ایلان ماسک ۱۰ میلیون دلار برای جلوگیری از تصاحب دنیا توسط هوش مصنوعی کمک کرد!

ایلان ماسک ۱۰ میلیون دلار برای جلوگیری از تصاحب دنیا توسط هوش مصنوعی کمک کرد!
  • 1393/10/25
  • مجتبی
  • 0

ایلان ماسک را که می شناسید؟ مدیر و مالک شرکت خصوصی فضایی SpaceX که این روزها بسیار خبر ساز شده. وی چندی پیش در مورد خطرات هوش مصنوعی سخنانی به میان آورد که باعث شد خیلی ها اون را خیالاتی بپندارند. او گفته بود که روزی ممکن است هوش مصنوعی به تقابل با انسان ها برخیزد. حالا خبر رسیده که وی مبلغ قابل توجه ۱۰ میلیون دلار را به موسسه زندگی آینده (FLI) کمک کرده تا از تصاحب احتمالی هوش مصنوعی بر دنیا جلوگیری نماید.

این موسسه ترمزکش بر تحقیق در مورد فواید هوش مصنوعی برای بشر است. این یعنی رایانه های آینده و هوش مصنوعی آنها باید به گونه ای باشد که از دستورات انسان ها پیروی کنند و به صورت خودمختار کاری انجام ندهند. زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد مهم نیست که رایانه ها در دستان ما هستند، بلکه مهم این است که نیازی به ما نخواهند داشت!

ایلان ماسک همانند فیزیکدان معروف Stephen Hawking نیست که که فقط در مورد خطرات هوش مصنوعی سخنی به میان آورده باشد. بلکه می خواهد با این پرداخت نقدی به موسسه یاد شده در پیشبرد اهداف تحقیقاتش که مفید بودن هوش مصنوعی برای بشر است کمک کرده باشد.

آقای UCSC پرفسور دانشگاه و موسس و مالک موسسه FLI است و در اینباره سخنی بیان کرده که در ادامه بخشی از آن را می خوانیم: «در حالی که صنایع بزرگ و سرمایه گذاری های دولتی باعث گردیده تا هوشم مصنوعی از حالت تحقیقاتی به پتانسیلی دست یابد که بتواند دنیای تکنولوژی را تغییر دهد، اما بودجه کمی برای فهمیدن اینکه تا چه میزان از هوش مصنوعی می تواند برای انسان مفید باشد تعلق گرفته.»

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *