چگونه از بروز بودن ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ مطلع شویم؟

چگونه از بروز بودن ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ مطلع شویم؟
  • 1396/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند مدت زمانی است که خبرهایی از خداحافظی همیشگی با ویندوز ویستا به گوش می رسد، اما توجه بسیاری از کاربران صرفا روی ویندوز ۱۰ و حتی آخرین نسخه بروز شده آن تحت نام نسخه creator است! این نسخه که با نام Creators Update نیز مورد خطاب قرار می گیرد، در ۲۲ فروردین ماه، ارائه شد و کاربرانی که تمایل داشتند به منظور امنیت بیشتر ویندوز خود را به این نسخه ارتقا دادند. به هر حال حالا Creators Update امن ترین نسخه از ویندوز است.

چگونه از به روز بودن ویندوز خود مطلع شویم؟

بسیاری از کاربرانی که قربانی حملات نرم افزاری می شوند، در واقع همان افرادی هستند که نسبت به آپدیت سیستم ویندوزی خود اقدامی نمی کنند چرا که طی هر بار بروز رسانی توسط مایکروسافت، ویندوز باگ گیری شده و مشکلاتش حل خواهد شد. در عین حال اگر شما مدت هاست که از آپدیت ویندوز خود خود داری کرده اید و قابلیت بروز رسانی آن را خاموش کرده اید یا اینکه مدت هاست که سیستم خود را روشن نکرده اید، توصیه می کنیم از طریق اموزش امروز گویا آی تی نسبت به حل مشکلات ویندوز خود اقدام کنید و آن را به روز رسانی کنید.

برای شروع به سراغ کیبرد بروید و دکمه پنجره مانند یا Windows را فشار دهید. بعد از این کار وارد بخش سرچ یا جستجو خواهید شد. در باکس معروف جستجو در ویندوز تان عبارت check for updates را بنویسید. بعد از این که این عبارت را نوشتید، یا اینتر را بزنید یا اینکه روی اولین نتیجه ای که ویندوز به شما نشان می دهد کلیک کنید.

check for updates

با این کار شما به اولین نتیجه در رابطه با  updates ویندوز هدایت خواهید شد که معمولا صفحه تنظیمات  updates در ویندوز است. البته این تفاوتی ندارد که شما در حال کار کردن با کدام ویندزو ها باشید. خواه ویندوز ۷، یا ۸ و یا ۱۰، این کار در تمام موارد یک نتیجه را در بر خواهد داشت.

در ادامه شما با صفحه ای روبرو می شوید که به شما می گوید که ویندوز شما در اخرین بار، دقیقا چه زمانی با سرور مایکروسافت در ارتباط بوده است. بدین منظور در صفحه می توانید روی گزینه Check for updates کلیک کنید تا از وضعیت بروز بودن سیستم خود مطلع شوید.

Check for updates

به عکس بالا دقت کنید. در این تصویر گفته شده که شما در ساعت ۳ و ۵۲ عصر امروز به سرور مایکروسافت وصل بوده اید. بعد از این، دکمه Check for updates را مشاهده می کنید.

البته اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید این صفحه کمی متفاوت از تصویر بالا است اما اطلاعات آن کاملا یک سان است:

Check for updates

در این جا به شما گفته می شود که چند بروز رسانی در اختیارتان قرار گرفته است. اما در میان لیست منو هایی که در سمت چپ قرار دارد با گزینه ای به نام Check for Updates روبرو هستید که این گزینه به شما کمک می کند که نسبت به وضعیت بروز رسانی اطلاع پیدا کنید. در صورتی که بخواهید آپدیت ها را انجام دهید، روی گزینه install updartes کلیک کنید و همه چیز را به خود مایکروسافت واگذاری کنید تا بروز رسانی صورت بگیرد. در صورتی که از محصولات مایکروسافت روی سیستم خود استفاده می کنید، و می خواهید بدانید که آیا این اپلیکیشن ها قابلیت بروز رسانی دارند یا نسخه ای جدید برایشان ارائه شده یا نه، می توانید روی گزینه آخر که شبیه لینک است و به صورت find out more نمایش داده شده کلیک کنید تا از این قبیل بروز رسانی ها هم اطلاع پیدا کنید.

به هر حال فرض می کنیم که Install updates را کلیک کرده اید تا آپدیت ها صورت بگیرد. در این باره جزییاتی در مورد بروز رسانی نمایش داده می شود و شما باید به برنامه بگویید که بعد از تمام بروز رسانی ها سیستم تان را ریستارت کند.

بعد از این سیستم شما کاملا بروز رسانی می شود، و به صورت بی نقص ترین نسخه حاضر در اختیارتان قرار خواهد گرفت که البته اگر ویندوزتان را آپدیت کنید بدین معنی نیست که از آپدیت های بعدی بی نیاز هستید.

برای اینکه بتوانید در اولین فرصت ویندوز خود را آپدیت کنید توصیه می کنیم که سیستم خود را روی آپدیت اتوماتیک تنظیم کنید و بدین صورت خیال خود را از بابت امنیت راحت کنید. اما فرض می کنیم که شما می خواهید ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ اپدیت کنید، در چنین شرایطی توصیه شده است که این برنامه را پیش از نصب به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ حذف کنید! این کار در بروز رسانی بهتر به شما کمک خواهد کرد.

نکته ای گفتنی در باره بروز رسانی ویندوز ها این است که کاربران ویندوز های ۷ و ۸ و حتی قدیمی تر، می توانند به راحتی امکان اپدیت را به طور کامل غیر فعال کنند اما در ویندوز ۱۰ این امکان اصلا وجود ندارد که به صورت ۱۰۰ درصدی اپدیت را از مدار خارج کرد و همیشه ضروری ترین بخش ها به تصمیم خود مایکروسافت بروز رسانی می شود. البته این موضوع در زمینه بروز رسانی کاملا به این ربط دارد که شما به اینترنت آن هم از نوع پر سرعت دسترسی داشته باشید. اما توصیه می کنیم که حتما از ویندوز ۱۰ استفاده کنید چرا که امکاناتی دارد که کاربری شما را با تنوع ویژه روبرو کرده و باعث می شود که از بودن با ویندوز بیشتر لذت ببرید. مثلا یکی از امکانات ویژه در ویندوز ۱۰ این است که می توانید از تم های متفاوتی برای ویندوز استفاده کنید. آموزش پیدا کردن تم های پنهان برای ویندوز نسخه بروز رسانی Creators در این باره بهترین کمک را به شما خواهد کرد.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا علاقمندان به آن دسترسی پیدا کنند و شما نیز در ارتقای دانش عمومی دیجیتالی، سهیم باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *