چگونه به اولین پست، در کانال های تلگرامی برویم؟

چگونه به اولین پست، در کانال های تلگرامی برویم؟
  • 1396/2/19
  • زهرا معبودی
  • 1

کانال های تلگرامی در واقع سرویسی هستند که در تلگرام، به وجود آمده اند تا برخی از محتوا ها را از طریق پنجره تلگرام برای همیشه در دسترس کاربران قرار دهند. این کانال ها بر خلاف گروه ها از امکان ویرایش و حتی دخالت اعضا برخوردار نیستند و تنها چند ادمین آن ها را مدیریت می کنند. اما به پاس تغییراتی که سریع روی کانال ها رخ داد، حالا کاربران می توانند به راحتی، این کانال ها را پست به پست شناسایی کنند.

یکی از مشکلاتی که من با کانال های پر محتوا دارم این است که هرگز نمی توانم به سادگی به اولین پست آن مراجعه کنم! چرا که هر چقدر هم اسکرول کنیم باز هم مطلبی قبل از آن وجود دارد. البته تا قبل از اینکه تلگرام برای هر پست یک لینک اختصاص دهد این مشکل وجود داشت اما حالا با کمترین کار می توان به ابتدای کانال، و حتی به N امین مطلب کانال مراجعه کرد! در این مقاله قصد دارم از طریق گویا آی تی تجربه خود را در اختیار شما قرار دهم پس با ما همراه باشید.

مشاهده اولین پست کانال تلگرام

لینک های اختصاصی پست ها در کانال تلگرام

هر مطلبی که در کانال تلگرام قرار می گیرد به منزله یک پست به شمار می آید، بدین صورت شما می توانید فارغ از نوع محتوایی که روی کانال قرار داده شده، اعم از متن، فیلم، صوت و غیره، یک لینک اختصاصی برای ان توسط تلگرام داشته باشید. این لینک با کلیک راست بر پست ها کاملا مشهود است. به این نمونه دقت کنید:

کپی کردن لینک پست تلگرام

شما وارد هر کانالی که در تلگرام بشوید، وقتی که روی هر پست، یک بار کلیک راست کنید ( مثلا کلیک در نسخه ویندوزی نرم افزار تلگرام ) می توانید زیر منو های مختلفی را ببینید که زیر منوی Copy Post Link به سادگی قایل مشاهده است. اگر این دکمه را بزنید، و آن را در جایی paste کنید متوجه می شوید، که به این پست، یک لینک اختصاص یافته که شامل، آدرس کانال و یک عدد مجزا است که این عدد شمارنده پست به شمار می آید. در واقع تلگرام برای تمام مطالب کانال ها یک شماره به ترتیب اختصاص داده است و شما می توانید به تناسب ترتیب، به مطالب دسترسی پیدا کنید.

چیزی که من در این کانال کپی کردم به صورت زیر بود:

https://t.me/alamdarkomeil/5708

خب این یعنی این مطلب ۵۷۰۸ امین مطلب این کانال بوده است! حالا اگر بخواهید به اولین مطلب این کانال برویم کافی است که رقم ۵۷۰۸ را به ۱ تبدیل کنیم! حتی اگر بخواهید به مطلب ۳۰۰۰ ام مراجعه کنید، می توانید عدد مورد نظر را به ۳۰۰۰ تبدیل کنید و در بخشی از تلگرام آن را بنویسید. وقتی لینک آن فعال شد، به سادگی روی ان کلیک کرده و به مطلب مورد نظر مراجعه کنید:

کپی کردن لینک پست تلگرام

با کلیک بر این لینک، در کمتر از یک ثانیه، حتی اگر عضو کانال مورد نظر نباشید، می توانید به مطلب شماره ۱ و اولین مطلب این کانال مراجعه کنید:

مشاهده اولین پست کانال تلگرام

بدین ترتیب می توانید به هدف خود برسید. دقت کنید که بالای پست اول همیشه زمان ایجاد کانال تلگرامی مورد نظر نوشته شده است که از این طریق هم می توانید به زمان ایجاد کانال و اولین پست اطمینان پیدا کنی
د.

این یک ترفند ساده بود که از طریق خود کانال تلگرام و امکانات آن در اختیار کاربران قرار گرفته است. خوب است که مدیران کانال ها، برای اینکه بسیاری از افراد و اعضای کانال بتوانند به اولین پست ها مراجعه کنند، این لینک ها را در کانال قرار داده و موجبات بررسی قدیمی ترین محتوای کانال را برای کاربر فراهم کنند. در این باره آیا تجربه یا دیدگاهی دارید که برای کاربران گویا آی تی مفید باشد؟ آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب ارزشمند را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *