چرا و چگونه اینترنت اکسپلورر را نصب مجدد کنیم ؟

  • 1389/2/17
  • محمدرضا ارجمندی
  • 82

به تازگی مقاله ای نوشتم در مورد نحوه کنترل والدین بر اینترنت اکسپلورر رایانه فرزندشان. یکی دیگر از سوالات مشترکی که من از کاربران دریافت کردم این است که چگونه به نصب مجدد اینترنت اکسپلورر اقدام کنیم و چرا این کار لازم است. من شما را در این مقاله به صورت گام به گام با نصب مجدد اینترنت اکسپلورر آشنا ساخته ، و به شما در مورد نمونه ای که من آن را نصب مجدد کردم توضیح خواهم داد پس تا پایان مقاله با من همراه شوید..
گاهی اوقات پس از پاکسازی ویروس یا اثر جاسوس افزارها ، برنامه های کاربردی آسیب دیده و اینترنت اکسپلورر معمولا قربانی اصلی است.
در چنین مواردی ، اینترنت اکسپلورر نخواهد توانست صفحات وب را نمایش دهد و یا ممکن است شما را به جایی ببرد که نمی خواهید به آن بروید.
گاهی اوقات مثل این خطا نمایش می شود:


اگر چنین مسئله ای شمارا گرفتار کرده و شما نمی توانید یا نمی خواهید رایانه خود را فرمت کنید ، زمان نصب مجدد اینترنت اکسپلورر شما فرا رسیده است.توصیه میکنم مرورگر را کاملا از رایانه پاک کرده(uninstalling) ، رایانه را دوباره راه اندازی کنید و سپس مرورگر را مجددا نصب کنید. به این ترتیب ، ما مطمئن هستیم که ما همه قسمت ها و جزئیات برنامه را که ممکن است در صورت عدم خذف ازرایانه پس از نصب مجدد هم ایجاد اشکال کنند از بین برده ایم.شما همچنین می توانید از مراحل این مقاله برای حذف ساده اینترنت اکسپلورر استفاده کنید.

چگونگی نصب مجدد اینترنت اکسپلورر به شکل کارآمد
اگر در رایانه شماسیستم عامل به طور پیش فرض اینترنت اکسپلورر نسخه های پایین تر نصب بوده و شما بعدا اینترنت اکسپلورر 8 را نصب کرده اید با حذف اینترنت اکسپلورر 8 ، نسخه های قبلی اینترنت اکسپلورر دوباره به عنوان اینترنت اکسپلورر سیستم شما ظاهر می شوند . به عنوان مثال ، اگر شما مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 رایانه خود را به IE8 به روز رسانی کرده باشید، پس از خذف اینترنت اکسپلورر 8 اینترنت اکسپلورر 6 دوباره بر روی سیستم شما ظاهر می شود. اما من قصد دارم شما را گام به گام با نصب مجدد آخرین و بزرگترین نسخه یعنی IE8 آشنا سازم. اگر شما از ویندوز 7استفاده می کنید، از بین بردن IE8 رایانه شما را بدون مرورگر خواهد کرد پس ابتدا باید آماده نصب فایل ها با استفاده حافظه یو اس بی شوید. شما می توانید فایلهای ضروری برای این منظور را از اینجا دریافت کنید.
برای انجام این اقدامات ، شما باید به عنوان مدیر(Administrator) وارد سیستم شوید. برای این مثال ، ما از مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 در رایانه ای با ویندوز ایکس پی با سرویس پک 3 استفاده می کنیم. اول ، اجازه دهید به Add or Remove programs ویندوز با کلیک بر روی دکمه استارت و سپس رفتن به کنترل پنل و سپس انتخاب Add or Remove programs برویم.


پس از باز نمودن Add or Remove programs ، به پایین لیست حرکت کنید تا ویندوز اینترنت اکسپلورر 8 (Windows Internet Explorer 8)را مشاهده کنید همانند تصویر زیر:

با کلیک بر روی کلمه ویندوز اینترنت اکسپلورر 8 شما خواهید دید دکمه ‘حذف’ (‘Remove’)ظاهر می شود که شما می توانید در تصویر زیر ببینید :


پس از اینکه شما بر روی دکمه حذف کلیک کنید ، ویندوز شما را به صفحه نمایش مانند زیر را می برد. از اینجا به بعد همه آنچه شما نیاز دارید کلیک بر روی بعدی(Next) می باشد. با این کار روند حذف برنامه شروع می شود.


روند حذف نرم افزارهایی که بعد از اینترنت اکسپلورر 8 نصب شده اند را برای شما لیست می کند. گاهی اوقات برنامه های کاربردی برای عملکرد مناسب نیاز به اینترنت اکسپلورر دارند. این به ما هشدار می دهند که ممکن است پس از حذف کامل IE مشکلاتی با این برنامه ها داشته باشیم. نگران نباشید ، ما زمانی که آن را کاملا از رایانه حذف نمودیم قصد نصب مجدد آن را داریم! پیش بروید و با کلیک بر روی بله ادامه دهید.


شما در این مرحله عملیات کپی کردن فایلها را مشاهده می کنید سپس 4مرحله حذف برنامه توسط رایانه انجام می شود. کامپیوتر خود را تا زمان انجام دادن این مراحل که به خذف کامل IE8 و جایگزینی آن با نسخه قدیمی تر می شود را به حال خود رها کنید.


زمانی که همه مراحل انجام شد دکمه پایان را می بینید. با کلیک بر روی دکمه پایان رایانه شما ریستارت خواهد شد. با کلیک روی «در حال حاضر راه اندازی مجدد نمی خواهد(Do not restart now’) این امر اجتناب ناپذیر را به تاخیر انداخته اید ، اما چیزهای عجیب و غریب ممکن است برای شما رخ دهد!


پس از شروع مجدد رایانه شما ، شما نسخه های قبلی اینترنت اکسپلورر را خواهید داشت. شما می توانید نسخه برنامه را با رفتن به help اینترنت اکسپلورر و انتخاب گزینه about مشخص کنید . این چیزی است که من در رایانه خود می بینم :


حالا از اینجا ، می توانید به این لینک بروید تا مرورگر خود را به اینترنت اکسپلورر 8 ارتقاء دهید. کلید ‘دانلود همین حالا(‘Download now’) را در جعبه نارنجی رنگ مانند تصویر زیر پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.


با کلیک کردن روی آن دکمه باعث شروع دانلود فایلهای ضروری و نهایتا نصب یک نسخه تر و تمیز و خوب از IE8 خواهد شد. این دفعه ، حواستان را جمع کنید که هنگام وبگردی کجا می روید و حتما برنامه های محافظ امنیت نصب کرده تا از شر آن بدافزار های اینترنتی در امان باشید . شما می توانید برای راهنمایی بیشتر در این مورد از مقاله دوستم Aibek در مورد 15 برنامه رایگان بسیار ضروری که هر کامپیوتری باید داشته باشد استفاده کنید.برای دانستن بیشتر در مورد انتی ویروس ها از مقاله 10 آنتی ویروس رایگان برتر استفاده کنید.
موفق باشید!
منبع:MAKEUSEOF

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 82 دیدگاه
  1. باسلام خدمت شما دوستان عزیز اما عزیزان من داشتم همین طور تو اینترنت میچرخیدم که به مطالب این سایت رسیدم اما اهانت نباشه ولی بهترین مهندسین مایکروسافت برای حذف اینترنت اکسپلورر از روی میندوز جایزه میدن اونوقت یه احمق میگه اونو میشه از کنترل پانل حذف کرد شما هم باور میکنید ……………….واقعا که….
    اقای عزیز شما که دست چپ وراستت رو نمیدونی حداقل مردم رو فریب نده برو دنبال بز چرونیت باش سنگین تری ………..

  2. سلام
    ممنون از راهنماییهاتون.من با حذف اکسپلوره و رسیدن به نسخه قبلی تونستم سایتهایی که باز نمیشد را باز کنم.اما مشکلم اینجاست که برای ارتقا،توی اون قسمتی که برای دانلود نوشتین، من لینک دانلود را داخل مقاله شما پیدا نکردم.برای ارتقا و مستطیل نارنجی باید به کدوم آدرس برم؟
    ضمنا یه سوال دیگه هم از حضورتون دارم.وقتی سیستمو روشن میکنم و ویندوزxp بالا میاد، یه مستطیل آبی میاد که دوتا گزینه dont sedd , یکی دیگه که متنش یادم نیست میاد.علتشو شما میدونین؟چی شده که این پیغام میاد و ضمنا چطور میتونم حذفش کنم.خیلی خیلی از راهنماییتون و از اینکه وقت گذاشتین مچکرم

    موفق باشید
    پگاه

  3. من یک هفته قبل سیستمم را به اکسپلور 10 ارتقا دادم اما بعضی از سایت ها رو باز نمی کنه. میخوام به نسخه قدیمی برگردم. میتونم از روشی که شما ذکر کردید استفاده کنم. ویندوز من 7.
    با تشکر از راهنمایتون

  4. باسلام من اینترنت اکسپلرم حذف شده چطوری می تونم دوباره بیارمش ؟باتشکر فقط زودترجوابمو بدین چون احتیاج دارم

  5. سلام.interet explore8 رو دارم وقتی میخوام وارد سایت گلستان بشم این پیغام رو میده .با اینترنت ایکسپلره 6 یا بالا تر وارد شوید

  6. با سلام خواهش میکنم که به من جواب بدین واقعا نیاز دارم اینترنت اکسپلورر 8 یا 9 یا 10 روی ویندوز xp pak3 نصب نمیشه چیکار کنم و یه مشکل دیگه هم که دارم که خیلی مهمه باید زودتر رفع بشه خواهش میکنم کمک کنید و مشکل اینه که با سامانه برید که کار میکنم و میخوام نامه ها را ببینم اینترنت اکسپلورر نمیتونه کار پوشه مربوط به سامانه رو به من نشون بده و این درحالی که یه سیستم دیگه که دقیفا همون مشخصات سیستم مشکل دار (win xp pak3 و internet explorer8) رو داره بدون هیچ مشکلی این قسمت و باز میکنه و همچنین باید بگم که سیستم مشکلداره تازه ویندوزش عوض شده و چند نسخه مختلف اینترنت اکسپلورر روش نصب شده باز هم هیمنجوریه ( سامانه فقط با اینترنت اکسپلورر کار میکنه) لطفا کمک کنید من چیکار کنم ؟

  7. خودم جوابو پیدا کردم حالا می نویسم که اگه یکی دیگه مشکل داشت مشکلش حل بشه
    اولی که اینترنت اکسپلورر نصب نمیشه هنکام نصب برنامه د رمرحله ی دوم نصب تیک گزینه update install رو بردارید سپس نصب می شه البته فقط دو گزینش ولی در کل کارتونو راه میندازه و دومین مشکل که اینترنت اکسپلورر نمیتونه یه بخش رو نشون بده این بود که ارور add-onc داشتم و این ارور هم از مشکلاتی که برای افزونه ها پیش اومده ناشی شده و باید از قسمت tools-manage-add-onc افزونه ها رو اگه لازم باشه disable کنید و یکی یکی enable کنید و چک کنید کدومیک مشکل داره البته مشکل من اینجوری هم حل نشد تا اینکه هنگام باز شدن اینترنت اکسپلورر یه پیغام به من داد که اینترنت اکسپلورر مشکل پیدا کرده آیا میخواهید بازسازی شود که yes زدم و درست شد.

  8. سلام.اگه منو هم راهنمایی کنید ممنون میشم.من اکسپلورر 10 نصب کردم اما متاسفانه سیستم جامع دانشگاهی اونو نمیشناسه و خطا میده”مرورگر شما پشتیبانی نمیشود.لطفا اینترنت اکسپلورر6به بالا نصب کنید”.چطور میتونم پاکش کنم و همون نسخه 7 رو که از خود ویندوز7هست نصب کنم.حتی restoreهم کردم اما فایده نداره….
    متشکرم

  9. سلام گوگل تولبارروی اینترنت اکسپلور نصب کردم .وقتی میخواهم ادرس سایتی را داخل بوک مارک سیو کنم .انجام نمی شود

  10. برای این کار:
    ابتدا بر روی منوی Start کلیک کنید.
    سپس عبارت appwiz.cpl را در محدوده جستجو وارد کرده و Enter بزنید.
    در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ بر روی View installed updates کلیک کنید.
    اکنون چند لحظه صبر کنید تا نتایج موجود نمایان شود.
    حال بر روی Windows Internet Explorer 9 راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب نمایید و مراحل حذف این مرورگر را طی کنید.

  11. سلام من اینترنت اکسپلورر 8 رو رو سیستمم نصب کردم حالا کار نمیکنه یعنی تا پنجرشو باز میکنم dont send error میده هر کاری هم میکنم حذف نمیشه اینترنت اکسپلورر من اصلا گزینه remove نداره یعنی به قسمت کنترل پنل میرم روی گزینه add or remove programs میرم اینترنت اکسپلورر ۸ و پیدا میکنم کلیک که میکنم گزینه remove نداره چطور حذفش کنم ورژن قبلی مشکلی نداشت لطفا جوابشو برام ایمیل کنید خیلی ضروریه

  12. سلام
    ببخشید ویندوز ۷ روی سیستم هست Internet Explorer 10نصب کرده ام ولی هنگام باز کردن میل یاهو errorمی دهد

  13. سلام
    چند وقته اینترنت اکسپلورر 10 رو که باز می کنم ارور میده This page can’t be displayed هیستوریشم پاک کردم دست نشد فقط با فیلتر شکن کار میکنه
    راهنمایی لطفا

  14. سلام ..
    یکی از دوستان یه فیلتر شکن به نام u1201 برام ایمیل کردن و مدت زیادی روشن بود .. بعدش لپ تاپم قاطی کرد .. با اکسپلورر وارد شده بودم .. الان دیگه اکسپلوررم اصلا وارد نمیشه و همش این پیامو میزنه This page can’t be displayed ..

    •Make sure the web address http://msi.msn.com is correct.
    •Look for the page with your search engine.
    •Refresh the page in a few minutes.

    بعد اینکه یاهو هم اصلا وارد نمیشه .. فکر نکنم مشکل از نت باشه آخه با کامپیوتر که اومدم همه چیز درست بود .. من مجددا یاهو نصب کردم اما بازم همون شکلیه و وارد نمیشه ..
    آخه قبل از استفاده از این فیلتر شکن همه چیز درست بود ولی بعد از استفاده ازش همه چیز قاطی شد .. خلاصه اینکه بد جوری حالم گرفته شد !!
    یاهو هم این پیامو میزنه ..
    we cant sign you in to yahoo ! messenger .
    there might be a problem with your internet connection . make sure your
    computer is connected to the internet . Click Troubleshoot to begin a series
    of tests to try to diagnose the connection problem .

    در مورد نصب دورباره اکسپلورر اینو بگم که من تو قسمت کنترل پنل که وارد میشم اصلا فایل اکسپلورر نیست که بخوام حذفش کنم .. توی قسمت کنتل پنل نیست ..

    فیلتر شکن رو هم کلا حذفش کردم ..

    یاهو رو هم هرچی نصب میکنم بازم همون اخطار رو میزنه ..

    ممنونم میشم اگر به سوالم پاسخ بدین …

    1. سلام دوست عزيز من يه بار با فيلتر شكن رفته بودم يه سايتي بعد يهو برقا رفت بعد چند ساعت كه اومد هر كاري ميكردم هيچ جا نميرفت ميگفت اينترنت قطعه بعد از چند ساعت معطلي دوباره فيلتر شكنو باز كردم يه پيغام داد اوكي كردم درست شد كاش شمام فيلتر شكنتونو پاك نميكردين و اين كارو ميكردين

  15. با سلام اینترنت اکسپلورر8 رو نصب کردم ولی کار نمیکنه ریموو هم نمیشه . به جای ریموو مینویسه frequently باید چیکار کنم؟ ویندوز عوض کنم یا نه ؟
    یا هو مسنجر منم قطع شده نمیدونم چیکار کنم؟ کمکم کنید
    با تشکر

  16. با سلام ویندوز من۷وبروزر اکسپلوررم از کار افتاده.نسخه جدیدشم دانلود کردم ولی موقع نصب میگه نسخه قبی رو پاک کن میرم پاک کنم خطا میاره لطفا از اینجا واز طریق ایمیل راهنماییم کنید که چطورپاکش کنم.ممنون

  17. من روی اینترنت اکسپلورر کلیک میکنم باز میشه بعد 1 یا 2 ثانیه بسته‌ میشه چیکار کنم???

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *