بيش از 3 راه براي شخصي سازي تصوير نمايه فيس‌بوكتان

  • 1389/11/21
  • ITTeach
  • 0

برخي از اعضاي خلاق فيس‌بوك از امتيازات صفحه­آرايي جديد فيس‌بوك به بهترين وجه استفاده كرده­اند. خيلي­ها اين حركت كه توسط يك هنرمند فرانسوي به نام الكساندر اودين آغاز شده را دنبال كرده­اند. هر يك از كاربران علاقه­مند فوتوشاپ به آساني قادر خواهد بود اين نما را بچيند، و نمايه فيسبوكش را به تركيب جالبي از عكسها تبديل كند.

چندين نرم­افزار براي انجام چنين كاري وجود دارد. تنها دشواري كه با آن مواجه مي­شويد تلاش براي انتخاب عكسي است كه مي­خواهيد براي نمايه استفاده كنيد. از ابزارهاي خود فيسبوك كه كل اين روند را گام به گام انجام مي­دهند، تا ابزارهاي وبي كه تصاوير را براي شما ايجاد مي­كنند تا بعدا در فيسبوك آپلود كنيد، روشهاي مختلفي براي بازآفريني جلوه­ها در نمايه شما وجود دارد.

ابزار “شووپس (Schweppes)”

شووپس به سرعت نام تجاري خود را بر يكي از ابزارهاي فيسبوك گذاشت كه امكان آپلود، برچسب زدن و به اشتراك­گذاري مستقيم عكس نمايه را مستقيما از طريق شبكه اجتماعي مي­دهد.

عكسي را به انتخاب خودتان در ابزار شووپس آپلود كنيد و تا رسيدن به چيدمان نهايي مورد نظرتان اندازه تصوير را تغيير دهيد، آن را بچرخانيد و حركت دهيد.

شما مي­توانيد از اين ابزار به طور خودكار تصاوير را در فيس‌بوك آپلود كنيد.

با اين روش آلبوم جديد ايجاد خواهد شد كه از آن طريق مي­توانيد عكس اول را به عنوان تصوير نمايه­تان تنظيم نموده و در ساير عكسها برچسب خود را وارد نماييد.

پيك­اسكتر (PicScatter)

ابزار پيك­اسكتر روشي مشابه شووپس دارد و به شما امكان آپلود، تنظيم اندازه و انتقال تصوير را مي­دهد، ولي نمي­توانيد آن را بچرخانيد.

وقتي تصوير را آپلود نموده و اندازه آن را مشخص كرديد مي­توانيد به طور اتوماتيك آن را در فيسبوك منتشر نماييد، و مثل ابزار شووپس، يك آلبوم شامل همه تصاوير به طور اتوماتيك ايجاد مي­شود.

پيك­اسكتر از برخي قابليتهاي خوب برخوردار است كه شووپس فاقد آنهاست. اول اينكه، اگر ترجيح مي­دهيد تصاوير را مستقيما در فيسبوك منتشر نكنيد، مي­توانيد عكسها را از پيك­اسكتر در يك فولدر زيپ دانلود كنيد و آنها را در حساب خود در فيسبوك آپلود نماييد. اگر انتشار در فيسبوك را انجام داديد، اين ابزار  به طور اتوماتيك عكسها را براي شما برچسب مي­زند.

در صورتي كه تصميم به ايجاد چيدماني جديد و آلبومي با 9 تصوير (بر خلاف 6 تصوير در شووپس) داشته باشيد اين ابزار انتقال “بخشهاي متفرق” قبلي را آسان مي­سازد كه باعث مي­شود دوستان و دنبال­كنندگانتان نمايي بيشتر از تصوير اصليتان كه در ابتدا آپلود كرده بوديد در اختيار داشته باشند.

پيك­اسكتر به وضوح اعلام نمي­كند ولي به نظر مي­رسد كه شما براي دسترسي به اين ابزار بايد صفحه­شان در فيسبوك را دوست داشته باشيد تا اجازه دسترسي به نمايه­تان داده شود.

اگر عكسهاي برچسب خورده شما در ابزار شووپس و پيك­اسكتر براي دوستانتان قابل رؤيت نيستند، به جاي برچسب زدن عكسها كافيست هر يك از آنها را به آلبوم عكسهاي نمايه­تان اضافه كنيد، ولي دقت كنيد كه ترتيب آنها به درستي رعايت شود. اگر خواستيد كه از متد برچسبزني استفاده كنيد طبيعتا ناچار خواهيد بود تا هر بار دوستتان شما را در تصويري برچسب زد با كليك روي x كوچك در گوشه تصوير آن را از ميله حذف كنيد.

عكس پيش­فرض

اگر به دنبال روشي هستيد كه پيچيدگي كمتري داشته باشد، يا نمي­خواهيد تصويرتان را به عنوان تصوير نمايه­تان قرار دهيد، يك گزينه جذاب انتخاب از ميان عكسهاي پيش­فرض فيسبوك است. حدود 70 تصوير به عنوان جايگزين تصوير پيش­فرض وجود دارد، از Darth Vader تا Pippy Longstockings – براي همه در آنجا گزينه اي براي انتخاب وجود دارد.

گزينه­هاي جالب ديگري نيز براي جذابتر كردن نمايه­تان وجود دارد، از جمله تبديل تصوير به ويدئو با ابزار VanityVid، يا استفاده از جلوه­هاي ويژه تصويري جالب در عكسها با استفاده از اين 6 سايت يا حتي ساختن يك آواتار كارتوني.

آيا تا حالا از مزاياي صفحه­آرايي جديد فيسبوك استفاده كرده ايد؟ ديدگاههاي خود را از طريق كامنتها با ما در ميان بگذاريد، و يك تصوير از خود در آنجا را به اشتراك بگذاريد.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *