ویژگی های جدید اندروید ۵٫۱

ویژگی های جدید اندروید ۵٫۱
  • 1393/12/24
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

از ساعاتی قبل انتشار اولین بروز رسانی عمده برای سیستم عامل جدید گوگل با طراحی متریال آغاز شده است و بر خلاف اکثر بروز رسانی ها که تنها برای “افزایش پایداری و بهبود عملکرد سیستم” ارائه می شوند، اندروید ۵٫۱ دارای امکانات جدیدی است که مطمئنیم شما هم مشتاق به دانستن آنها هستید.

خوش آمد گویی مجدد به حالت بی صدا (Silent Mode)

با وجود همه امکانات و جذابیت های ظاهری اندروید ۵٫۰، گوگل نتوانست در یک مورد عقبگرد داشت – حذف حالت بی صدا. در واقع کاربران نمی توانستند تنها نوتیفیکشن LED یا لرزش گوشی را فعال نگه داشته و یا تنها آلارم های خاصی را فعال کنند. این کار از گوگل بعید بود. اما خوشبختانه در بروز سانی اندروید ۵٫۱ این ویژگی دوست داشتنی به اندروید بازگشته است. حالا می تواند با خیال راحت از شر تماس ها و پیام های مزاحم در امان باشید.

حل شدن مشکلات WiFi

اگر یک آنتن WiFi عمومی در نزدیکی اتاق شما قرار گرفته باشد و تلفن اندرویدی شما بتواند سیگنال های آن را دریافت کند، آن وقت اتصال به شبکه WiFi خودتان تبدیل به یک کابوس خواهد شد. اما این مشکل در اندروید ۵٫۱ برطرف شده است. اگر به یکی از این شبکه ها وصل شوید، از آن به بعد تلفن همراهتان آن را به عنوان یک شبکه عمومی در نظر گرفته و اتصال خودکار را برای این شبکه حذف می کند. شاید این نکته خیلی کوچک به نظر برسد اما در واقع بسیار کاربردی بوده و قابلیتی است که به نظر می رسد افراد زیادی از آن استقبال کنند.

جست و جوی امن با اندروید ۵٫۱

بنا به گفته Android Police، یک ویژگی ضد سرقت حداقل در دستگاه های نکسوس ۶ و نکسوس ۹ مشاهده شده که دارای سه ویژگی عمده است. اول اینکه اگر گوشی شما مورد سرقت قرار گرفت، سارقان نمی توانند حساب کاربری شما را تغییر دهند. همچنین آنها قادر به اضافه کردن یک حساب کاربری جدید در اندروید نخواهند بود. و مورد سوم اینکه در صورت wipe کردن گوشی، نمی توانند با یک حساب جدید وارد آن شوند. در حال حاضر این بروز رسانی بسیار محدود شده است اما امیدواریم گوگل در آینده این قابلیت را برای سایر تلفن های هوشمندی که از اندروید ۵٫۱ استفاده خواهند کرد نیز فعال کند.

هوشمندتر شدن اعلان ها

در اندروید ۵٫۰ شما می توانستید اکثر اعلان ها را برای مدت مشخصی در حالت Silent قرار دهید. در بروز رسانی جدید گوگل، ویژگی “تا آلارم بعدی” نیز اضافه شده است. به این ترتیب می توانید زنگ های هشدار را به صورتی که می خواهید مدیریت کنید. مطمئناً این ویژگی هم مورد استقبال شدید قرار خواهد گرفت!

[منبع: Gizmodo ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *