باریک‌ترین گوشی جهان که به اندازه‌ی یک چکش محکم است

باریک‌ترین گوشی جهان که به اندازه‌ی یک چکش محکم است
  • 1391/4/30
  • عليرضا شیری
  • 1

باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان توسط کمپانی‌های معروف Apple یا Samsung تولید نمی‌شود، بلکه محصول یک کمپانی چینی به نام Oppo است. ضخامت آن تنها 6.65 میلی‌متر است. در تصویر زیر این گوشی بین دو iPhone قرار داده شده تا ضخامت آن مشخص شود:

اما مسأله این است که شاید هیچ کس باور نکند که این گوشی به نوعی یک چکش هم به حساب می‌آید!اگر باور نمی‌کنید به ویدیویی که در سایت یوتیوب قرار داده شده نگاهی بیاندازید و ببنید که چه طور با استفاده از آن چند میخ در چوب فرو می‌رود آن هم بدون اینکه فرورفتگی در گوشی ایجاد شود. میخ‌ها با ضربات صفحه نمایش گوشی، کناره‌های آن و بدنه‌ی فلزی پشت آن به داخل چوب فرو می‌روند و مشکلی برای گوشی ایجاد نمی‌شود.

 

این گوشی باریک دارای نمایش‌گری از نوع Super AMOLED Plus و در اندازه‌ی 4.3 اینچ (قطر صفحه نمایش) با رزولوشن 960 در 540 پیکسل است و پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز در آن به کار رفته است. 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به همراه 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM ،یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین 1.3 مگاپیکسلی در سمت جلو، سخت‌افزار گوشی را تشکیل می‌دهند. سیستم عامل آن اندروئید 4.0 یا بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) است.

قیمت این گوشی 393 دلار است، ارزان نیست اما برای باریک‌ترین گوشی جهان قیمت خوبی به نظر می‌رسد. ضمناً خروجی صوتی از نوع 3.5 میلی متری نیست بنابراین هدفون‌ها یا ایرفون‌های معمولی به درد این گوشی نمی‌خورد.

منبع: phonearena و dvice

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *