سامسونگ و پچی برای چیپ ست 4 هسته ای، شاید برای گوشی Galaxy S III

سامسونگ و پچی برای چیپ ست 4 هسته ای، شاید برای گوشی Galaxy S III
  • 1390/9/4
  • عليرضا شیری
  • 0

حدس بزنید که چه کسی یا کدام کمپانی یک پچ برای چیپ ست 4 هسته ای مخصوص کرنل لینوکس طراحی کرده؟ کمپانی سامسونگ این کار را کرده، شاید برای چیپ ست Exynos 4412 که هنوز به طور رسمی معرفی نشده این پچ را طراحی کرده باشد.

در توضیحات این پچ ذکر شده که تا 4 هسته ی Cortex-A9 را در لینوکس پشتیبانی می کند. هسته ها با سرعت 1.5 گیگاهرتز کار می کنند، درست مثل Exynos 4212 که یک چیپ ست 2 هسته ای است. مشخصات چیپ ست جدید هنوز نا مشخص است.

در مورد پردازنده ی گرافیکی (یا GPU) اطلاعاتی در دست نیست و تنها می توانیم زمان عرضه ی گچت هایی که دارای چیپ ست جدید هستند، را حدس بزنیم.

احتمالا سامسونگ منتظر زمان مناسبی است که بتواند با پردازنده ی 4 هسته ای Exynos 4412 با محصولات 4 هسته ای رقبایی مثل Qualcomm و NVIDIA رقابت کند.

ظاهرا به نظر نمی رسد که این چیپ ست، یکی از چیپ ست های نسل بعدی Exynos باشد که در گوشی Galaxy S III به کار می رود، نسل بعدی دارای تکنولوژی جدید ARM به نام big.LITTLE است که به صورت یک چیپ 2 هسته ای کار می کند و در واقع بین 2 هسته ی قدرتمند Cortex-A15 و 2 هسته ی کم مصرف Cortex-A7 سوییچ می کند. 4 هسته که 2 جفت هسته را تشکیل می دهند.

شایعاتی در مورد نسل بعدی وجود دارد که احتمالا نام محصولات نسل بعدی به صورت Exynos 5xxx است.

منبع:

gsmarena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *