معرفی رنک های فری فایر و ۳ ایده بالا بردن رنک

معرفی رنک های فری فایر و ۳ ایده بالا بردن رنک
  • 1402/12/28
  • گویا آی تی
  • 0

در بازی محبوب بتل رویالی فری فایر، سیستم رتبه‌بندی با نام رنک فری فایر وجود دارد که رقابت هیجان انگیزی در میان پلیرها برای بالا بردن این رنک‌ها ایجاد کرده است. در این مقاله ابتدا به معرفی رنک‌‌های فری فایر و سپس به نکاتی که در افزایش رنک تاثیرگذار هستند می پردازیم.

از آنجایی که مود های مختلفی در بازی فری فایر وجود دارد، این مقاله بر اساس رنک‌های مود (Mode) بتل رویال که حالت پیشفرض فری فایر است، ارائه می‌شود. البته سیستم رنکینگ مود Clash Squad نیز مشابه Battle Royale است و فقط در نکاتی که در روش‌های افزایش رنک فری فایر تاثیر دارد، تفاوت‌های جزئی وجود دارد (سیستم رنکینگ فری فایر فقط در همین ۲ مود وجود دارد).

البته سایت Free Fire درباره‌ی رنک‌ها گفته است:

Ranked Mode is released when players reach level 8 in the game if they have a linked account, for guest account Ranked Mode is released at level 12.

یعنی این سیستم رنکینگ فری فایر برای کاربرانی که اکانت خود را لینک کرده‌اند، از لول ۸ و برای کاربرانی که به حالت guest یا میهمان وارد بازی می‌شوند در لول ۱۲ فعال می‌شود.

رنک‌های فری فایر

لیست رنک فری فایر

به‌صورت کلی سیستم رنک فری فایر به ۷ سطح تقسیم می شود که هر کدام دارای زیرمجموعه‌هایی هستند:

  • Bronze (I, II, and III)
  • Silver (I, II, and III)
  • Gold (I, II, III, and IV)
  • Platinum (I, II, III, and IV)
  • Diamond (I, II, III, and IV)
  • Heroic
  • Grandmaster (۳۰۰ تای برتر)

به گفته‌ی خود بازی Free Fire Garena، هدف از این رنکینگ، ایجاد محیطی عادلانه و رقابتی برای بازیکن‌هاست تا بتوانند با افراد هم سطح خود رقابت کنند.

و در مورد آخرین رتبه که مربوط به ۳۰۰ پلیر برتر هر ریجن است، فری فایر متوجه شد که حتی بین بازیکن‌های حرفه‌ای (Heroic) هم تفاوت سطح وجود دارد. به همین خاطر، درجه‌ی جدید به اسم Grandmaster که به فارسی می‌توان گفت استاد بزرگ را اضافه کرد که فقط ۳۰۰ نفر در هر منطقه می‌توانند در آن سطح قرار گیرند.

البته این تصمیم با هدف تشدید رقابت هم بوده است به طوری که تمام تلاش پلیرها برای رسیدن به این سطح است.

امتیازها در رنک فری فایر

سیستمی که در رنک فری فایر وجود دارد بر اساس امتیاز محاسبه می شود که با نام Ranked Points یا Score می‌شناسیم. برای کسب این امتیاز‌های لازم است رتبه و موقعیت مناسبی در بازی داشته باشید و همچنین تعداد کشته‌ها و دمیج های وارد شده نیز در کسب امتیاز تاثیر گذار هستند.

هر یک از رنک‌ها، در محدوده ی امتیازی خاصی قرار دارند که به شکل زیر است:

امتیاز بندی رنک های فری فایر

  • برنز: ۱۰۰۰ الی ۱۳۰۰ امتیاز
  • نقره‌ای : ۱۳۰۱ الی ۱۶۰۰ امتیاز
  • طلایی: ۱۶۰۱ الی ۲۱۰۰ امتیاز
  • پلاتینیوم: ۲۱۰۱ الی ۲۶۰۰ امتیاز
  • الماس: ۲۶۰۱ الی ۳۲۰۰ امتیاز
  • Heroic: بالای ۳۲۰۰ امتیاز

اگر می خواهید اعداد دقیق تری از امتیازهای هر سطح از رنک فری فایر بدست آورید، تصویر زیر اطلاعات کامل مربوط به این موضوع است:

امتیاز بندی دقیق تر رنک ها

مکانیزمی که برای این سیستم امتیاز در بازی فری فایر اجرا شده به صورت زیر است:

هر بار که وارد رقابت می‌شوید، بسته به رتبه‌ی فعلی شما، باید مقداری Point به عنوان ورودی پرداخت کنید. سپس با زنده ماندن و کشتن و همچنین صدمه‌ی بیشتر وارد کردن، امتیاز دریافت می‌کنید. بنابراین اگر سطح بازی‌تان با سطح رنک شما هماهنگ نباشد، احتمال بازگشت به رنک‌های قبل نیز وجود دارد.

راهکارهای بالا بردن رنک فری فایر

با رعایت نکاتی که در این بخش گفته می‌شود می‌توانید سرعت بیشتری در افزایش رنک فری فایر داشته باشید

استمرار در تمرین

مهم‌ترین فاکتور برای بالا بردن رنک فری فایر، تمرین مداوم و استمرار است. هر چه بیشتر بازی کنید، مهارت‌ها ارتقا پیدا کرده و در نتیجه امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. می‌توانید با شخصی سازی کردن تنظیمات فری فایر نیز، تمام محیط را با توجه به سبک بازی و سلیقه‌تان طراحی و تنظیم کنید. وب سایت گیفت برگ نیز تمرین را یکی از مولفه‌های اصلی پیشرفت می‌داند و گفته است:

تمرین و صبر از فاکتورهای مهمی هستند که در ارتقا سطح بازی فری فایر لازم است اما در کنار این دو، مولفه‌هایی وجود دارد که شاید سرعت پیشرفت شما را دوچندان کند مانند شخصی‌سازی کردن تنظیمات فری فایر، به‌طوری که راحتی و آزادی عمل کاملی در محیط بازی داشته باشید.

تنظیمات فری فایر

استراتژی‌ در بازی

در اینترنت که البته بیشتر منظور یوتیوب است می توانید از بازیکن‌های حرفه‌ای استراتژی‌های زیادی برای بازی یاد بگیرید. یک استراتژی موثر کمک می‌کنه بازی را بهتر کنترل کرده و امتیاز بیشتری کسب کنید.

اگر هنوز متوجه نشده‌اید که منظور از استراتژی چیست، یک نمونه استراتژی در زیر معرفی می کنیم:

استراتژی فرود

تکلیف خودتان را در همان ابتدا روشن کنید، آیا قرار است در محل‌های شلوغ فرود بیایید تا غنایم بیشتری دریافت کنید و دشمن بیشتری بکشید و یا می خواهید در محیط آرام فرود بیایید تا بیشتر زنده بمانید و با خیال راحت‌تری به جمع آوری امتیاز بپردازید. این یک استراتژی برای فرود است که لازم است برای موارد دیگری که در سطح بازی تاثیرگذار هستند، استراتژی خود را داشته باشید.

گروهی و تیمی بازی کنید

در جمع بودن باعث ارتقا هنر کار گروهی و در نتیجه احتمال برد را بالا می برد. وقتی با یک گروه از دوستان بازی می‌کنید، می‌تونید اطلاعات، استراتژی و غنایم را با هم به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تونید از همدیگه محافظت کنید.

تسلیم نشوید

اگر به گیم پلی بهترین پلیرهایی که در یوتیوب منتشر می شود توجه کنید، متوجه خواهید شد که باخت در بازی آن‌ها نیز وجود دارد و یک اصل طبیعی در بازی به حساب می آید. اما باختی که پشت آن درس و یادگیری نباشد باعث تکرار آن می شود. بنابراین در هر باری که مرتکب اشتباهی می شوید سعی کنید علت آن را بیابید و تحلیل هرچند کوتاه درباره ی آن داشته باشید.

اگر شما نکته‌ای برای بالا بردن رنک فری فایر می دانید، عالی می شود اگر در بخش نظرات آن را با ما و دیگران در میان بگذارید ( پیشنهاد شما را به لیست بالا اضافه خواهیم کرد ).

سلب مسئولیت رپورتاژ: این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *