مقایسه گویا؛ آیفون 6 و 6 پلاس در مقابل 5S و 5C

مقایسه گویا؛ آیفون 6 و 6 پلاس در مقابل 5S و 5C
  • 1393/7/9
  • پرهام مارزلو
  • 2

عرضه‌ی آیفون 6 پلاس و 6 در هفته‌های اخیر برای علاقه‌مندان به اپل آغاز گردید و با انتشار عکس‌هایی از خم شدن 6 پلاس به حواشی زیادی گرفتار شد. این در حالی است که بسیاری از کاربرانی که قصد خرید این تلفن را داشتند در مقابل این مشکل بزرگ به شک و تردید افتادند. شاید برخی از این افراد به همان آیفون 5s خود بسنده کرده باشند.

در این بخش قصد داریم یک مقایسه همه جانبه در بین آخرین تلفن‌های هوشمند شرکت اپل داشته باشیم. محصولات مورد بررسی ما عبارتند از آیفون 6، آیفون 6 پلاس، 5S و 5C. در ادامه با گویا آی اتی همراه باشید.

iphone-6-plus-vs-iphone-6-vs-iphone-5s-vs-iphone-5cتوجه داشته باشید در هر عکس، آیفون‌ها دقیقا به ترتیبی که در عنوان مقاله و همچنین پاراگراف قبل اشاره کردیم مرتب شده‌اند تا امکان سردرگمی شما در حین مطالعه مقاله وجود نداشته باشد.

اندازه و وزن

آیفون 6 پلاس ، اولین فبلت شرکت اپل، در مقابل برادر‌های کوچک خود همانند برجی قامت راست کرده است. این فبلت حدود 15 درصد بلندتر از آیفون 6 بوده و همچنین به اندازه 27 درصد از آیفون‌های سری 5 بلند‌تر می‌باشد.

1

2

اگر فبلت‌هایی با صفحات بسیار بزرگ مورد پسند شما قرار نمی‌گیرد، آیفون 6 با سایز معمولی خود می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این تلفن حدود 11 درصد درازتر از آیفون های سال گذشته بوده و مشکل اندازه کوچک آنان را ندارد.

علاوه بر این، آیفون 6 نازک‌ترین تلفن هوشمند تا به امروز است؛ با اینکه برخی از کاربران به این نازکی بیش از حد اعتراض کرده‌اند، با این حال نمی‌توان کیفیت ساخت این گوشی را آنچنان زیر سوال برد.

در مورد وزن نیز آیفون 6 پلاس با 172 گرم سنگین‌ترین و آیفون 5C با 132 گرم سبک‌ترین تلفن هوشمند اپل به شمار می‌روند.

ساختار بدنه

اکثر محصولات مدرن شرکت اپل دارای بدنه‌ی با کیفیت و زیبای آلومینیومی هستند؛ از مک‌بوک‌ها گرفته تا تلفن‌های هوشمند این شرکت. در این تلفن‌های مورد نظر ما تنها آیفون 5c دارای بدنه‌ی پلاستیکی می‌باشد که این هم به دلیل کاهش قیمت آن به نسبت دیگر برادران خود بوده است.

رنگ‌بندی

آیفون 6 پلاس و 6 و همچنین آیفون 5s دارای سه رنگ‌بندی مشابه ( نقره‌ای، طلایی و خاکستری ) هستند. اما آیفون 5c به شما اجازه‌ی انتخاب در بین پنج رنگ‌بندی خود را خواهد داد. این رنگ‌ها مطابقشکل عبارتند از: سفید، آبی، قرمز، زرد و سبز.

1

2

صفحه نمایش

آیا همزمان به تبلت با اندازه بزرگ و تلفن هوشمند با اندازه کوچک نیازمندید؟ با آیفون 6 پلاس و صفحه‌ی 5.5 اینچی آن دیگر یک فبلت کامل در اختیار خواهید داشت. در واقع می‌توانید به جای خرید آیپد و آیفون، تنها آیفون 6 پلاس را خریداری نمایید.

در مقابل آیفون 6 با صفحه‌ی 4.7 اینچی خود، یک اندازه کاملا ایده‌آل و خوب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در دست نگه داشتن این تلفن نیز بسیار راحت و بدون خستگی شما خواهد بود و این در حالی است که آیفون 6 به نسبت سری 5 حدود 38 درصد صفحه نمایش بیشتری ارائه خواهد کرد.

اما در مورد رزولوشن صفحه باید بگوییم، این مقدار در آیفون‌های امسال با آخرین پرچمداران اندرویدی تقریبا برابری می‌کند اما در عمل تفاوت‌های آنان مشاهده خواهد شد. محصولات اپل دارای فناوری Quad HD نیستند اما طبق بررسی‌های انجام شده، نیازی به این فناوری نیز ندارد.

1

2دوربین

در بخش دوربین نباید به مقدار مگاپیکسل توجه نمایید چرا که بررسی‌ها نشان داده‌ است که این معیار آنچنان دقیق و تعیین کننده نیست. آیفون 6 و 6 پلاس هر دو دارای دوربین‌های فوق‌العاده حرفه‌ای و با کیفیتی هستند و هیچ یک از دارندگان در این زمینه مشکل و کمبودی را احساس نکرده‌اند.

1

باتری

متاسفانه هنوز بررسی دقیقی برای مقایسه عمر باتری در این چهار محصول شرکت اپل انجام نشده است. اما با این حال با اعداد و ارقام منتشر شده می‌توان در صحت گفته‌های اپل مبنی بر عمر باتری بالای آیفون‌های امسال مطمئن بود. مقایسه عددی باتری‌ها در دو تصویر زیر کاملا مشخص می‌باشد:

1

2حافظه

آیفون‌های امسال هر دو در سه نسخه‌ی 16، 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده‌اند و نسخه‌ی 32 در آن‌ها وجود ندارد. تنها پیشرفت اپل در این بخش نیز همین ارائه نسخه‌ی 128 گیگاباتی می‌باشد. آیفون 5s دارای دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی است.

مقایسه اطلاعات پردازنده‌ها

1

iphone-6-plus-vs-iphone-6-vs-iphone-5s-vs-iphone-5c-17

قیمت

آیفون 6 پلاس: 750 دلار
آیفون 6: 650 دلار
آیفون 5S: حدود 550 دلار
آیفون 5C: حدود 450 دلار

 دیگر امکانات:

* فلش Dual LED: به غیر از 5C همه این مورد را دارند.
* کابل نوری: هر چهار محصول حاوی این فناوری‌اند.
* LTE: هر چهار محصول از این مورد پشتیبانی می‌کندد.
* فناوری استفاده از یک دست (One Handed Mode): تنها آیفون‌های امسال این فناوری را دارند.
* سایز سیم‌کارت: هر چهار محصول سیم‌کارت نانو را پشتیبانی می‌نمایند.
* دکمه‌ی پاور:‌در آیفون‌های امسال در بخش بالا قرار گرفته است.
* سیستم‌عامل: هر چهار محصول قابلیت ارتقاء به ios 8 را دارند.

امیدواریم این مقایسه کلی و همه‌جانبه مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. منتظر مقالات نقد و بررسی دیگر از مجله گویا آی‌تی باشید.

منبع؛ Gizmag

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. واقعا یعنی تو از محصولات بد اپل خوشت میاد …….
    حتی دیگه طرفداراش هم فحشش می دن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *