سازمان NSA بر روی هارد دیسک ها نرم افزارهای نظارتی مخفی قرار می‌دهد

سازمان NSA بر روی هارد دیسک ها نرم افزارهای نظارتی مخفی قرار می‌دهد
  • 1393/11/28
  • مجتبی
  • 0

این مشخص شده که سازمان NSA برخی از تجهیزات خود را برای جاسوسی کردن آماده می کند، اما تکنیک سازمان های اطلاعاتی باید بسیار هوشمندانه باشد. محققان امنیتی کسپرسکی اخیرا یک نرم افزار جاسوسی را کشف کرده اند که بر روی فریم ور هارد درایوهایی با مارک سیگیت (Seagate)، توشیبا و وسترن دیجیتال به صورت مخفی قرار داده شده اند. هنگامی که این ابزار جاسوسی فعال شود اقدام به جمع آوری داده کرده و شبکه ها را در صورت در دسترس بودن نقشه یابی می کند. تنها چیزی که برای قرار گرفتن ابزار جاسوسی یاد شده نیاز است، یک فلش یو اس بی معمولی یا سی دی و … است تا به هارد انتقال یافته و خود را در فریم ور آن جا کند. ضمنا به گونه این فرآیند قرار گیری این ابزار صورت می گیرد که هنوز توسط هیچ ابزار آنتی ویروسی شناسایی نمی شود.

شرکت امنیتی روسی کسپرسکی این مشکل را هنوز نام ننهاده اما اشاره کرده که این مورد از جانب دولت آمریکا است. شرکت یاد شده همچنین اعلام کرده که توسعه دهندگان این نرم افزار جاسوسی براحتی می توانند از طریق اکسپلویت های ایجاد شده به صورت مستقیم به کدهای ماژولی دسترسی یابند. همچنین کشورهایی که احتمالا تحت حمله این ابزار قرار خواهند گرفت را چین، ایران، پاکستان و روسیه اعلام شده است. رویترز هم قبلا گزارش داده بود که NSA سعی دارد تا تکنولوژی ها و تکنیک های خود را ارتقا بخشد.

حالا بنظر می رسد آمریکایی ها قصد دارند تا از طریق هارد دیسک که یکی از مهمترین بخش های رایانه ها است را هدف قرار دهند. اما الان این سوال پیش می اید که آیا دیگر تهیه هارد درایو از تولید کنندگان آمریکایی باعث به خطر افتادن خواهد شد؟ اگر شما هم نگران این قضیه هستید باید بگوییم بنا به گفته منبع این مطلب جای امید است که می توانید فعلا در این مورد احساس خطر نکنید زیرا احتمالا رایانه های خانگی هدف این بد افزار نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *