بازیابی اطلاعات حافظه با ۵ رفتار

بازیابی اطلاعات حافظه با ۵ رفتار
  • 1393/12/7
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، احتمالا بیشتر اوقات برایتان پیش آمده است که اطلاعات شخصی خود را نظیر رمز کارت یا اسم و شماره تلفن یکی از مخاطبین خود را از یاد ببرید. بعضی از انسان ها هستند که برای به یاد آوردن برخی از اطلاعات خود چشمانشان را می بندند تا آن را به خاطر آوردند، به گفته ی محققان چنین عکس العمل هایی می تواند برای یاد آوری اطلاعات مناسب باشد.

طبق گفته ی محققان ۵ روش برای بازیابی اطلاعات وجود دارد که ما به صورت ناخودآگاه انجام می دهیم:

ا. جویدن آدامس

جویدن آدامس به بازیابی اطلاعات حافظه و تمرکز کردن کمک زیادی می کند.

۲.بستن چشم ها

طبق مطالعات محققان انگلیسی، بستن چشم ها برای یک لحظه می تواند در بازیابی حافظه و به یاد آوردن خاطرات کمک زیادی کند، این حرکت به ظاهر ساده، می تواند موجب به یاد آوردن اطلاعات با جزئیات شود.

۳.راست نشستن

محققان دانشگاه سانفرانسیسکو دریافتند که وقتی به صورت صاف روی صندلی می نشینید و دستانتان را روی چانه قرار می دهید، به دلیل اینکه اکسیژن رسانی به مغز افزایش می یابد، در بازیابی حافظه نقش مؤثری می تواند داشته باشد.

۴.خنده

محققان دریافتند که خنده ،میزان ترشح آندرفین به مغز را افزایش می دهد و این کار موجب خوش اخلاقی فرد و کاهش استرسش می شود، در نتیجه این عمل در بازیابی حافظه و به یادآوری اطلاعات مؤثر است.

۵.جابه جایی مکانی

شاید برایتان پیش آمده است که تا مکان خود راعوض کردید، موضوعی که می خواستید در موردش حرف بزنید یا کاری که می خواستید در آن اتاق انجام دهید را از یاد بردید، محققان فرانسوی دریافتند که بازگشت به مکان اولیه می تواند در به یاد آوردن اطلاعات کمکتان کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *