آموزش ثبت نام لاتاری تا افزایش شانس برنده شدن لاتاری

آموزش ثبت نام لاتاری تا افزایش شانس برنده شدن لاتاری
  • 1402/12/12
  • زهرا معبودی
  • 0

ثبت نام لاتاری برای افرادی که تمایل دارند تا کم هزینه ترین روش سفر و مهاجرت به آمریکا را تجربه کنند یک فرصت عالی به شمار می آید. از سویی گرفتن گرین کارت و تبدیل به یک شهروند عادی امریکا شدن برای بسیاری از افراد نیز هدف است. از این رو می توان با افزایش شانس برنده شدن لاتاری در این امر موفق شد. گویا آی تی در این راهنما به شما در رابطه با ثبت نام در لاتاری آمریکا و به طور مشابه هر کشور دیگری که این امکان را فراهم می کند خواهد پرداخت و در ادامه خواهیم گفت که چگونه شانس برنده شدن لاتاری را افزایش دهید.

 

لاتاری یعنی چه

لاتاری به معنی قرعه کشی است! از آن جا که لاتاری آمریکا یک قرعه کشی پر سود برای علاقمندان است به عنوان یک نام پر زرق و برق در بین مردم شناخته می شود. لاتاری در اصل برای جلب مردم از کشورهای مختلف به کشورهای هدف مثل آمریکا طراحی و تنظیم شده است. هر ساله حدود ۵۰ هزار نفر از کشورهای مختلف به عنوان شهروندان عادی آمریکا از طریق ثبت نام لاتاری به این کشور مهاجرت می کنند. این کشورها کشورهای خاصی هستند که نام ایران نیز در آن به چشم می خورد.

 

سهمیه ایران در لاتاری چقدر است

وزارت خارجه آمریکا هر ساله تعداد افرادی که به این کشور از طریق این قرعه کشی عالی می توانند پذیرا باشند را ۵۰ هزار نفر (یا بیشتر) اعلام می کند. البته این رقم ممکن است متفاوت باشد اما حدود ۶ درصد از پذیرفته شدگان این لاتاری از کشور ایران هستند. گفته شده که هر سال تقریبا ۴۵۰۰ نفر از ایران از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت می کنند.

ثبت نام لاتاری آمریکا
منبع عکس: pathwayvisaspersian.com

تاریخ ثبت نام لاتاری – تاریخ اعلام نتایج لاتاری

معمولا ثبت نام  در لاتاری از مهرماه هر سال تا آبان ماه همان سال به مدت ۳۰ روز ادامه دارد. طبق تجربیات سال های گذشته اعلام نتایج لاتاری در اردیبهشت ماه است.

 

مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

در حال حاضر ثبت نام کنندگان لاتاری ۲۰۲۴ برای اقامت ۲۰۲۵ منتظر دریافت نتایج قرعه کشی لاتاری امریکا هستند. همانطور که گفته شد نتیجه این قرعه کشی کامپیوتری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

اما در مورد ثبت نام  در لاتاری ۲۰۲۵ در وب سایت لاتاری چنین نوشته شده است:

شرکت کنندگان در DV-2025 می توانند اطلاعات تاییدیه خود را از ظهر در ۴ مه ۲۰۲۴ از طریق پیوند زیر وارد کنند. دوره ثبت نام DV-2025 در ۴ اکتبر ۲۰۲۳ باز می شود و در ۷ نوامبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر به وقت EST بسته می شود. . شرکت کنندگان DV-2025 باید شماره تاییدیه خود را حداقل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ حفظ کنند.

 

 

آدرس سایت ثبت نام لاتاری آمریکا

به منظور ثبت نام لاتاری امریکا می توانید از برخی از وب سایت های واسط ایرانی برای این امر استفاده کنید. اما اگر قصد دارید به طور مستقیم لاتاری شرکت کنید و به شهروند عادی آمریکایی تبدیل شوید باید به آدرس dvprogram.state.gov مراجعه کنید.

در صورتی که در تاریخ دقیق اعلام شده وارد شوید می توانید وارد به صفحه ثبت نام شده و در کمتر از چند دقیقه ثبت نام کنید.

 

شرایط ثبت نام لاتاری چیست

ثبت نام در  لاتاری یکی از کم شرایط ترین روش های مهاجرت به آمریکاست که هر فرد عادی می تواند از این فرصت برای خود استفاده کند.

برای ثبت نام لازم است که:

  • شهروند کشور پیشنهادی باشید
  • حداقل ۱۲ سال درس خوانده باشید یا همان مدرک دیپلم داشته باشید

 

شرایط سنی ثبت نام لاتاری چیست

خوشبختانه برای ثبت نام در لاتاری هیچ گونه شرایط سنی وجود ندارد. افراد می توانند در هر سن و سالی در این قرعه کشی ثبت نام کنند. دقت کنید که تنها فرزندان بالای ۲۱ سال اجازه شرکت در قرعه کشی تحت مجموعه خانواده ندارند و باید به طور جداگانه صرفا ثبت نام کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری باید یک سری مدارک را در سایت معرفی کنید.

این مدارک شامل:

  • نام و نام خانوادگی
  • اطلاعات شناسنامه
  • عکس متقاضی
  • عکس همسر
  • عکس فرزند زیر ۲۱ سال

است.

 

هزینه ثبت نام لاتاری

ثبت نام در  لاتاری کاملا رایگان است. اما ممکن است اگر بخواهید از وب سایت های رابط استفاده کنید از شما هزینه ای دریافت کنند. شما می بایست از دریافت کنندگان هزینه علت دریافت هزینه را بپرسید. چرا که اگر به عنوان این که ثبت نام در لاتاری هزینه دارد و باید به سایت اصلی لاتاری آن را پرداخت کنند، این حرف سندیت ندارد.

 

نکات مهم در مورد عکس ثبت نام لاتاری

گفته شده که در بسیاری از موراد فردی که در لاتاری ثبت نام کرده با موفقیت کد رهگیری را دریافت کرده اما به دلایلی در قرعه کشی شرکت داده نشده است. پس از بررسی های متعدد اینگونه برآورد شده است که عکس ثبت نام در لاتاری مشکل داشته است. از این رو مهم ترین نکات در مورد عکس ثبت نام در لاتاری توسط گویا آی تی به شرح زیر گزارش شده است:

  1. عکس باید مربعی شکل باشد پس توجه کنید که عکس ۳ در ۴ که رسمی ایران است قبول نیست.
  2. عکس باید نورکافی داشته باشد.
  3. عکس باید بدون افکت باشد
  4. فرمت عکس باید JPEG (.jpg) باشد.
  5. حداکثر حجم عکس ۲۴۰ کیلوبایت باشد.
  6. نباید عکس شامل عکس گرفتن از روی کاغذ یا شناسنامه یا اسکن کردن باشد.
  7. عکس نباید از روی پاسپورت اسکن شود
  8. عکس لاتاری نباید سایه داشته باشد یا تفاوت شفافیت داشته باشد یا این که تار باشد.

توجه کنید که عکس شما اگر محجب باشد هیچ اشکالی ندارد.

 

جایگزین مدرک دیپلم در ثبت نام لاتاری

بسیاری از افراد بخاطر نداشتن مدرک دیپلم احساس محدودیت در ثبت نام دارند. در حال حاضر یکی از شرایط ثبت نام لاتاری مدرک دیپلم است. اما اگر دو سال سابقه کار در برخی شغل های مورد نظر وزارت خارجه آمریکا داشته باشید و بتوانید تطبیق بدهید به راحتی می توانید بدون مدرک دیپلم در لاتاری ثبت نام کنید.

 

نحوه ثبت نام سرباز و دانشجویان در لاتاری آمریکا

تا پیش از این یکی از شرایط ثبت نام لاتاری این بود که فرد متقاضی دارای پاسپورت باشد. این شرط موجب محدودیت ثبت نام افراد می شد که از جمله سربازان و برخی دانشجویان را شامل می شد. در حال حاضر این شرط منقضی شده و همه می توانند موفق به ثبت نام شوند.

بیشتر بخوانید: دانشجویان به این ۵ شهرترکیه ارزان تر مهاجرت می کنند

 

ارتباط برنده شدن در لاتاری و گرین کارت

افرادی که به عنوان برندگان لاتاری اعلام می شوند از همه نظر به عنوان یک شهروند عادی آمریکا به شمار می آیند. از سویی بعد از ۲ سال تحت شرایطی برای این افراد گرین کارت صادر می شود.

 

مزیت های برنده شدن در لاتاری

اگر تا کنون پرس و جویی کرده باشید افرادی که به دلایل مختلف به آمریکا مهاجرت می کنند محدودیت هایی در رابطه با اقامت، حساب بانکی و مسافرت ها و غیره دارند. افرادی که موفق به برنده شدن در لاتاری آمریکا می شوند از فرصت های زیر بهره مند هستند:

  • درخواست حقوق اجتماعی فردی شهروندی
  • اقامت دائم
  • اقامت در هر شهر دلخواه
  • مسافرت های بدون محدودیت
  • داشتن حساب بانکی
  • تحصیل در دانشگاه های دولتی
  • شاغل شدن در مشاغل خاص دولتی

و غیره

 

نحوه مشاهده نتایج لاتاری

برای مشاهده نتایج لاتاری کافی است به سایتی که از طریق آن ثبت نام کرده اید مراجعه کنید. سپس کد پیگیری، تاریخ تولد و نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و از نتیجه مطلع شوید. برای مشاهده نتیجه ثبت نام لاتاری حتما به تاریخ گزارش شده توجه کنید.

 

چگونه شانس برنده شدن لاتاری را افزایش دهیم

برای این که شانس برنده شدن لاتاری را افزایش دهید دو توصیه داریم!

  • ازدواج کنید! معمولا متاهل ها می توانند دو بار ثبت نام کنند! یک با خودشان و یک بار تحت مجموعه همسرشان! پس شانس آن ها بیشتر می شود.
  • اگر فرزند زیر ۲۱ سال هستید شانس شما بیش از متاهل هاست! چرا که یک بار می توانید خودتان ثبت نام کنید. همچنین می توانید یک بار تحت مجموعه پدر و یک بار تحت مجموعه مادر ثبت نام کنید.

در چنین شرایطی خواه فرزند ۲۱ سال خودش در لاتاری برنده شود، خواه پدر و خواه مادر! این فرزند اجازه مهاجرت تحت شرایط لاتاری را خواهد داشت.

آیا در رابطه با ثبت نام در لاتاری نکته دیگری وجود دارد که باید به آن بپردازیم؟ لطفا در بخش نظرات بنویسید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *