هولدر و پایه نگهدارنده ارگونومیک چگونه به سلامتی ما کمک می‌کند؟

هولدر و پایه نگهدارنده ارگونومیک چگونه به سلامتی ما کمک می‌کند؟
  • 1402/12/26
  • گویا آی تی
  • 0

هولدر گوشی یک وسیله برای ثابت‌کردن موبایل در یک مکان خاص است. با این وسیله دیگر گوشی حین رانندگی یا فیلم دیدن از دست‌تان سُر نخواهد خورد. این دستگاه به‌خاطر کاربردهای فراوان، بسیار زود در بین مردم رواج پیدا کرد.

همچنین شرکت‌های معتبر زیادی اقدام به فروش این محصولات کردند. با این محصولات ارگونومی می‌توان در درازمدت به انجام کارها پرداخت و کارایی خود را افزایش داد. از طرفی وقتی می‌توان با قیمت کم‌تری این وسیله را تهیه و از کمر درد و بیماری‌های دیگر جلوگیری کرد، پس چرا سلامتی خود‌مان را به خطر بیندازیم؟ در ادامه به معرفی هولدر گوشی ارگونومی و مزایای آن خواهیم پرداخت.

هولدر و پایه نگهدارنده ارگونومیک چیست؟

این روزها که تقریبا بیش‌ترین استفاده از وقت‌مان با گوشی، تبلت و لپتاپ می­گذرد، داشتن یک هولدر گوشی مناسب بسیار ضروری است. این هولدرهای نگهدارنده راحتی و آسایش را برای ما فراهم می‌کنند. یک هولدر گوشی مناسب می‌تواند حین کار کردن با گوشی یا تماشای فیلم حالت نشستن ما را اصلاح و از آسیب جلوگیری کند.

هولدر نگهدارنده ارگونومیک چیست؟ هولدر یک وسیله نگهدارنده گوشی و مانیتور است. واژه ارگونومی در این عبارت به معنای به‌کارگیری هر علمی برای ایجاد یک وسیله برای حفظ حالت استاندارد بدن انسان است. ارگونومی برای حفظ حالت نشستن بدن، سرگرمی، محیط کار و ورزش به‌کار می‌آید. در واقع کارشناسان متخصص می‌خواهند با ارگونومی به ۳ هدف آسایش و راحتی، سلامتی و بهره‌وری بیش‌تر دست یابند.

اگر در محیط کار نشسته باشید و گردن‌تان برای دیدن مانیتور خم شود، یک اشکال فیزیکی در درازمدت برای شما ایجاد خواهد کرد. چرا به جای اینکه گردن‌تان را در حالت غیراستاندارد قرار دهید، وسایلی برای آسایش بیشتر تهیه نکنید؟ یک هولدر گوشی براساس نحوه نگهداری دستگاه به ۲ شکل مگنتی و گیره‌ای وجود دارد.

 

اهمیت استفاده از هولدر در حفظ ارگونومی

یک هولدر گوشی ارگونومی در حفظ حالت نشستن تاثیر اساسی دارد. شما می‌توانید برای لپتاپ، تبلت و گوشی از این هولدرها استفاده کنید. وقتی بتوانید زیر لپتاپی خود را برای دیدن صفحه‌نمایش تنظیم کنید، به‌طور قطع حالت راحتی و استاندارد را انتخاب می‌کنید.

چقدر از دیدن یک صندلی خوب در محیط کار خوشحال می‌شوید؟ با خودتان می‌گویید دیگر کمردردها حین کار تمام شد. حالا اگر بگوییم یک وسیله برای اینکه گردن‌تان را بیش از حد بلند یا خم نکنید تا مانیتور را بهتر ببینید وجود دارد، چه واکنشی خواهید داشت؟

کمردرد، قوز، خمیدگی مهره‌های گردن از عوارض نشستن غیراستاندارد در محل کار است. یک نگهدارنده خوب و طبی نه تنها این مشکلات ناشی از نشستن زیاد در محل کار را ندارد، بلکه شیوه نشستن را اصلاح خواهد کرد.

مزایای استفاده از هولدر نگهدارنده

در گذشته مانیتورها به‌صورت ثابت روی میز قرار می‌گرفتند و محدودیت تغییر وضعیت آن‌ها بسیار زیاد بود. امروز پایه مانیتور به شکل یک بازوی قوی و انعطاف‌پذیر برای نگه‌داشتن مانیتور به بازار عرضه شده است.

این پایه نگهدارنده در تنظیم ارتفاع، زاویه و موقعیت دستگاه‌ نقش دارد. درصورت استفاده هم‌زمان از ۲ مانیتور می‌توانید موقعیت این پایه‌ها را به‌طوری تنظیم کنید تا ۲ مانیتور در کنار هم یا به‌هم چسبیده قرار بگیرند. در ادامه به معرفی مزیت‌های هولدرهای نگهدارنده ارگونومی می­پردازیم:

  • کاهش آسیب به دستگاه (موبایل، تبلت، مانیتور): برای همه افراد پیش آمده گوشی از دست‌شان رها شده، سُر بخورد و دچار آسیب و شکستگی شود. این هولدرها مشکل را حل کرده و امنیت را برای گوشی و دستگاه‌های دیگر فراهم می‌کنند.
  • جلوگیری از تصادف حین رانندگی: پشت فرمان نشسته‌ایم، گوشی زنگ می‌خورد. این تجربه‌ای است که همه ما داشته‌ایم. باید گفت حواس‌پرتی در حین رانندگی بیش‌ترین آمار تصادف را به خود اختصاص داده است. هولدر گوشی با نگه‌داشتن موبایل به شما امکان مکالمه طولانی‌مدت بدون حواس‌پرتی را می‌دهد.
  • استفاده آسان از برنامه‌های جهت‌یابی: این روزها استفاده از برنامه‌های جهت‌یابی بسیار رواج دارد. اگر بخواهیم با گوشی در دست هم‌زمان رانندگی کنیم، بسیار خسته‌کننده خواهد بود. این نگهدارنده‌ها کار را برای ما آسان‌تر خواهند کرد.
  • آسایش و راحتی برای سرنشینان خودرو: هنگام سفر طولانی‌مدت برای این‌که حوصله سرنشینان خودرو سر نرود، می‌توانید گوشی یا تبلت را روی هولدر گذاشته و به تماشای فیلم بپردازند.
  • استفاده موتورسوار و دوچرخه‌سوار: هولدرها فقط مختص خودرو نیستند، اکثر دوچرخه‌سواران حرفه‌ای برای جهت‌یابی از این نگهدارنده‌ها استفاده می‌کنند.
  • استفاده از هولدر برای فیلم دیدن: تفریح بسیاری از افراد دیدن فیلم با گوشی یا تبلت است. آن‌ها ساعت‌های طولانی گوشی را دست می‌گیرند. برای همین استفاده از این هولدرها توصیه می‌شود تا از تماشای فیلم لذت ببرند.
  • استفاده از هولدر گوشی هنگام آشپزی: بسیار پیش آمده که خانم خانه‌دار برای دیدن دستور پخت در آشپزخانه درگیر ثابت‌کردن گوشی در یک محل است. هولدر ارگوتک با تنظیم ارتفاع پایه مشکل را حل خواهد کرد.

ویژگی های یک هولدر خوب

برای اینکه یک هولدر گوشی خوب بخرید، باید با برخی ویژگی‌های آن آشنا باشید. هولدر چسبی گوشی اگر جنس نامرغوبی داشته باشد، حین چرخش اتومبیل از جا کنده خواهد شد. بنابراین، باید هنگام خرید هولدر ارگونومی به حالت ماشین، مانیتور، اندازه دست‌هایتان و فاکتورهای دیگر توجه کنید. یک هولدر خوب دارای چند ویژگی است از جمله مقاومت پایه، قابلیت چرخش مناسب، نصب آسان، قیمت مناسب و گارانتی پس‌از فروش.

با‌این‌حال هولدر انتخابی‌تان باید متناسب با مدل ماشین‌تان باشد. چراکه هر خودرو دارای میزان فضای داشبورد متفاوت است و باید به مدل‌های مختلفی فکر کرد. ازطرفی یک هولدر خوب باید با اندازه دستگاه گوشی و تبلت هماهنگ باشد، چراکه با هر تکان از جای خود درآمده و باعث آسیب به دستگاه‌تان می‌شود.

کاربرد هولدر نگهدارنده ارگونومی

هولدر گوشی ارگونومی یک پایه نگهدارنده برای وسایلی مثل موبایل و تبلت است. حالت ارگونومی آن به معنای حفظ حالت استاندارد بدن است. به‌طوری‌که این حالت‌ها براساس تحقیق کارشناسان و سلامت جهانی روی هولدرها طراحی و تولید شده است. این هولدرها با قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع به شما کمک می‌کنند تا وضعیت پایه نگهدارنده را شخصی سازی کنید.

از هولدر ارگونومی در اتومبیل، دوچرخه و موتور، منزل و محیط کار می‌توان استفاده کرد. زیر لپتاپی و پایه مانیتور از دیگر وسایل ارگونومی و سلامت بدن هستند. هولدر مگنتی از پرکاربردترین نگهدارنده‌های خودرو بوده و برای بیش‌تر خودروها با فضای کم داشبورد مناسب است.

هولدر نگهدارنده از کجا تهیه کنیم؟

در سال‌های اخیر هولدر موبایل در دسته وسایل گوشی قرار گرفته و بیش‌تر افراد تا همین امروز شاید چند نمونه هولدر در خانه داشته باشند. ولی برای خرید یک هولدر با کیفیت و ارگونومی باید به مراکز خرید معتبر مراجعه کرده و جنس اورجینال و با کیفیت را انتخاب کنید.

با افزایش ساعات کاری کارمندان، استفاده طولانی‌مدت از موبایل، شرکت‌های مختلفی به‌دنبال تولید وسایلی برای آسایش و راحتی کاربران بودند. ازاین‌رو با تولید محصولات ارگونومی مثل نگهدارنده لپ‌تاپ، هولدر گوشی و پایه مانیتور به این هدف دست یافتند.

ارگوتک با دستیابی به محصولات اورجینال و باکیفیت از سراسر دنیا محصولات نگهدارنده ارگونومی مختلفی را به بازار عرضه کرده است. این شرکت توانسته رضایت مشتریان را جلب کرده و در دسته محصولات سلامتی قرار گیرد. این شرکت بر ۳ اصل صداقت در فروش، وجدان کاری، کیفیت و حفظ سلامت مردم استوار است. محصولات و خدمات این شرکت از قرار زیر است:

  • پایه نگهدارنده گوشی و تبلت
  • زیر لپ‌تاپی
  • هولدر مانیتور و لپ‌تاپ
  • محصولات سلامتی (الکل پاش اتوماتیک، لامپ ارگونومی)

جمع‌بندی

هولدر گوشی ارگونومی در داخل خودرو، امنیت رانندگی برایتان فراهم می‌کند. شما با خرید این دستگاه می‌توانید ارتفاع، زاویه و مکان قرارگیری را تنظیم کنید. محصولات ارگونومی محدود به نگهدارنده گوشی نمی‌شود و هولدر مانیتور نیز از دیگر وسایل سلامتی است.

شما می‌توانید گوشی خود را بدون دردسر روی هولدر قرار دهید و از مکالمه در مسیر جاده لذت ببرید. در‌صورتی‌که افراد سرنشین در خودرو نیز بخواهند فیلم ببینند، می‌توانید پایه‌های آن را به‌سمت دیگری چرخش داده تا آن‌ها نیز به تماشای فیلم بپردازند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *