آشنایی با برخی از مشاغل خانگی در سال ۲۰۱۷

آشنایی با برخی از مشاغل خانگی در سال ۲۰۱۷
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه در کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی برای مشاغل خانگی قائل هستند. این مشاغل چه از لحاظ ایجاد شغل و چه از لحاظ نوآوری در عرضه ی خدمات و محصولات متنوع می توانند تأثیرات زیادی بر روی اقتصاد یک کشور داشته باشند. علاوه بر این، این مشاغل می توانند نخستین گام در ایجاد یک کسب و کار شخصی برای جوانان باشند. در ادامه به معرفی چند شغل از این مشاغل خانگی می پردازیم.

گویا آی تی – امروزه در کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی برای مشاغل خانگی قائل هستند. این مشاغل چه از لحاظ ایجاد شغل و چه از لحاظ نوآوری در عرضه ی خدمات و محصولات متنوع می توانند تأثیرات زیادی بر روی اقتصاد یک کشور داشته باشند. علاوه بر این، این مشاغل می توانند نخستین گام در ایجاد یک کسب و کار شخصی برای جوانان باشند. در ادامه به معرفی چند شغل از این مشاغل خانگی می پردازیم.

۱) مترجم:
آمارهای کمیته ی کارگران آمریکا نشان می دهند که بیشتر مترجمان در منزل به فعالیت خود می پردازند. در آمریکا متوسط درآمد سالانه برای شغل مترجمی، ۴۲ هزار و ۴۲۰ دلار برای سال ۲۰۱۳ بوده است.

۲) وب نویس:
وب نویس آن چنان درآمدی نمی تواند داشته باشد. اما در کل، ظرفیت زیادی برای وب نویسانی که قادر به جذب مخاطب هستند وجود دارد.

۳) طراح سایت:
یکی دیگر از مشاغلی که در حال حاضر در منزل صورت می گیرد، طراحی سایت است. آمار کمیته کارگران آمریکا نشان می دهد که ۲۵ درصد طراحان وب به صورت خویش فرما کار می کنند و برای این کار فقط به اینترنت پر سرعت و البته یک لپتاپ احتیاج دارند.
درآمد سالانه ی طراحان سایت به صورت متوسط سالانه ۶۳ هزار و ۱۶۰ دلار در سال ۲۰۱۳ بوده است.

۴) برنامه ریز سفر:
برخی از افراد از راه برنامه ریزی سفر دیگران در منزل درآمد کسب می کنند. مطالعات کمیته ی کارگران آمریکا نشان می دهد که در حیطه ی برنامه ریزی سفر، آینده ی روشن از آنِ کسانی است که علاوه بر خبره بودن در گردشگری برخی از نواحی خاص جهان، دارای تجربه ی ماجراجویی و راهنمایی تورهای گردشگری باشند. آمارهای کمیته ی کارگران آمریکا تنها ۱۲ درصد این افراد را خویش فرما اعلام کرده است. گویا باقی افراد در استخدام آژانس های مسافرتی هستند. میزان درآمد سالانه ی این افراد به طور متوسط ۳۴ هزار و ۵۳۰ دلار در سال ۲۰۱۲ بوده است.

۵) نسخه نویس پزشکی:
این افراد صدای ضبط شده ی پزشکان در مورد بیماری بیماران را گوش کرده و سپس آن را به گزارش ها و پرونده های پزشکی تبدیل می کنند و برای دیگر پزشکان و یا بیمارستان ها ارسال می نمایند. با وجود آن که بسیاری از این افراد در مراکز پزشکی مشغول به کار هستند، اما نسخه نویسانی هم وجود دارند که در منزل به انجام این کار می پردازند. آن ها ابتدا دوره ی آموزشی را می گذرانند و سپس در منزل، تنها با استفاده از یک لپتاپ، میز و هدفون به کار خود مشغول می شوند. البته این شغل در ایران در حال حاضر جایگاهی ندارد و این کار را عموماً منشی ها انجام می دهند.

۶) نویسنده:
یکی دیگر از مشاغل خانگی سال ۲۰۱۷ نویسندگی برای فضای مجازی است. این افراد، در منزل به تولید محتوای متنی جهت سایت های مختلف می پردازند.

۷) پاسخ گوی تلفن:
تعداد کسب و کارهایی که به پاسخگویی تلفن مشتریان نیاز دارند کم نیست. بنابراین از هنگامی که اکثر کسب و کارها خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می دهند، شغل پاسخگویی تلفن نیز به مشاغل خانگی پیوسته است. این شغل تنها به یک لپتاپ، تلفن و نرم افزار مخصوص نیاز دارد.

علاوه بر این موارد، مشاغل خانگی زیادی وجود دارند. اما با اهمیت ترین چیز برای داشتن یک شغل خانگی، چیزی نیست جز تحقیق.
برای مثال، بعضی از این مشاغل خانگی ابتدا از شما می خواهند که مواد اولیه ی شغل مورد نظر را از آن ها خریداری کنید. البته این به معنای آن نیست که این کار حتماً کلاه برداری است. اما باید دقت زیادی داشته باشید و بپرسید که آیا در صورت عدم کسب درآمد امکان برگرداندن این مواد اولیه وجود دارد یا خیر!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *