رتبه بندی نرم افزار های حسابداری آنلاین و آفلاین (مقایسه+قیمت)

رتبه بندی نرم افزار های حسابداری آنلاین و آفلاین (مقایسه+قیمت)
  • 1402/11/26
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب شده که کوچکترین کسب و کارها تا بزرگترین شرکت ها و سازمان ها به سمت استفاده از انواع نرم افزارهای مالی حرکت کنند تا حجم زیاد تعاملات و داد و ستدها، به بهترین نحو ممکن سازمان‌دهی شود. درچنین شرایطی، یک نرم افزار حسابداری، می تواند بهترین و امن ترین برنامه برای ثبت امور مالی باشد.

حتی اگر یکبار به فکر خرید برنامه حسابداری افتاده باشید و لیست نرم افزار های حسابداری را بررسی کرده باشید، حتما با انواع نرم افزارهای حسابداری آنلاین و آفلاین مواجه شده اید و در این دوراهی مهم قرار گرفته اید که به سراغ کدام یک از اینها بروید! بهترین راه این است که هر کدام از نرم افزارهای حسابداری آنلاین و آفلاین را جداگانه زیر ذره بین قرار دهید، مزایا و معایب هریک را بررسی کنید، سپس با توجه به نیازها و انتظارات خود از برنامه حسابداری، یکی از این دو نوع را که برای شما رتبه بندی نیز کرده ایم انتخاب کنید.

ما در این مقاله با جمع آوری مزایا و معایب استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین و آفلاین، کار را برای شما ساده تر کردیم تا هوشمندانه تر تصمیم بگیرید! مهم ترین مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم، عبارتند از:

  • نرم افزار حسابداری آنلاین به همراه مزایا و معایب
  • نرم افزار حسابداری آفلاین به همراه مزایا و معایب

نرم ‌افزارهای حسابداری دو دسته کلی دارند؛ آنلاین و آفلاین که ممکن است با نام های نرم افزارهای تحت وب و نصبی نیز شناخته شوند. در گام اول، به معرفی نرم افزار حسابداری آنلاین می پردازیم و نقاط مثبت و منفی آن را مشخص خواهیم کرد.

نرم افزار حسابداری آنلاین به همراه مزایا و معایب

نرم افزار ساده، سریع، به‌روز و با پشتیبانی مناسب درصورت اتصال به اینترنت!

نرم ‌افزارهای حسابداری آنلاین یا تحت وب، روی وب سرورها اجرا می‌ شوند و برای استفاده از آن‌ها باید به اینترنت وصل باشید. فقط کافی است لپ ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر یا گوشی موبایل را به اینترنت وصل کنید و بعد نرم ‌افزار را در مرورگر باز کنید تا از تمامی امکانات بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین بهرمند شوید.

اما مزایا و معایب استفاده از نرم افزارهای آنلاین حسابداری چیست؟

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب

  • برای استفاده از نرم ‌افزارهای آنلاین، کافی است وارد سایت مدنظرتان شوید، ثبت نام کنید، اشتراک بخرید و ثبت نام را تکمیل کنید. یعنی به دانلود یا نصب نیازی نیست.
  • بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین، دارای رابط کاربری بسیار ساده است و یک فضای مناسب و کاربرپسند را فراهم می کند.
  • با استفاده از نرم‌ افزارهای حسابداری آنلاین، شما می ‌توانید به اطلاعات مالی خود در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشید. چون فقط به اینترنت و یک مرورگر نیاز دارید!
  • با استفاده از برنامه حسابداری آنلاین، بسیاری از محاسبات مالی شما به صورت خودکار انجام می‌ شوند و خطاهای انسانی کاهش می‌ یابد.
  • با استفاده از نرم‌ افزارهای حسابداری آنلاین، شما نیازی به نصب و نگهداری نرم ‌افزار روی کامپیوتر خود ندارید و همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ های نرم‌افزار می ‌شود. برای خرید نرم افزار حسابداری آنلاین، کافی است اشتراک سالانه یا دائمی خود را تهیه کنید که با هزینه های بسیار مناسب ارائه می شوند.
  • بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین با استفاده از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته‌ مانند تأیید هویت دو مرحله ‌ای و SSL برای رمزنگاری اطلاعات، امنیت بیشتری برای اطلاعات مالی شما فراهم می‌کند.

معایب استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب

  • نرم افزارهای آنلاین حسابداری، اطلاعات و گزارشات مالی را در فضای ابری ذخیره سازی می کنند که در صورت نبود اینترنت، این امکان فراهم نخواهد شد. البته از آنجایی که امروزه بیشتر اوقات در کار و زندگی امکان دسترسی به اینترنت فراهم است، دسترسی به نرم افزار مشکل بزرگی نخواهد بود!
  • از طرف دیگر، نرم افزار حسابداری آنلاین شامل داده های شخصی و اطلاعات مالی حساس است. بنابراین هنگام خرید نرم افزار از شرکت ارائه دهنده، حتما موارد امنیتی را به خوبی بررسی کنید تا بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین را انتخاب کنید.

حالا که راجع به جزئیات نرم افزار حسابداری آنلاین صحبت کردیم، در ادامه به نقاط ضعف و قوت نرم افزار حسابداری آفلاین اشاره می کنیم.

نرم افزار حسابداری آفلاین به همراه مزایا و معایب

عدم نیاز به اینترنت اما به چه قیمتی؟

برای استفاده از نرم افزار حسابداری آفلاین، باید فایل آن را از سایت معتبر دانلود کنید یا از سی دی برای نصب استفاده کنید. توجه کنید که فایل حتما باید با مشخصات سیستم شما سازگار باشد.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آفلاین

  • مهم ترین مزیت این است که برای استفاده از برنامه حسابداری آفلاین، نیازی به اینترنت ندارید و در صورت عدم دسترسی به اینترنت مناسب نیز می توانید داده های مالی خود را ثبت کنید.
  • دیگر نقطه قوت این نوع نرم افزار حسابداری این است که داده های مالی، فقط در سیستم شخصی شما ذخیره شده اند و اکر بتوانید به خوبی امنیت سیستم خود را تامین کنید، هیچ کس غیر شما به اطلاعاتتان دسترسی ندارد.

معایب نرم افزار حسابداری آفلاین

  • نصب نرم‌افزارهای آفلاین، به این سادگی‌ها نیست. عموما برای نصب این نرم‌افزارها، به کمک نمایندگی شرکتی نیاز دارید که از آن نرم‌افزار را تهیه کرده‌اید یا باید خودتان با نحوه نصب نرم‌افزارهای فیزیکی آشنا باشید.
  • در صورت استفاده از نرم‌افزارهای آفلاین نصبی، فقط زمانی می‌توانید به اطلاعات مالی دسترسی داشته باشید که در محل کار خود حاضر شوید.
  • در صورت ایجاد اختلال در نرم افزار، باید با پشتیبانی تماس بگیرید تا برای رفع مشکل به صورت حضوری نزد شما بیایند. این کار معمولا زمان‌بر است!
  • هرکسی که رمز کامپیوتر یا لپ‌تاپتان را داشته باشد، به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. اگر لپ‌تاپ دزدیده شود، باید با فاکتورها و حساب‌وکتاب‌هایی که در این نرم‌افزار ثبت کرده‌اید، خداحافظی کنید.
  • عموما نرم‌افزارهای آفلاین، تک کاربره هستند.

نرم افزار حسابداری آنلاین بهتر است یا آفلاین؟

به پایان این مطلب رسیدیم. سعی داشتیم شما را با انواع نرم افزارهای حسابداری آنلاین و آفلاین آشنا کنیم تا مزایا و معایب آنها را مشاهده کنید و برای خرید نرم افزار مناسب کسب و کار خود، آگاهانه تصمیم بگیرید. همان طور که دیدید، مزایا و امکانات نرم افزارهای تحت وب، بسیار گسترده تر از نرم افزارهای آفلاین هستند؛ اما آیا نرم افزاری وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین کار کند؟

ما برای شما یک خبر خوش داریم! خوشبختانه تعدادی از نرم افزارهای حسابداری هستند که از هر دو حالت آنلاین و آفلاین پشتیبانی می کنند. مانند:

  1. نرم افزار چرتکه
  2. نرم افزار هلو
  3. نرم افزار پیوست
  4. نرم افزار کلیک

تعرفه های نرم افزار کلیک برای نسخه دائمی، از حدود ۵۰ میلیون تومان شروع می شود و حتی به ۴۰۰ میلیون می رسد. قیمت نرم افزار هلو نیز گاهی به بیش از ۲۰۰ میلیون می رسد اما نکته مهم این است که حالت افلاین و انلاین را در دو نسخه متفاوت ارائه می دهد. نرم افزار پیوست، قیمت های متفاوتی را برای انواع نسخه های خود ارائه می دهد اما فعال سازی این نرم افزار، کمی پیچیده است. علی رغم تمام اینها، چرتکه با داشتن قیمتی حدود ۷ میلیون، تمام امکانات حرفه ای حسابداری را در یک فضای ساده ارائه می دهد و هر دو حالت افلاین و انلاین در یک نسخه واحد، به شما ارائه می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *