پهبادهای چینی دست متقلبان امتحانات ورودی دانشگاه را رو می کنند

پهبادهای چینی دست متقلبان امتحانات ورودی دانشگاه را رو می کنند
  • 1394/3/17
  • راضیه نائین
  • 0

آزمون ورودی دانشگاه علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برگزار می شود و برای دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخورد است . کشور چین نیز از جمله کشورهایی است که هرساله آزمون ورودی دانشگاه های کشورش را تحت عنوان گائوکائو برگزار می کند.

در واقع گائوکائو کنکور چینی هاست که عنوان سخت ترین آزمون دنیا را از آن خود کرده است . اهمیت این آزمون به قدری است که مقامات دولتی چین تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از تقلب در این آزمون در اقدامی عجیب از پهبادها کمک بگیرند .

RTR1RPJP_3331210b

در همین راستا پهبادهای ویژه ای طراحی شده اند که قادر است تا ارتفاع ۴۹۹ متری بالای حوزه های آزمون به پرواز در آمده و تا فاصله ۳۱۰ مایلی  به دنبال سیگنال های رادیویی بگردند و با شناسایی منبع سیگنال ها به مدیر و یا کارکنان حوزه امتحانی که کنترل آن را به وسیله ی تبلت برعهده دارند ، اطلاع داده تا شخص متقلب سریعا شناسایی و دستگیر شود . به کمک این پهبادها عملا تقلب به کمک موبایل، اینترنت و سایر وسایل مخابراتی غیر ممکن خواهد شد .

جالب است بدانید حدود ۱۰ میلیون نفر در آزمون ورود به دانشگاه های چین شرکت می کنند یعنی تقریبا ۱۰ برابر داوطلبان کنکور در ایران .

منبع خبر: [techradar]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *