آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس، نسخه ی بزرگ‌تر را بخریم؟

آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس، نسخه ی بزرگ‌تر را بخریم؟
  • 1393/6/23
  • پرهام مارزلو
  • 0

همانطور که می‌دانید شرکت اپل چندی پیش از آیفون 6 و امکانات جدید آن رونمایی کرد. علاوه بر این، ساعت هوشمند این شرکت نیز در مراسم 18 شهریور معرفی شد. اما اگر تاکنون صفحه‌ی نمایش کوچک آیفون از لذت شما در استفاده از آن کم می‌کرد، هم‌اکنون شرکت اپل نسخه‌ی بزرگ‌تری از آیفون خود را نیز طراحی کرده است.

کلمه فبلت به خوبی اندازه آیفون 6 پلاس را پوشش می‌دهد؛ اما آیا تنها فرق بین دو آیفون 6 همین است؟ آیا آیفون 6 پلاس برتری‌های بیشتری به نسبت برادر کوچک‌ترش دارد؟ کدام‌یک را باید بخریم؟ پاسخ به تمام این سوالات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. پس با ما همرا باشید.

iphone6plusfeatured-840x420آیفون 6 پلاس بزرگ‌تر است؛ خیلی بزرگ‌تر!

ممکن است به اندازه‌های آیفون‌های موجود راضی باشید. همچنین ممکن است از اندازه صفحه نمایش رتینا و 4 اینچی گلکسی اس 5 مینی ناراضی باشید. در هر صورت صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 6 به خوبی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. رزولوشن 1334 در 750 پیکسلی این تلفن‌هوشمند کیفیتی به مراتب بالاتر از قبل را ارائه می‌دهد.

iphone61علاوه بر این، آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش اچ‌دی و رزولوشن 1920 در 1080، کیفیت بی‌نظیری را در صفحه‌ی 5.5 اینچی خود ارائه می‌دهد. همچنین شرکت اپل با قرار دادن قابلیت جدید Rechability در واقع شبیه‌سازی خوبی از حالت Multitasking اندروید در آیفون 6 انجام داده است. البته نمی‌توان گفت شبیه سازی، چرا که این دو تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

البته این قابلیت هنوز تست نشده است، اما می‌توان حدس زد که ایده‌ی خوب و متفاوتی خواهد بود.

sizeآیفون 6 پلاس به نسبت برادر کوچک‌ترش از تراکم پیکسلی به مراتب بالاتری برخوردار است؛ 401 مگاپیکسل در هر اینچ در مقابل 326! اما این تفاوت به راحتی و در کارهای معمولی قابل مشاهده نیست. اما اگر شما یک عکاس و یا فیلم‌بردار تقریبا حرفه‌ای در آیفون خود باشید، این کیفیت و قدرت را هر لحظه در دستان خود احساس خواهید کرد.

iphone-videoالبته افزایش وزن قابل توجه آیفون 6 پلاس به نسبت 5s و حتی خود نسخه‌ی 4.7 اینچی آیفون 6 و از طرفی صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی نگرانی ما را در زمینه خوش‌دست بودن آن و جای گرفتنش در جیب‌هایمان نگران کرده است. اندازه دقیق آیفون 6 پلاس و آیفون 6 را می‌توانید با کلیک کردن بر روی تصویر زیر و در نهایت پرینت گرفتن از آن متوجه شوید.

635458647604557504عمر باتری بسیار بالا

عمر باتری آیفون 6 پلاس به نسبن دیگر محصولات اپل و تلفن‌های هوشمند دیگر شرکت‌ها، بسیار بهتر و طولانی‌تر است. یکی از نیاز‌های مهم کاربران تلفن‌های هوشمند نیز همین عمر باتری بالا می‌باشد؛ هیچ کس دوست ندارد تلفن هوشمندش را روزانه چند بار شارژ کند.

در جدول زیر می توانید مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو برادر جدید شرکت اپل را مشاهده کنید:

batterylifeiphoneاندازه بزرگ‌تر و در نتیجه فضای بیشتر برای طراحان آیفون 6 پلاس به آن‌ها اجازه ارتقاء بخش‌های مختلف آن را داده است. همچنین در آیفون 6 پلاس از فناوری جدیدی در دوربین استفاده شده است. نام این فناوری Optical image stabilization بوده که به بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط آن کمک می‌کند. این مورد نیز یکی از دلایل اصلی کاربران برا خرید نسخه‌ی بزرگ‌تر آیفون 6 خواهد بود.

demandingtasks

cameraiphoneدر آخر باید اضافه کنیم که برای خرید نسخه‌ی 5.5 اینچی آیفون 6 باید حدود 100 دلار هزینه بیشتر پرداخت کنید که تفاوت قیمت در این بخش با توجه به امکانات بیشتر و بهتر واقعا قابل قبول به نظر می‌رسد. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *