام
  • فعال سازی
  • ورود کد دریافتی از خودپرداز
  • تولید رمز

بدین ترتیب از این سامانه که به سامانه ۶۰ مشهور است برای تولید رمز در لحظه استفاده کنید.

برای این که دریافت رمز را فعال کنید به ادامه این آموزش در بخش فعال کردن رمز پویا بانک ملی در همین مطلب مراجعه کنید.

فعال کردن رمز پویا در بانک ملت با پیامک: ‌‌

هر زمان که قصد دریافت یک رمز پویا داشتید کافیست ۴ رقم آخر شماره کارت خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید و یک رمز پویا در لحظه دریافت کنید.

فعال کردن رمز پویا در بانک تجارت با پیامک: ‌‌

برای فعال کردن رمز دوم کارت بانک تجارت شماره #۸۸*۷۸۸* را با گوشی موبایل خود شماره گیری کنید. دقت کنید که نیازی نیست که حتما گوشی شما اسمارت فون یا گوشی هوشمند باشد.

فعال کردن رمز پویا در بانک اقتصاد نوین با پیامک: ‌‌

برای این که رمز دوم از طریق پیامک در بانک اقتصاد نوین دریافت کنید کافی است که شماره تان به درستی هنگام تنظیم حساب به بانک معرفی شده باشد و ثبت شده باشد. در این صورت هنگام پرداخت اینترنتی و نیاز به انتقال وجه با زدن گزینه درخواست رمز پویا، رمز دوم برای شما ارسال می شود. در واقع در این بانک نیاز به فعال سازی اولیه نظیر سایر بانک ها نیست.

فعال کردن رمز پویا در بانک سپه با پیامک: ‌‌

برای فعال کردن رمز پویا در بانک سپه می توانید برای فعال سازی عدد ۰ را به ۶۷۱۵۰۱۴  ارسال کنید.

فعال کردن رمز پویا در بانک پارسیان با پیامک: ‌‌

بانک پارسیان نیز نظیر بانک اقتصاد نوین بدون نیاز به فعال سازی اولیه، هنگام نیاز به پرداخت اینترنتی با زدن دکمه دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا، رمزی را به شماره تان که در بانک ثبت کرده اید ارسال می کند. همین رمز را در سامانه وارد کنید و پرداخت تان را تکمیل کنید.

فعال کردن رمز پویا
عکس از digikala.com

دریافت رمز دوم یکبار مصرف در سامانه هریم

سامانه حریم نیز سامانه ای است که به شما اجازه می دهد رمز یک بار مصرف بسازید و با پیامک آن را دریافت کنید.

بانک های زیر قابلیت دریافت رمز دوم یکبار مصرف به صورت پیامک هنگام انجام تراکنش از طریق امکان پرداختی هریم را دارا هستند:

  • بانک مسکن
  • بانک سینا
  • بانک خاورمیانه
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک شهر
  • پست بانک ایران
  • بانک دی
  • بانک حکمت ایرانیان
  • بانک ایران زمین
  • بانک قوامین
  • بانک انصار
  • بانک سرمایه
  • بانک پاسارگاد

هریم در واقع مخفف هدایت رمز یکبار مصرف است که در صفحات پرداختی از سال ۹۸ مشاهده می شود. این امکان به دارندگان حساب های بانکی اجازه می دهد بدون نیاز به ابزارهای ثانویه برای ساختن رمز یکبار مصرف به راحتی رمز خود را با پیامک دریافت کنند.

توصیه می کنیم پیش از هر چیز در صورتی که اطمینان دارید یک خط موبایل معتبر به حساب خود متصل کرده اید با کمک سامانه هریم دریافت کد رمز یکبار مصرف را تست کنید. در صورتی که با مشکل مواجه شدید به بانک خود مراجعه کنید.

 دقت کنید که بانک های زیر امکان فعال کردن رمز پویا به صورت پیامکی ندارند:

  • بانک صنعت و معدن
  • بانک قرض الحسنه رسالت
  • بانک صادرات
  • بانک کارآفرین
  • بانک کشاورزی
  • بانک سامان

دارندگان حساب در بانک های مذکور باید با مراجعه به دستگاه های خود پرداز یا بانک مورد نظر (‌ و در برخی بانک ها با نصب اپلیکیشن مخصوص بانک ) اقدام به فعال کردن رمز دوم پویا نمایند.

 

نحوه فعال کردن رمز پویا با کمک سایت بانک

در تمامی بانک های فعال کشور امکانات لازم برای فعال سازی رمز دوم یا فعال کردن رمز پویا شرح داده شده است. بنابراین بعد از مطالعه این مطلب در صورتی که هنوز راه خود را نیافته اید و فعال کردن رمز پویا برایتان با مشکل مواجه می شود به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و دستورالعمل ها را از این طریق دنبال کنید. در صورتی که فعال کردن رمز یکبار مصرف اینترنتی از طریق اپلیکیشن خاصی یا پیامک و یا دستگاه خودپرداز قابل فعال سازی باشد در بانک مذکور گزارش شده است. در عین حال لیست زیر را از دست ندهید.

 

معرفی اپلیکیشن های رمز پویا برای تمامی بانک ها

شما به کمک اپلیکیشن های بانک های فعال کشور می توانید اقدام به فعال کردن رمز پویا نمایید. البته این عملیات یک بار نیاز به استفاده از اپلیکیشن ها دارد و در ادامه نیاز است که به یک دستگاه خود پرداز نیز مراجعه کنید تا کد تاییدی نهایی را دریافت و به نرم افزار مورد نظر معرفی کنید. دقت کنید که نرم افزار فعال کردن رمز پویا برای هر بانک انحصار به بانک مورد نظر دارد و می توانید از طریق راهنمای زیر آن ها را دریافت کنید:

بانک ملت : اپلیکیشن فعال سازی رمز پویا در بانک ملت رمزنگار نام دارد. با نصب رمزنگار، به یک دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کرده و درخواست فعال سازی رمز دوم کنید. پیامک ارسالی را به این سامانه معرفی کنید تا عملیات دریافت رمز تایید و ثبت شود. بدین ترتیب از این به بعد رمز دوم به صورت پیامک برای شما ارسال می شود.

برای نصب اپلیکیشن رمزنگار کلیک کنید.

بانک تجارت :‌ برای فعال کردن رمز پویا بانک تجارت کافی است نرم افزار همراز را نصب کنید و با مراجعه به یک دستگاه خود پرداز و  درخواست فعال کردن رمز دوم، کد دریافتی را به اپلیکیشن اعلام کنید تا عملیات رمز سازی تایید و ثبت شود. اگر عملیات با موفقیت انجام شود از این به بعد رمز یکبار مصرف را در پیامک دریافت خواهید کرد.

برای نصب اپلیکیشن همراز کلیک کنید.

بانک صادرات: برای فعال کردن رمز پویا در بانک صادرات ابتدا نرم افزار رمزساز ریما را نصب کنید. در ادامه به یک خودپرداز بانک صادرات مراجعه کرده و اقدام به فعال سازی رمز دوم کنید. کدی که دریافت می کنید را به اپلیکیشن معرفی کنید تا از این به بعد بتوانید رمز پویا را در لحظه با پیامک دریافت کنید.

برای نصب اپلیکیشن رمزساز ریما کلیک کنید.

بانک اقتصاد نوین:‌ برای فعال کردن رمز پویا در بانک اقتصاد نوین باید نرم افزار ارس را دانلود کنید. سپس به یک خودپرداز اختصاصی بانک اقتصاد نوین مراجعه کنید و کد دریافتی بعد را به نرم افزار معرفی کنید و با خیال راحت از آن پس کد رمز پویا را به صورت پیامک دریافت نمایید.

برای نصب اپلیکیشن ارس کلیک کنید.

 

روش فعال کردن رمز پویا در تمامی بانک ها + لینک دانلود اپلیکیشن رمزساز

در ادامه روش فعال کردن رمز پویا برای تمامی بانک ها به همراه اپلیکیشن های رمزساز و نحوه استفاده از اینترنت بانک برای فعال کردن رمز یکبار مصرف آورده شده است.

 

نحوه فعال کردن رمز پویا بانک مسکن

دارندگان حساب در بانک مسکن نیز می توانند به کمک اپلیکیشن اختصاصی رمزساز بانک مسکن به نام رمزنما و مراجعه به خودپرداز موفق به ایجاد و فعال کردن رمز دوم پویا شوند. لطفا این نرم افزار را از لینک زیر نصب کنید و ادامه فرآیند را طبق گام های زیر دنبال کنید:

  1. نرم افزار را با موفقیت روی گوشی خود نصب کنید
  2. به یک دستگاه خودپرداز بانک مسکن مراجعه کنید
  3. در میان منو ها گزینه تغییر رمز را بزنید
  4. در قسمت تغییر رمز بخش خدمات رمز پویا را انتخاب کنید
  5. بخش تخصیص رمز پویا را پیدا کنید و انتخاب کنید

در این مرحله از شما برای تایید شماره موبایل برای ارسال پیامک تایید می طلبد.

وقتی که موبایل را تایید کردید به راحتی یک پیامک به خط تایید شده توسط خودتان ارسال می شود. این پیامک را در اپلیکیشن وارد کنید.

بعد از این که مراحل به درستی انجام شد این نرم افزار برای شما فعال می شود. هر وقت خواستید رمز برای پرداخت اینترنتی دریافت کنید به این اپلیکیشن مراجعه کنید و رمز های ۱ دقیقه ای بسازید.

برای نصب اپلیکیشن رمز نما کلیک کنید.

 

روش فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف بانک سینا

برای این که بتوانید از طریق بانک سینا و کارت و حساب موجود خود در این بانک پرداخت اینترنتی داشته باشید کافی است که نرم افزار ارس را نصب کنید. این رمز ساز برای فعال شدن نیاز به معرفی کد QR دارد که از طریق خودپرداز بانک سینا به آن دسترسی پیدا می کنید. با مراجعه به دستگاه خودپرداز این کد را دریافت کنید و با نرم افزار آن را اسکن کنید. همچنین کدی به صورت پیامک برای شما ارسال می شود که باید آن را به نرم افزار معرفی کنید. در این صورت می توانید با کمک ارس برای پرداخت اینترنتی خود رمزهای موقت یکبار مصرف تولید کنید.

برای نصب اپلیکیشن ارس کلیک کنید.

 

روش فعال کردن رمز دوم در بانک خاورمیانه

اپلیکیشن رمزپویا ابزاری است که بانک خاورمیانه برای اختصاص رمز پویا و فعال کردن رمز یکبار مصرف در اختیار دارندگان حساب در این بانک قرار داده است. لطفا این اپلیکیشن را نصب کنید و شماره موبایل خود را به آن معرفی کنید. در ادامه به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کنید که اختصاصی بانک خاورمیانه است. در این دستگاه خودپرداز عملیات تنظیم رمز را پیدا کرده و یک کد اختصاصی را دریافت کنید. همزمان با دریافت این کد، پیامکی نیز برای شما ارسال می شود. این کد و محتوی پیامک را به نرم افزار معرفی کنید تا بتوانید از این به بعد به راحتی رمزهای یکبار مصرف ۶۰ ثانیه ای بسازید.

برای نصب اپلیکیشن کلیک کنید

 

فعال کردن رمز پویا در بانک توسعه تعاون:

دارندگان حساب در بانک توسعه تعاون می توانند به کمک اپلیکیشن و هم به کمک اینترنت بانک رمز دوم خود را فعال کنند.

افرادی که می خواهند به کمک اپلیکیشن این کار را انجام دهند:

  • ابتدا نرم افزار همراه بانک را از لینک زیر نصب کنند.
  • وارد نرم افزار شوید و از زیر منو ها گزینه سایر را انتخاب کنید
  • گزینه عملیات کارت را پیدا کنید و بزنید
  • گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید

در صورتی که از اینترنت بانک استفاده می کنید نیز:

  1. وارد سامانه شوید
  2. از میان آپشن های سامانه خدمات کارت را انتخاب کنید
  3. در صفحه ای که باز می شود کارت‌های من را انتخاب کنید
  4. در ستون آخر قسمت عملیات را مد نظر قرار دهید
  5. گزینه مدیریت نوع رمز دوم را کلیک کنید

بعد از این مرحله از شما تایید گرفته می شود که آیا می خواهید روی رمز دوم خود عملیاتی انجام دهید؟ و شما این درخواست را تایید می کنید.

برای دانلود نرم افزار همراه بانک برای تولید رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز پویا در بانک شهر

صاحبین حساب در بانک شهر برای فعال کردن رمز پویا یکبار مصرف لازم است نرم افزار اختصاصی رمزساز این بانک را نصب کنند ( انتهای این بخش از این مطلب ). بعد از این که رمزنت را نصب کردید به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. در قسمت منو ها باید تغییر و تنظیم رمز را پیدا کنید. این صفحه شما را به تخصیص رمز پویا هدایت می کند. در ادامه از شما ممکن است برای شماره موبایل تان تاییدی بگیرد. بعد از تایید گرفتن یک کد اختصاصی برایتان چاپ می کند و یک کد نیز به خط موبایل تان ارسال می کند. این دو کد را به نرم افزار رمزنت بانک شهر وارد کنید تا فعال کردن رمز پویا در این بانک برای حسابتان تایید شود.

اگر همه فرآیند ها را با موفقیت انجام دهید از این به بعد هر بار که قصد خرید اینترنتی دارید می توانید رمزهای ۶۰ ثانیه ای بسازید و خریدی امن و آسان را تجربه کنید.

برای نصب نرم افزار رمزنت بانک شهر کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز دوم پویا در پست بانک

روال فعال سازی رمز پویا در پست بانک بدین شرح است:

  1. برنامه رمزساز پست بانک را از لینک زیر نصب کنید.
  2. به یک دستگاه خودپرداز اختصاصی پست بانک مراجعه کنید
  3. منوهای عملیات رمز را پیدا کنید تا جایی که به عملیات رمز دوم برسید.
  4. برای فعال کردن رمز دوم احتمالا اول تاییدیه ی شماره موبایل از شما گرفته می شود.
  5. در ادامه یک کد QR برای تان چاپ می کند و شماره ۴ رقمی به موبایل تان پیامک می کند.

این دو را به نرم افزاری که در موردش صحبت کردیم وارد کنید تا بتوانید از این به بعد با کمک همین نرم افزار هنگام پرداخت از طریق اینترنت رمزهای موقت بسازید.

برای دانلود نرم افزار رمزساز پست بانک کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز پویا در بانک دی

در بانک دی نیز مثل برخی از بانک ها از نرم افزار ارس باید برای تایید و تولید رمز دوم استفاده کنید. البته که به کمک اینترنت بانک برای فعال کردن این نرم افزار نیاز دارید.

بعد از این که این نرم افزار را از لینک زیر دانلود کردید:

  1. به سامانه اینترنتی بانک دی مراجعه کنید.
  2. بعد از ورود به سامانه به قسمت کارت ها بروید
  3. در این قسمت فعال سازی رمز دوم را بزنید.
  4. با این درخواست سامانه یک کد QR را برایتان نمایش می دهد. همچنین یک کد نیز به خط موبایل تان پیامک می کند.

این دو را به نرم افزار ارس معرفی کنید تا از این به بعد بتوانید رمزهای موقت یکبار مصرف بسازید.

برای نصب اپلیکیشن ارس کلیک کنید.

 

شیوه فعال کردن رمز پویا در بانک رفاه

بانک رفاه نیز دارای نرم افزاری است که برای رمزسازی می توانید آن را نصب کنید. این نرم افزار را روی گوشی خود ( از طریق لینک زیر ) نصب کنید. بعد از نصب به یک دستگاه خودپرداز بانک رفاه مراجعه کنید و در میان منوها قسمت فعال سازی رمز پویا را پیدا کنید.

در ابتدای فعال کردن رمز پویا این دستگاه از شما درخواست تایید شماره موبایل دارد. بعد از تایید شماره موبایل یک کد به موبایل تان ارسال می شود. بدین صورت این کد را به نرم افزار معرفی کنید و با خیال راحت از این به بعد در هر جا رمزهای ۶۰ ثانیه ای بسازید.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن رمزساز بانک رفاه کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز پویا در بانک سپه

  برای این که بتوانید رمز دوم کارت خود در بانک سپه را فعال کنید باید نرم افزار اختصاصی رمزساز بانک سپه را دانلود کنید. بعد از آن به یک دستگاه خودپرداز اختصاصی بانک سپه مراجعه کنید. بانک سپه برای فعال کردن رمز پویا در نرم افزار رمز ساز به شما یک کد QR و یک رمز ارائه می کند. هر دو کد را به سامانه مورد نظر معرفی کنید تا عملیات فعال کردن رمز پویا در بانک سپه تایید و تثبیت شود.

برای نصب اپلیکیشن رمزساز بانک سپه کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف در بانک پارسیان

بانک پارسیان:‌ برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف برای حساب های بانک پارسیان نیز باید مشابه سایر بانک ها ابتدا نرم افزار اختصاصی این بانک را نصب کنید. در ادامه با مراجعه به خودپراز پارسیان رمز دوم را فعال کنید. کدی که برایتان ارسال می شود را به نرم افزاری که از طریق لینک زیر نصب می کنید وارد کنید و با انجام موفقیت آمیز فرایند از این پس رمز دوم را پیامکی دریافت کنید.

برای نصب اپلیکیشن پارسیان من کلیک کنید.

 

نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک رسالت

برای فعال کردن رمز پویا در بانک قرض الحسنه رسالت و انتقال پول از طریق کارت متعلق به حساب در این بانک لازم است که اپلیکیشن موبایل بانک رسالت را نصب کنید. زمانی که این اپلیکیشن را نصب کردید می توانید با فعال کردن اپلیکیشن عملیات رمز دوم را فعال کنید. البته لازم است که ابتدا به یک شعبه بانک رسالت مراجعه کنید و رمز عبور و نام کاربری دریافت کنید. این رمز و نام کاربری را به اپلیکیشن معرفی کنید. در ادامه روند زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن را نصب کنید
  2. رمز و نام کاربری را وارد کنید
  3. اطلاعات لازم را تکمیل کنید
  4. از قسمت منو ها به قسمت سایر بروید
  5. از آن جا عملیات کارت را لمس کنید
  6. قسمت فعال سازی رمز دوم را بزنید

بدین ترتیب رمز دوم برای شما فعال شده و به شماره موبایل تان که به حساب بانکی رسالت معرفی کرده اید این کد ارسال خواهد شد. دقت کنید که در فرآیند کار کردن با نرم افزار ممکن است در بروز رسانی های نرم افزاری فرآیند گفته شده تغییر کند.

برای نصب موبایل بانک رسالت کلیک کنید

 

نحوه فعال سازی رمز یکبار مصرف در بانک صنعت و معدن

برای فعال کردن رمز دوم پویا در بانک صنعت و معدن لازم است که ابتدا یک نرم افزار رمزساز اختصاصی بانک صنعت و معدن را روی اسمارت فون خود نصب کنید. نسخه های مختلف این نرم افزار را می توانید از سایت مربوطه دانلود کنید.

برای فعال کردن رمز دوم پویا در بانک صنعت و معدن بهترین کار این است که این کار را از طریق اینترنت بانک انجام دهید اما اگر دسترسی به اینترنت بانک صنعت و معدن ندارید مراجعه به یکی از شعبه های بانک صنعت و معدن به شما امکان فعال کردن رمز دوم را می دهد.

نحوه فعال کردن رمز پویا بانک صنعت و معدن از طریق اینترنت بانک بدین صورت است:

  1. برنامه رمزساز را از لینک زیر نصب کنید
  2. بعد از ورود به این نرم افزار گزینه فعال سازی را لمس کنید
  3. در بخش بعدی روی رمز یکبار مصرف کارت لمس کنید.
  4. روند را ادامه دهید و بعد دوباره فعال سازی را بزنید
  5. اینجا یک کد برای شما ارسال می شود
  6. این کد را در برنامه رمزساز وارد کنید
  7. در این مرحله فعال سازی رمز پویا تایید می شود

بعد از این شما می توانید به راحتی هر ۶۰ ثانیه یک بار رمز دوم داشته باشید و با آن تراکنش انجام دهید.

برای نصب نرم افزار رمزساز بانک صنعت و معدن کلیک کنید

 

نحوه فعال کردن رمز پویا در بانک کارآفرین

 برای فعال سازی رمزپویا برای حساب و کارت بانک کارآفرین باید نرم افزار رمزساز این بانک را نصب کنید. بعد از آن که این نرم افزار را نصب کردید به یک دستگاه خودپرداز بانک کارآفرین مراجعه کنید. در میان گزینه ها گزینه فعال سازی رمز را بزنید و بعد کدی که دریافت می کنید را در نرم افزار وارد کنید. بدین ترتیب نرم افزار رمزساز بانک کارآفرین برای شما فعال می شود. حالا برای هر تراکنش می توانید به سادگی به این برنامک مراجعه کنید.

برای نصب برنامک رمزساز بانک کارآفرین کلیک کنید.

 

شیوه فعال کردن رمز پویا یکبار مصرف در بانک کشاورزی

برای فعال کردن رمز پویا در بانک کشاورزی نیازی راهی جز مراجعه به خودپرداز بانکی کشاورزی و نرم افزار رمزساز ریما نیست! این نرم افزار را نصب کنید و بعد به یک دستگاه خودپرداز بانک کشاورزی مراجعه کنید. در میان منوهای ارائه شده فعال سازی رمز دوم ( پویا )‌ را بزنید. در ادامه کدی برای شما چاپ می شود. همچنین کدی برای شما پیامک می شود. این دو را وارد نرم افزار کنید تا امکان ساختن رمز دوم را داشته باشید.

برای نصب نرم افزار ریما بانک کشاورزی کلیک کنید

 

روش فعال کردن رمز دوم در بانک سامان

 بانک سامان برای فعال کردن رمز پویا دو راه به شما پیشنهاد می کند که به کمک نرم افزار اختصاصی این بانک می توانید رمز موقت خود را فعال کنید. این رمز موقت یا یکبار مصرف به کمک روش های زیر قابل فعال سازی است:

  1. با استفاده از دستگاه خودپرداز و نرم افزار
  2. با استفاده از نت بانک سامان و نرم افزار

فعال کردن رمزدوم پویا با مراجعه به نت بانک سامان

  1. ابتدا وارد سامانه نت بانک سامان شوید.
  2. وارد بخش مدیریت کارت یا تنظیمات شوید
  3. گزینه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف را پیدا کنید و بزنید
  4. کارت خود را انتخاب کنید
  5. در ادامه فعال سازی رمزینه را بزنید
  6. یک کد QR نمایش داده می شود. آن را با نرم افزار اسکن کنید

بدین ترتیب رمزینه بانک سامان فعال می شود و می توانید برای تولید رمز یکبار مصرف از آن استفاده کنید.

اما اگر به خودپرداز مراجعه کنید کارتان آسان تر خواهد بود. برای این که از طریق خودپرداز موفق به فعال کردن رمز پویا بانک سامان شوید ابتدا نرم افزار را نصب کنید. سپس به یک دستگاه atm مراجعه کنید که اختصاصی بانک سامان است. در این سامانه فعال سازی رمز دوم را دنبال کنید. در این مرحله باید تایید کنید که شماره موبایل تان فعال است و در اختیارتان است. با این کار بلافاصله یک کد به شماره موبایل شما ارسال می شود که باید این کد را به نرم افزار رمزینه وارد کنید. اینگونه نرم افزار رمزساز پویا بانک سامان شما فعال می شود.

برای نصب رمزینه بانک سامان کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز یکبار مصرف در بانک گردشگری

اگر میخواهید به کمک کارت بانک گردشگری اقدام به خرید اینترنتی کنید باید ابتدا رمز دوم را فعال کنید. برای فعال کردن رمز دوم بانک گردشگری می توانید یا به شعب این بانک مراجعه کنید یا این که از موبایل بانک گردشگری استفاده کنید.

  1. ابتدا موبایل بانک را نصب کنید و وارد آن شوید
  2. در قسمت سایر از امکانات وارد بخش عملیات کارت بشوید
  3. دریافت رمز یکبار مصرف کارت را بزنید
  4. در این مرحله یک کد برایتان پیامک می شود که باید آن را به نرم افزار وارد کنید.

با اتمام این کار می توانید هر بار رمز دوم بسازید و از خریدی امن لذت ببرید.

برای نصب موبایل بانک گردشگری کلیک کنید

 

شیوه فعال کردن رمز پویا در بانک حکمت ایرانیان

با مراجعه به بانک حکمت ایرانیان و با نصب نرم افزار ارس می توانید به راحتی موفق به فعال کردن رمز پویا برای کارت و حساب بانک حکمت شوید. برای این منظور ابتدا نرم افزار را نصب کنید. سپس به یک شعبه از بانک حکمت مراجعه کرده و درخواست فعال سازی رمز پویا را به باجه دار ارائه کنید تا از طریق امکاناتی که به آن دسترسی دارند امکان فعال کردن رمز دوم را برای شما فراهم کنند. برای این امر یک کد QR به شما داده می شود که باید با نرم افزار آن را اسکن کنید و در نهایت کدی که برایتان پیامک شده را به نرم افزار اضافه کنید تا نرم افزار رمز ساز روی گوشی تان فعال شود. حالا هر بار که خریدی اینترنتی دارید می توانید از این نرم افزار استفاده کنید و رمز بسازید و از یک خرید امن لذت ببرید.

برای نصب نرم افزار ارس کلیک کنید.

 

دستورالعمل فعال کردن رمز دوم در بانک ایران زمین

خوشبختانه با کمک کارت بانک ایران زمین نیز می توانید از هرکجا تراکنش های مالی داشته باشید. به شرطی که ابتدا نرم افزار رمزساز بانک ایران زمین را نصب کنید و به یک شعبه از بانک مراجعه کنید تا برای فعال کردن رمز پویا یک کد کیو آر به شما ارائه شود.

زمانی که کد را دریافت کردید کافی است وارد نرم افزار شوید ( نرم افزار را از لینک زیر نصب کنید ) و کد را اسکن کنید و پیامکی را که برایتان ارسال شده را به نرم افزار وارد کنید و در نهایت ثبت را بزنید تا امکان گرفتن رمز دوم را در مواقع دلخواه در نرم افزار برای خود فعال کنید.

برای نصب نرم افزار رمزساز بانک ایران زمین کلیک کنید

 

راهکار فعال کردن رمز پویا در بانک قوامین

برای فعال کردن رمز دوم در بانک قوامین باید نرم افزار جی بی رمز را روی گوشی نصب کنید. بعد از این که این نرم افزار را از لینک زیر دانلود کردید به یک دستگاه خودپرداز بانک قوامین مراجعه کنید و با درخواست فعال کردن رمز پویا، کدی که برایتان پیامک می شود را به همراه شماره ای که از طریق خودپرداز دریافت می کنید را وارد نرم افزار کنید تا از این به بعد بتوانید به راحتی رمز دوم بسازید. این نرم افزار برای هر خریدی که بخواهید رمزهای یکبارمصرف ۶۰ ثانیه ای تولید می کند.

برای نصب نرم افزار جی بی رمز قوامین کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز دوم در بانک سرمایه

برای فعال کردن رمز یکبار مصرف از بانک سرمایه باید نرم افزار رمزینه ساز این بانک را دانلود کنید. بعد از نصب کردن این نرم افزار روی گوشی خود، کافی است که یا به اینترنت بانک سرمایه مراجعه کنید یا این که در بانک سرمایه با کمک باجه های خدمت این کار را انجام دهید.

وقتی که نرم افزار را به کمک لینک زیر نصب کردید گام های زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد اینترنت بانک سامان بشوید
  2. قسمت تنظیمات را پیدا کنید و وارد شوید
  3. قسمت فعال سازی نرم افزار را پیدا کنید و کلیک کنید.
  4. حالا باید شماره کارتی که می خواهید رمز دوم برای آن فعال شود را وارد کنید و به سامانه معرفی کنید.
  5. در ادامه یک کد ۴ رقمی برایتات پیامک می شود که باید به نرم افزار وارد کنید.

در اینترنت بانک سرمایه از بخش تنظیمات گزینه فعال‌سازی نرم‌افزار را کلیک کنید. بعد شماره کارتتان را تایپ کنید. در انتها کد چهاررقمی اس‌ام‌اس شده را در نرم‌افزار وارد کنید تا فعال و قابل استفاده شود.
اگر می‌خواهید به بانک مراجعه کنید، کد QR داده شده را همراه با شماره‌ای که برایتان اس‌ام‌اس می‌شود، در اپلیکیشن وارد کنید و در انتها دکمه ثبت را بزنید. از این به بعد می‌توانید برای خرید اینترنتی از این اپ، هر ۶۰ ثانیه یک رمز دوم جدید بگیرید.

برای دانلود رمزساز بانک سرمایه کلیک کنید

 

شیوه فعال کردن رمز یکبار مصرف دوم در بانک انصار

برای فعال کردن رمز دوم بانک انصار باید همزمان هم نرم افزار آپان که اختصاصی بانک انصار است را نصب کنید و هم از اینترنت بانک انصار استفاده کنید. روند کار آسان است و کافیست مطابق دستورات زیر عمل کنید:

  1. ابتدا نرم افزار را از لینک زیر نصب کنید
  2. سپس وارد سامانه اینترنتی بانک انصار شوید
  3. منوی خانه را پیدا کنید و وارد آن شوید
  4. گزینه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف در این منو مشاهده می شود. آن را کلیک کنید
  5. حالا شماره کارتی که می خواهید رمز دوم برای آن فعال کنید را انتخاب کنید.
  6. فعال‌سازی برنامه رمزساز را بزنید تا کد QR به شما نمایش داده شود.
  7. حالا نرم افزار را باز کنید و این کد را اسکن کنید.
  8. با این عملیات اسکن، یک کد به گوشی شما ارسال می شود.
  9. کد را به نرم افزار وارد کنید.

از این پس امکان دریافت رمز دوم یکبارمصرف در بانک انصار برایتان فعال می شود و می توانید با مراجعه به نرم افزار رمزهای ۶۰ ثانیه ای داشته باشید.

 برای دانلود نرم افزار آپان کلیک کنید.

 

نحوه فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف در بانک پاسارگاد

  برای فعال سازی رمز پویای حساب بانک پاسارگاد می توانید از دو روش استفاده کنید:

  1. همراه بانک پاسارگاد
  2. بانکداری مجازی

همراه بانک را باید در یکی از شعب بانک پاسارگاد فعال کنید. بعد از فعال شدن همراه بانک

  1. وارد این نرم افزار شوید.
  2. به قسمت کارت یا مدیریت کارت بروید
  3. رمز پویا را انتخاب کنید
  4. روی فعال سازی کلیک کنید

وقتی این کار را انجام دهید هر بار برای تراکنش می توانید با کمک این نرم افزار کدهایی تولید کنید که هر ۶۰ ثانیه منقضی می شوند.

برای فعال سازی رمز پویا از طریق بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، کافی است:

  1. ابتدا وارد سامانه شوید
  2. به قسمت کارت های من بروید
  3. ستون عملیات را پیدا کنید
  4. مدیریت نوع رمز را بزنید
  5. در انتها رمز دوم یکبار مصرف را بزنید

به سادگی با این کار رمز دوم شما فعال می شود.

برای دانلود همراه بانک پاسارگاد کلیک کنید

 

روش های فعال کردن رمز پویا بانک ملی

فعال کردن رمز پویا در بانک ملی به دو شیوه انجام می شود.

  1. دریافت رمز دوم اینترنتی با کمک سامانه رمزبان
  2. فعال سازی رمز دوم با سامانه ۶۰

این دو مسیر را در ادامه توضیح داده ایم:

فعال کردن و دریافت رمز پویا با رمزبان بانک ملی

برای استفاده از رمزبان بانک ملی برای فعال کردن رمز پویا ابتدا باید این نرم افزار را از طریق بانک ملی نصب کنید. دقت کنید که اپلیکیشن رمزبان را از سامانه های معتبر نظیر خود بانک ملی دریافت کنید.
  1. ابتدا نرم افزار را دانلود کنید. ( برای دانلود از بانک ملی اینجا را کلیک کنید )
  2. در ادامه از شما یک شماره موبایل درخواست می شود. لطفا شماره موبایلی که دایما به آن دسترسی دارید و فعال است و به نام خودتان است را وارد کنید.
  3. به جهت امنیت بیشتر یک الگو رمز وارد کنید (‌البته می توانید رمز دستی دلخواه نیز وارد کنید اما معمولا انتخاب الگو امن تر است )
  4. بانک ملی در ادامه یک رمز برای شما ارسال می کند تا به سامانه وارد کنید
تا اینجا کاری که باید روی رمزبان انجام دهید را با موفقیت پیش برده اید. در ادامه لازم است که به یک دستگاه خودپرداز بانک ملی (‌اختصاصی بانک ملی )‌مراجعه کنید. در میان منو های دستگاه خودپرداز گزینه عملیات رمز و فعال سازی رمز دوم را دنبال کنید.
  1. در ادامه یک رسید از خودپرداز دریافت می کنید.
  2. سپس وارد اپلیکیشن رمزبان شوید و اتصال کارت را انتخاب کنید.
  3. کد فعال سازی و پیامک روی این رسید را به رمزبان بانک ملی معرفی کنید.
  4. توکن رمز دوم ( قسمت دوم رمز و کد فعال سازی ) را وارد کنید.
  5. در ادامه تایید دریافت رمز دوم را بزنید.
فعال کردن رمز پویا در بانک ملی
عکس از pec.ir

فعال کردن رمز پویا بانک ملی سامانه ۶۰

بدین منظور کد زیر را شماره گیری کنید:(‌ستاره ۷۳۷ ستاره ۶۰ ستاره ۲ مربع )

 دقت کنید ابتدای کد ستاره و انتهای آن باید مربع باشد.

این فرآیند به شما کمک می کند تا شماره موبایلی که با آن این شماره را شماره گیری کرده اید در سامانه ذخیره شود. یک کد ۶ رقمی به شماره موبایل شما پیامک می شود. این شماره را کپی کنید.

در مرحله بعد دوباره شماره #۲*۶۰*۷۳۷* را شماره گیری نمایید و رمز دریافتی را در قسمت فعال سازی وارد کنید.شما ۳ دقیقه وقت دارید این کد را وارد کنید تا در نهایت وارد بخشی شوید که می توانید یک رمز ۴ رقمی برای خودتان طراحی کنید.

در ادامه به یک دستگاه ATM یا خود پرداز مراجعه کنید و فرآیند دریافت رمز دوم را دنبال کنید. در فرآیندی که در دستگاه خودپرداز دنبال می کنید گزینه نحوه فعال سازی را حالت USSD  انتخاب کنید. ( این گزینه معمولا در ردیف ۳ پیشنهادهای دستگاه های خودپرداز قرار دارد. )

در ادامه با زدن #۳*۶۰*۷۳۷* روی گوشی خود و رمزی که از خودپرداز دریافت کرده اید عملیات فعال سازی رمز پویا برای تان تکمیل می شود. از این به بعد می توانید به راحتی هر وقت که قصد دارید تا رمز یک بار مصرف تولید کنید کد #۳*۶۰*۷۳۷* را روی گوشی و با همان شماره موبایل شماره گیری کنید و در ادامه با انتخاب کارت خود رمز دوم تولید کنید و پیامک ‌آن را دریافت کنید. دقت کنید هر رمز یکبار مصرفی که به هر طریقی دریافت می کنید در مدت زمان ۱ دقیقه معادل ۶۰ ثانیه منقضی می شود.

 

چند هشدار درباره فعال کردن رمز دوم و نرم افزارها

  • دقت کنید که فرآیند های گفته شده در تنظیم نرم افزارها ممکن است هنگام بروزرسانی نرم افزار از طریق سازنده تغییر کند. اما روال معمولا قابل درک و ساده است و کلیات به یک روش است.
  • توجه کنید که هرکس از این به بعد به گوشی شما دسترسی داشته باشد قادر خواهد بود از رمزسازهای شما برای تولید رمز یکبار مصرف و استفاده از کارت شما اقدام کند. بنابراین در این باره مراقبت های لازم را داشته باشید.
  • سامانه هریم برای اکثریت بانک ها امکان تولید رمز و پیامک را فعال کرده است. برای امنیت بیشتر بهتر است که با کمک این سامانه که هنگام پرداخت اینترنتی به طور اتوماتیک فعال است، استفاده کنید.
  • در صورتی که احتمال می دهید که فردی غیر از خودتان به سامانه رمزساز شما دسترسی دارد برای خروج دسترسی این فرد حتما به بانک مراجعه کنید.

در صورتی که سوالی دارید می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات بنویسید تا در صورت امکان به شما پاسخ داده شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *