آموزش ریپورت پست ها در اینستاگرام

آموزش ریپورت پست ها در اینستاگرام
  • 1396/2/27
  • زهرا معبودی
  • 0

پلیسی ترین بخش در شبکه های اجتماعی چیزی نیست جز خاصیت  ریپورت کردن! در واقع هر بار که پستی مشاهده می کنید که به هر دلیلی صلاح نمی دانید نمونه آن را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید، خواه پست حاوی اعمال منافی عفت باشد، خواه سیاسی یا اجتماعی باشد، می توانید با قابلیت ریپورت در شبکه های اجتماعی آن را ریپورت کنید.

از سویی ریپورت کردن در اینستاگرام که شبکه ای تصویری است بیشتر موضوعیت پیدا می کند پس باید به این امر دقت داشته باشید که پست ها در چنین شبکه هایی بیشتر نیاز به توجه دارند پس باید دست به ریپورتتان حسابی عالی باشد.

در این مقاله گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه پست های نا مناسب اینستاگرام را ریپورت کنید:

ابتدا وارد اکانت خود شوید، و از صفحه ای که تصویر نا مناسب را در آن می بینید، آیکون سه نقطه ای در سمت راست و بالا را کلیک کنید:

ریپورت در اینستاگرام

بعد از وارد شدن به این صفحه، که بخش تنظیمات است شما باید بتوانید گزینه ریپورت را پیدا کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید در مرحله اول اینستاگرام از شما دو سوال می پرسد، یکی اینکه آیا این اسپم است؟ در صورتی که هرزنامه یا اسپم باشد، آن را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید

ریپورت در اینستاگرام

اما اگر گزینه دوم را انتخاب کنید که Inapporpriate  نام دارد، باید برای این تصویر و کاری که می خواهید انجام دهید به سوالات بیشتری در اینستاگرام پاسخ دهید. حالا در این جا باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد روی  Report لمس کنید.

در این جا دکمه ای قرمز رنگ وجود دارد که ریپورت را تکمیل می کند اما نکته این جاست که شما می توانید به سادگی این ویژگی را به تعلیق در اورید. شاید بخواهید بعد از مدتی این موضوع بلاک کردن و ریپورت کردن را رفع کنید. کافی است به پست مربوطه مراجعه کنید و رفع ریپورت نمایید.

ریپورت در اینستاگرام

بیشترین چیزی که شبکه های اجتماعی در مورد ریپورت شدن روی ان حساسیت دارند حقوق شهروندی است مثلا اگر در شبکه ای اجتماعی به مذاهب و نژادها توهین شود و یا حتی کاربران شبکه ها رفتارهای سیاسی گونه داشته باشند می توان پست های توهین آمیز را ریپورت کرد.

دقت کنید زمانی که پستی را ریپورت می کنید در همان موقع می توانید فرد ارسال کننده پست مورد نظر را هم بلاک کنید یا اینکه توجهی به این موضوع نداشته باشید. به هر حال این به شما مربوط می شود که بخواهید از دایره پست های ارسالی ارسال کننده خاطی دور باشید یا نزدیک. در این صورت که بخواهید وی را بلاک کنید، دکمه سفید بلاک را لمس کنید.

بعد از ریپورت کردن کارمندان این شبکه های اجتماعی، به بررسی پست ها خواهند نشست و پست را حذف یا به فرد خاطی هشداری ارائه می کنند. البته در برخی شبکه ها، مثل فیس بوک اگر در تایم خاصی بیش از ۱۰۰۰ نفر و درست به یک دلیل خاص پست یا فرد یا پروفایل یا گروهی و پیجی را ریپورت کنند، دیگر نیازی به بررسی کارشناسان نیست و این شبکه ها به طور اتوماتیک پست مروبطه را حذف می کنند و فرد مورد نظر را از فیس بوک بیرون می کنند.

این روش البته مزایا و معایبی دارد اما باید به بررسی حقوق شهروندان تحت هر شرایطی پرداخت تا امکان توهین های فردی و ترور شخصیتی فردی در این شبکه ها به حداقل برسد، چرا که یکی از علت هایی که افراد را ملزم به ریپورت کردن می کند این است که پست ها حاوی توهین های فردی باشد بنابراین در چنین شرایطی باید کارمندان شبکه مورد نظر با یک یا  دو مورد ریپورت روبرو شوند و این نباید برای آن ها غیر مهم تلقی شود.

در این باره نظر شما چیست؟ آیا تا کنون فرآیند مشابه را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده اید؟ در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود و میزان توجه سوشالی که در ان افراد را بلاک کرده اید را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *