نقد و بررسی بازی Trials Frontier

نقد و بررسی بازی Trials Frontier
  • 1393/12/23
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

انجام کارهای آکروباتیک با موتور سیکلت های مخصوص این کار (موتوکراس) تفریح و سرگرمی جالبی است که نیاز به انعطاف و تمرکز بالایی دارد. کافی است موتورسوار در انجام هر کدام از حرکات آکروباتیک اندکی اشتباه کند تا خودش و موتورش نقش بر زمین شوند، ولی خوب همه ما میدانیم که موتورسواران حرفه ای کمتر دچار چنین اشتباهاتی میشوند. از طرفی تماشای این حرکات خود میتواند تفریح جداگانه ای باشد و عده ای را به خود جذب کند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اگر شما جای آن موتورسوار بودید چه کار میکردید و سعی میکردید چه حرکاتی را اجرا کنید؟ خوب شاید نتوانید در دنیای واقعی به جواب این سوال برسید ولی با وجود دنیاهای مجازی و بازی هایی همچون Trials Frontier نه تنها به جواب سوال خود خواهید رسید بلکه آرام آرام حس یک موتور سوار واقعی را خواهید داشت!

 jpg

بر خلاف بسیاری از بازی های موتورسواری که بیشتر حالت تفننی دارند و شما هدف خاصی به غیر از امتیاز آوردن را در آنها دنبال نمیکنید این بازی داستان و کاراکترهای خود را دارد. شما در مراحل مختلف با مسیرها و پیست های مختلفی روبرو میشوید و البته نه همیشه با یک کاراکتر. هدف شما هم در هر مرحله مشخص است. مثلا در یکی از مراحل باید موتورسواری که به تازگی رقیب‌تان شده است را شکست دهید. در کنترل موتورسوارتان حتی یک حرکت کوچک انگشت نیز میتواند تاثیرگذار باشد. خوشبختانه دکمه های کنترلی که روی صفحه بازی قرار گرفته اند به قدری بزرگ هستند که مانع اشتباه شما شوند. در گوشه سمت راست پایین صفحه دو فلش بزرگ قرار دارند که برای ترمز گرفتن یا گاز دادن هستند. شما با این دکمه ها میتوانید سرعت موتور را کنترل کنید. در گوشه سمت چپ پایین صفحه نیز دو فلش دیگر قرار گرفته اند که کارکرد آنها بسیار ساده است: یکی برای جلو آمدن و دیگری برای عقب رفتن. البته از همین دکمه ها میتوانید برای انجام حرکات آکروباتیک در هوا نیز استفاده کنید.

 trials_frontier_screenshot_03-600x338

Trials Frontier بیشتر از آنکه نیازمند توانایی های شما در موتورسواری باشد نیازمند صبر و حوصله تان است. احتمال اینکه شما با موانعی روبرو شوید که در عبور از آنها بارها و بارها شکست بخورید زیاد است و اگر آدم کم حوصله ای باشید قطعا همین جا کم میاورید و بازی را کنار میگذارید! خوشبختانه هر کدام از مراحل بازی دارای نقاط شروع (چک پوینت های) مختلفی در طول مسیر است تا اگر شما به هر عنوان نتوانستید از مانعی عبور کنید مجبور نباشید بازی را از اول شروع کنید بلکه بازی را از نزدیکترین نقطه به محلی که در آنجا شکست خورده اید ادامه دهید. البته این را هم بگوییم که کسانی که مراحل را در مدت زمان کمتر و با شکست های کمتر به پایان میبرند از سکه ها و مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد. مراحل این بازی کوتاه بوده و در ابتدا بسیار ساده به نظر میرسند، ولی چالش هایی را پیش روی شما میگذارند که فقط با دقت بالا و حفظ سرعت مناسب که با تمرین زیاد بدست می آید میتوانید آنها را پشت سر بگذارید. بازی هیچگونه مرحله آموزشی ندارد که در آن بتوانید مقداری تمرین کنید. عده ای از کاربران این را نقطه ضعف و عده ای دیگر آن را نقطه قوت بازی میدانند چون به اعتقاد آنها کار با دکمه های کنترلی بازی به قدری ساده است که نیازی به آموزش ندارد.

 trials_frontier_screenshot_7-600x338

در ابتدای هر مرحله شما ۵ واحد سوخت دریافت میکنید که مرحله را باید با همان مقدار سوخت به پایان برسانید. اگر نتوانستید از یک مانع عبور کنید و مجبور شوید چند بار از یک نقطه خاص شروع کنید از سوخت شما چیزی کم نخواهد شد، پس نگرانی از این بابت نیست. شما به ازای اتمام هر مرحله مقداری سکه نیز بدست خواهید آورد و هر چقدر کمتر پشت موانع بمانید سکه های بیشتری دریافت خواهید کرد. البته به غیر از سکه الماس هایی هم در بازی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در انتهای هر مرحله شما با یک گردونه شانس روبرو خواهید شد و اگر بخت یارتان باشد میتوانید در این قسمت برنده قطعات ارتقایی مختلفی برای موتور خود شوید. اگر هم باختید اشکالی ندارد میتوانید با دادن چند الماس دوباره شانس خود را امتحان کنید. ضمنا در هر بار چرخش میتوانید محدوده ای که به قطعه مورد نظر شما اختصاص دارد را عریض تر کنید تا شانس برنده شدن تان بیشتر شود.

Trials Frontier دارای ۲۵۰ ماموریت مختلف در ۷۰ مسیر منحصر به فرد و ۱۰ محیط بسیار زیباست. همچنین ۹ موتور با سه نوع تایر مختلف برای بازی در نظر گرفته شده اند که امکان ارتقای آنها نیز وجود دارد. این بازی بیش از یک میلیون بار از اپ استور گوگل پلی دانلود شده و نزدیک به ۳۰۰ هزار کاربر جهانی به آن امتیاز متوسط ۴ از ۵ ستاره را داده اند، بنابراین به نظر میرسد ارزش یک بار امتحان کردن را داشته باشد مخصوصا اگر عاشق موتورسواری و کارهای آکروباتیک با آن هستید.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *