شرکت شیائومی، به‌زودی تراشه‌های مدیاتک و کوالکام را از محصولات خود کنار می‌گذارد

شرکت شیائومی، به‌زودی تراشه‌های مدیاتک و کوالکام را از محصولات خود کنار می‌گذارد
  • 1395/11/23
  • مقدم
  • 0

بحث زیادی پیرامون برتری سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس وجود دارد و یکی از برتری اکوسیستم گوشی‌های هوشمند اپل، هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس است. با این‌حال، سیستم‌عامل اندروید شرکت گوگل منبع‌باز است و به عبارت بهتر، این موضوع باعث شده تا محصولات متنوعی با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه شود. شرکت کوالکام و مدیاتک به عنوان دو سازنده محبوب در این بازار شناخته می‌شود اما این موضوع باعث نشده است تا شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل به فکر توسعه تراشه‌های لازم برای گوشی‌های هوشمند خود به طور اختصاصی نباشند.

شرکت هوآوی با توسعه تراشه‌های Kirin و شرکت سامسونگ با توسعه تراشه‌های اگزینوس، در این زمینه موفق بوده‌اند و به همین جهت، انتظار داریم که سازندگان دیگر نیز به‌زودی محصولاتی را با تراشه‌های اختصاصی ساخت خود، عرضه نمایند. یکی از این سازندگان، شرکت شیائومی است و بنابر گزارش تازه منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که این سازنده به‌زودی تراشه‌های مدیاتک و کوالکام را از محصولات خود کنار گذاشته و گوشی‌های هوشمند جدیدی را با تراشه Pinecone ارائه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

در ماه ژانویه، مشخص شد که گوشی شیائومی می ۶ در سه مدل به بازار عرضه می‌شود و یکی از این مدل‌ها با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در دسترس قرار خواهد گرفت. با این‌حال، وال استریت ژورنال مدعی شده است که شرکت شیائومی، دیگر عرضه محصولات مجهز به تراشه‌های ساخت کوالکام و مدیاتک را منطقی نمی‌داند و به همین جهت، تصمیم گرفته است تا محصولات جدیدی را با تراشه‌های ساخت خود معرفی نماید.

تراشه‌های اختصاصی شیائومی که با اسم‌رمز Pinecone شناخته می‌شود، احتمالاً تا یک ماه دیگر با محصولات جدید شرکت شیائومی ارائه خواهد شد. به همین جهت، اگر گزارش منتشر شده دقیق باشد، ممکن است یکی از مدل‌های گوشی‌ پرچم‎دار شیائومی می ۶ به این تراشه مجهز باشد اما برخی منابع ادعا می‌کنند که شیائومی می ۵ سی به عنوان اولین گوشی‌هوشمند شیائومی با تراشه Pinecone همراه خواهد بود.

Xiaomi Mi 5C

یکی از مواردی که شایعات در شایعات به آن چندان توجه نشده باشد، این موضوع است که شرکت شیائومی دیگر دلیلی برای رونمایی از نسخه ارزان‌قیمت شیائومی می ۵ ندارد و به همین جهت ممکن است نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی یعنی شیائومی می ۶ با مدل ضعیف‌تر تراشه Pinecone عرضه شود. این موضوع می‌تواند شایعات پیشین و گزارش‌ جدید وال استریت ژورنال را منطقی‌تر جلوه دهد.

علاوه‌بر هماهنگی بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار محصولات مجهز به تراشه اختصاصی شرکت شیائومی، عرضه گوشی‌های هوشمند جدید این سازنده چینی با تراشه اختصاصی باعث می‌شود تا هزینه تولید گوشی‌های هوشمند جدید شیائومی کاهش یابد و این موضوع منجر به کاهش قیمت آن‌ها برای عرضه به بازار می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها در رابطه با توسعه یک تراشه اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند شیائومی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در صورتی‌که این سازنده در زمینه توسعه‌ تراشه‌ اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند جدید خود موفق باشد؛ به دومین سازنده‌ در بازار چین مبدل می‌شود که محصولاتی را با تراشه اختصاصی عرضه می‌کنند. همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، شرکت هوآوی در این زمینه در بازار چین یکه‌تازی می‌کند و بیشتر گوشی‌های رده‌بالا و میان‌رده جدید خود را با تراشه‌های ساخت خود یعنی چیپ‌ست‌های Kirin ارائه می‌دهد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *