بازار کار رشته IT در انگلستان چگونه است؟

بازار کار رشته IT در انگلستان چگونه است؟
  • 1403/1/8
  • گویا آی تی
  • 0

کشور انگلستان به عنوان یک کشور پیشرفته و ثروتمند دارای اقتصادی قوی و نرخ بیکاری پایین است. از این رو یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا این کشور با بحران کمبود نیروی کار روبه‌رو شد در نتیجه دولت انگلیس تصمیم گرفت در برنامه‌های مهاجرتی خود تغییراتی ایجاد کند که یکی از این تغییرات افزایش زمان اقامت پس از تحصیل برای دانشجویانی است که از دانشگاه‌های انگلستان فارغ‌التحصیل شده‌اند. در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته IT در انگلستان و بازار کار این رشته در این کشور می‌پردازیم. اگر به این بحث علاقه‌مند هستید تا پایان صفحه همراه ما باشید.

بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

کشور انگلستان تا قبل از سال ۲۰۲۰ حدود ۳ میلیون فعال در زمینه کامپیوتر و IT داشت ولی اخیرا تعداد افراد فعال در این حوزه بیشتر از ۱۰ درصد افزایش داشته است‌. کشور انگلستان همیشه نرخ بیکاری پایینی دارد و در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور زیر ۵ درصد است که این نشان از وضعیت خوب کاریابی و اشتغال در این کشور بوده که همین مسئله خود دلیل خوبی برای مهاجرت کاری به انگلستان است. از آن جا که در سال‌های اخیر فناوری‌های کامپیوتر و IT پیشرفت‌های چشمگیری داشتند این رشته در اکثر کشورهای جهان از جمله کشور انگلستان بازار کار مطلوبی دارد.

از مشاغل مربوط به حوزه کامپیوتر و IT می‌توان به مشاغلی چون امنیت سایبری و مدیریت ریسک، مهندسی سخت‌افزار، برنامه‌نویسی چند رسانه‌ای، مدیریت شبکه و سیستم‌ها، مدیریت اطلاعات و… اشاره کرد.

امروزه رشته کامپیوتر وIT در اکثر کشورهای دنیا باز کار خوبی دارند. در این میان کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، آمریکا، هلند و… دارای بهترین بازار کار در این زمینه هستند. از آن جا که اکثر دانشجویان معمولا رشته‌هایی را برای تحصیل برمی‌گزینند که از شرایط کار بهتری برخوردار باشند. از این رو در کشور انگلستان دانشجویان بسیاری در رشته‌های کامپیوتر و مهندسی IT تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌های انگلستان این رشته را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهند. مدارک لازم برای تحصیل رشته کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر در مقاطع مختلف متفاوت بوده ولی معمولا داشتن مدرک زبان آیلتس و مدرک تحصیلی مقطع قبلی در تمام دوره‌ها مشترک است.

هزینه تحصیل این رشته در انگلستان نیز بسته به گرایش‌های مختلف و دانشگاه مربوطه متفاوت است. به طور کل میانگین هزینه‌ تحصیل رشته کامپیوتر وIT در دانشگاه‌های این کشور بین ۲۰ تا ۲۵هزار پوند در سال است. فارغ التحصیلان این رشته‌ها در انگلستان می‌توانند اقامت کار پس از تحصیل دریافت نموده و به جستجوی شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند که با توجه به بازار کار مناسب رشته کامپیوتر و IT در این کشور شانس بالایی برای یافتن شغل مورد نظر خود دارند.

بازار کار رشته فناوری اطلاعات در انگلستان

رشته مهندسی IT یا فناوری اطلاعات یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است. در این رشته دوره‌هایی همچون مدیریت اطلاعات، علم برنامه‌نویسی، سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری و مباحث مربوط به تکنولوژی به دانشجویان ارائه می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌ همین علوم با شرکت‌ها و سازمان‌ها همکاری کنند. مهندسی IT از پرطرفدارترین مشاغل دنیاست که درآمد بالایی دارد. بازار کار این رشته در انگلستان بسیار مطلوب بوده و میانگین درآمد آن ۵۷ هزار تا ۳۰۰ هزار پوند در سال است که میزان این درآمد بستگی به سمت و موقعیت شغلی افراد دارد.

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان

در رشته مهندسی کامپیوتر دانشجویان مباحث مربوط به طراحی و ساخت کامپیوتر را آموزش می‌بینند. افراد فارغ‌التحصیل در این رشته در حوزه راه‌‌اندازی دستگاه‌ها و سخت‌افزارها و تحلیل و طراحی آن فعالیت می‌کنند. از آن جا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای انجام امور کاری خود نیازمند کامپیوتر و سخت‌افزارهای دیگر هستند این رشته در اکثر کشورها از جمله انگلستان دارای بازار کار بسیار مناسبی است. میانگین حقوق شاغلان این حوزه در انگلستان سالیانه بین ۲۵ هزار پوند تا ۷۰ هزار پوند است.

بازار کار رشته برنامه‌نویسی در انگلستان

برنامه‌نویسی یکی از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است که در کشور انگلستان یکی از مشاغل مهم و کاربردی محسوب می‌شود. از ساده‌ترین سیستم‌های الکترونیکی همچون خودپرداز بانک گرفته تا سیستم‌های الکترونیکی پیچیده همچون رایانه و موبایل و..‌.. همگی نیاز به برنامه‌نویسی و کدنویسی دارند‌. از این رو این رشته از توجه بسیاری برخوردار بوده و بازار کار خیلی خوبی دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در انگلستان این کشور یکی از بهترین مقاصد کاری برای برنامه‌نویس‌ها می‌باشد و میانگین حقوق یک مهندس برنامه‌نویس در این کشور بین ۴۲ هزار پوند تا ۶۷ هزار پوند در سال است.

بازار کار رشته دیجیتال مارکتینگ در انگلستان

رشته دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تلفیقی از رشته بازاریابی و تجارت الکترونیک است که در آن مفاهیمی همچون روش‌های طراحی فروش در شبکه‌های اجتماعی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. با توجه به اینکه خریدوفروش به شیوه‌های سنتی و حضوری در بازار جای خود را به خریدوفروش‌های اینترنتی داده‌اند، بازار کار این رشته در کشور پیشرفته‌ای همچون انگلستان که مردم به خاطر داشتن مشغله زیاد با مشکل کمبود وقت مواجه هستند می‌تواند بسیار خوب باشد زیرا مردم با خرید کالا و خدمات خود از فضای مجازی در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند. مهندسین رشته دیجیتال مارکتینگ در انگلستان بسته به میزان فعالیت خود می‌توانند درآمدی حدود ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار پوند در سال کسب نمایند.

بازار کار طراحی وب در انگلستان

از آن جا که امروزه افراد زیادی در تمام دنیا از سایت‌ها و فضای مجازی برای پیشرفت حرفه خود کمک می‌گیرند طراحی وب می‌تواند شغل مناسب و پردرآمدی باشد. بازار کار رشته کامپیوتر و IT در انگلستان برای طراحی وبسایت با توجه به مجازی شدن مشاغل و کسب‌و‌کارها در این کشور بسیار مناسب است. افرادی که تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری بیشتری در زمینه طراحی وب دارند بیشتر مورد اقبال کارفرمایان در انگلستان قرار می‌گیرند. طراحان وب در این کشور سالیانه درآمدی حدود ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار پوند دارند.

مهاجرت به انگلستان با موسسه مهاجرتی رویال

علاوه بر شرایط کار در زمینه‌هایی که در این مطلب از آن‌ها یاد کردیم بازار کار سایر مشاغل مربوط به حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) همچون شبکه، هک و امنیت، تحلیلگری داده و مدیریت ITدرانگلستان بسیار مناسب بوده و میانگین درآمد بالایی دارند. به هر حال کشور انگلیس به خاطر اقتصاد پیشرفته‌ و نرخ بیکاری پایین از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود و تحصیل و کار در حوزه کامپیوتر و IT در این کشور از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. اگر قصد تحصیل این رشته و پرداختن به مشاغل مربوط به این حوزه را در این کشور دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه رویال مهاجرت بهره ببرید و در راستای مهاجرت به انگلیس گامی مهم بردارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *